2009
|
|
Azken urteetan jazarpen politiko eta erlijiosoengatik edota errekurtso ekonomiko zein sozialen faltagatik, milioika pertsonak norberarentzako zein familiarentzako bizimodu hobea lortzeko euren herrialdea utzi egin behar izan dute. Haietako askok Europa aukeraz beteriko lurralde gisa, eta testuinguru komunitarioan
|
dagoen
herritarren berdintasun eskubideen bermatzeak erakarrita etortzen dira (Miller, 1999).
|
|
Bestetik, zenbait zehaztapen egiten saiatu gara, zehazki, gure ahaleginetako bat izan da «aurkakotasun aldekotasun» posizio hartzearen inguruan konplexutasun apur bat azpimarratzea. Era berean, ikusi dugu
|
badaudela
herritarrei informazioa ez igortzeko motibo errealak; aipatu dugunez, informazio faltak haserrea batetik eta anbiguotasuna bestetik sortzen du, baina bi bien ondorio politikoa «indiferentzia» eta «aldekotasuna» dira. Aldiz, posizioa hartua dutenen artean, gatazka epistemologiko eta ontologiko bat dago:
|
2010
|
|
Beste hitz batzuetan, Estatuaren ius puniendi delako monopolioa azkenaldian eztabaidatua da oso. Jakin dakigunez, ohiko antolaketa honen esparruan, Estatuari
|
dagokio
herritarren zenbait egite edo ez egite delitu gisa tipifikatzea, Zigor Zuzenbide materiala eratuz, eta era berean, bakarrik Estatuaren izenean diharduten epaileek, haren prozedura legeekin bat, zigor ditzakete horrelakoak burutzen dituzten herritarrak, zigor prozesuari jarraituz2 Beraz, duda mudan jartzen da legezkotasun eta beharrizan printzipioek informatzen duten sistema, non ofizioz jarraitu ...
|
2011
|
|
tokikoa, funtzionala (eskualdearen baliokidea) eta autonomikoa (Euskal Autonomia Erkidegoa, esaterako). Horrela, gaur arte Geografiatik ia landu gabe
|
zegoen
herritarren parte hartze mekanismo eta dinamikei buruzko aspektuak lantzeko aukera ematen du.
|
2012
|
|
Elkarteak aukera instituzionalen testuinguruari loturik daude zuzenean; beraz, elkarteetan
|
egoteak
herritarren partaidetza jarduerak laguntzen ditu, zalantzarik gabe. Elkarteek azpiegitura zibikoa osatzen dute (Lowndes, Pratchett eta Stocker, 2006), haien barnean gaitasun eta trebetasun zibikoak garatzen baitira.
|
|
Halaz ere, indarrean dagoen elkarte ereduan integratzeko emakumeek eragozpen handiagoak dituztela egiaztatzen denez, artikulu honetan izango dugun argudiatze ildoaren arabera, uste dugu tokiko partaidetza instituzioetarako giltza diren elkarteak ez direla emakumeei
|
dagokienez
herritarren partaidetzarako aukera bikoitz ezpada iragazki bikoitz.
|
2015
|
|
Kontua da: prest al
|
daude
herritarrak egiazkotasunari uko egiteko, azkartasunaren mesedetan. Horixe bera galdetu die ikerketa taldeak inkestan parte hartu duten profesionalei.
|
|
7 grafikoa. Sarean, kalitatezko edukiengatik ordaintzeko prest al
|
daude
herritarrak?
|
|
Ttipi Ttapa aldizkarian ez
|
dago
herritarren parte hartzerik, kolaborazioak idazten dituztenena kenduta, Joxema Irigoienen arabera. Harpidetzetatik aparteko diru emailerik ere ez dago.
|
2017
|
|
Hortaz, botere politikoa herriaren erabakitzeko ahalmenean funtsatzen ez duten hainbat sistema politikok beren erregimenari izenlagun hau gehitu diote, besteak beste, iritzi publikoari begira irudi jatorrago bat azaltzeko asmoarekin. Esate baterako, Francoren diktaduraren erdialdera erregimen politikoak bere burua «demokrazia organiko» esamoldeaz izendatzen bazuen ere, argi
|
dago
herritarrak ez zirela sistema politiko horren gobernuaren oinarria eta, hortaz, «demokrazia»ren erabilera zuzena ez zela. Artikulu honetan halako kontuak alde batera utziko ditugu eta demokraziaz jarduten garenean, herritarren eskumena gobernuaren oinarrian dagoen sistemei eginen diegu erreferentzia.
|
2019
|
|
Liburu aipamen hau ixteko, liburuko kapituluetan barrena egindako ibilbidearen ondoren, esango nuke Nazio markagintzaliburuak galdera asko eta konplexuak plazaratzen dituela, eta «plazan»
|
gauden
herritarroi dagokigula erantzunak ematea. Hala ere, fundamentuzko eztabaida bati ekiteko ezinbestekoa da hura itxuratzea, hausnarketarako jarraibideak zehaztea eta parte hartzeko gogoa piztea; horixe da, seguru asko liburuaren ekarpenik aipagarriena.
|
2021
|
|
Dabid Anauten ustez: " Loratu zen mugimendua herri —eta gizarte— mugimendua izan zen, botere guneetatik kanpo
|
zeuden
herritarrek eta taldeek bultzatua" (Anaut, 2013: 539).
|