Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 92

2001
‎Desobedientziak askotan eztabaida azkartu egiten du. Politiko profesionalen martxan haiek noiz konponduko duten zain bagaude jai daukagu. Gizarte mugimenduetatik, sarritan errealitateari aurrea hartzen zaio eta horrela gainerakoak bultzatu.
‎Ezkontza batera joateko irrikitan nago. (Pausa) Seme alaben ezkontzen zain banago jai dut!
2003
‎Zer ba? Zure zain gengozan jaiari hasierea emoteko, eta zertxobait moteldu gara erantzun zion Patxik, arduragabearena eginez.
2004
‎Bere jarduera ugarien artean, Gabonak antolatzen dituzte adinekoentzat, bakarrik edo etxerik gabe bizi diren pertsonentzat. Haur batzuk bakarrik daude jai hauetan, eta, horregatik, Zaragozako Asistencia a la infancia elkarteak, Aragoiko familia talde batek osatua, urtero, udako hilabeteetan eta Gabonetan, Kiev eskualdeko (Ukraina) umezurztegiei adopzio aurreko harrera ez egiteko programa bat egiten du, Txernobileko hondamendia gertatu zenetik. Valentziako Fem Futur erakundeak ere laguntzen die urtero egoera oso apalean edo gurasorik gabe bizi diren Ukrainako haurrei hain egun bereziak pasatzen.
‎Algortako Inaki Deunaren jai batzordeko kideek adierazi dutenez, aurten ere ez da bigantxarik egongo" burokrazioa, denbora eta akordio ezak" erabaki hori hartzera behartu baititu. Hala ere, zezen plaza jartzen zen Hirukoiztar Aiten elizako aparkalekuaz arduratzen den Argia Fundazioaren jarrera" hobera" (igaz jartzen zituzten baldintzak eta tokia erabili ahal izateko eskatzen zuten dirua" onartezinak" ziren jai batzordekoen hitzetan) egin duela azpimarratu nahi izan dute, eta datorren urtean bertan bigantxak egiteko itxaropentsu daude jai batzordekoak.
2005
‎Duela 13 urte inguru Euskal Herrira bizitzera etorri nintzenetik, atentzioa eman izan dit beti hemen dagoen jai aniztasunak eta ahal izan dudan guztietan antropologo grinatsu baten gogoarekin jarraitu izan diot jai orori, ospatzen dituztenen bizipenak antzeman nahian. Azken urteotan zenbait aldaketa sumatu dut nire inguruko jaietan, rol eta genero erlazioei dagokien horretan batez ere.
‎Nuarbe auzoan festetan sokatirarik ezean, ia ez dago jairik.
2006
‎Behin bapo afalduta, drag queen hirukote batek ikuskizuna egin zuen jatetxean. Giro horrekin esan beharrik ere ez dago jaia gaueko ordu txikiak arte luzatu zela. Zapatuan, gainera, aurreko gauekoak gutxi balira, lagunekin afaria egin zuten Elgoibarko Belaustegi jatetxean.
‎Frau Gerdarentzat ez zegoen jairik ez atseden egunik. Eguneroko enkarguak egiteko tartea kenduta, etxean sartuta egoten zen beti.
2007
‎Aldez aurretik plana ondo antolatu duzue, honelako kontzertu eta jarduerekin nora joan erabakitzea zaila baita. Mundu guztia dago jai honetara gonbidaturik, ez dago parrandarako adinik eta denok dugu Abenduaren 29a ondo pasatzeko aukera paregabea. Gainera gazteok badugu zer ospatu, Lasarte Oriako gazte asanbladaren urteurrena.
‎Kanaria Handiak eta Lanzarotek ez dute ezer esateko lehen aipatutako uhartera, eta biek dute deitzeko ahalmen handia. Antzinako inauteriak Baina inauteria ez da Cadizekoa edo Kanarietakoa bakarrik, herri askok antzina antzinako kulturari oso lotuta dauden jaiak ospatzen baitituzte. Tarragonan, Rei Carnestoltes da protagonista.
‎Dena prest dagoela jaiak hasteko, kritikarako astia ere hartu du Sopela eta Larrabasterrako txosna batzordeak: “argi eta garbi esan behar dugu iaz bezala Loroño ez dugula gustuko”.
2008
‎ANDONI. (irribarrez) Zurekin ez dago jairik Abel. Beti beharrerako prest.
‎KEVIN. Bai? Guretzat ez dago jai egunik.
‎Hilaren 20ra aurreratuta, Bilbok aurten berriz ere erakutsi duzeinen sustraituta dagoen jai hau bilbotarren eta bizkaitarren artean. Izan ere, gero eta jarraitzaile gehiago ditu.
2009
‎Euskalmetek 35 graduko maximoak iragarri ditu kostalderako, eta gainerakoan 36 38º koak iragarri dituzte, bere beroaren mapan erakusten dutenez. Donostian, abuztuaren 31ri dagokion jaia ospatzeko, oskarbi egongo da ordu gehienetan, baina hego haizeak ipar mendebaldera egin ostean aldaketa helduko da; ufada oso zakarrak egon litezke, eta hodeiak ugarituko dira. Gipuzkoan, Nafarroan, eta Ipar Euskal Herrian, ekaitzak jo lezake.
‎Bezperan Mi nombre es Harvey Milk ikustera joan nintzelako edo, aire zabalean espero nuen mitina. Baina aroa ez dago jai egurastuetarako: ezkon ospakizunetan aperitifa emateko negutegi horietako baten babes enkapsulatua da Aralarrek Donostiako Zurriolan igande eguerdian atondu duen lekua.
‎Serafina Lekerikak krisiari botatzen dio horren errua, baina besteek antolakuntzan ikusten dute arazoa. Diru nahikoa omen dago jai hauetan egitaraua hobea izan dadin, baina festa beste modu batera antolatu litzatekeela uste dute batzuek, Goikolexaldeko San Antonio egunak oihartzun handiagoa izan dezan inguruetan.
‎Abuztuaren 26an hasiko dira Berriozarko jaiak, eta hasierako suziria udal hauteskundeetan lortutako emaitzen arabera botatzen dute. Aurten EAE ANVri dagokio jaiei hasiera ematea, NaBaik bezala hiru zinegotzi baititu ANVk.
‎Jaiaren berri eman nahi zuten argazkilariek ere ez zuten erraza izan. Zailtasunak zailtasun, batzordeko kideek bazuten euren Troiako zaldia, eta eguerdian, setiaturik zegoen jai gunera txosna sartzea lortu zuten; CATen ikurra zeraman furgoneta batekin. Udaltzaingoaren aginduak, baina, argiak ziren:
‎Artega zeuden txupinazoa noiz jaurtiko zain itxoiten zeuden ehunka haur. Gurasoen bizkarrera igota batzuk, aulkietan eserita beste batzuk, ama eta aitaren besapeetan beste hainbat... begiak zabal zabalik zeuden denak, gora begira, plaza alde batetik bestera hegan zeharkatuko zuten Zeledon Txikiren eta Neska Txikiren panpinak ikusteko. Erraldoi eta buruhandiak handik eta hemendik, musika, laranja kolorezko ehunka puxika, gurasoak argazki makinak eskuetan... dena prest zegoen jaiari hasiera emateko. Plaza Berriko oholtza gainean ere ez zen ezer falta:
‎Hala, azken urteotan Zuberoako herriko festa egitarau eta kartel ia guztiak —Muskildi eta Aterei izango dira salbuespen bakarrak! — erdara hutsean zeudela oharturik eta egoera tamalgarri honi buelta eman nahian, itzulpen taldeak eskutitzak helarazi dizkie festa batzorde, elkarte eta jai antolatzaile guzti guztiei. Herri Alkargoaren gutun azala, paper izenburuduna eta ‘Euskara eta Kultura’ batzordeko presidentearen izenpetzea zeramatzan korrespondentzia horretan proposatuta zegoen jai edo beste kultura antolaketetako egitarau eta kartelak euskaraz ezartzeaz arduratzea edo horretarako laguntza eskaintzea. Eta hori guztia dohainik egingo zela zehaztuta zegoen, argi eta garbi...
