Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2008
‎Euskarari dagokionez, corpusak eratzeko eta kudeatzeko erabilitako tresnen inguruan argitaratuta dagoen informazio bakarra (guk dakigula behintzat) Corpusgile ri buruzkoa da (Alegria et al., 2005). ZTC eraikitzeko erabilitako tresna da.
‎Ikasleek, hainbat aholku jarraituz, autore ezberdinen obrak mp3 formatuan grabatzen dituzte. Grabazio guztiak (ipuinak, narrazio laburrak, poesia...) eta autoreei dagokien informazioa horretarako sortutako blog batean ipintzen ditugu, entzun13 deituriko blogean, hain zuzen ere. Ikasleak boz gorako irakurketan trebatzeaz gain, grabatzen dituzten obrak ezagutu eta ezagutzera ematen dituzte.
‎Jokabideak ebaluatzeko ereduen ezaugarri nagusietako bat eskura dagoen informazio guztia txertatzeko gaitasuna da, jokabidea azaltzeko eta aurreikusteko tresna sortzeko. Kasu honetan, hizkuntza aukeratzeko jokabidean zer aldagaik esku hartzen duten jakiten saiatuko gara; hau da, zerk daraman pertsona bat hizkuntza bat ala bestea aukeratzera egoera jakin batean.
2009
‎Izan ere, liburu orokor baten argitalpenetik askoz haratago jo nahi du egitasmoak. Orain arte gai honetaz eskueran dagoen bibliografia mugatu samarra denez, une honetan eskueran dagoen informazio hutsetik ezinezkoa izango litzateke EHS orokorrik idaztea. Gaurkoz eskueran ditugun datuak kontuan hartuta, lan global hori ez da ikusten gaur gaurkoz egingarria denik.
‎Saio bakoitzak ikerburu bana izango du. Ikersaioak lan partzialak dira, baina aukeratzen duten gaiaz eskeran (argitaraturik, artxiboetan,..) dagoen informazioa eskuratzen eta, ahal den heinean, zuhurki ustiatzen saiatu dute. Adibide moduan, M. Zalbidek eredu metodologikoa frogatzeko aukeratu duen ikersaioa aipa genezake:
‎Beraiek identifikatuko dute informazio hori eta sailkatuko, proiektu osoaren eredu teoriko metodologikoaren arabera. Ikersaioari dagokion informazioa sailkaturik eta prozesaturik dagoenean, hortik ateratzen den emaitza ikerburuari itzuliko diote, hurrengo pausoa eman dezan. Ikerburuak interpretatu du informazioa eta, azkenik, ikersaioaren emaitza testua idatzi.
‎Gogoeta lan handiena ikerburuaren esku gelditzen da beraz, gisakoa denez. Aldiz inurri lan handiena (libuUne honetan eskueran dagoen informazio hutsetik ezinezkoa izango litzateke EHS orokorrik idaztea. Euskararen historia sozial orokorra idazteko alegia, tresna egokiak sortu dira aurrez, beharrezko informazioa jasotzen urteak xahutuz.
‎Izan ere haien bitartez egiten baitugu besteekiko identifikazioa. Esan beharrik ez dago informazioaren jendartean bereziki gogoangarria dela fenomeno hau: ikurrak nonahi zabaltzen direlarik, identifikaziorako aukerak ere zabaldu egiten dira.
‎Zerrenda bat da, eta azken sarreren hasierako zatiak ageri dira bertan. Sarrera bakoitzean dagoen informazioa irakurtzen jarraitu nahi izanez gero, klik baten bidez post osoa zabaltzeko aukera du irakurleak.
2010
‎Newsframe analysis bezala ezagutzen da lehenbiziko ikerlerroa. hurbilpen horrek kazetaritzaren diskurtsoa hartzen du analisiaren ardatz, era horretan komunikabideen framinga zedarritu ahal izateko; baita diskurtso horrek duen informazio prozesua ere (ekoizpena, prozesamendua eta eragina). izan ere, framing prozesua estrategikoa den aldetik, bere funtzionamenduan badute zerikusia komunikabideen barruko eta kanpoko faktoreek. horrela eginez, jorratzen diren gaien eta ezaugarrien zerrendatze hutsa gainditzen da, eta errealitatea ulertzeko edo ulertarazteko eraiki den informazio eremuko egitura orokorra zedarritu eta horren arau orokorrak azalduko lirateke. gure interesgunera ekarrita, newsframe analysiaren abiapuntua hauxe litzateke: aztertzea hemengo komunikabideek euskararen inguruan hedatzen dituzten albisteak eta iritziak; baita horien atzean dagoen informazio prozesuak ere. adibidez, zeintzuk eta nolakoak diren euskarari buruzko informazio prozesua baldintzatzen edota ezartzen duten komunikabideen barneko zein kanpoko eragileak; eragile horiek zergatik sartzen —edo isiltzen— dituzte agendara euskarari buruzko albisteak; nola eta zergatik moldatzen dituzten albiste horien osaketa, ekoizpena eta prozesamendua. horrela, era sistemati...
2012
‎Sareko jario handi eta askotarikoak lehen ilunpean zeuden informazio eta interes lurralde handiak argitu ditu, baina hor ere dena ez da kultur txikien alde. Interneten onurak handiak izan daitezke hizkuntz komunitate ez hegemonikoentzat, baina azpiegiturarekiko morrontza traba handia da. etxean ondo sartuta ditugu, baina munduko zonalde zabalak, Siberiatik hego Afrikara eta ekuadorretik Thailandiara, ilunpean daude informatiboki. herrialde eta komunitate garrantzitsu eta indartsuen berriak, esaterako Brasil, Argentina, India edo Txinakoak, ez dira existitzen ia. zer esanik ez guri buruz ari bagara:
‎KOmuniTaTeaK, BeRe BuRuaRen JaBe y panorama aldatzen hasi da. Sareko jario handi eta askotarikoak lehen ilunpean zeuden informazio eta interes lurralde handiak argitu ditu, baina hor ere dena ez da kultur txikien alde. Interneten onurak handiak izan daitezke hizkuntz komunitate ez hegemonikoentzat, baina azpiegiturarekiko morrontza traba handia da.
2015
‎Ez dago udalerri guztietarako homogeneoa den informaziorik, kasurik onenean Hegoaldeko udalerrietarako informazioa dugu eta txarrenean Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako udalerrietarako. Helburu honetarako Ipar Euskal Herriko udalerrietarako dagoen informazio bateragarria ia hutsa da, demolinguistikoa batez ere.
‎Lehentasunez hiztun komunitatearen osaerari dagokion informazioa ustiatzeari ekin genion, besteak beste: Elementu demografikoak (biztanle kopurua, adin taldeak, zahartzeak...), sozialak (biztanleen jatorria, mugikortasun ohiturak, zerbitzu sozialen eskuragarritasuna, errenta maila...), ekonomikoak (bertako jarduera ekonomikoen ezaugarriak...) edo hirigintzarekin lotutakoak (eraikitako etxebizitza kopurua, nolakotasuna, okupazio maila).
‎Eragin linguistikoaren balorazioak jaso aurretik, eragin eremuari dagokion informazio garrantzitsua aztertzeak ondorengo lana erraztuko digu.
‎Eragin linguistikoaren balorazioak jaso aurretik, eragin eremuari dagokion informazio garrantzitsua aztertzeak ondorengo lana erraztuko digu.
2016
‎• 1.2.1Gazteek beste adin taldeetakoek baino gutxiago egiten dutela euskaraz, beste adin tarteetakoek baino irekiago daudelako informazio eta komunikazio teknologia horiek eskaintzen duten eremura eta gehiago mugitzen direlako.
‎Hizkuntza erabileraren azken hogei urteotako bilakaeraz argitalpen horretan dagoen informazio baliosa era askotara landu liteke. Esate baterako, a) EAEko, Nafarroako eta Iparraldeko 2011ko E4, E3eta ET hiztunak123 1991ko hiztunekin konparatuz; b) 2011ko ET hiztunak adin egituraren arabera analizatuz:
2017
‎auto azterketaren kritika. horretarako inkesta Soziolinguistikoak aztertuko ditugu14 inkesta gehienen helburuak hasieratik planteatu zirela esan dezakegu. bigarrenean hauek aipatzen ziren berariaz: (1) hizkuntza gaitasunaren bilakaera; (2) euskararen erabilera etxean, familiatik kanpoko gertuko komunitatean, lanean eta eremu formaletan; (3) biztanleriaren interes eta jarreretan sakontzea; (4) familia bidezko transmisioari buruzko diagnosia egitea eta (5) euskaldun berrien erakarpena eta hizkuntza jokabidea aztertzea. arlo horiei dagokien informazioa, beraz, hiztunei galdetuz, eta haiek aitortutakoak balekotzat jota, bildu eta analisi estatistikoaren bidez formalizatuz eta kuantifikatuz sortu da. teknikak baditu bere ajeak, nahiko agerian: batetik, erabileraz, gaitasunez edo jarreraz galdetzen denean, egoera horretan aitortzaileek egokitzat dituzten kodeen bidez ematen diote galderari esanahia, haiek ulertzen dutenaren arabera erantzungo dute; eta bestetik, egoera berezia da:
2019
‎haurrengan, eragin hori ez da, itxuraz, hain handia, telebistarena, ordea, bai). Jendea, gero eta gehiago, bakarrik bizi da bere telefono mugikorraz, pantailaren beste aldean dagoenari so edo pantailan dagoen informazioarekin, facebook ekin etab. interaktuatuz. kalean dabilenean ere, lagunekin koadrilan edota, are, bikotekidearekin tabernan dagoelarik, bere telefonoari begira ikusten dugu, maiz, jendea. ustez eta asmoz askatasunaren bila gabiltzalarik(" nahi dudan jendearekin nago nonahi eta noiznahi, nahi dudan informazio jasotzen dut" etab.) esklabo bihurtu gara1 ez gara gai hemen eta orai... (erdarazko) kanpoko urrutiko informazio birtual hori arnasgunearen muin muinean sar liteke;" kanpoko mundu" horrek bertako errealitate fisikoak baino garrantzi eta presentzia handiagoa eskura lezake, zenbaitetan behintzat.
‎Beste aukera bat da orain arte eginda dauden ikerketetatik, aztergai diren kontzeptu teorikoen berri ahalik eta modu egokienean emango digun informazio enpirikoa aukeratzea eta lantzea. Bigarren bide horri helduko diogu guk artikulu honetan, eta egun dagoen informazio estatistikoarekin arnasguneen kontzeptu teorikoa enpirikoki aztertzen hasteko ekarpena egiten saiatuko gara. Lehenago ere aritu ginen antzeko ahaleginean (Iurrebaso Biteri, 2015) baina oraingo honetan, teorian orduan baino hobeto errotuz, dagokien zentralitatea emango diegu euskararen erabilera datuei.
‎Egun dagoen informazio estatistikoarekin arnasguneen kontzeptu teorikoa enpirikoki aztertzen hasteko ekarpena egiten saiatuko gara.
‎haurrengan, eragin hori ez da, itxuraz, hain handia; telebistarena, ordea, bai). Jendea, gero eta gehiago, bakarrik bizi da bere telefono mugikorraz, pantailaren beste aldean dagoenari so edo pantailan dagoen informazioarekin, facebookekin etab. interaktuatuz. kalean dabilenean ere, lagunekin koadrilan edota, are, bikotearekin tabernan dagoelarik, bere telefonoari begira ikusten dugu, maiz, jendea. ustez eta asmoz askatasunaren bila gabiltzalarik(" nahi dudan jendearekin nago nonahi eta noiznahi, nahi dudan informazio jasotzen dut" etab.) (interakzio molde berrion) esklabo bihurtu gara. erag... (erdarazko) kanpoko urrutiko informazio birtual hori arnasgunearen muin muinean sar liteke," kanpoko mundu" horrek bertako errealitate fisikoak baino garrantzi eta presentzia handiagoa eskura lezake, momentu jakin batzuetan behintzat.
‎Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan ditut, eta excel koadro batean txertatu ditut elkarrizketa guztiak, bakoitzari dagokion informazio osagarriarekin batera, Elkarrizketaren testuingurua fitxan jasotako aldagai guztiekin. Aldagai guztiak excel programan jasotzeak asko erraztu dit lana aldagai jakinen gaineko irakurketak bizkorrago egin ahal izateko, eta datu estatistikoak ateratzeko. horrez gain, corpusaren azterketa linguistikoa egin ahal izateko, beste excel bat osatu dut, 224 hizketaldietako ekoizpena galbahetik pasatzeko eta hasieran aipatutako bi helburu nagusiak neurtu ahal izateko:
2020
‎Gen� s Rocak behin eta berriz azpimarratu zuen ideia hau, hedabideek kontsumitzaileari begira jarri behar dutela esaten zuenean. Bestalde, etorkizuneko kontsumitzaileak izango diren gaurko gazteak ez daude ordaintzera ohituta eta, oro har, ez daude informazioagatik ordaintzeko prest.
‎gailuek erantsitako informazio grafikoari esker gailu horien bidez mundu errealaren parte bat ikustea ahalbidetzen duten teknologien multzoa. Era horretara, gailuek informazio birtuala eransten diote jada badagoen informazio fisikoari, eta errealitate areagotua sortzen dute denbora errealean.
2021
‎balee (irribarre eginez)/ orduan/ gero banatuko dotzuet papeltxo batzuk/ informazio bat/ bale? / denontzako ez dagoenez informazio pixka bat nik besteko irakasgaietan euskararen ahozko erabilera indartzen emango dotzuet bale? / eta zuek idatzi ingo dozue eta zuek antolatuko dozue informazio guzti hori gero aurkezpena egiteko/ gaur zer ikusiko dogu?
2022
‎Beraz, nahiz eta eskura dagoen informazioak ez duen frogatzen kausazko lotura zuzenik dagoenik, gure usteak oinarri sendoa omen du. Horren arabera, adin taldeetan gorantz egin ahala EKEk erakusten duen beheranzko joera orokorra heldu gazteek eten izana, euskararen berezko transmisioa seme alabengan bermatzeko ahaleginaren ondorioa litzateke; hau da, haiekin euskaraz gehiago egingo lukete adin talde bereko solaskideekin baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia