2010
|
|
Hizkuntz portaera adierazle sozial nagusia da komunikazioaren baitan. Haurraren hizkuntzak berarekin dakar bere klaseari
|
dagozkion
harreman sozialen forma198.
|
2014
|
|
Connellen ustez, generoa, etengabe elkarrekintzan
|
dauden
harreman sozialen egitura litzateke.
|
2016
|
|
Senidetasuna, intzestuaren debekuari eta ezkontza arauei lotzen zaie lotura ezin estuagoaz. Amatasuna edo alabatasuna naturaren baitakoak ere badiren arren, gizakiei
|
dagokigunez
harreman sozialak dira batik bat, senidetasunaren gainerako agerkari guztiak bezalaxe. Senidetasunak lotura sozialak sorrarazten ditu, obligazioak eta debekuak.
|
|
Senidetasuna, intzestuaren debekuari eta ezkontza arauei lotzen zaie lotura ezin estuagoaz. Amatasuna edo alabatasuna naturaren baitakoak ere badiren arren, gizakiei
|
dagokigunez
harreman sozialak dira batik bat, senidetasunaren gainerako agerkari guztiak bezalaxe. Senidetasunak lotura sozialak sorrarazten ditu, obligazioak eta debekuak.
|
2019
|
|
salgaien fetitxismo eta kapitalaren mugimendu lege kontingenteen eternalizazio gisa; edo estatuaren gurtze gisa, horrekin batera konstituzio burgesa eta zuzenbide estatua jendarte modernoen ezaugarri iraunkortzat hartuz. Bi joerak garrazki kritikatu zituen, eraketa sozial kapitalisten kategoria politiko eta ekonomikoen kontingentzia historikoak azpimarratuz; eta azken hauek ekoizpenari begira
|
zeuden
harreman sozial iragankorretan oinarritzen zirela ohartaraziz. Azpimarratu zuen, halaber, klase borrokak aukera handiak zituela jendarte garaikideko ezaugarri ustez iraunkor horiek ahuldu eta iraultzeko.
|
2022
|
|
Kultur aldaketa horren muinean, hori izendatzeko sarritan erabiltzen den" eskubide berdinak" kontzeptu liberala baino sakonago, generoaren gaineko kontzientzia historiko baten sorrera dago. Generoa gizarte erreformara zabalik
|
dagoen
harreman sozialen egitura bat dela konprenitzen duen ezagutza mantsoago ernatu da, klasearen inguruko jakintza baliokidearen aldean. Baina XIX. eta XX. mendeetan azaleratu zen metropolian, (ohiko ustearen arabera) kapitalismo industrialaren genero dinamikek ez ezik, jende" natiboen" genero ordena zeharo desberdinekin izandako topaketa inperialak hauspotuta.
|
|
Baina" diferentzia" hori ez da sekula zentzu logiko huts hutsean erabiltzen. Bigarren kapituluak erakutsi duenez, gorputz diferentzia praktika gorputz bihurkarien bitartez bilakatzen da errealitate sozial; praktika horietan, generoari
|
dagozkion
harreman sozialak gorputzean sentitzen dira (sexu kitzikapen edo desengainu gisa, muskuluetako tentsio eta jarrera gisa, erosotasun eta deserosotasun gisa), eta bere horretan osatzen dira gorputz ekintzan (sexualitatean, kirolean, lanean, etab.). Genero ordena patriarkalaren baitan, praktika horien gizarte antolakuntzak menderakuntza gisa eratzen du diferentzia, ezinbestean hierarkiko.... Bi hamarkadako kultur kritika feministak izugarrizko xehetasunez jaso du hori; noski, askoz lehenago ere agerikoa zitzaien hori maskulinitatearen behatzaileei, hala nola, Alfred Adlerri.
|
|
Bizitzak erdigunean jartzeko eta, ondorioz, beste jendarte eredu baterantz urratsak egiteko proposamen politiko kolektiboa behar dugu, heteropatriarkatuaren, pribatizazioaren, kapitalismoaren eta kolonialitatearen arrakaletatik haratago doana. Beharrezkoa da zaintza lanen atzean
|
dauden
harreman sozial, ekonomiko, instituzional eta sinbolikoak sozializazio prozesuan jartzea. Prozesu hau kokatua izan behar da, Euskal Herriko errealitate eta borroketatik abiatu behar da.
|