2010
‎Konfiantzarik ez badago jai, krisia gertu da, hori bizitzako alor guztietan gertatzen da eta ekonomian ere hala dela ondo ikasi dugu azken bizpahiru urteotan. Eta zeinek banatzen du konfiantza?
‎Sutea joan den igandean piztu zen Benirrs en (Eivissako Sant Joan herrialdean) gau partean; une horretan hondartzan 1.500 lagun zeuden jai handi batean parte hartzen eta sugarrek harrapatu ostean bertatik atera behar izan zituzten. Gainera, beste 60 etxe eta hostal bateko 35 lagun ebakuatu behar izan zituzten.
‎Leintz Gatzagako Udaleko Kultura zinegotzi Ainara Zubillagarekin egon ginen atzo, domeka, jaien gainean hitz egiteko. Zubillaga oso pozik zegoen jaiek izan duten parte hartzearekin. “Aurten murrizketa handiak egin behar izan ditugu jaietako egitarauan; baina, hala ere, gatzagarrek gau eta egun parte hartu dute antolatutako ekitaldietan”. Horrez gain, Zubillagak zapatuko herri afaria nabarmendu zuen:
‎Moztu aurretik margotu egin behar izaten zuten. Behin koloreztatuta, prest zegoen jaietako erreginaren irudia, nahi beste istorio kontatzeko.
2011
‎herri (eta, ahal den neurrian, eskualde) euskaldunak (gehienak euskaldun izanik euskaraz jardutea arau nagusi edo, gutxienez, ohargarri den horietarikoak) alde batetik. Bestetik, berriz, euskarak betidanik bereak izan dituen etxea eta familiartea, auzoa eta kale giro arrunta, ohiko kultur bizitza eta lan mundu hurbila. horiek zaindu eta osatu, zabaldu eta aberastu egin behar dira. horretarako guztirako, jakina, lekuan lekuko eta kasuan kasuko ekintza moldeak antolatu, babestu eta aitzinatu behar dira. goitik beherako plangintza orokor, bakar, erabatekoaren zain dagoenak jai du. zabaltze osatze horiek ere ikuspegi demoterritorialetik zein soziofuntzionaletik egin behar dira, bere buruari eutsi diezaioketen eta belaunez belauneko jarraipen bidearen indargarri izango diren neurri konkretuen ildotik. Ikasle erdaldunen euskalduntzea ere, haur eta gazte, ikuspegi demolinguistiko territorrial horretan txertatzea komeni da.
‎Ez nuen egun bakar bat ere itxi. Amak txikitandik erakutsi zidan gurean diru beharra genuela, eta ez zegoela jai hartzerik. Horregatik, ez nuen inoiz oporraldirik ezagutu, ez eta jai hartu genuen iganderik ere.
‎Urteak dira horrelakorik ikusten ez genuela". Alkateak uste du umeendako barikuan prestatutako jolasek arrakasta izan zutela, eta erretiratuen bazkaria guztiz finkatuta dagoela jaien egitarauan.Kezka bat azaldu du Erostarbek: " Gaupaseroek arazo bat edo beste sortu zuten bariku goizean umeendako puzgarriak eta igerilekua ipintzen ari zirela".
‎Jon Garai: " Pozik gaude jaiek izan duten harrerarekin"
‎PTP rik ez!!! Ez dago jai edota aisialdirako esparrurik. Honetaz gain, zenbat gazte ezagutzen dituzu Algortan lan eta bizi direnak?
‎Eta gurean, Abbadia dugu horren eragile nagusia, 1851 urteaz geroztik. Lehiaketa saritua," postura" edo apustu giroan giharturik zegoen jaiaren oinarria: koplarien" guduak", hitzen bidezko kirol lehiaketa literarioa, alde batetik, eta pilotariak, bestetik.
2012
‎Herenegun, berriz, Azpeitiko Musika Bandak, Julian Barrenetxea Abesbatzak eta Azpeitiko Argazki Elkarteak Inauterietako emanaldia eskaini, zuten Sanagustin kulturgunean. Azpeitiko Udaleko Festa Batzordeko kideak gustura daude jai hasierarekin. Hala adierazi dute festa zinegotzi Mikel Ibarzabalek eta Festa Batzordeko kide Kontxita Martijak:
‎Abuztuan Ama Birjina Edurretakoa (5) Gasteizko jai nagusia da, Zeledon pertsonaia popularra San Migel plazan alde batetik bestera jaisten dela. Gaur egun Gasteizko Aste Nagusi bihurtuta daude jai honetako ospakizunak, hala ere, prozesio eta alborada eta halakoak gorde egin dituzte oraindik ere.
‎haurdun egonda, horrek zenbait arrisku ekar ditzake, neurri batzuk hartu behar ez badira. Gabonetan, horiei eustea da aholkua ohitura osasungarriak eta haurdunaldiaren gainerakoa. Hala ere, haurdunarentzat arrisku egoerak daude jai hauetan. . kontuz ibili, eta aholku hauek kontuan hartu:
‎Handik, Plazara; 24: 00eta bertan joko dugu. Azkenik, herrian zehar jarraitzen dugu danbor hotsarekin, giro polita dagoen jai eremu eta taberna inguruetan, 02.30ak aldera arte.Ibilbide horretan, izatez, izango dituzue toki kuttunak…A.R.: Leku guztiak dira aipatzekoak, baina eliza aipatuko genuke lehenbizi.
‎Izan ere, txosna batzordearen konpainia berriaz gainera, danborradak aldaketa gutxi izaten ditu urtetik urtera. " Danborrada gauza tradizionala eta oraindik ere funtzionatzen duena da", dio Perosterenak, eta azpimarratu du, era berean, ez dagoela jaietan hain adin ezberdinetako ikusleak biltzen dituen ekitaldirik.
‎Egubakoitz eta zapatuan, 18:00etan hasita emango dituzte Arrasateko Otamendi eta Agirretxe harakinek ekoiztutako buzkantzak. Dena prest dago jaiari hasiera emateko, ongi pasatzeko gogoa bakarrik eraman behar da bertaratuz gero.
2013
‎Udazkenean ez dago jai ospakizun berezirik, udan edo neguan bezain markaturik behintzat, baina Domu Santu eguna (azaroak 1) eta San Martin (azaroak 11), kasurako, nahiko egun seinalatuak ditugu. Lehenengoak etxeko eta familiako giroa dakarkigu gogora; izan ere, etxeko hilak gogoratu eta eurei eskainitako eguna ospatzen da, familia giroan normalean.
‎Ikerlanean bi urtaroetako esaerak, ohiturak, eta zenbait mito, errito eta jai jasotzen dira. Berau irakurriz jakingo dugu, esaterako, udazkenean ez dagoela jai ospakizun berezirik, baina etxeko hildakoak gogoratzeko Domu Santu eguna eta txerria hiltzeko garaia hasten den San Martin, kasurako, nahiko egun seinalatuak direla.
‎Iragan ostiralean burutu zuen bilkuran, abuztuaren 30etik irailaren 1era ospatuko diren Atxegaldeko festen egitaraua ia guztiz definitua, osatua utzi zuten Jai Batzordeak. Ohi bezala, hortxe, bat baino gehiago oporren bueltan, ikasturte berria hastekotan dela harrapatuko dituzte, abuztuko azken astebururako iragarrita dauden jai hauek. Nagusiki, aurreko urteetako egitura bere horretan mantendu dute antolatzaileek, ekitaldi eskaintzari dagokionean.
‎—Baina ez badaude jaietan, moztu dio norbaitek.
2014
‎Alegia, genero posizioen bitartez definitu dadantza mota. Bestalde, arautuago ez dauden jai giroetan ere nabari da kode horieneraginik: binaka euskal dantzan aritzean emakumez osaturiko bikoteak plazanikustea ohikoa bada ere, ez dago horren hedaturik bi mutil elkarrekin dantzan aritzea, eta sarritan ingurukoen marmarrak entzun behar izaten dira halako egoeretan.
‎Jaien prestaketaren atzean dago Jai Batzordea. Zein zailtasun ditu bere lanean?
2015
‎EAEko Auzitegi Nagusiak aintzat hartu zuen salaketa, eta arrazoia eman zion Estatuaren abokatuari. Egun horretan, beraz, foru aldundiko langileak behartuta daude jai egitera.
‎34): ?(...) hizkuntza batek XXI. mendean izango duen funtzio (termino soziolinguistiko gisa ulerturik) garrantzitsuenetik kanpo bagaude jai dugu.?
‎Oso gogoko dut nik san Pedro kartzelatik ihesi zihoala gure Jauna agertu zitzaionekoa, eta Erromara zihoala berriro gurutziltzatua izatera esan zionekoa. Inork ez dugu hau dagoen jaikoa errezatzen, berariazko poztasunik hartu gabe. Nola geratu zen san Pedro Jaunaren mesede hau jasoz geroztik, edota zer egin zuen?
‎Bada, jakin beza nire Bela honek, bestearen berezkoa eta naturaz gaindikoa balu (Jainkoak harengan gauza batzuk egiten zituela, egiaz, ikusten baikenuen), adimena, trebetasuna eta biguntasuna, berari nahi den moldea eman ahal izateko, hori guztia hobea du. Harrigarria da haur honen trebetasuna, artzaintxo txatxar batzuekin, mojatxo batzuekin eta berak duen Andre Mariaren irudi batekin, ez dago jairik hartaz asmakizunik egingo ez duenik bere ermitan edo jostaldian, koplaren batekin, berak doinu egokiaz kantatzen duenarekin; harri eta zur gauzka. Lan bat dut soilik:
Badago jai batzorde bat, zeinetan jende gaztea dagoen. Guk ahal dugun neurrian laguntzen diegu, diru-laguntzen bidez eta ahal dugun modu guztietan.
‎Loiun ez dago jai batzorderik eta jai egitaraua Udalak berak prestaten dau. Halanda be, Udaletik herriko taldeek eta alkarteek egiten daben beharra azpimarrau gura izan dabe.
‎Apirilaren 15ean hasitako lanketaren segida, Miren Guillo, Emagin elkarteko kidearen eskutik." Kilometroak 2015 aren antolaketan eta programatuko diren ekintzetan parekidetasun irizpidea txertatze aldera, jaien inguruko hausnarketatik abiatuz, jai parekideak sustatzeko giltzarriak jorratuko dira. Festa dezagun gaurdanik geroa dokumentala ikusteko aukera izango da, emakumeen parte hartzearen eta jai ereduen inguruko gogoeta feministetatik abiatzen den Euskal Herriko jai ereduen erakusleiho txiki bat". Matrakak Usurbilgo Talde Feministak ere formazio saioan parte hartzeko gonbita luzatzen dute. " Guztiok diogu nazkatuta gaudela jaietan (eta jaietatik kanpo) ematen diren erasoetaz, guneek guztiontzat seguruak eta atseginak izan behar dutela, ligoteoa gustatzen zaigula sanoa baldin bada, ordu txikietan etxera bakarrik joateak beldurrik ez ligukeela eman behar eta musikaz, parrandaz bezala, gozatu nahi dugula objektu sentitu gabe. Baaaa... ez daukagu aitzakiarik!! Ez Gattunk gutxiago izango, ezta?
‎Ez zegoen jairik egon.
2016
‎Euren jokaera ikusirik, egoera nekez itzuliko da. Hezkuntza, telebista... dauden bezala egonik jai dugu. Nola ez gara jaitsiko, beraz?
‎1996an hasi nintzen herriko haur eta gaztetxoak alaitzen. Eta oraindik gazte ikusten dut nire burua; beraz, urte askotan jarraitzeko asmoa daukat.Zer gustatzen zaizu zuri gehien jaietatik. Sanjuanak suaren eta dragoiaren laguntzaz hastea asko atsegin dut; dantza pixka batekin, herria alaituz kolore ezberdinetako munduak sortzeko aukera dago jai hauetan. Haur eta gaztetxoek Arrasaten egun horietan sortzen diren mundu ezberdinak koloreztatzen dituzte eta nik beraiekin gozatzen dut.
2017
‎Ameriketako Estatu Batuetako kulturan errotuta dagoen jaia da Halloween, eta, hedabideei esker, munduko beste hainbat lekutara iritsi da. Euskal Herrian aspalditik ospatu izan den jaia da Halloween; hemen, baina, Arimen Gaua deitu izan zaio.
‎Gizakia hasieratik agertu da jaiaren errituari lotuta, taldean eta modu antolatuan poza adierazteko. Denok sentitzen omen gara leku edo herri baten zati, eta horren lekuko dira oraindaino bizirik dauden jaiak. Lehen santua edo omentzen genuen, orain, ordea, gehiago ikusten dut nik euskal nortasuna, kultura eta izaera aldarrikatu nahia.
2018
‎Ezin dut ulertu zergatik gertatu den gertatutakoa. Eremu publikoa eskatu zuten jai hori egiteko; kale eta plaza asko eskatzen zituzten, eta kontuan izan behar dugu urriaren 6an ez zegoela jai hori bakarrik: Alde Zaharreko azoka, Euskal Herriko dantzariak... eta baimena eman genien toki jakin batean egiteko.
‎Ez dago atsedenik. Ez dago jai egunik. Hasiera batean gure lan metodoak ez dio inprobisazioari lekurik uzten.
‎Masifikazioak hilko ote ditu jai koloretsu horiek. Euskal Herrian ere baditugu horrelako adibideak. Ez da soilik herri bateko paella/ marmitako/ sukalki lehiaketak sona hartzea; badira kultura eta tradizioaren ikusgarri diren eta mehatxatuta dauden jaiak. Luzaideko Bolant Eguna da horietako bat.
‎“Jaietan ere azalean geratzen da batzuetan feminismoa: pankartak ikusten dira, edalontzietan leloak... baina oraindik oso urrun gaude jai feministetatik”.
2019
‎Bera ez zegoen jaietan baina, lankide baten zain baizik
‎Esan bezala, udalak lehen balorazio positiboa egiten du baina ez dagokio udalari Santio jaien balorazioan gehiago sakontzea. Gogorarazi nahi dugu Santio jaiak Jai Batzordeak antolatzen dituela eta ondorioz, batzorde horri dagokiola jaien balorazio zehatzagoa egitea. Garrantzitsua izaten da jai eta gertatutakoaren azterketa egitea, gehienbat datozen urteetarako irakaspenak ateratzeko eta guztion artean hobetzen joateko.
‎Zegamakoa? Ba, nik hango batekin maiz jokatu izan dut hemen, Errepublika plazan dagoen Jai Alai pilotalekuan. Eta orduan erantzun nion:
2020
‎Okondo eta Aiaran, aldiz, bertan behera geratu dira uztaila eta abuzturako aurreikusita zeuden jaiak: San Roman eta San Bartolomekoak eta Erretes, Luiaondo eta Arespalditzakoak, hurrenez hurren.
‎Urriaren 4rako iragarrita zegoen jai handia bertan behera uztea erabaki arren, ba al duzue bestelako asmorik urtebete pasatxoko zikloa ixteko?
‎Martxoan hasi ginen erabakia hartzen. Denbora falta genuen, eta ez dago jaiak antolatzeko girorik auzoan. Ekitaldi sinboliko modura, igandean itxaferoak edo azken traka botatzea pentsatu genuen baina auzoan urduri gaude, azken egunetan atera diren positiboak direla medio.
‎Hondarribian, aldiz, oraindik zenbait egun dituzte prestaketa lanetarako. Hondarribian ez daude jairik aurten, baina eskola egutegiari dagokionez jaiak egongo balira bezala errespetatu dute. Beraz, jaiak behin pasatakoan itzuliko dira eskolara.
‎Hondarribian, aldiz, oraindik zenbait egun dituzte prestaketa lanetarako. Hondarribian ez daude jairik aurten, baina eskola egutegiari dagokionez jaiak egongo balira bezala errespetatu dute. Beraz, jaiak behin pasatakoan itzuliko dira eskolara.
2021
‎" Uste zutenaren kontrara, azken hilabete hauetan egin izan diren ekitaldi kulturaletan agerian geratu da aisialdi segurua posible dela. Argi dago jaiak ezin direla orain arte ezagutu izan ditugun moduan egin, baina egoera berri honetara egokitzen jakin dugu", adierazi du Larreak. Pagaegi bat dator zornotzarrarekin:
‎" Iaz egin nahi genituen jaiak, baina pandemia dela-eta urtebete atzeratu behar izan genituen. Tamalez, aurten ere ez dago jairik antolatzerik. Hala, 2022ko uztailaren 1etik 3rako asteburuan egitea da gure asmoa, eta prest dugu egitaraua", azaldu du Jon Rodriguezek.
‎Udal gobernuak adierazi du beti aritu izan dela lankidetzan jai batzordeakaz, eta hala egiten jarraituko duela. Bada, nahiz eta aurten ez den egongo jairik ohiko estiloan, “Aste Kulturala” antolatuko da aurrez aipatutako Getxo Ekinez programaren baitan.
‎Ispiluko hori jai batean aurkituko banu, ez nuke zalantzarik egingo, ohera eraman nahi nuke, edo komunera, edo topatzen dudan lehen sofara. Baina ez dago jai batean, kristal batean harrapatuta baizik, eta bere baitan harrapatuta dagoen nia ezkutatzen dit. Agian, azal arrotz hori erretzeko itxaropenez hartzen dut dutxa hain bero.
‎(Gure mutiko honek ez dik suerte handia lanarekin. Urte guztia zagok jai antza.)
2022
‎Atenas klasikoan, nekazaritzari lotuta zeuden jai gehienak, eta jainkoak gurtzen zituzten haietan. Bilboko Berreginen Museoan erakusketa egin dute Atenasko jai egutegiaz
‎Koronabirusaren pandemia dela eta, ez da jairik ospatu azken bi urteotan, baina aurten berriz ere premiazkoa da erasoen kontrako protokoloa martxan jartzea, Gasteizko mugimendu feministaren arabera. «Eredu heteropatriarkalean oinarrituta dagoen jai giroak pribilegioaren erdigunetik kanpo geratzen diren gorputzak zapaltzen eta haiei erasotzen jarraitzen du». Mugimenduko kideek ohartarazi dute normaltasun berria aitzakia moduan erabiltzen dela jatorri bera duten «krisi ugari» estaltzeko:
‎Berdintasunaz ari garenean, edo feministek gauzak lekutik ateratzen dituztela esaten dugunean, gure herriko jaiak nola ospatzen diren pentsatu behar genuke: nor dagoen jai batzordean, erabakiak nork hartzen dituen, diruzaina nor den, bokatak nork egiten dituen, dantza nork eta non egiten duen arautua denean, dantza nork eta nola egiten duen arautua ez denean, nor egoten den mikrofonoan, nork zuzentzen dituen auzolanean egindako gauzak...
‎Alor horretan gorabeherak egon dira. Ez da belaunaldi aldaketarik egon jai batzordeetan, eta hori nabaritu egin da.
‎Kontuan hartu behar duzu abuztuko bigarren hamabostaldia Euskal Herrian zein Espainiako Estatu osoan daudela jaiak, baina udal guztiek ezin dute talde batzuek eskatzen duten katxea ordaindu. Ez dakit Bilboko Udalak zenbateko aurrekontua darabilen, baina Laudioko Udalak 400.000 euro inguruko aurrekontua izan du.
‎Horretarako, auzoko herritar eta eragile askogaz elkarlanean ibili dira, ahalik eta egitaraurik osoena osatu guran," den denok gogotsu gaude jaiak gure auzoan berriro izateko". Izan ere, askorentzat urte biko etenaldia gogorra izan den arren, pazientziaz beteta, pauso bat aurrera eman eta Getxoko lehenengo jaiez gozatzeko unea heldu dela gogoratu dute jai batzordekoek.
‎“Saiatuko gara guztia topera egiten”. Osasun egoera normaltzen ari den honetan, konpartsek adierazi dute prest daudela jaiak Bilbora “modu intentsuan” bueltan ekartzeko.
‎Osasun egoera normaltzen ari den honetan, konpartsek adierazi dute prest daudela jaiak Bilbora “modu intentsuan” bueltan ekartzeko.
‎Berrizen, Zornotzan, Otxandion, Mallabian, Mañarian... Durangaldean ez dago jai faltarik. Euskal Herriko gainerako herrietan ere ez.
2023
‎Frankismoan borroka egiteko sortu ziren auzo elkarteak. Konpartsen aurretik, Bilbon Aste Nagusian ez zegoen jairik. Elkarteek eta konpartsek behetik gora sortu zuten jaia.
‎Atzeko mahaitik donostiarrak builaka hasi direnean ere ez da odolgabetu: haiengana gerturatu eta, konturatzerako, hor hasi da Bilintxekin nor baino nor –hura ere tartean egokitu baita– Ba ote zegoen jai egunari gehiago eskatzerik?
‎Adin horretan udak zer diren ez dizut azaldu beharrik, baina irudika ezazu zer izan zitezkeen Marbellako udak hemeretzi urteko neska batentzat. Egunero (gauero) bazegoen jairen bat, bat gutxienez. Denetara joan nahi nuen nik, jakina, eta gurasoek eragozpen handirik ez zidaten jarriko, oso bestela, haientzat jaietara joatea, gonbidapenak onartzea, gizarte betekizun bat baitzen, nire heziketaren zati esanguratsu bat.
‎Etxean zeunden? Gaur ez al dago jairik. Edo ez zaituzte gonbidatu?
‎Txerranek oldarrean moztu digu biziki larri Zertara etorri gara Sanferminetara, elkarri mokoka egiteko ala? Ez al gaude jaietan. Goazen parrandan egitera eta utz dezagun erretolika txatxar hori alde batera?
‎Pierria Henryren egoeraren inguruko iritziren edo hausnarketaren baten zain dagoenak jai du zutabe honetan. Baskoniaren adierazpen ofizialak ezer gutxi argitu zuen, eta horrenbestez, ez jakintasunaren aurrean, hobe da isilik egotea.
‎Poliziaren datuaren arabera, hamabost izan dira orain arteko erasoak, baina atzoko protestan adierazi zuten mugimendu feministak «hogei eraso baino gehiagoren berri» izan duela. «Nazkatuta gaude jaiak beraientzat bakarrik direla pentsatzen dutenez, guk lekurik ez dugula uste dutenez. Hauek ere gure jaiak dira:
‎Atzo Onintza Enbeita 23ko hauteskundeekin bezala, ni Santiago egunarekin nengoen erabat despistaturik. Errua agendari egoztekotan nengoen —ez dago jaitzat harturik—, baina atzoz gero loa galarazten didan opor aurreko dena egin nahi eta egin ezinaren ondorio da, noski. Gutxik egin du ez bainaiz inorekin lan egiteko gelditu uztailaren 25ean bertan.
‎Guztion artean lortu dugu garrafa bai Orozkoko bai jaietako ezinbesteko elementua izatea. Ez dago jaietako kartelik garrafa bat gabe eta mundu guztiak identifikatzen du San Antolin eguna garrafa lehiaketarekin... Jendeak asimilatuta dituen gauzak dira, beraz, zerbait egin dugu, bai.
‎Kuadrillan gozatzeko hamaika aukera daude jaietan. Ohi bezala, uztailaren 24tik 31ra Amasa Villabona jaietan murgilduko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dago 23 (0,15)
zegoen 12 (0,08)
dagoen 8 (0,05)
daude 8 (0,05)
dauden 5 (0,03)
gaude 5 (0,03)
dagoela 4 (0,03)
daudela 3 (0,02)
zeuden 3 (0,02)
bagaude 2 (0,01)
dagoenak 2 (0,01)
zegoela 2 (0,01)
Badago 1 (0,01)
badago 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
banago 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
dagokio 1 (0,01)
dagokiola 1 (0,01)
dagokion 1 (0,01)
dagokionez 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egongo 1 (0,01)
egonik 1 (0,01)
gaudela 1 (0,01)
gengozan 1 (0,01)
zagok 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 11 (0,07)
goiena.eus 7 (0,05)
aiurri.eus 6 (0,04)
aiaraldea.eus 5 (0,03)
hiruka 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
ELKAR 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
Antxeta irratia 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia