2000
|
|
Ez nator bat. Lehendik
|
zeuden
horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua.
|
2003
|
|
aztertzaile, ikertzaile, idazle eta liburu barrien egile be badira. Batzuk agur esan badeuskue be,
|
badago
horreen hutsunea nok bete!
|
|
Ondo dago, ondo dago. Bueno ba, nik ez nekian hori; esango deustazue non
|
dagozan
horreek emagalduok. Gustauko litxakit ezagutzea ahotsak baretu egin ziren, arreta bereganaturik.
|
2011
|
|
Gainera, badirudi itzulpen kritikak soilik egiten dituztenek lotura estua dutela itzulpenaren munduarekin. Itzulpen kritika gehien idatzitakoen artean
|
daude
horietako batzuk, eta haiekin batera daude, gisa berean, kritika gehien idatzi dituztenen artean, alegia, kritikan luze ibilitakoak. Ezen, maiz, tarte laburrak (urte bat edo bi gehienez) egiten baitituzte literatur kritika dibulgatiboan gehienek, ostean euren langintza beste baten eskutan uzteko.
|
2015
|
|
Baina farmazia egon arren, gehienetan, gaixotasunen kontra etxeko erremedioak erabilten ziran. Andrazko banaka batzuk
|
egozan
horreek ondo egiten ekiezanak; Tomas Jauregik be egiten ebazan, hurrean.
|
2021
|
|
Metodologiari eta ikasleen gaitasun orokorrei eskainitako azpiataletan adierazten zenari helduz, galdekatutako ikasleek askotariko iritziak dituzte, baina funtsean lau dira nagusitzen diren ikuspegiak: lehenik eta behin, literaturarekin eta irakurketarekin gozatzen ez duten nerabeak, gustuko ez duten horiek, eta esan beharra
|
dago
horiek ez dutela gehiengoa osatzen, pentsa daitekeenaren aurka; bigarrenik, irakurtzea gustuko duten eta ikakurketarekin gozatzen dutela aitortzen duten gazteak, eta horiek galdetutakoen gehiengoa dira; ondoren, irakurtzeaz gain, sortzen ere disfrutatzen duten ikasleak daude, baina gutxiengoa dira; eta, azkenik, gutxi hauek ere, literatura edo kultur testuak kontsumitzen dituztenak beste adierazp...
|
|
Ez euskarriei dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak daudela zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago
|
dauden
horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1). Kronologiak irizpide izateari uzteak ikasleengana iristeko estilo eta genero literario egokiagoak eskaintzeaz gain, ikasleen inguru hurbilekoak diren izenak eta izenburuak jorratzea erraz dezake, eta modu horretan, kanonaren lanketa gazteen erreferente diren edo erreferente potentzialak izan daitezkeenetatik abiatu.
|
|
Zentzu horretan, egunerokoak eskatzen duen abiada eta arintasuna ez datoz bat gaur egungo literaturak eskatzen dituenekin, eta hor bi erronka identifikatzen ditu AIR1 ek: edo, bizitzeko beste tempus batera egiten du gizarteak, edo, literaturak, indarrean
|
dauden
horietara egokitzen asmatzen du.
|
|
Hala ere, diziplinak eta ikasgaiak nahasterakoan, arazoak izan ohi ditu irakasleak helburuak betetzeko metodologia aktiboren bat inplementatu nahi duenean. dioenez, diziplina edo jakintza arloa kontzeptu zabalagoa da, eta, horregatik, HHn zein LHn ez da horrelako arazorik
|
egoten
horiek proposamen diziplinanitzetan integratzeko. BHn, aldiz, ikasgaiaren esparrua hertsiagoa dela esan izan da arestian, eta horrek asko zailtzen du, ondorioz, ikasgaien arteko lankidetza horrelako metodologiei begira.
|
|
Haren ondoan, hurrengoa Errementariena (Erreruena), Ibarra (Zapateruena) eta Ispizua (Etxezarra) topauko doguz alkarregaz auzunea egiten dabela. Beste etxe batzuk be ezagutu izan dira euron ondoan, baina gaur egun, honezkero, ez
|
dago
horreen sidurririk. Baserriei aspaldiko pisu etxeak gehitu behar jakez.
|