Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Sevillan zabaltza batean kokatutako etxola batean ezkutatuta zegoen igorle zentro bat aurkitu dute.
2010
‎–Mezu gehiago daude igorle ezezagunarekin? –esan zuen Amaiak; galderaren indarra Mariori bultzada txiki bat emateko aprobetxatu zuen, eta horrela ordenagailu aurreko lekua hartu zuen.
‎Laneko mailak ziren gehienak, bileretako aktak eta antzeko kontu aspergarriak, eta noizean behin Ricardo Agirreren mezuren bat edo beste ere agertzen zen (Carlosen anaia?), oporretako bidaia bati buruzko detaileak emanez. Baina jasotako mezuen erretiluan ez zegoen igorle sekretuaren bestelako mezurik. Arraroa zen bakarra izatea.
2011
‎Pentsamenduaren historian, errealitatearen ezagutza nola eskuratzen eta komunikatzen dugun jorratzerakoan, Kant arte (eta, haren kasuan, teorikoki baino ez), benetan badenaren aurreiritzia zalantzan jarri gabe jokatu da; modu dogmatikoan onartu da errealitate beregaina eta irmoa den zerbait, halako moldez non jakintza mundua den moduan ezagutzea baino ez baita, betiere adostasun edo korrespondentzia gisa. Pentsamolde metafisikoak sinetsarazi digu errealitatea hizkuntzaren bidez geureganatzen dugula, eta, beraz, komunikazioa hizkuntza deskribatzaile batean prozesaturiko eduki batzuk ematera mugatzen da (proposizio egiaztagarrien bidez, nahi bada), edukiez aparte dauden igorle baten eta hartzaile baten artean, eta igorle hartzaile horiek eduki haietan izan dezaketen eragina alde batera utzita.
2012
‎Komunikazioa (communico latinezko etimoaren esanahira jo besterik ez dago ohartzeko) partekatzea da, harremana, tratua, eta erabateko komunikaziorik ez dago igorlearen norentzakoa den benetako hartzaileak ez badu igorleak igorria hartu, deskodetu eta interpretatu. Mitxelenaren norentzako ez garen hartzaileok oraindik ere sumatzen al ditugu igorleak parentetikoen bitartez bidaltzen dizkigun keinuak?
‎– Noranzko bakarreko metodoak edo metodo didaktikoak. Metodo hauetan, ez dago igorlearen edo hezitzailearen eta hartzailearen arteko elkarreragin aukerarik. Beraz, hartzaileak ezin du informaziorik trukatu edo zalantzak argitu.
2017
‎5 Idazki formalari dagokion igorle hartzaile tratamendua.
2019
‎Komunikatzeko saiakera horietan guztietan, hartzaileek, itxuraz edonolakoak izanda ere, guk igorritako seinaleak zuzen interpretatzeko gaitasuna izango zuketen. Beraz, neurri batean, haien adimena gurearen modukoa izango zelakoan zeuden igorleak.
‎Kontuan izan behar da tresna bakoitzak bere propietateak dituela, ordea. Adibidez, LWD tresnek zehaztasun handia daukate putzutik hurbilgaudenean, izan ere, tresnan instalatuta dauden igorleen eta hartzaileen arteko distantzia txikia da. Aldiz, putzutikurruntzen garen heinean, LWD tresnak ez dira egokiak.
2020
‎Hitanoaren erabileran alde handia dago igorlearen nahiz hartzailearen generoaren arabera: joera orokortua da hika gutxiago egiten dutela emakumeek, eta egiten zaiela emakumeei, eta gizonen arteko erabilera gailentzen dela.
2021
‎partzialak eta, txarrenean, moztu eta konponduak izan daitezke. Ingurunearekin erkatu behar dira eta adi egon igorle eta hartzaileen azalpenei.
2023
‎«40 urte baino gehiago ditu, eta denbora luzea eman du bizi egoera berdinean atrapatuta. Errealitateari aurre egin behar dio orain, baina obsesionaturik dago igorle sekretu horrekin». Igorlea aurkitzeko bide horretan, baina, ez da bakarrik egongo; Bakarne izeneko pianista izango du irudimenezko lagun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia