2001
|
|
c) Euskaltegian bertan klasetik kanpo
|
egoteko
gunea sortzea, gure baliabideekaukera hau eskainiz gero (gela txiki bat irakurtzeko, kafea hartzeko...). Hemenaitortu behar dizuet, nire aspaldiko ametsa dela, gure euskaltegian gauzatzekoa, baina orain arte beteezina.
|
2005
|
|
Ektoparasitoak dira, kasurako, zorriak, kaparrak, landare zorriak, izainak... eta endoparasitoak, ostera, teniak, heste zizareak, gibel fasziolak, eta abar. Dena dela, badaude bizkarroi batzuk kategoria bi horietara egokitzen ez direnak; hau da, ostalariaren gorputzeko barrunbe batean edota ingurunearekin kontaktuan
|
dagoen
guneren batean bizi daitezke, esate baterako, arrainen zakatz ganbaran edo animalia baten ahoan edo uzkian. Orduan mesoparasitoez egingo dugu berba.
|
2008
|
|
Beraz, komeni da ohartaraztea ezen Gaztelan erregearen aginte ahalmenak erabatekoa bazirudien ere67 (errege absolutua), foru lurraldeetan bere aginpidea mugatuta zegoela. Sasoi hartan, gainera, botere zentrotik urruti
|
zeuden
guneak kontrolatzeko aukerak ez ziren gaur egungoak. Euskal lurraldeek gozatzen zuten status juridiko hau ezagututa, autore batzuek baieztatu zuten68 absolutismoaren garaian euskal lurraldeetan sasidemokrazia bat bizi zela.
|
|
Garmendiaren ustez gainera, Eibarko armaginen kasuak bereziki ikertzea merezi du1084, elizaren magaletik aldentzeko gaitasuna agertuz, errepublika federala bihotzez onartu zutelako. Tortosako Ituna eredutzat hartuz(), estatu espainiarrekodu errepublikanoak Eibarren izango zuen indar berezia, ezta kokapen geografikoarena ere, lau herrialdeetatik gertuen
|
zegoen
gune errepublikanoa Eibar zelako federalistak antolatzen hasi ziren. Ildo horretatik Nafarroa, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako errepublikano federalistek Eibar aukeratu zuten lau herrialdeen arteko ituna sinatzeko.
|
|
etzan zaitez, itxi begiak eta irudika ezazu zure gorputza koloretako argiz beteta. Tentsioa eta mina daukazun lekuan kolore gorriak ikusten dituzu eta, lasai
|
zauden
guneetan kolore urdinak ikusten dituzu. Orain, poliki poliki, kolore gorriak urdin bihurtuz, zure minak edo tentsioak desagertuz joango dira.
|
2011
|
|
Amara Berri Sistemak hezkuntzaren ohiko moldeak hausten ditu: korridoreak ez dira pasabide neutro edo arruntak, bizitzaz blai
|
dauden
guneak baizik. Korridorean bertan dago liburutegia, eta bertan bertoko arduraduna dago:
|
2015
|
|
SERS efektuaren anplifikazio maila ordea ez da batere egonkorra. Seinalea anplifikatzen denmaila, argi erasotzaileak bere bidean iragaten dituen gune beroen (HS, Hot Spot) menpe egongoda, hau da, metalezko nanopartikulak (NP) eta TM kontaktuan
|
dauden
guneen menpe.Menpekotasun honek disoluzioen neurketak egitea zailtzen du, fidagarritasuna galtzen baitaneurketa batetik bestera. Eragozpen hau polimerozko nukleo hutsezko zuntz mirkoegituratuen (HC mPOF, Hollow Core microstructured Polymer Optical Fibers) erabilerarekin gainditudaiteke.
|
|
Gaur egun ezaugarri horietako udalerririk ez dago, udalerrihoriek guztiak% 20% 30.. tankerako mailetara iritsi dira beraien euskalduntasunean. Orduan, nola hala duela 30 urte EAEn
|
zeuden
gune oso erdaldun horietan non euskara guztiz marjinala etaaskotan arrotza zen egoera dezente aldatu dela pentsa daiteke, eta euskararen egoera bestelakoadela, euskararen ezagutzari dagokionean gehienbat.
|
|
Zehazki gurean, erdal elebakarren, elebidunen etaeuskal elebakar gelditzen diren gutxi horien artean, inongo zalantzarik gabe onura gehien elebidunak dauzkagula uste dut, eta egoerarik txarrena euskaldun elebakarrak izango duela, inongo zalantzarik gabe ere. Errealitate pertsonal horietatik errealitate sozialetara pasatzen bagara, gizartearendinamika ekonomiko sozial demografiko ugariren ondorioz, egoerak lehen konpartimentalizatuagoakzeuden, eta
|
bazeuden
gune batzuk non gehienak elebidunak ziren, eta gutxi batzuek oraindik euskaldun elebakarrak ere bai, eta beste batzuek oso erdaldunak. Hori nahastearen ondorioz, dinamika horien ondorioz, non gehienak elebidunak bagara eta erdaldun bat baldin badator denok erdararajotzen dugun, euskararen presentzia ere ahuldu egin daiteke zonalde euskaldunago horietan.
|
|
Ebaluazio horren printzipio nagusia, euskara osasuntsu
|
dagoen
gune eta egoeretan, euskararen erabileraren aurkako eraginik ez sortzea, eta sortzekotan, zuzenketa neurri egokiezlaguntzea.
|