Emaitzak: 6
2002 | ||
Nire ustez, eskasia horiek (dela monografiei dagokiena, dela literaturaren historiei dagokiena) azken urte hauetan nolabait konponduz joan dira. Azken hamarkada honetan argitaratu diren zenbait literatur historia begiratu besterik ez | dago irizpideak guztiz aldatu direla ikusteko. Hortxe dauzkagu, adibide gisara, historiografiari dagokion atal honetan, Jon Kortazarrek argitara emandako Literatura Vasca Siglo XX (Etor, Donostia, 1990), Euskal literaturaren historia txikia (Erein, Donostia, 1997) eta Euskal Literatura XX. mendean (Prames, Zaragoza, 2000); J.B. Orpustanen Précis d" histoire littéraire basque() (Izpegi, Baigorri, 1996); Xabier Etxanizen Euskal haur eta gazte literaturaren historia (Pamiela, Iruñea, 1998); Patri Urkizuren Historia del teatro vasco (Orain, Donostia, 1996) eta berak zuzendutako Historia de la Literatura Vasca (UNED, Madril, 2000); Iñaki Aldekoak apailatutako Mendebaldea eta narraziogintza (Erein, Donostia, 1998) eta euskal poesia modernoaren bilakaera aztertzen duen egile beraren Antología de la Poesía Vasca (Visor, Madril, 1993). | |
2007 | ||
Sarri alkarren artean ezbardintasun handirik ez daukien aterpetxeak dozuz aukeratzeko. Halan ez | dago erizpide jakinik batera edo bestera joateko. Jakin barik aukeratzen dozu. | |
2008 | ||
Bestalde, merkatuan hainbat lan | daude irizpide literarioen arabera kalitate eskasekoak direnak, baina kalitatezko zenbait lanek baino errentagarritasun ekonomiko handiagoa dutenak. Halako lanen inguruko eztabaida sortu da delphy honetan, eta oro har bi iritzi nagusitu dira; iritzietako bat zera da: | |
Literatura lantzen den ikastetxeetan irakaslearen esku geratzen da zenbat denbora eskaini, baita zer eta nola irakatsi ere. Ondorioz, irakasleen artean ez | dago irizpide bateraturik, eta horrek eragiten du ikastetxe batzuetan ikuspegi historizistaren zantzuak nagusi izatea eta beste batzuetan, berriz, irakasleak metodologia parte hartzailea bultzatzen saiatzea. Curriculum irekiak irakasleen esku utzi du metodologia eta edukiak hautatzea, baina ez du irakasleen orientazioan eta ikasleen behar pedagogikoetan sakontzeko tresnarik eskaini. | |
Bestalde, lan honetan azaleratu da euskal literaturaren irakaskuntzak hausnarketa sakonaren beharra duela; izan ere, arazoa ez da mugatzen urteko irakurgaietan | dagoen irizpiderik ezera. Egungo literaturaren irakaskuntzan, metodologiak eta, batez ere, helburuak berritu egin behar dira, ikasleen behar eta ezaugarrietara egokituz. | |
2021 | ||
Entzun ondotik, sakontzen segituko dugu, eta, hortaz, letra ikusteak lagundu die. Oraingoan ere, galdera bakoitza ikasle bati luzatuko diegu, eta aukera emango diegu beste biri ekarpenak egiteko eta osatzeko, arestian aipatutako elkarrekintzari | dagozkion irizpideak kontuan hartuta (EL). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Labayru | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
egon irizpide | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egon irizpide bateratu | 1 (0,01) |
egon irizpide ez | 1 (0,01) |
egon irizpide guzti | 1 (0,01) |
egon irizpide jakin | 1 (0,01) |
egon irizpide kontu | 1 (0,01) |
egon irizpide literario | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |