2015
|
|
Euskaltzaindiaren Hiztegiaren arabera,, publiko? hitzak «herriko erakundeei dagokiena; herriaren multzoarena edo multzoarentzat dena» esan nahi du, eta teorian horrela da, baina praktikan ikusten dugu espazio publiko askok galdu dutela herritar multzoarentzat izateko bokazioa, beharrizan komunetatik at
|
dauden
hainbat interesen menpe galbideratu baitira.Administrazioen zein erakunde pribatuen eskutik kontrolatzen, menderatzen eta zelatatzen diren espazioek ez dute auzoetako bizimodua eta herritarren egunerokotasunean sortzen diren harremanak askatasunean garatzea ahalbidetzen. Espazio horiek berreskuratzeko, biztanle eta kolektiboen jabekuntzan (Massey, 2009) lana egin beharra dago, boterea, espazio publikoan ere, era demokratikoan partekatzeko; espazio publikoak, elkarlanean, guztion ezberdintasunetatik denon onura ekarriko duen bizikidetzarako espazio komun bilakatzeko.
|
2016
|
|
Azken hamarkadetan gure gizartea aldaketa askori eta sakonei aurre egiten ari zaie: demografia aldaketak, familia egituren eraldatzeak, emakumeak gizartean duen rolberria, zahartzaroko lehentasunen aldaketak, etab.Horiek guztiek gure ongizate ereduan oinarrituta
|
dauden
hainbat zutabe birpentsatzera behartu gaituzte.
|
|
Horren ondorioz, eraikuntzaren sektorean, legediaren moldaketa bat egiteko egutegi bat ezarri da. Epe motzera, lege aldaketa horiek ekarriko dute eraikuntzari lotuta
|
dauden
hainbat graduren ikasketa planen egokitzea; horien artean, eta bereziki, Arkitekturako ikasketen planak.
|
|
Laburpena: BIM teknologia berriak eraikuntzari lotuta
|
dauden
hainbat graduren ikasketa planen egokitzea ekarriko du, horien artean, Arkitekturako ikasketenak. Artikulu honetan teknologia horrek dituen ezaugarriak garatuko dira, CADekiko dituen abantailak eta irakaskuntzan ekar ditzakeen aldaketak.
|
|
Ez da gaitasunak eskuratzeko bikoizketarik gertatzen eta, beraz, ikasleek denbora baliabide handiagoak dituzte euren ikaskuntzan eragiteko, ebazpen kalitate handiagoak lortuz. Ikasleen asebetetzea inkestetan nabaritzen da, lortzen baita integratzea irakaskuntza tradizionalean era isolatuan ikasten diren baina funtsean estuki erlazionatuta
|
dauden
hainbat gai edo irakasgai. Beraz, dinamika honek ikasleriari laguntzen dio arkitekturarekin erlazionatutako diseinu eta eraikuntza prozesu guztien ikuspegi global bat izaten, nahiz eta hasiera batean erreminta berria, diseinu mailan, bere oinordekoa baino tresna zurrunagoa gertatzen den.
|
2017
|
|
Lehen inpresioen oinarria fidagarria ote zen ikusteko, ikerketa pilotu bat planteatu genuen. Behaketa parte hartzailea metodologiatzat hartuta, eguneko ordu desberdinetan Tokio Handiko bi zonatan
|
zeuden
hainbat parke ikuskatu ziren, lehen galdetegia egiteko leku aproposaren bila. Horren ondorioz, Shiki New Town en kokatutako oso erabilia zen jolas parke bat izan zen hautatua.
|
2021
|
|
Azkenaldian heredatutako narrazioak eguneratu eta berrikusi behar izan dira. Egun batetik bestera, etxekotasunaren inguruko irudimen kolektiboan kristalizatuta
|
zeuden
hainbat nozio, hala nola intimitatea, harreman publiko pribatua, espazio konpartituak, lana, osasuna, segurtasuna, etxeko lanak, hezkuntza, aisia, zaintza, sexualitatea, bizikidetza eta abar, zalantzan jarri dira. Ideia horietako askoren esanahia lekuz aldatu, zalantzan jarri edo erradikalizatu egin da.
|
|
Jarraitutako planteamenduaren arrazoia honakoa da: dagoeneko tresna ugari
|
daude
hainbat erabileratarako (hala nola diseinua, simulazioa, fabrikazioa eta kostuak) eta berriak sortzea baino areago, helburua da lehendik dauden tresna fidagarriak integratzea, lotura sendoak garatuz BIM ireki estandarraz baliatuz. IFC aukeratu da datu trukerako, formatu hedatuena delako
|