2004
|
|
2 Kautela neurrien eskaera ukatu arren, auzi jartzaileak eskabidea berriro egin dezake, eskaera egiteko unean
|
zeuden
inguruabarrak aldatzen badira.
|
|
Artxibatutako agiriak, aurreko zenbakietan adierazitako gorabeherei dagokienez, edo inguruabar laidogarriei dagokienez, edo isilpeko izaera duen espedientean barneratuta
|
dauden
inguruabarrei dagokienez.
|
2007
|
|
Epaileak, aurretiaz interesdunak esan beharrekoa entzunda, auto ziodun baten bidez emango du ebazpena. Horretarako, epaileak aintzat hartuko ditu
|
dauden
inguruabarrak eta, bereziki, atzerritarrak egoitzarik edo agiririk ez izatea, bai eta aurretiazko kondena edo administrazio zehapenak izatea, eta burutu gabeko beste zigor prozesu batzuk edo administrazio prozedura zehatzaile batzuk izatea ere.
|
|
Gainera, espediente berean oinarritutako edozein arrazoi dela eta, beste barneratzerik ezin izango da erabaki. Barneratzea baimentzen duen erabaki judizialak gehieneko iraupen horretatik behera ere ezarri ahal izango du barnealdiaren gehieneko iraupena, kasu bakoitzean
|
dauden
inguruabarrak kontuan hartuta.
|
|
2 Herrialde jasotzaileak duen babes mailaren egokitasuna Datuak Babesteko Agentziak aztertuko du, datuen transferentzian edo transferentzia katedaltzen dituen herrialdea eta datuak jagorian
|
dauden
inguruabar guztiak aintzat hartuta. Bereziki, aintzat hartuko dira xede jakin baterako datuen izaera eta aurreikusitako tratamenduaren edo tratamenduen iraupena, datuak bisotzen dituena, hirugarren estatuan indarrean dauden zuzenbide arauak, orokorrak nahiz sektorekoak, Europar Batasuneko Batzordeak emandako txostenen edukia eta herrialde horietan indarrean dauden lanbide arauak zein segurtasun neurriak.
|
|
Hala ere, neurri murrizgarri bereziak ezarri ahal izango dira, horiek erabakitzen direnean salbuespen edo setio egoeraren adierazpenean, Konstituzioan araututakoaren arabera. Salbuespenez, segurtasun publikoaren inguruko arrazoiengatik, Barne Arazoetarako ministroaren ebazpenaren bidez ere ezarri ahal izango dira neurri murrizgarri bereziak, banan banan, zioekin eta kasu bakoitzean
|
dauden
inguruabarren arabera. Ebazpen hori hartu da legean ezarritako prozedura zehatzailearen berme juridikoekin bat etorriz.
|
|
Botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute; eta herritar guztien parte hartzea erraztea, bai bizitza politikoan, baita ekonomia, kultura eta gizarte bizitzan ere.
|
|
(§1 9.2) (e) Botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen...
|
|
Informazio agiri horretan egindako aldaketak eskuratzaileari komunikatu behar zaizkio kontratua egin aurretik, alderdien berariazko adostasunik izan ezean, eskualdatzailearen borondatetik kanpo
|
dauden
inguruabarren ondoriozkoak izanik.
|
|
Beraz, argi geratu behar da berdintasun printzipioak partikularren artean duen proiekzioa gero eta handiagoa dela, zuzenbideko estatu sozial eta demokratikoan logikoa den moduan. Izan ere, botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; eta oztopoak kentzea, horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute (EKren 9.2 art.).
|
|
Horrek guztiak, aurretik ere ikusi dugun bezala, botere publikoen jarduera positiboa eskatzen du, eta ez abstentzionista hutsa, modu horretan, Konstituzioaren 9.2 artikuluan jasotako «Konstituzioaren aldatze funtzio» izenekoa bete ahal izateko, Italiako Konstituzioaren 3.2 artikuluaren aurrekariari jarraituz. Konstituzioko artikulu horren arabera, botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute; eta herritar guztien parte hartzea erraztea, bai bizitza politikoan, baita ekonomia, kultura eta gizarte bizitzan ere.
|
|
adierazpen askatasuna aldarrikatuz gero, horrekin batera, adibidez, zentsuraren debekua etorriko da (hau da, botere publikoak ez sartzea), baina baita jokabide aktiboa ere, estatuak komunikabideak egoteko neurriak hartu baititu (adibidez, irrati telebistako instalazioak jarri, igorpen frekuentziak ezarri eta arautu, etab.). Horri doktrinak bi zuzenbide motaren arteko «jarraitutasuna» esan dio, EKren 9.2 artikuluaren esanguran. Artikulu horren arabera, botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute; eta herritar guztien parte hartzea erraztea, bai bizitza politikoan, baita ekonomia, kultura eta gizarte bizitzan ere.
|
|
...riskuaren ondorioz herritarren mobilizazioa gertatuko balitz, seguruenik kontzientzia objekzioaren inguruko arazo guztia berriz planteatuko litzatekeela (eta, ziurrenik, baita «intsumisioarekin» lotutako arazo guztiak ere); izan ere, kontzientzia objekzioak arma zerbitzu guztietatik eta mobilizazioaren kasuan soldadutzara deitzetik salbuetsita egotearen eskubidea jasotzen du, baina badirudi argi
|
dagoela
inguruabar berezi horietan legegileak kontzientzia objektoreari ordezko gizarte zerbitzua ezarri ahal diola, derrigorrezko zerbitzu militarra zegoenean egin zuen moduan.
|
|
Espainiako Konstituzioaren kasuan, berdintasuna hiru ikuspuntutatik jaso da: antolamendu juridikoaren balio nagusi bezala (1.1 art.), otsailaren 18ko 8/ 1983 KAE eta azaroaren 14ko 216/ 1991 KAE?; eskubide moduan, berdintasuna legearen aurrean, legean eta legearen aplikazioan (14 art.); eta botere publikoei egindako eskakizun moduan, horiei
|
baitagokie
inguruabar zehatzak sustatzea gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen, eta oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute (9.2 art.), urtarrilaren 31ko 19/ 1989 KAE eta azaroaren 14ko 216/ 1991 KAE?, muga bakar batekin: botere publikoen nahierakeriaren gaineko debekua (9.3 art.).
|
|
Bada, zalantzarik gabe, herritar eta gizarte kolektibo batzuk Legearen aurrean berdinak izan daitezke, baina eguneroko errealitatean ez dira berdinak, hau da, desberdintasun egoeran daude. Horregatik, EKren 9.2 artikuluaren arabera, botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen, eta horrek argi esan nahi du konstituziogileak berak aitortzen duela errealitatean ez dela horrelakorik gertatzen, hala izango balitz, ez bailuke beharrizan hori ezarriko. Horrek esan nahi du botere publikoei eskatu ahal zaiela EKren 14 artikuluko berdintasun formala errespetatzeaz gain, EKren 9.2 artikuluak aipatutako berdintasun material edo benetakoa sustatu behar dutela (uztailaren 20ko 27/ 1981 KAE) eta, beraz, horri jarritako oztopoak gainditzeko jardun zehatzak egin behar dituztela.
|
|
bazkide kopurua, boluntario kopurua, erakundeen diru sarrerak eta gastuak…? Teknologia berriek bidea irekitzen digute informazioa eskuratzeko, baina gardentasuna ez
|
dago
inguruabar horren mende soilik, herritarren konpromisoa bilatzen duen trukea baizik. Adibidez, udal batek tokiko GKE baten proiektu bat babesten badu eta erantzukizun hori bere gain hartzen badu herritarren aurrean, beharrezkoa da erakundeak berak kontu publikoak ematea, herriko bizilagunei erakusteko zer egiten duen bere diruarekin.
|
2009
|
|
Hala ere, liho hazien eraginak frogatzen dituzten ebidentzia zientifikoak urriak dira. Ez dakigu une egokirik ba ote dagoen horiek hartzeko, eta haien eragina eraginkorragoa ote den, zer kopurutan, kontsumoa kontraindikatuta
|
dagoen
inguruabarrik baldin badago… 2004an, “Current Topics in Nutraceuticals” aldizkarian argitaratutako azterlan batek idorreriako liho hazien eraginkortasuna ebaluatu zuen, nahiz eta kolon suminkorra zuten pazienteetan oinarritu zen. Azterketa horretan, egunean 6 g tik 24 g ra bitarteko liho hazien (zuntz disolbagarriaren, disolbaezinaren eta linazi olioaren nahastea) kontsumoak dituen digestio ondorioak eta egunean 6 g tik 24 g ra bitarteko psyllium (zuntz disolbagarria soilik) irenstea (isphagula ere deitzen zaio, eta Plantago ovata haziaren azaletatik eratorria da) alderatu ziren.
|
2010
|
|
2.Txostenek aipatu ahal izango dituzte itun honetako betebeharrak ez betetzeko
|
dauden
inguruabar eta zailtasunak.
|
2012
|
|
...gibide, industria edo merkataritzan, eta kargu edo enplegu jakin batean aritzeko desgaikuntza neurria ere, iraupen berdinarekin, baldin eta subjektuak delitu egin badu eskubide horren egikaritzaz abusatuz edo eskubide horren egikaritzaren inguruan, edota delitua egin badu lanbide, ogibide, industria edo merkataritzan, kargu edo enplegu jakin horretan aritzean edo aritze horren inguruan, eta batera
|
dauden
inguruabarrak balioetsita, atera badaiteke subjektuak delitu bera edo horren antzekoak berriro egiteko arriskua dagoela. Hala gertatuko da, subjektuari dagokion zigorra ezin zaionean ezarri, 20 artikuluaren 1, 2 edo 3 zenbakietan ezarritako kasuetatik batean dagoelako.
|
|
2.1 supra paragrafoan xedatutakoari kalterik egin gabe, ez da beharrezkoa alderdietako bat aurrean egotea agintari eskuduna ziur
|
dagoenean
inguruabarrak salbuespenekoak direla eta delako alderdiak, agintari eskudun baten aurrean eta legeak ezarri bezala, bere adostasuna adierazi duela, harrezkero adostasun hori ukatu gabe.
|
|
Adostasunik ez badago, pentsioa ordaintzen duen pertsonak eskaria egin behar du neurriak aldatzeko. Ordaintzaileari
|
dagokio
inguruabarrak aldatu direla frogatzen duten proba eta agiri guztiak aurkeztea. Behin betiko neurriak nola aldatu behar diren ere adierazi behar duzu.
|
2015
|
|
Edonola ere, ez da ahaztu behar mediku koordinatzaileak gidan jaso gabe dagoen edo gidan azaltzen den erabakiaren kontrako erabaki bat har dezakeela, betiere kasuan kasuan
|
dauden
inguruabarrak aztertuz.
|
2022
|
|
Auzitegi Gorenak ulertzen du komenigarria dela LISOS erreferentzia gisa erabiltzea, baina ematen duen aukera zabala ikusita (adibidez, lan arloko arau hauste oso larriagatik zigorra 7.501 eurotik 225.018 eurora artekoa izan daiteke), kasuan kasuko aldi berean
|
dauden
inguruabarren balorazioa egin behar da. Guztira, hamar puntu hartu behar dira kontuan:
|
2023
|
|
Azken buruan, ez dago konponbide orokorrik, zehazteko zein alokairu kontzeptu diren neutralizatzeko modukoak eta zein ez. Kasu bakoitzean balioetsi da alokairu kontzeptuen izaera eta helburua, bai eta une bakoitzean
|
dauden
inguruabarrak ere. Hortaz, arazo horren inguruko konponbideak askotarikoak dira (BALLEsTER LAGUNA).
|
|
Azken finean, zuzenbideak kontratu mota berezi bat sortzearen aldeko apustua egin du (lan kontratua). Langilearen eta enpresaburuaren harremanetan dauden ondare izaerako inguruabarrak ez ezik, harreman horietan
|
dauden
inguruabar juridiko pertsonalak ere kontuan hartzen dira. Horrela, lan kontratua egitean, langileak ez du bere gain hartzen" gauza zehatza emateko betebeharra" (KZren 1445 artikulua).
|
|
(b) 14 artikulua, berdintasun formalari buruz ari dena, 9.2 artikuluan araututako berdintasun materialari lotu behar zaio(" botere publikoei
|
dagokie
inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute; eta herritar guztien parte hartzea erraztea, bai bizitza politikoan, baita ekonomia, kulturaeta gizarte bizitzan ere").
|