2008
|
|
Hitz gutxitan esateko, ahaleginak egiten dira, baina egunean egotetik urrun gaude eta arriskua
|
dago
gero eta urrunago egoteko. raz jarri diren produktuak gero ez dira eguneratzen. Adibidez, Windows sistema eragilearen euskarazko azken interfaze paketea XPrena da, ez dago euskarazko Windows Vistarik.
|
|
Hitz gutxitan esateko, ahaleginak egiten dira, baina egunean egotetik urrun gaude eta arriskua
|
dago
gero eta urrunago egoteko.
|
2010
|
|
garai haietako erdaldunen inguruan sortua dena eta nortasun espainiarduneko gizarte sektoreen eta alderdi estatalisten eskutik gizartera hedatua. Framing horretan euskarak biziraunarazteko interbentzioa eta neurriak hartzea beharrezkoak direla onartuta ere, edozein diskriminazio mota arbuiagarritzat jotzen da. horren ondorioz, neurri horiek zalantza jarri eta, erdaldunen hizkuntza eskubideen bermea zalantzan
|
egonez
gero, batzuk ez dira onartzen. bistan da bi framing kontrajarri horiek, biak ala biak, gizarte berean eta aldi berean egotea ez dela baldintzarik egokiena hizkuntza politika eraginkor bat aurrera eraman ahal izateko, ezin baita eragileen arteko eztabaidaren gainean, ezta jendearen zalantzen edo ukazioaren gainean ere, ezer iraunkorrik eta sendorik eraiki. izan ere, edozein hizkuntzak duen bermeri... aukera pare bat ikusten dugu tentsioan dauden bi elementuen arteko disonantzia gutxitzeko; alegia, interbentzio eraginkorra eta horren gaineko hautematea eta interpretazioa elkarri hurbiltzeko. aukera bat eta errazena, interbentzio mota aldatzea da, hizkuntza politika Framing Herabearen nahira egokituz; alegia, kritikatuak diren interbentzio neurriak kamustea edo murriztea. beste aukera, aldiz, interbentzio eraginkorrari heldu eta hori kritikatzen duen Framing Herabea iraularaztea. bigarren aukera horren alde egin behar delakoan, zalantzak batzuk sortzen zaizkigu. nola ekin Framing Herabearen aldaketari?
|
2011
|
|
herriaren inguruan hitz egiteko, ez dakit herritarrengana formazio soziolinguistikoa eman behar ote diogun. XXI mendean ari garela, ekintzaren bitartez jendeak harrapa ditzake hor dauden parametro teorikoak nahi izanez gero. eta praktika horrekin ados
|
egonez
gero, zientziak dioena aplikatzen ari zara, bai. Beraz, hiru maila horiek batetik. zientzia per se niri oso gutxi interesatzen zait, nahiz eta bere garrantzia kendu nahi ez diodan, baina, praktikara eramango gaituzten ondorioetara iritsi behar da.
|
2012
|
|
...ar guztiei aurre egin ahal izateko, baina, baita hizkuntzaren irakaskuntzarako jardun esparru eta rol harreman ugaritarako erabilera aukerak irekitzen dizkigulako; hala nola, ikasle ikasle, irakasle irakasle, ikasle irakasle, guraso ikasle, guraso irakasle, besteak beste. hainbat herrialdeko jendea hurbildu zitzaigun; gure ikastetxe batzuk europako beste herrialde batzuetako eskolekin harremanetan
|
daudenez
gero, urtero gure ekintzen berri daramate kanpora edota kanpokoak bisitan datozenean hemengoa azaltzen diegu.
|
2016
|
|
444 Gai hau ez dago, dakigula, behar bezala landua: corpus plangintzari
|
dagozkionetan
gero eta argiago dago kontua, ez ordea HINBE saioei dagokienean. XX. mendeko hizkuntza plangintza aztergai izanik berrikitan (Zalbide, 2015) azaldu dudana laburregia da, nolanahi ere, esparru zabal hori bere osoan ikertzeko:
|
|
15 Zabaltzen hasita, hor
|
legoke
gero eta ezagunagoa den kasu hau: " ereduko ikastetxe batean irakasle naiz; euskaraz hitz egiten, irakurtzen eta idazten ikasi dut eta euskaraz egiten diet gelako ikasleei; senarra erdalduna da sortzez, ni bezala, eta etxean ere hala (hots, erdaraz) egiten dugu askotan".
|