Emaitzak: 11
2005 | ||
Errazago betetzeko, testuak zigor kapitulu bat izanen du. Araudi horrek indartu egingo du industria-jarduerak eragiten duen kutsadurari | dagokionez gaur egun dagoen zehapen-esparrua, eta, ministroak onartu zuenez, “Espainian ez da betetzen ari”. Halaber, industria-jardueratik ez datozen beste kutsadura-modu lausoagoak dituzten toki-erakundeentzat zehapenak ezartzea ere aztertuko da. | |
2009 | ||
GAZ arkitektoak bulegoko Aitor Gurtubayren esanetan, inoiz ez da | egon gaur egun dagoena baino prestakuntza hoberik eta azken hamarkadan bulego eta talde oso onak ari dira lanean. Oraingo unea eta Oteiza, Saenz de Oiza, Chillida, Peña Ganchegi bezalako izenen eskutik 50 -60ko hamarkadan bizi izan zena alderatzen ditu Gurtubayk. | |
Harrezkero, Gipuzkoako prentsak bere iragarpenak argitaratzen zituen. 1902 urtean Igeldon behatokia jarri zuen, eta 1905etik | dago gaur egun dagoen tokian. Bere telegramak Coruñatik (Galizia) Bordelera (Frantzia) arte iristen ziren. | |
Beti egoten ginen gurmatzan. Ez | zegoen gaur egun dagoen GPSrik?. | |
2011 | ||
Beraz, argi | dago gaur egun dauden irakurgailu elektronikoek badutela zer hobetua, eta hobekuntza asko iristear daudela. Baina teknologiaren munduan, beste askotan bezala, merkatuak agintzen du, eta ez da beti teknologikoki onena dena gailentzen. | |
2013 | ||
Kalostrapeak irekiak dira gaur egun ere. Alta, kanpoan ez | zegoen gaur egun dagoen argirik. Ilunpean zeharkatu behar zuten kalostrapea, edozein bazterretatik, ilunpean, tiro eginen zietela pentsatuz. | |
2016 | ||
" Gipuzkoan badu aberastasun bat ia bakarra egiten duena, industria-ondarearena. Herriaren eta herritarren iraganari esker ona adierazi behar zaio, iraganean Zumaiak izan zuen industria aberastasunagatik | gaude-eta gaur egun gauden bezala". | |
2020 | ||
85ean hara joan eta zuzenean Hezkuntza Ministeriora jo nuen, han irakasle lanak egiteko, garai hartan ez | zegoelako gaur egun dauden Gobernuz Kanpoko Erakundeak edo halakorik. Eta horretan ibili nintzen sei urtez. | |
2021 | ||
euskaraz aritzeko guneak eskola eremutik kanpora ateratzea. «Historikoki, eskolei eman zaie haurrak euskalduntzeko ardura osoa, eta ezin dugu ukatu ez ginatekeela | egongo gaur egun gauden tokian, hezkuntzak izan duen rolarengatik izan ez balitz. Hala ere, badakigu ez dela nahikoa, eta ariketa honek baliabideak ematen dizkigu eskolatik kanpoko eremu informaletan eragiteko». | |
Auzotik hirira jaisteko aldapa malkartsu bat zegoen, lokatzez beteta. Ez | zegoen gaur egun dagoen igogailua. Ni ere jaisten nintzen askotan amari laguntzeko. | |
2023 | ||
«23 urte dira guk Manaslu igo genuela. Orduan ez | zegoen gaur egun dagoen teknologiarik, eta gu geure aurrekoen erreferentzien arabera mugitzen ginen. Teknologia berriak erabilita ziurtatzen bada gu iritsi ginen Manasluko gailurra ez dela punturik altuena, horrela izango da, ez daukat zalantzarik, baina ni lasai nago, gehien-gehienok tontor horretara igo ginelako, eta kasu ia guztietan ez delako asmo txarrik egon. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 11 (0,07) |
Lehen forma
zegoen | 4 (0,03) |
dago | 2 (0,01) |
dagokionez | 1 (0,01) |
egon | 1 (0,01) |
egongo | 1 (0,01) |
gaude-eta | 1 (0,01) |
zegoelako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Berria | 4 (0,03) |
ELKAR | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Elhuyar Zientzia eta Teknologia | 1 (0,01) |
Urola kostako GUKA | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egon gaur egun | 11 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
egon gaur egun egon | 11 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |