Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2015
‎Euskaltzaindiaren Hiztegiaren arabera,, publiko? hitzak «herriko erakundeei dagokiena; herriaren multzoarena edo multzoarentzat dena» esan nahi du, eta teorian horrela da, baina praktikan ikusten dugu espazio publiko askok galdu dutela herritar multzoarentzat izateko bokazioa, beharrizan komunetatik at dauden hainbat interesen menpe galbideratu baitira.Administrazioen zein erakunde pribatuen eskutik kontrolatzen, menderatzen eta zelatatzen diren espazioek ez dute auzoetako bizimodua eta herritarren egunerokotasunean sortzen diren harremanak askatasunean garatzea ahalbidetzen. Espazio horiek berreskuratzeko, biztanle eta kolektiboen jabekuntzan (Massey, 2009) lana egin beharra dago, boterea, espazio publikoan ere, era demokratikoan partekatzeko; espazio publikoak, elkarlanean, guztion ezberdintasunetatik denon onura ekarriko duen bizikidetzarako espazio komun bilakatzeko.
2016
‎Azken hamarkadetan gure gizartea aldaketa askori eta sakonei aurre egiten ari zaie: demografia aldaketak, familia­ egituren eraldatzeak, emakumeak gizartean duen rolberria, zahartzaroko lehentasunen aldaketak, etab.Horiek guztiek gure ongizate ereduan oinarrituta dauden hainbat zutabe birpentsatzera behartu gaituzte.
‎Horren ondorioz, eraikuntzaren sektorean, legediaren moldaketa bat egiteko egutegi bat ezarri da. Epe motzera, lege aldaketa horiek ekarriko dute eraikuntzari lotuta dauden hainbat graduren ikasketa planen egokitzea; horien artean, eta bereziki, Arkitekturako ikasketen planak.
‎Laburpena: BIM teknologia berriak eraikuntzari lotuta dauden hainbat graduren ikasketa planen egokitzea ekarriko du, horien artean, Arkitekturako ikasketenak. Artikulu honetan teknologia horrek dituen ezaugarriak garatuko dira, CADekiko dituen abantailak eta irakaskuntzan ekar ditzakeen aldaketak.
‎Ez da gaitasunak eskuratzeko bikoizketarik gertatzen eta, beraz, ikasleek denbora baliabide handiagoak dituzte euren ikaskuntzan eragiteko, ebazpen kalitate handiagoak lortuz. Ikasleen asebetetzea inkestetan nabaritzen da, lortzen baita integratzea irakaskuntza tradizionalean era isolatuan ikasten diren baina funtsean estuki erlazionatuta dauden hainbat gai edo irakasgai. Beraz, dinamika honek ikasleriari laguntzen dio arkitekturarekin erlazionatutako diseinu eta eraikuntza prozesu guztien ikuspegi global bat izaten, nahiz eta hasiera batean erreminta berria, diseinu mailan, bere oinordekoa baino tresna zurrunagoa gertatzen den.
2017
‎Lehen inpresioen oinarria fidagarria ote zen ikusteko, ikerketa pilotu bat planteatu genuen. Behaketa parte hartzailea metodologiatzat hartuta, eguneko ordu desberdinetan Tokio Handiko bi zonatan zeuden hainbat parke ikuskatu ziren, lehen galdetegia egiteko leku aproposaren bila. Horren ondorioz, Shiki New Town en kokatutako oso erabilia zen jolas parke bat izan zen hautatua.
2021
‎Azkenaldian heredatutako narrazioak eguneratu eta berrikusi behar izan dira. Egun batetik bestera, etxekotasunaren inguruko irudimen kolektiboan kristalizatuta zeuden hainbat nozio, hala nola intimitatea, harreman publiko pribatua, espazio konpartituak, lana, osasuna, segurtasuna, etxeko lanak, hezkuntza, aisia, zaintza, sexualitatea, bizikidetza eta abar, zalantzan jarri dira. Ideia horietako askoren esanahia lekuz aldatu, zalantzan jarri edo erradikalizatu egin da.
‎Jarraitutako planteamenduaren arrazoia honakoa da: dagoeneko tresna ugari daude hainbat erabileratarako (hala nola diseinua, simulazioa, fabrikazioa eta kostuak) eta berriak sortzea baino areago, helburua da lehendik dauden tresna fidagarriak integratzea, lotura sendoak garatuz BIM ireki estandarraz baliatuz. IFC aukeratu da datu trukerako, formatu hedatuena delako
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia