2007
|
|
ea erromatarren aurretik egiten zen ala errekonkistaren ondorioz zabaldu zen, goragotik hara bizitzen joaniko euskal jendeak ekarrita. Kontua ilun dago, baina erromatarrak etorri aurretik paraje horretan euskara egiten zelako ustea
|
dago
gaur egun; badira horren zantzuak. Hala ere, errekonkistaren ondorengoak dira daturik seguruenak.
|
2008
|
|
Barkera ez eze, Miloiko kofradia be deitzen geuntsan auzoari. Urtarrilaren 17an, behintzat, egiten eben urteroko batzarra auzoko baserritarrek; ermiteari dautsala, hantxe
|
dago
gaur egun be batzar gela eta zazpi metroko batzar mahaia. Hantxe egiten zituen kofradiako urteko kontuak, kopau bat Zozobentako edo Aixerdiko tabernan eta, bide batez, ermandadeko diru kontuen barri emon edo zehaztu.
|
2009
|
|
Gaur egun, ostera, dirua ordainduta ez dute landareak sartzera joan beharrik. Gainerakoa lotetan banatuta zegoen, eta hala
|
dago
gaur egun ere. Eta loteei dagokienez, jabetza pribatukoak direnez gero, jabe bakoitzak hartzen zituen erabakiak.
|
|
San Blas zintek eztarria jagoten duten sinestea egoten izan da, eta
|
badago
gaur egun ere. Zintak ipini eta gainean eroan behar dira bederatzi egunez; egunok igarota, zinta erre egiten zen.
|
2015
|
|
Gaia hauxe zan: ze egoeratan
|
dagozan
gaur egun ikerketak eta ikasketak arlo bakotxean. Historian, hezkun tzan, linguistikan, matematiketan edo dana dalakoan.
|
2018
|
|
Neurri handi batean, ez dakigu zer jatorri duten espezie horiek. Pottoken polimorfismo berezia, ordea, ez da oztopo izan Zaldiaren eta Zaldiketaren Frantziako Institutuak (les Haras) ofizialki aitortutako klase ukaezin bat identifikatzeko, eta bere arraza estandarra ezarrita
|
dago
gaur egun.
|
2021
|
|
Hor adostasunak lortu, bakoitzak berea defenditu, baina eztabaidak irekiz. Literaturaren irakaskuntzari buruzko ikuspegi diferenteak
|
daude
gaur egun gurean, eta eztabaida eman behar da helburu batzuk adostuz. Nik uste dut erosotasunetik egiten dela eta gaur egungo gizarterako ez duela balio, ez euskarazko irakurleak sortzeko, ez euskara erakargarriagoa egiteko.
|
|
Hor, bakoitzak berea defendatu dezakeela gehitzen du, baina adostasunetara heltzeko eztabaidak irekiz. Arrazoitutakoaren arabera, literaturaren irakaskuntzari buruzko ikuspegi diferenteak
|
daude
gaur egun gurean, eta eztabaida eman behar da helburu batzuk adosteko. Zenbait helburutan adostasuna edo desadostasunak egon daitezkeela jakitun, estrategia eta jarrera posibilistak zabaltzeko beharraz hitz egiten dute hainbatek (BE1, IE2, IE5, IE7, LIR3, EIAE1).
|
|
Egia da horrelako metodologiek parte hartze aktiboagoa eta erantzukizun handiagoa eskatzen diotela ikasleari bere ikas prozesuaren ardura har dezan nahi bada, baina zalantzak daude ea zenbaterainoko protagonismoa eta eskaintzen zaion irakaslearengandik, horretarako borondatea eta prestutasuna dagoen arren. Izan ere, irakasteko moduetan iraganeko inertzia handiak
|
daudela
gaur egun ere ukaezina da. Zentzu horretan, hain berriak ez diren baina berritzat jotzen diren metodologiak" ikastetxe batzuetan martxan jartzea ez dela erraza" uste du LIR2 k.
|
|
Eta gero hortik euskaraz ze sortzen den jakitea ere bai. Batzuetan oso ezkorrak gara erabilerari dagokionean, baina musika erreferenteak euskaraz
|
badaude
gaur egun eta gure indarguneetako bat da. Baina, zer da publikatzen ari dena?
|