2023
|
|
Konkurtso prozeduran Tributu administrazioak duen egoera ikusita, hartzekodun arruntekin parekatzen da tributu kreditu gehienen kasuan. Pribilegiodun kredituei dagokienez, Administrazioa ez
|
dago
hitzarmena onestean erabakitakoaren mende, baina hitzarmenarekin bat egin edota Hartzekodunen Batzara joan eta proposamenaren aldeko botoa eman dezake, eta halakoetan Konkurtso Legearen 376 artikuluak ezarritako gehiengoek hartutako akordioei lotuta geratuko litzateke.
|
|
Hartzekodun arrunta bezala konkurtsoa onetsi denean, proposamenaren alde dagoelako. Haatik, pribilegioa duen hartzekodun bezala, lehen esan bezala, ez
|
dago
hitzarmenari lotuta, hitzarmenaren alde botoa eman ezik edota hitzarmenari atxiki ezik. Halakoetan zalantzan jar daiteke Tributu administrazioak tributu kredituaren xedaezintasunaren printzipioaren arabera jardun duenik; TFAOek, alabaina, halako erabakiak hartzeko ahalmena eman diote Administrazioari, 168.4 artikuluak xedatutakoarekin bat (eta TLOren 164.4 artikuluarekin bat).
|
|
Negoziazioa sustatzen bada indarrean
|
dagoen
hitzarmen bat salatzearen ondorioz, komunikazioa egin da salaketa egintzarekin batera. Halaber, komunikazio horren kopia bat hitzarmenaren lurralde esparruaren araberako lan agintaritzari bidaliko zaio, kopia hori erregistra dezan.
|
|
LELTBren 86 artikuluarekin bat etorriz, alderdi negoziatzaileei
|
dagokie
hitzarmenen iraupena zehaztea; hala denean, hitzarmen beraren baitan indarraldi desberdinak itun daitezke gai edo gai multzo homogeneo bakoitzari begira.
|
|
29 Zein neurritan uki dezake autonomia erkidego mailako hitzarmen kolektibo batek aurretiaz estatu mailan
|
zegoen
hitzarmen kolektibo bat?
|
|
(a) Enpresaburu hartzailearen eta langileen ordezkarien arteko akordioa, ondorengotzak ukitutako langileen lan harremanak ez daitezen arautu eskualdaketa gertatzeko unean indarrean
|
zegoen
hitzarmen kolektiboak ezarritakoaren arabera (LELTBren 44.4 artikulua). Halako akordioek estatutu izaerako hitzarmenean adostutakoaren eragingarritasun bera dute.
|
|
Besteak beste, hurrengo eginkizunak ditu: kontsultak ebatzi behar ditu, nahiz eta bere ebazpenak lotesleak ez izan, hitzarmen kolektiboen esparru funtzionalaren inguruan; irizpena eman behar du, Administrazioak indarrean
|
dagoen
hitzarmen kolektibo baten xedapenak enpresaeta langile talde bati edo jarduera sektore edo azpisektore bati hedatzen dizkienean; eta negoziazio kolektiboaren inguruko behaketaz arduratu behar da (negoziazio kolektiboaren gaineko informazioa, ikerketa, dokumentazioa eta zabalkundea). Hala eta guztiz ere, Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionalak eskumen betearazleak egikaritzen ditu, enpresaburuaren eta langileen ordezkarien arteko desadostasunak ebazten dituenean, erabakien edo arbitraje laudoen bidez, horiek akordiorik ez lortzeagatik, zein hitzarmen kolektibo izan aplikagarri eta hitzarmen kolektibo horrek lan baldintzak ez aplikatzeko jasotako prozeduretan.
|