Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎emakumeen lana okerrago ordainduta dago eta gizartean ospe txikiagoa dauka (Juliano, 2006). Orain arte zerbitzuak, garbiketak, zaintzak eta antzeko lanak, bertako emakumeek egiten zituzten baina gaur egun dagoen hutsunea beste herri batzuetatik iritsitako emakumeek betetzen dute (Zabala, 2006).
2010
‎«Gizartea dakarkit burura, honetan dauden hutsuneak eta honenganako sentitu daitekeen inpotentziaren azalpena».
2012
‎Egungo literatur sistemaren egoera inor gutxik ezagutzen du idazle eta kritikariek bezain ondo. Hori dela-eta, haiei eskatu diet euskal eremuan dauden hutsuneak identifikatzeko eta, hutsune horietatik abiatuta, etorkizunerako erronkak zehazteko. Hausnarketa hori egiteko abiapuntu bat eman diet:
‎Hori horrela, garrantzi handia daukate eskolak eskaintzen duen ikuspegiak eta heziketa literarioak. Eskolaren gain dago, azken batean, sisteman dauden hutsuneak erreproduzitzea (esaterako, erdiguneen kontzeptua merkatu irizpideekin lotuz) edo ikasleei irakastea dauden hutsuneekin kritiko izaten eta horiek, ahal den neurrian, gainditzen (adibidez, idazleen artean bi maila baino gehiago bereiziz edota narrazioaren nagusitasuna gainditu eta bestelako generoak ere irakurraraziz).
‎Hori horrela, garrantzi handia daukate eskolak eskaintzen duen ikuspegiak eta heziketa literarioak. Eskolaren gain dago, azken batean, sisteman dauden hutsuneak erreproduzitzea (esaterako, erdiguneen kontzeptua merkatu irizpideekin lotuz) edo ikasleei irakastea dauden hutsuneekin kritiko izaten eta horiek, ahal den neurrian, gainditzen (adibidez, idazleen artean bi maila baino gehiago bereiziz edota narrazioaren nagusitasuna gainditu eta bestelako generoak ere irakurraraziz).
‎Ikerketan dagoen hutsunea betetzen hasteko asmoarekin dator, hain justu, azterlan hau. Asmo horri jarraiki, bereziki ikertuko dira Goiena Komunikazio Taldea errealitate bihurtzen laguntzen duten ezaugarriak.
2013
‎gaiez gain7, kalitate, kontabilitate eta kudeaketa kontrolerako sistemen gaia ere jorratu litzateke. Lan honen bitartez, EFQM eredua eskola antolaketaren barnean aztertu dugu, gure ustez maila akademikoan dagoen hutsunea betez.
2014
‎Urte batzuk geroago, kontratazio publikoari buruzko araudian zegoen hutsunea bete zuten Europako Zuzentarauak garatu eta onartu ziren; hain zuzen ere, 2004/ 17/ EE Zuzentaraua eta 2004/ 18/ EE Zuzentaraua, eta haietan zehaztasun osoz jaso zen nola integra daitezkeen iraunkortasun klausulak kontratu publikoetan.
2016
‎Horregatik, bi esparru horien baldintzak desberdinak direla kontuan harturik, interesgarria litzateke ikertzea ea kirol profesionalean babesletza kontratuak adosteko enpresek dituzten arrazoiak bat datozen kirol ez profesionalaren esparrukoekin. Hori gutxi balitz, kirol ez profesionalaren babesletzaren ikerkuntza alorrean dagoen hutsuneak nolabait indartu egiten du ikerketa honen beharra.
‎Halere, kirol ez profesionalean inbertitzen duten enpresak urrun geratzen dira goi mailako kirolak emaniko ikusgarritasun mailatik zein errentagarritasunetik. Hargatik, bai eta ikerkuntza arloan dagoen hutsunea betetzearren ere, azterlan honek lau euskal enpresa ikertu eta kirol ez profesionalaren babesletza jorratzeko dituzten arrazoiak identifikatzea izan du xede. Azterlan honen arabera, hauek dira kirol ez profesionala babesteko arrazoiak:
‎Beraz, aurrekoari jarraikiz, babesletza kontratuak adosteko orduan, kirol ez profesionalean inbertitzen duten enpresek, kirol profesionalarekin alderatuz gero, bestelakoak diren eta agerian ez dauden arrazoiak dituztela suma daiteke. Arestian aipatutakoagatik, bai eta ikerkuntza arloan dagoen hutsune nabariagatik ere, beharrezkotzat jotzen dugu honako ikerketa galdera hau jorratzea: zergatik adosten dituzte enpresek kirol ez profesionalean babesletza kontratuak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia