Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎Euskarak duen egoeraren berri zehatza jasotzea bezain premiazkoa da adierazle sistema fidagarri eta baliagarria osatzea. Dena dela, behar honi aurre egitea ez da batere erraza, EAE, Nafarroa eta Iparraldeko errealitate ezberdinak era egokian bilduko lituzketen adierazle multzo bateratua eraikitzea eta dagokion informazioaz elikatzeabe rez korapilatsua delako. Zailtasuna, halere, ez da arr azoi nahikorik erronkari muzin egiteko.
2004
‎Edozein kasutan, aditu guztiak bat datoz XXI. mendeko biblioteka hormarik gabeko biblioteka dela esatean: urruti dagoen erabiltzaileak ez dauka zertan bibliotekaraino joan behar, eta bertaratua den erabiltzailea, aldiz, han ez dagoen informazioaz ere balia daiteke.
‎Helburua informaziorako sarrera unibertsala eskaintzea da, Alexandriako Bibliotekaren ametsa. Batzuen ustez, biblioteka digitala interneten dagoen informazio infiniturako" gateway" edo pasabidea da.
‎Horiez gain, elkarte batean biltzen diren telebista independenteek osatutako talde txikiagoak daude, eskualde edo erkidego mailakoak. Horiek produktu paketeak erosten dituzte (filmak, telesailak, marrazki bizidunak, dokumentalak...) eta kostuak merkatzen dituzte; elkartuta egoteak informazioa, albistegiak eta programak elkartrukatzea ere ahalbidetzen die. Horren guztiaren ondorioz, programazioaren kalitatea hobetzen da, ikus entzule kopurua handituz eta emaitza ekonomikoak hobetzeko aukera ere gehituz.
2006
‎Herrialde gehienetan, eskola liburutegiak, IKTen sarrerarekin, euskarri berrietan dagoen informazioa lortzeko eta informazio sareetara hurbiltzeko bidea izan dira.
2007
‎Falangeari utzia zion prentsa eta liburuen zentsura: 1951n Arias Salgado zegoen Informazioan eta 1962 arte ez ziren ageri zentsuraren lehen arintzeak.
2009
‎Z&Tren ezagutzaren erabilpenaren inguruko ikusmolde hori asko hurbiltzen zaio ZTG ikusmoldeek garatutakoari, eta instantzia nahikoa labur baten emaitza da: herritarren auzitegi batek Z&T alorreko auzi baten inguruan dauden informazio, ezagutza tekniko eta ebidentziak aztertzen ditu.
‎Bigarren aukerak kultura ezaugarritzeko diziplinen arteko ahaleginak hartzen ditu kontuan. Aukera izugarria dago informazioaren filosofiatik ekarpenak eskuratzeko, kulturaren definizio anitzek informazioa inplikatzen baitute ia beti.
‎Ikusitakoaren inguruko beste auzi bat informazioaren kulturen kopuruarena da: horrelako zenbat kultura daude informazioaren gizartearen barnean, bat ala asko. Pentsalari postmoderno batzuek —beharbada ironikoki— bat dagoela diote eta funtsezko ezaugarrien bila jarri dira —informazioaren saturazioa, autoritate epistemiko eta politiko zentralizatuen beheraldia, indibidualismoa, abiadura, kontsumismoa, merkantilizazioa, eta abar (ikus Brey & Sraker, argitaratzear) — Informazioaren kulturaren filosofiarako, interes berezikoa da Jean Baudrillard en jauzi teorikoa ondasunen ekonomiatik ikurren eta espazioen ekonomiara (Baudrillard 1995).
2010
‎informazio soziolinguistikoa, inkestak, euskarazko tresna informatikoak... Euskal Herriko egoera soziolinguistikoa ezagutzeko ezinbestekoa da bertan dagoen informazioa aztertzea, baina prestakuntza soziolinguistikoaren aldetik, maila teorikoari dagokionez, informazio gutxi aurkitzen da.
‎Honetaz gain, argi dago informazio eta komunikazioaren teknologiei dagokienez, hutsune asko dagoela gure eskoletan, bai gabeziarengatik, bai IKTen hornitzea zaharra delako. Horrek izugarri konplikatzen ditu alfabetizazio digitala eta Interneten erabilera seguruaren garapena.
‎Artxiboa berak prestatu zuen eta ikastola batzuen historiak ere idatzi zituen. Historia horiek ez dira historia helduak, ez dira historia bukatuak, baina galtzear zegoen informazio asko bilduta dago orain.
2011
‎Egun, informazio gehiena era digitalean azaltzen eta gordetzen da, baina, arazoak arazo, arrisku handia daukagu orain ekoizten dugun guztia hurrengo belaunaldiei ez helarazteko. Dokumentuak irakurtzeko erabiltzen dugun teknologia desagertzen bada, edo fitxategi digitalak degradatzen badira, hau da, hondatzen badira, dokumentu horietan dagoen informazio guztia betiko galduko litzateke. Hori dena ekiditeko, 2009tik aurrera Frantzia, Alemania eta Herbehereetako Liburutegi Nazionalek eta Cross Czech A. S. txekiar enpresak KEEP4 (Keeping Emulation Environments Portable) proiektuari ekin diote.
2012
‎Urteko orrialde kopurua zatitu ondoren tarte bakoitzean zenbat titulu kokatzen den erakusten du taulak. Hor dago informazioa bere zehaztasunean, baina ez da ikusten joera garbi bat orrialde kopuru jakin baten alde. Egia da euskal liburua mehetu dela, baina ez tarte jakin batean bereziki.
‎Ez dakit, zehatz mehatz, noiz erabaki zen abenduaren 3a Euskararen Nazioarteko Egun izendatzea, ezta nork, noiz edo zergatik1 Suposatzen dut erbesteko Eusko Jaurlaritza izan zela, frankismopeko urte hits haietan euskaldunen kausari hauspoa eman nahian; edo, agian, ez zen Jaurlaritza bera izan, Interneten esku eskura dagoen informazio urriaren arabera Eusko Ikaskuntza izan baitzen 1949an lehen aldiz ospakuntza antolatu zuena Iparraldean, baina ez dut uste horrek gauzak zuztarretik aldatzen dituenik. Alegia, kasu guztietan II. Mundu Gerraren ondorengo urteetan gaude, deskolonizazioa eta Nazio Batuen Erakundea antolatzen ari diren urteak hain zuzen ere; eta faxismoaren uztarritik libre zeuden euskaldunek zerbait egitea pentsatu zuten, euskaldunok sarri egin dugun gisan, eta Euskararen Nazioarteko Eguna asmatu zuten.
‎Borges eta Goyanarteren arteko harremana aurretik Sur proiektuan izan zen; beraz, argentinar idazleak ezagutzen zuen euskaldunen lan intelektuala Argentinan, behintzat euskaldun batena. Borgesen iritzian, beraz, ez dago informazio falta, gorroto pertsonala baizik.
‎Denborarekin, Facebookek eduki dezake estrategia bat dirua ateratzeko. Bere zerbitzarietan dagoen informazio hori guztia ez da erabiltzaileen jabegoa, enpresarena baizik. Agian diru poxi bat atera dezake baten bati bere ezkontzako argazkiak saltzen, baina ez dirudi epe laburrerako estrategia denik.
2014
‎Batzuentzat gauza interesgarri asko ekarri baditu ere, pribatutasuna eta autonomia bezalako esparruetan eragin handia izan du guztiongan. Jende askoren bizitza zerbitzu horietan dagoen informazioa baliatuz ezagutu, bertan eragin eta laster etorkizuneko jarrerak iragarri dira.
2015
‎Artearen funtzioa ez baita informatzea, ez behintzat eginkizun nagusi gisa, komunikatzea baizik, bi ente edo gehiago kontaktuan jarriz. Artea ez dago informazioaren menpean, norbaitek informatzen zaituenean aginduak ematen ari baita, eta artearen zeregina agintzetik urrun kokatzen da. Komunikazioa bilatzeko ez dugu esanahien beharrik.
2017
‎" Ez zaude trafikoan harrapatuta, trafikoa zara" 3 baldin bazioen mende hasierako meme batek, egun gauza bera esan genezake informazioaz: ez zaude informazio salerosketan harrapatuta, zu zara informazioa. Hori horrela zen lehenago ere, noski:
2020
‎Baina hau osatzeko, webguneko bertsio digitalera jo behar da (artikulu honen amaieran dator QR kodea): han daude informazio osagarriak, zehatzagoak, luze zabalagoak. Katalogoa ere hortxe aurki dezakezu, hau da, 2017ko titulu guztien fitxa bibliografikoa.
2021
‎Baina, hau osatzeko, webguneko bertsio digitalera jo behar da (artikulu honen amaieran dator QR kodea): han daude informazio osagarriak, zehatzagoak, luze zabalagoak. Katalogoa ere hortxe aurki dezakezu, hau da, 2019ko titulu guztien fitxa bibliografikoa.
2023
‎Baina, hori osatzeko, webguneko bertsio digitalera jo behar da (artikulu honen amaieran dator QR kodea): han daude informazio osagarriak, zehatzagoak, luze zabalagoak. Katalogoa ere hortxe aurki dezakezu, hau da, 2022ko titulu guztien fitxa bibliografikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia