Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Ez nator bat. Lehendik zeuden horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua.
2003
‎aztertzaile, ikertzaile, idazle eta liburu barrien egile be badira. Batzuk agur esan badeuskue be, badago horreen hutsunea nok bete!
‎Ondo dago, ondo dago. Bueno ba, nik ez nekian hori; esango deustazue non dagozan horreek emagalduok. Gustauko litxakit ezagutzea ahotsak baretu egin ziren, arreta bereganaturik.
2011
‎Gainera, badirudi itzulpen kritikak soilik egiten dituztenek lotura estua dutela itzulpenaren munduarekin. Itzulpen kritika gehien idatzitakoen artean daude horietako batzuk, eta haiekin batera daude, gisa berean, kritika gehien idatzi dituztenen artean, alegia, kritikan luze ibilitakoak. Ezen, maiz, tarte laburrak (urte bat edo bi gehienez) egiten baitituzte literatur kritika dibulgatiboan gehienek, ostean euren langintza beste baten eskutan uzteko.
2015
‎Baina farmazia egon arren, gehienetan, gaixotasunen kontra etxeko erremedioak erabilten ziran. Andrazko banaka batzuk egozan horreek ondo egiten ekiezanak; Tomas Jauregik be egiten ebazan, hurrean.
2021
‎Metodologiari eta ikasleen gaitasun orokorrei eskainitako azpiataletan adierazten zenari helduz, galdekatutako ikasleek askotariko iritziak dituzte, baina funtsean lau dira nagusitzen diren ikuspegiak: lehenik eta behin, literaturarekin eta irakurketarekin gozatzen ez duten nerabeak, gustuko ez duten horiek, eta esan beharra dago horiek ez dutela gehiengoa osatzen, pentsa daitekeenaren aurka; bigarrenik, irakurtzea gustuko duten eta ikakurketarekin gozatzen dutela aitortzen duten gazteak, eta horiek galdetutakoen gehiengoa dira; ondoren, irakurtzeaz gain, sortzen ere disfrutatzen duten ikasleak daude, baina gutxiengoa dira; eta, azkenik, gutxi hauek ere, literatura edo kultur testuak kontsumitzen dituztenak beste adierazp...
‎Ez euskarriei dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak daudela zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago dauden horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1). Kronologiak irizpide izateari uzteak ikasleengana iristeko estilo eta genero literario egokiagoak eskaintzeaz gain, ikasleen inguru hurbilekoak diren izenak eta izenburuak jorratzea erraz dezake, eta modu horretan, kanonaren lanketa gazteen erreferente diren edo erreferente potentzialak izan daitezkeenetatik abiatu.
‎Zentzu horretan, egunerokoak eskatzen duen abiada eta arintasuna ez datoz bat gaur egungo literaturak eskatzen dituenekin, eta hor bi erronka identifikatzen ditu AIR1 ek: edo, bizitzeko beste tempus batera egiten du gizarteak, edo, literaturak, indarrean dauden horietara egokitzen asmatzen du.
‎Hala ere, diziplinak eta ikasgaiak nahasterakoan, arazoak izan ohi ditu irakasleak helburuak betetzeko metodologia aktiboren bat inplementatu nahi duenean. dioenez, diziplina edo jakintza arloa kontzeptu zabalagoa da, eta, horregatik, HHn zein LHn ez da horrelako arazorik egoten horiek proposamen diziplinanitzetan integratzeko. BHn, aldiz, ikasgaiaren esparrua hertsiagoa dela esan izan da arestian, eta horrek asko zailtzen du, ondorioz, ikasgaien arteko lankidetza horrelako metodologiei begira.
‎Haren ondoan, hurrengoa Errementariena (Erreruena), Ibarra (Zapateruena) eta Ispizua (Etxezarra) topauko doguz alkarregaz auzunea egiten dabela. Beste etxe batzuk be ezagutu izan dira euron ondoan, baina gaur egun, honezkero, ez dago horreen sidurririk. Baserriei aspaldiko pisu etxeak gehitu behar jakez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia