Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Garai batean bi egun eserita eman eta, zenbat eta gehiago edan, orduan eta hobeto geundean. Orain ez zagok izpiriturik; ez zakiat zergatik izango den hori: batere txisterik ez, bla bla bla, beti soinu bera.
2006
‎Baina hitz egin, ikerketak fenomenoez bakarrik hitz egin lezake; nortasun edo karaktere hartaz berbaitan, zuzenean, razionalki ezin da deus esan, ez bada haren existentzia hutsa suposatzea soil, premisa edo aurrebaldintza gisa enpirian bildutako datuen koherentziaren esplikaziorako. Autore alemanetan ez dago" izpiritu" metafisiko aldez aurrekorik, edozertsutarako ahalmen zedarrigabetu gisa; dago izpiritu (kultura) manifestatu sozial historiko bat –herri bakoitzak berea–, izpiritu (nortasun) baten obra bezala interpretatzen dena. Aitzitik, autore espainolek, alde batetik arraza bat berbaitan suposatzen baitute, bestetik hizkuntza eta kultura bat aparte, arraza hari ahalmen bat eta" izpiritu" bat hizkuntzaurrekoa suposatu beharra daukate, hizkuntza bat ala bestetik eta ekintza kultural bat ala bestetik menpegabea; hots, izpiritua eta kultura baino lehenagoko izpiritu eta kultura bat.
‎herri xume laboraria, sehia. Txinatarra, andaluziarra," son culturas campesinas" 559 Andaluza nekazari arraza da, aurpegiko hazpegietan beretan ezagun du560; euskalduna," esta raza, rural y marinera, que se aferra a sus costumbres y sus usos con sin par tenacidad" 561 –" historia gabeko" jendea (beste herrien zerbitzura egotekoak Izpiritu unibertsalaren historian). Euskal arraza ez da indoeuroparra, ez dauka pentsamendurik.
2007
‎A. W. Schlegel-entzat, herri bakoitzak bere izpirituaren araberakoa bezalaxe dago izpiritu maskulinoaren eta izpiritu femininoaren poesia modua ere: poesia maskulinoaren karakterea ianbikoa da, femininoarena elegiakoa; lehenaren eredua Alzeo, bigarrenarena Safo.
‎Hain zuzen Hegel-en aurkako Ezgaraiko honekintxe hasi da Nietzsche bizitza/ natura etsaitzat hartzen historiarena ere. Beraz, Nietzsche-rengan bizitzak bat egiten du naturarekin eta oposizioan dago izpirituari, arrazoimen eta zientziari, eta historiari; eta guztion aldean lehentasuna berak dauka, bera da guztion balioaren arau eta neurri917.
‎Hitzetan eta arauetan laurkitzea, analisi zientifikoaren lardaska hilotza bakarrik da. Horregatik espresio zeharo bidezko eta gisakoa da hizkuntzak izpirituaren lantzat jotzea, ekintzan eta halako gisa soil soilik baitago izpirituaren existentzia inola pentsatzea424.
2008
‎Aro berrieri segitzeak berak mila deabruen lanak emaiten zituela... Panpile Iturhotx holaxet mintzo zitzaioten: Gure mutiko horri uzten diot orai etxeko segida, bainan horra, nago gorputzez bezain azkar dagoenez izpirituz! Deplauki errana dit ez duela moda zaharrean lan egingo!
2009
‎Naturaz gaindiko indar batek bere lehen biktima akabatuko du. Eta etxean dauden izpirituak agertzen joango dira.
‎Baina, lehenik, Marxek Hegeli egiten dion kritika eta eraikitzen duen pentsamendua ulertzeko, beharrezkoa da Feuerbachek Hegeli egiten dion kritikaren zati bat azaltzea. Hegelek esan digu kultura jakin bateko gizakiaren pentsamendu eta ekintzak determinatuak daudela izpiritu berdin baten menpe operatzen dutelako. Feuerbachen ustez, horixe tautologiarik inozoena besterik ez da.
2011
‎Etxe ondoko loredian, ilunabarreko orduetan gandu bat, diozu, isiltasun bat oroigarriek iharrausia, edo han lurralde lauetako oilariteetan kobaltozko ortzelerroak hunkitzen gintuenean zeure buruari galdetuz nola atxeki eta gelaraz halabeharrez galtzera zihoana, gari usaiez blaitutako ordu hain geldiak edertasunaren zauria muinean zeramatenak, argiaren epifania haiek zintuzten blaitzen ezteiak zeudelarik izpiritua eta zentzuen artean, baina gero, egun agortuaren azken arnasan eguzkia sartaldera amiltzen zenean sentitzen zinen hain umezurtz, hain herabe non lurrean ahuspeztuz gurtzen baitzenituen bizia, argia, usaiak, lurra, ortzia eta dohainak, gero gaua zen eta gauarekin zu gizakume soil, mugagabe antsiatuetatik deserriratua gogoeta izpi bat baizik ez zorion ukatuaren atarian.
2012
‎Ziur nago izpiritu horrek jarraipena izango duela eta topaketa horri beste batzuek jarraituko diotela, eta Isasi Isasmendi guztiek tokia duten zuhaitz hori –Josu txikiak egun hartan esandako moduan– indartzen joango dela, guztion borondatea delako hori. Nire aldetik, beti izango nauzue edozertarako gertu.
2015
‎Koadrilaka eta jai giroan ospatzen den txapelketa izaten da hau; lehen asteburuko saio ofizialetik ezin urrunago dagoen izpiritua du. Hala zioen lehen ostiraleko jaialdian aritu zen Maddalen Arzallus bertsolariak:
2018
‎Era berean, gutxietsi egiten da umorea, zirikatzeko, kritikatzeko, munduaz aritzeko arma eraginkor gisara; gerra serioa da gurea! Zer ongi egingo ligukeen bertsolarien ofizioarekin hain lotuta dagoen izpiritu “kritiko/ jostalari” hori berreskuratzeak. Ez diet, jakina, haiei erru guztia leporatuko, baina, liburuan jasotako testuak errepasatuta sortutako galdera da:
2019
‎757 Ez dago izpirituaren gaixotasun sofistikatuagorik iraganaren hainbat gertakari zehatzekiko atxikimendua baino.
2021
‎Galdegaiguneko bahori ipin daiteke zehar galderetan ere aditz sintetikoaren aurrean: Aita Mokoroak badakien ala ez, nik ez dakit (Mitxelena); Ikusi behar da ea herri honetako biztanleek euskara salbatzeko borondaterik baduten (Herria); Eta, hartara, zinez jakin nahi nuke ba ote dauden Izpirituan bi motatako erabakiak, Irudimenezkoak batzuk, Libreak besteak (Xarriton). Baina ez da beharrezkoa; adibide horiek gramatikalak izango lirateke bagabe ere.
‎Lipman aipatu dudala baliatuz, esan beharra dago izpiritu kritikoa ez dela Bigarren Hezkuntzako ikasleei murriztu behar, umeen buruetan ere baitu bere lekua. Mathew Lipmanek aldarrikatu bezala, helduek beren kabuz pentsatzea nahi baldin badugu, irakatsi diegu umeei ere beren kabuz pentsatzen; bestela esanda, erritua aldatu behar da hasieratik, helburu berriari egokitzeko.
2022
‎" Komunitarismoan dago. Ez nago izpiritu horretan. Nire helburua ez da Asterixen herrixka defenditzea, baizik eta frantsesei haien herria itzultzea.
‎Hemen ez dago izpiritu gaiztorik.
2023
‎Jende multzo batengan zaletasun egoista, merkantil eta industriala dago izpirituaren aurkikuntzekiko, baina hau ez da nahastu behar gutxi batzuen bihotzean pizten den grina desinteresatuarekin; gauza bat da ezagupenak erabili nahia, beste bat ezagutzeko desira hutsa (ii, i, x).
‎Kristauak defentsarik gabe daude izpiritu laikoaren aurrean; izan ere, edo erabat lotzen dira ekintza politikoari, partidu ariketari, botere publikoa apaizeriaren edo apaizeria ingurumenaren eskuetan jartzeko, edo etsitzen dira erlijio gabeak izaitera beren bizitza pertsonalaren parte ez erlijiozkoan; azken egoera hau da gehien gertatzen gaurko egunean eta kristau berak ohartzen diren baino maila askoz goragoan. Kasu bietan erlijioaren funtzio propioa ukatua da, hau da bizitza osoa, profanoa, publikoa eta pribatua argiztatzea, baina sustut hura zapaldu gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia