Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Nabarmena da, beraz, euskarazko hedabideak baliatzeko orduan, badagoela hutsune edo ahuldaderen bat: beste esparru batzuetan (etxean zein kalean hitz egiterakoan) baino askoz leku gutxiago du euskarak hedabide kontsumoan.
2014
‎Elkarrizketetan zehar saiatu naiz, gazte hizkeraren inguruko zantzu batzuk gordetzen. Jarraian datorrenak, euskarazko esamoldeak ezagutu nahiz erabiltzeko dagoen hutsunea agerian utziko luke:
2015
‎Beraz, ahozkoaren ebaluazioan dagoen hutsuneari aurre egin nahian, urte hauetan grabazio asko egin dira eta ikasleekin bideo horiek aztertu dira. Bideoei esker, ikasleen ahozkoaren gaineko kontzientzia piztea lortzen hasi gara.
‎Beraz, aurrerapausoak eman ditugu (materialgintzan, ereduen hautu horren zergatian...) ikasle horiek ere aukera berdinak izan ditzaten. Bestalde, eskolatik kanpoko guneetan edo gune informaletan erabilerara begira dauden hutsuneak kontuan izanda, bertan eragin da. Erabilerara begira, motibazioan lantzea ezinbestekoa izango da, hori baita giltzetako bat, eta motibazio integratiboa eta instrumentala bultzatu dira.
‎Eta bide horretan, gure testuinguruan, hainbat dira martxan dauden proiektuak, ikas komunitateak kasu. Baina hainbat dira egun ere zabaltze bide horretan dauden hutsune eta oztopoak. Ikuspegi horretatik, eskola eta bestelako elkarte, komunikabide, familia zein erakunde desberdinen arteko harremana sustatu eta bultzatu da, euskararen ezagutza zein erabileraren aldeko indarrak komunean bideratzeko.
2016
‎Diskurtsiboki eta historikoki ulerkera etnikoan badago hutsune oso nabarmen bat: euskaltasuna22. Sortu barik dago eta, txarrena, ezin da sortu.
2017
‎...den hierarkiaren goialdean dagoen araua da, eta horren ondorioz botere publikoek ezin dute bertan jasotako eskubideen aurkako legerik egin. botere publikoek sortzen dituzten legeek konstituzioan jasotako eskubide eta betebeharrak urratzen dituzten edo ez erabakitzea espainiako auzitegi konstituzionalari dagokio. auzitegi horren epaiek berebiziko garrantzia dute, izan ere, auzitegiak konstituzioan dauden hutsuneak interpretatu ditu azkeneko hamarkadetako epaietan hartutako hainbat erabakitan; hainbat urtez sorturiko jurisprudentzia konstituzioaren osagarri bihurtu delarik. hizkuntzei dagokionez, konstituzioak" espainiako hizkuntzak" aitortu egiten ditu. euskal hizkuntza berez aipatua ez bada ere, multzo horretan jasoa dago. hizkuntza horien ofizialtasuna aitortzeaz gain, hizkuntza horie...
2022
‎Bigarrenik, kanpo eragileek hezkuntza komunitatean duten presentziak argi uzten du, batetik, euskararen erabilera sustatzeko, hizkuntza jarreretan eragiteko eta hizkuntza aniztasunarekiko jarrera positiboak sustatzeko ikastetxeetan egiten den ahalegina. Lan honekin hasi eta aholkularitza talde askok eskaintzen dituzten saioez, tailerrez eta formakuntzez ohartzean, hezkuntzan zegoen hutsune batekin, hau da, irakasleen formakuntza faltarekin, lotu genuen, ikasleekin lanketa hori irakasleak egin behar duela interpretatu baikenuen. 6.2 atalean hutsune edo gabezia hori erreala dela ikusi badugu ere, ulertu dugu ezinbestekoa dela kanpo eragileen lana ere," freskotasuna" eramaten baitute teknikariek geletara; beti ere, irakasleek egiten duten lanketa osatzeko bada eta ez lan hori ordezkatzeko.
‎Hirugarrenik, aipatu irakasleen formakuntzan dagoen hutsunea berrartuko dugu. Lan honekin hastean genuen asmoa ikasleen hezkuntzarako baliagarri izan zitezkeen materialak eta baliabideak biltzea izan zen, baina behin elkarrizketekin hasi eta hutsune hori sumaturik, irakasleen formakuntzarako eta ahalduntzerako materiala ere biltzea erabaki genuen.
‎Jakina da egungo euskaldun gehienek ez dutela hika egiten, izan ohitura faltagatik, izan ez dutelako ezagutzen. Motibo ugari daude hutsune horren atzean, baina kapitulu honetan azaldu nahi dugu, batetik, hitanoaren ospe txarra nolabait iraultzen hasi ote den pentsatzeko zantzuak ere azaleratu direla; eta, bestetik, hitanoa erabiltzeko zailtasun bakarra ez dela aditz paradigma goitik behera menderatu beharra. Azkenik, eskolak bete dezakeen papera eta azkenaldian eskolatik at garatutako proposamenak aurkeztuko ditugu.
‎Diferentzia horrek aditzera ematen du umeek badutela eragina heldu nagusien erabileran ere. Euskara indarberritzearen ikuspegitik, funtsezko adin taldea da heldu nagusiena —biztanleen% 47 dira sail honetakoak, eta gizartean pisuzko posizioa dute—, eta hor daude hutsune nagusiak.
‎Adin talde horretan gaztelania da hizkuntza nagusia. Maiz belaunaldi berrietan eragin nahi izaten da, kezka haiek sortzen dute, baina helduetan dago hutsunea.
‎Hots, udalerri euskaldunetan ere, adin talde horretan gaztelania da hizkuntza nagusia. Maiz belaunaldi berrietan eragin nahi izaten da, kezka haiek sortzen dute, baina helduetan dago hutsunea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia