2000
|
|
Hau ikusi, bestea ikusi, eguna oharkabean igaro zait (argi
|
dago
gero eta hobeki moldatzen naizela bakarrik), eta bai gogo  tsu nengoelako bai taldekideen aurrean oso lotsagarri geratu nahi ez nuelako Adela eta Estherren aurrean bereziki, Danek ahol  katu zigun bezala, ilunabarrean Empire State Buildingera igo naiz: ikusmira eta egotaroa zoragarriak ziren, baina han inon baino bortitzagoa egin zait Dabiden hutsunea bakardadea (batzuetan irudipena izan dut Dabid New Yorkera etorri dela nire bila, eta egunean zehar zelatatu egin nauela, eta une egokiaren zain egon dela, esate baterako dorre ikusgarri horretan, ustekabean agertzeko; hala izan balitz, uste dut ez nukeela zalantzarik egingo, eta argi ikusiko nuela, gertatuak gertatu, berarekin nahi dudala; baina Dabid, noski, ez da agertu eta, zorionez, taldeko beste inor ere ez; haiek denak elkarrekin etorriko ziren atzo iluntzean).
|
2009
|
|
Buruan egundoko kakanahastea zaukak, horixe: aitak erakutsi ziona erdi ikasi besterik ez zian egin; eta Xabier, Iñigo eta jeltzale usteko txoriburu putakume horiek sinetsarazi diotena
|
zagok
gero; gehi, berak auskalonondik atera duena, inoiz umotuko ez den kakanarru baten imajinazioa baitauka. Eta jakin ezak zer nahi duen gure arrebarengandik:
|
|
ez
|
dagoela
gerora modurik guk bera (zergatik ez),
|
|
Gure gaurko eskuetan
|
dago
geroa prestatzea, hobe hori, geroa hipotekatzea baino?, orainak jartzen du geroak izango duen zimentarria, politikoa bezala morala ere.
|
2011
|
|
Beti kontatzen dira gauzak larros larros, dena oso erraz joan zela, eta hori ez da egia. Ez ziren gauzak erraz joan, ez ofizialtasunari zegokion aldetik, ba ofizialtasunaren kontra ginelako, erregimenaren kontra ginelako, baina
|
bazegoen
gero Euskal Herrian urte haietan, zuek, gazteagoek, beharbada ezagutu ez duzuen eta orain berriz ere badagoen izugarrizko zatiketa bat: zatiketa politiko bat eta ideologiko bat, eta bereziki abertzaleen artean.
|
2012
|
|
Ibili eta ibili zihoala zer pentsa ematen zion gauza bakarra oinazpietako mina izan zen; lehenbizi eskuinekoa hasi zitzaion ziztadaka, eta handik gutxira ezkerrekoa ere bai oina lurrean jartzen zuen bakoitzean. Konturatuta
|
zegoen
gero eta laburragoak zirela, oinazeak hartara behartuta, ematen zituen pausoak; nahi eta ezinean ari zen, bere oinen akats hark erabat mugatuta.
|
|
Kanpoko armada frantsesaren beldur, eta agian barruko populuaren beldur ere bai, Frantzian gertatutakoa ikusi ondoren. Bizkaian ere ohiko egitura sozio-ekonomikoak desegiteko zorian zeuden eta, jendetxea edo populua matxinadarako prest
|
zegoenez
gero, areago oraindik gerraren hondamendiaren ostean, buruzagi nagusiak alde egitea erabaki zuten, Espainiako erresumaren buruak ere horrela eskatu eta agindurik. Bilbon gelditu zen merkatari talde bat, hitzarmena prestatu eta negoziatu egin zuen.
|
|
M. Urioste de la Herran Bizkaian, P. Egaña eta Iñigo Ortes de Velasco Gasteizen, eta Conde de Monterron Gipuzkoan, konspirazioan zeuden. Espartero zain
|
zegoenez
gero, matxinatu ziren militarrenganako berehalako kontrola lortu zuen eta ondorioz konspiratzaileak eta foruzale liberalak porrotaren aurrean atzerrira alde egin beharra izan zuten. Eta Bilbon, Zurbano jeneralak eraginda, errepresioa eta isunak merkatari burgesen aurka ezarri zituen.
|
2019
|
|
Kristo berria zen. Erakunde armatuan
|
zegoenez
gerotik, zoratzen zihoan, bonba autoak prestatzen zituzten Felix eta Mariani beha demagun, edo autoak ebastera ernatzen zirenean, armak garbitzea tokatzen zitzaionean, gordagiak, zuloak planifikatzeko unean, edo Marian libre ez zenean, kupulako arduradunen txofer lanetan higatzen zenean.
|
2020
|
|
Eta guardia zibilen aurpegiak, eta aurreneko gaua preso, eta bigarrena. Eta Pont Majorko presondegian
|
nago
gero, epaiketaren begira, eta noizbait pasatu da epaiketa, eta bost axola dit dagoeneko guztiak.
|
|
Badun, halaber, barre egiten duena, Dolceta izena duena, txirikordak ageri ditin ilean eta Blancaren laguna dun, txantxetan aritzea eta barre egitea baitute biek gogoko. Margarida
|
zagon
gero, negar betean beti. Eta Eulalia, ipuin kontari nekaezina.
|
|
Zure xamurtasuna poema erotismo gozoz jantzia dago, eta oso markatua da poetaren ibilbidean, ez
|
baitago
gerora neurri horretako sukarrik erakusten duen piezarik. Honela hasten da:
|
2021
|
|
Esan nahi dut: nolatan
|
dagoen
gero hainbeste jende bere burua antifaxistatzat daukana. â Hona hemen bat!
|
2022
|
|
Eta publiko bat
|
dago
gero, publiko zabal bat, epaiketetara joan ohi den publikoaren tankerakoa," kasuak" jarraitzen dituen jende moduaren erakoa; auzipetuaren aldeko eta kontrako arrazoiekin atsegin hartzen duena eta, bereziki, azken buruan, epaiaren lohian laketzen eta ihalokazten dena.
|
|
Azken nobelaren aurkezpen elkarrizketa batean esaten zuen," autorearen tesi bat frogatu nahi duen nobela ezinbestean izango da pobre. Literaturak bizitza deskribatzen du, irakurlearen esku
|
dago
gero ze alde aukeratu". Izan ere ez da literatura, ez dira musika, zinema eta gainerakoak, tesiak eta mezu garbiak erakusteko lengoaiarik egokienak.
|
2023
|
|
Zer moduz zaude? Argi
|
dago
gero eta altuago, gero eta pertxentago zaudela, laster hamasei urte. Zatoz, eseri aldamenean.
|
|
Sor eta gor daude gazteak, behialako eguraldiaren aztarnatzat jotzen baitute ostagi hori. Leitza gertu
|
dagoenez
gero, batek dio leitzarrei aditu diela esaten" elurbildu bat beste ageri dela Basakaitzen"; naski, horiek ez dira elurroldeak, elur orbanak baizik. Elur bilduak ez ezik, lausoroak ere izaten dira mendi kaskoetan, bisuts modukoak, aldi berean haizea eta elurra nahasita.
|
|
Ezaugarri horiek heldu batentzat oso arriskutsuak badira, zer esanik ez nerabe baten  tzat, etapa horren ezaugarriak gogora ekartzen baditugu behintzat. Horrek guztiak ez du azalpen gehiagorik behar ulertzeko, alde batetik, nerabe baten osasun mentalean, batez ere kolokan
|
egonez
gero, balantza joan ez lukeen aldera mugitzen lagunduko duela nahi baino neurri handiagoan, batez ere aintzat hartzen badugu, TikTok en, adibidez, osasun mentalari buruzko aholkuak ematen dituzten bideoen% 83,7 engainagarriak dira, eta horietatik% 14,2 kaltegarriak izan litezke. ADHNari buruzko edukia, adibidez,% 100 informazio engainagarria da78; eta, bestetik, horrelako eduki ez zibikoak (matxismoa, biolentzia, umiliazioa, gorputzen sexualizazioa...) horren goiz kontsumitzeak horiek hutsaltzera eramaten ditu eta, kasu batzuetan, errepikatzera (konduktismoa); izan ere, ikusi bezala, errealitate birtualean goraipatuak eta onartuak daude (saritze sistema) horietako asko, eta, beraz, nerabe batek erraz asko identifika dezake hori jokatu beharreko modu gisa, onarpen soziala edukitzeko grina hori asetzeko, arreta erakartzeko edo bestelakoak betetzeko.
|