2004
|
|
Gainera, hizkuntzaren gaineko botere kontuak ez dira soil soilik ahalmen materialen esku dauden eskumenak. Horiekin batera, eta horietaz gainera, giza subjektutasunaren gunerik hunkigarrienak bete betean jotzen ditu hizkuntzaren izariak, hau munduaren eta hiztunaren arteko bide bakarra delako, eta gisa orotako sentieraz eta mintzaz josia
|
dagoen
izaera delako.
|
2006
|
|
Euskararen unibertsaltasunik edo modernitaterik ezinaren frogan, beste arrazoi modu batzuen ildoa (2) linguistiko historikoa da. Jada tesi doktoralaz gero, kultura modernorako euskararen berezko ezgaitasunaren arrazoi funtsezkoa horren natura eranskaria –aglutinantea– da, giza mintzamenaren garapideko estadio primitibo bati, ahalbide linguistikoen garapenean maila apal bati,
|
dagokion
izaeratzat jotzen dena. Bitxiki, ordea, argudio esentzial beti ailegatu hori gero ez da behin ere zehazten.
|
2011
|
|
Bidenabar, ordea, gizarte alor batzuetako zuzentasun eta aurrerapen horiek beste batzuetako ukapen suntsigarria ekarri zuten berekin, hartara, bere Estatu sakratuaren mendeko herri mintzaira eta kultura bereziak asimilatuz. Jatorrizko herri identitate orok
|
dagokion
izaerako izateko daukan eskubidea, nor izateko ahalmena, duintasuna, oinarrizko giza eskubideen arloan bertan suntsitu zituen zorioneko Argien filosofiak.
|
2014
|
|
Hobbes eta Lockeren ildora itzuliz, gizarte politikoaren teorizaziora, Frantzian berebat Montesquieuk() gizarte zibil edo politikoki organizatuaren printzipio orokorrak arakatu ditu: gobernamendu moldeak, etab., hauetako bakoitzari edozein tokitan eta garaitan bere baitatik
|
dagokion
izaera, bakoitzaren bertutea, arriskuak; hots, zein den, esaterako, demokraziaren edo monarkiaren barne printzipioa, zer jarraikitzen den printzipio berezi horretatik legeentzat. Baina abstraktuki bakarrik egin ordez? à la Hobbes edo Locke?, bera gertakarien analisitik abiatu da; sistema politiko ezberdinak eta haietako hiritarrak geografian, historian, ekandu eta usadio eta kultur komunitate jakinetan txertatuak kontsideratuz hasi da2147 Sistema politiko konkretua (demokrazia, esaterako), bestelako baldintzetan aurkitzen da jendaki, kultura, klima edo ingurune geografiko batean ala bestean; eta, ondorioz, baldintza horiei egokitu zaie; h. d., nazio konkretuari adaptatu.
|
2016
|
|
III. Garapen Planean sartuta
|
zeudela
izaera turistikoari lotutako kontuak eta, zentrala jarriz gero, pikutara joango zirela.
|
2017
|
|
Jausororen aburuz,, komunitatea/ gizartea ekuazioaren baitan gaztelaniak funtzio guztiak betetzen ditu. Zentzu horretan, euskarak komunitateari
|
dagokion
izaerako funtzioak gauzatzen ditu, baina gizartearen neurrikorik ez? 403.
|
2019
|
|
Baina kontzeptualismoa atzeraka ari da: biologia eta gizarte zientziek jadanik ez dute sinesten entitate aldaezin finkorik
|
dagoenik
izaera jakin bat ematen duenik, hala nola emakumearen izaera, Juduarena edo Beltzarena; zientzia horien arabera, izaera zera da, egoera batek eragindako bigarren mailako erreakzioa. Orain feminitaterik ez badago, lehen ere ez da izan sekula.
|