Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Horregatik, heziketak jendarteaz gain, talde zehatz batzuk ere hartu behar ditu kontuan, eta hauen behar zehatzei moldatutako mezua erabili. Egun, normalizatuta dauden jarreren aurrean eskolatuta dauden haurrengan ere jarrera kritikoa izan dezaten lagunduko duten jarduerak bultzatu behar dira.
‎Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du bai kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik dauden jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
2013
‎Ikasgelako giro emozional egokia sortzera bideratuta dauden jarrera komunikatibo egokienak aztertzeari dagokionez, Cuadrado ren lanek (1992, 1993, 1996) oso analisi zehatza aurkezten dute, Lehen Hezkuntzako irakasleen hitzezko jarrera komunikatibo eta ez hitzezkoen inguruan. Geroago sortutako lanek, (Andersen 1999; Woolfolk eta Murphy 2001; Miller 2005; Fernández 2006; McCroskey eta Richmond 2006) komunikazio mekanismoen potentziala erakusten dute, atxikimendua transmititzeko eta hezkuntza zentroarekiko jarrera positiboak agerrarazteko.
2019
‎Gaur egungo krisi humanitarioaren kudeaketari dagozkion jarrerei loturik, gizarteratze neurriekin adostasun altua erakutsi zuten parte hartzaileek (populazio errefuxiatua gizarteratzeko politiken promozioa, osasun laguntza unibertsala, laguntza sozialen erraztasuna eta harrerako etxebizitzak) eta, orokorrean, europar gizarteen sekurizazioan oinarritutako politikekin eta mugen itxierarekin desadostasuna azaldu zuten (babes eskubidea mugatzea, populazio... Bestalde, europar identifikazioaren arabera, identifikazio altuagoa zutenek adostasun maila altuagoa azaldu zuten sekurizazioan eta mugen itxieran oinarritutako neurriekiko.
2020
‎Kultura androzentrikoa curriculum ageriko eta ezkutukoaren bidez igortzen da eta emakumeak esparru publikoetatik alderatzen ditu, emeki emeki (Subirats, 2016). Genero ikasketek agerian utzi dute eskolak genero sistemari dagozkion jarrera, itxaropen eta aukerak erreproduzitzen dituela, hots, eskolak patroi sexisten baitan sozializatzen ditu haurrak (Graña, 2008, Martinez eta Ramirez, 2017). Hezkuntza sistemak, beraz, emakume eta gizonen hierarkizazioa sostengatzen du, gizonena izanik boterean dagoen taldea.
‎Hortaz, proposatzen duen komunitategintza ere kulturan oinarritua izango da. Horrek guztiak nazionalismo kulturaletik hurbil dagoen jarrera defendatzera darama, nahiz eta zuzenean korronte teoriko horrekin loturarik izan ez. Azurmendiren jarrera euskal testuinguruari lotua dagoenez, bere proposamena abertzaletasun kultural izendatu da.
2021
‎Kolektiboan sortzeko hautua guztiz politikoa dela esango nuke. Gaur egun dagoen jarrera indibidualista eta konpetitibo horretatik at eta batez ere, artista bohemioaren irudi bakarti eta bakar horretatik kanpo. (8)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia