2000
|
|
Trukean, gimnasiora joaten nauk, egunero hutsik egin gabe, bi orduz, iluntzean. Urratua bukatzen diat, baina, gure adinean, galduak
|
gaudek
geure buruari gogor egin ezean.
|
2006
|
|
Esparru horretan
|
gaudela
geure buruaz jabetzen gara, gainerakoekin nolako harremanak izan nahi ditugun erabaki eta geure burua nola tratatu behar dugun xedatzen dugu.
|
2009
|
|
" gaizki gaude lehendik! Ez
|
gaude
geure burua are gehiago zigortzeko moduan!", dio askok. Batak bere burua hiltzen du, eta ez dago azalpenik.
|
|
egungo marko politikoa gainditu eta Euskal Herrian egin beharreko bidean dagoela dagozkigun eskubideak eskuratu ahal izateko giltzarria. Burujabetzaren alde gauden indarren arteko metaketan eta artikulazioan
|
dagoela
geure buruaren jabe izateko beharrezko ditugun aldaketak lortzeko gako nagusietako bat. Neurri handi batean une horrek bizi dugun aro politikoa ezaugarritu zuen, eta urteotan, gora behera guztiak presente izanik ere, Euskal Herrian aldaketa politiko sakonak gauzatzeko bide berri bat ireki zuen.
|
|
XXI. mende hasierako gizakiok txartel gehiago dugu ezegonkorrak diren sare emozionaletan bizitzeko. Behartuta
|
gaude
geure buruak itsastera hauskorragoak diren amaraun afektiboetan. Aldi baterako enpleguari, aldi baterako konpromiso afektiboa gehitu behar.
|
2011
|
|
...ahi zuen egon behar zuela orijinaltasunera eta norbere buruaren benetako bulkadetara itzultzeko modu bat, denoi inposatu diguten nortasun estandarrari koefiziente zuzentzaile bat ezartzea posible zela, eta horretarako gorrotoa eta nazka sortzen diguten gauza horiek aztertzea zela interesgarria, horietan aztarrika egitea, disgustuko genituen lekuak bisitatu eta atzeraka eragiten ziguten pertsonekin
|
egotera
geure burua behartzea, horrela aurkitzen zelako norbere benetako nortasuna, gorroto horietan eta disgustu horietan aztarrika eginez, geure harridurarako, zerbait pizgarria eta gustukoa topatzen genuen tarteka. Eta horrek aldatu egiten zuen munduari eta mundutarrei begiratzeko gure modua.
|
2012
|
|
Ez generamatzan hiru egun baino gehiago nabigatzen ekaitz handia sortu eta lehenik ipar ipar ekialderantz eta gero ekialderantz eraman gintuenean; ondoren eguraldi ona izan genuen, nahiz eta artean mendebalak gogor jo. Hamargarren egunean bi pirata ontzi hasi zitzaizkigun jarraika, laster harrapatu gintuztenak; zeren eta, hain zama handia zeramanez, gure balandra oso astiro baitzihoan, eta gainera ez
|
geunden
geure buruak babesteko egoeran ere.
|
|
Eta horrelaxe, poliki poliki, egun bakoitzak aurrekoa estaliz, neguaren gainean udaberria eta udaren gainetik udazkena, iragan egin zen pitinka pitinka, apurka apurka; joan egin zen, alde egin zuen, zera jaitsi egin zela esan nahi dut, zeren eta beti geratzen baitzaizu zerbait hondoan, alegia... zama bat, hemen, bular gainean! Eta baina guztioi dagokigun zoria denez, ez
|
dago
geure buruari ahulezian erortzen zertan utzirik ere, ezta, beste batzuk hil direlako, hil nahi izaterik ere... Astindu hori zeure gainetik, Bovary jauna; pasatuko zaizu eta!
|
2015
|
|
–Ba bai, hala duk. Ez
|
gaudek
geure buruak engainatzen ibiltzeko moduan. Berak hogeita bi urte zeuzkak, karrera guztia aurretik zeukak, eta hik hogeita hamalau dauzkak.
|
|
Sekula ez da horrela mugatua egon, hitza dugunetik ez behintzat. Gogamena gero eta gutxiago
|
dago
geure buruan. Beharbada zure aurreiritziek ez dizute hori onartzen uzten eta jo eta ke jarraitu nahi izango duzu garuna azalpean egon behar duelako ideia horrekin.
|
|
6 Era honetara baretasun handiz errezatuko dugu ahoz, eta lana kenduko geure buruari. Izan ere, Jaun honengandik hurbil
|
egoteko
geure buruari indar egin eta laster, keinuen bidez ulertuko digu; horrela, Pater Nosterra askotan esan behar bagenu, behin esanda soilik adituko liguke. Eder zaio guri lana arintzea.
|
2017
|
|
Zahartzeaz bat gaztetzen ari da feminismoa, eta belaunaldi ezberdinak batera
|
egoteak
geure buruari aitortu nahi diogunak baino inportantzia handiagoa dauka.
|
|
Lokala ez zen merkea, baina eskualdeko ardoa eta hestebete eta gazta taula prezio politean eskaintzen zituzten. Ez
|
geunden
geure buruari luxu haiek baimentzera ohituta, baina eta konbikzioak apur bat askatzeko ituna egina geneukan.
|
|
Haien begiradapean itxuratzen goaz, haien miatzeetan aurkitzen dugu gure burua, haien mesfidantzak ematen digu identitatea. Egunetik egunera, suntsituta
|
dagoen
geure burua berreraikiko dugu haiekiko dialogo isilean, jakin gabe egiten dizkiguten galderei jakin gabe erantzunez, arriskugarriak izan gaitezkeela sinesteraino.
|
2018
|
|
Baina kontuz: ezezkoan ustez sendo gaudenok ere ez
|
gaude
geure buruak oso xantu egiteko moduan, zeren ez baitugu sekula jakingo gure ezezko hori bihotzeko edo barruko zerbait den, ala den, besterik gabe, holako trantze batean badakigulako ez litzaigukeela zakilik gogortuko. Gizontasunaren eta gizonkeriaren zainak oso barruan jaiotzen zaizkigu, are gizon gorrotoko emakume* sentitu ezinik ez dugunoi ere.
|
|
Lankidetzaren lerro nagusia ekonomiari lotua izan da, pobrezia sozioekonomikoari kontra egitea, eskolak jasotzea, errepideak egitea… Herri horiek badituzte bestelako ametsak ere, hizkuntzaren biziberritzeari lotutakoak, eta lankidetza bultzatzekotan hortik ere jo genuke, beraiek ideiak eskatzen ari baitira. Bestalde, herri moduan nazioarteko garapeneko politika bat izan behar badugu, ondo
|
legoke
geure buruari galdetzea zer garapen politika landu genukeen, zer dugun partekatzeko dena delako herri horiekin, zertan aberats dezakegun elkar. Galdera egin orduko dator erantzun bat ere:
|
|
Zalantzarik gabe, inork inoiz idatzitako eta gordetako testu zaharrak dira iraganeko hizkerak aztertzeko iturri nagusia, eta testuek izan behar dute lehentasuna gerora aipatuko ditugun beste materialen artean (Crowley, 1986, 101). Koldo Mitxelenak (1971, 327) aipatu zuenez, hizkuntzaren historia derrigor eratu behar da testu zaharrak oinarri hartuta, besteak beste testuetan
|
daudelako
geure buruei egiten dizkiegun hainbat galderaren erantzunak. Hain zuzen ere, testuak (beren muga eta arazoekin) bazter utzita jarduteak norberaren uste eta aurreiritziak nagusitzea besterik ez dakar; hots, egiazko funtsik gabeko iraganeko errealitate linguistikoak irudikatzea.
|
|
Ez da egia, baina ezin diogu geure buruari gezurra denik sinetsarazi.
|
Badaude
geure buruari baimendu ezin dizkiogun egiak. Ez da ezintasun guztiekin hau gertatzen, baina bai denboraren aurkako borrokaren alferrikakotasunarekin:
|
2019
|
|
Portoko apezpikuak keinu bortitza egin zuen, mairuaren jarioa etetera zihoalako plantan, baina artzapezpikuak seko moztu zuen asaldura, Egon eta entzun dezagun bukaera, azken hitza zure izango da. ...e xede ezeztaezinak ere, ez bakarrik gaitz guztiak bere ahalguztiduntasunaren menpe daudelako, baizik eta, baita ere, bere gorengo arrazoiaz, zoritxarren, oinazeen eta irainen menpe jartzen gaituelako, eta, hitz batez, zoazte hemendik, burdinaz baizik ez direlako Lisboako ateak irekiko, eta agintzen dizkiguzuen zoritxar saihetsezin horiei dagokienez, gertatu ote duten, geroak esango, eta etorkizun
|
dagoenarengatik
geure burua hilduratzea eromena baizik ez da, eta miseriak nahita erakartzea. Mairua isildu zen une batez beste hainbat arrazoiren bila bailebilen, baina alferrik zela iritzirik, bizkarra uzkurtu zuen, eta bukatu, Ez ezazue denbora gehiago gal, ahal duzuena egin ezazue, guk Jainkoaren borondatea beteko dugu.
|
|
XVIII. mendean El imposible vencido gramatika liburua idatzi zuen, konplexurik gabe?. . Batzuetan iruditzen zait euskaldunok depresio moduko batek jota bizi garela, ez
|
gaudela
geure buruarekin pozik, eta hori aldatu beharra dago herri moduan aurrera egin nahi badugu?, azpimarratu du idazle eta euskaltzainak.
|
|
Gauzak horrela,
|
badagokigu
geure buruei galdegitea zein gisako mezu igortzen duten gure karrikek. Zer mezu helarazten dute autoz beteriko kaleek?
|
|
|
Badagokigu
geure buruei galdegitea zein gisako mezu espazioaren egituraketaren jite politikoaren onarpenetik etorri delakoan gara. Behar beharrezkotzat jotzen duguna zinez, baldin eta eraldaketa sustatuko duen begirada kritikoa piztuko eta elikatuko badugu.
|
|
Gure oroitzapenak eredu berriaren aitzinekoak badira, geroztik gertatu denaren inguruan hausnartzea dagokigu. Alegia, hemen proposatzen zaigun gaiaren karietara,
|
badagokigu
geure buruei galdegitea ea zein maitasun den gaurko haurrak guregandik, jendarte honetatik, gehiago mugatuz nahi bada, hiri eta herri hauetatik jasotzen ari direna. Gure haurtzaro garaiko berdina al da?
|
2020
|
|
Kezka eta ezinegonei erantzuteko saiakerak dira haren poemak, hein handi batean. Izan ere, gaixotasuna ez da barrura begira jartzen gaituen faktore bakarra,
|
badaude
geure buruari begiratzera bultzatzen gaituzten bestelako ezinegon batzuk ere.
|
2022
|
|
Magia gertatzen da jolasten garenean, barre egiten dugunean, dantza, esna amets egiten dugunean. Hor
|
dago
geure burua asetzeko ahalmena duen guztia, belauniko gure zain.
|
|
Ez daukagu atsoñoen bihotzik. Jende jasoa eta ikasia gara, eta ikasiagoak
|
gaude
geure buruak engainatzen eta xarmatzen. Prest ditugu alternatibak.
|
2023
|
|
Stoneren irakurri dut: " Maitemindu beharra
|
dago
geure burua hobeto ezagutzeko".
|
|
ikuspuntu subjektiboetatik harago halako parametro bat, herri honetako kultur panorama nolabait aztertzeko eta neurtzeko balio diguna.
|
Badago
geure burua okerrago daudenekin alderatzeko joera bat, beharbada pesimismoan ez erortzen laguntzen diguna. Hori ez dago gaizki, baina nik, behin konparatzen hasita, nahiago beti hobeto daudenekin alderatu, hobetzera egin dezagun.
|