2010
|
|
Horregatik, heziketak jendarteaz gain, talde zehatz batzuk ere hartu behar ditu kontuan, eta hauen behar zehatzei moldatutako mezua erabili. Egun, normalizatuta
|
dauden
jarreren aurrean eskolatuta dauden haurrengan ere jarrera kritikoa izan dezaten lagunduko duten jarduerak bultzatu behar dira.
|
|
Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du bai kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik
|
dauden
jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
|
2013
|
|
Ikasgelako giro emozional egokia sortzera bideratuta
|
dauden
jarrera komunikatibo egokienak aztertzeari dagokionez, Cuadrado ren lanek (1992, 1993, 1996) oso analisi zehatza aurkezten dute, Lehen Hezkuntzako irakasleen hitzezko jarrera komunikatibo eta ez hitzezkoen inguruan. Geroago sortutako lanek, (Andersen 1999; Woolfolk eta Murphy 2001; Miller 2005; Fernández 2006; McCroskey eta Richmond 2006) komunikazio mekanismoen potentziala erakusten dute, atxikimendua transmititzeko eta hezkuntza zentroarekiko jarrera positiboak agerrarazteko.
|
2019
|
|
Gaur egungo krisi humanitarioaren kudeaketari
|
dagozkion
jarrerei loturik, gizarteratze neurriekin adostasun altua erakutsi zuten parte hartzaileek (populazio errefuxiatua gizarteratzeko politiken promozioa, osasun laguntza unibertsala, laguntza sozialen erraztasuna eta harrerako etxebizitzak) eta, orokorrean, europar gizarteen sekurizazioan oinarritutako politikekin eta mugen itxierarekin desadostasuna azaldu zuten (babes eskubidea mugatzea, populazio... Bestalde, europar identifikazioaren arabera, identifikazio altuagoa zutenek adostasun maila altuagoa azaldu zuten sekurizazioan eta mugen itxieran oinarritutako neurriekiko.
|
2020
|
|
Kultura androzentrikoa curriculum ageriko eta ezkutukoaren bidez igortzen da eta emakumeak esparru publikoetatik alderatzen ditu, emeki emeki (Subirats, 2016). Genero ikasketek agerian utzi dute eskolak genero sistemari
|
dagozkion
jarrera, itxaropen eta aukerak erreproduzitzen dituela, hots, eskolak patroi sexisten baitan sozializatzen ditu haurrak (Graña, 2008, Martinez eta Ramirez, 2017). Hezkuntza sistemak, beraz, emakume eta gizonen hierarkizazioa sostengatzen du, gizonena izanik boterean dagoen taldea.
|
|
Hortaz, proposatzen duen komunitategintza ere kulturan oinarritua izango da. Horrek guztiak nazionalismo kulturaletik hurbil
|
dagoen
jarrera defendatzera darama, nahiz eta zuzenean korronte teoriko horrekin loturarik izan ez. Azurmendiren jarrera euskal testuinguruari lotua dagoenez, bere proposamena abertzaletasun kultural izendatu da.
|
2021
|
|
Kolektiboan sortzeko hautua guztiz politikoa dela esango nuke. Gaur egun
|
dagoen
jarrera indibidualista eta konpetitibo horretatik at eta batez ere, artista bohemioaren irudi bakarti eta bakar horretatik kanpo. (8)
|