2008
|
|
VI.3.> Euskalki gehienetan galdurik
|
dago
gaur egun (aspaldi samarretik galdua, itxuraz), alde1> moduko multzokari edo aniztasun-adierazlearen bizi-
|
2010
|
|
Aitzitik: lehen baino aukera zabalagoa
|
dago
gaur egun, eredu bateko edo besteko ikasbidea aukeratu ahal izateko268 Batez bestean aurrera egin da horretan, ez atzera: aukera-eskubidea zabaldu egin da mende-laurdenean, ez murriztu.
|
|
299 Ikusi besterik ez dago, ETB1eko Kalakan eta antzeko programetan irakasleek edo irakasletzanibilitakoek zer multzo nabarmen osatzen duten. Eskola-munduan
|
daude
gaur egun, edo handik pasatakoak dira, jendaurrean txukun antzean hitz egiten eta iritzi landu samarra ematen dakiten euskal hiztunasko eta asko. Hori ez da, berez, hizkuntzarentzat inolako zorion:
|
|
Gurasoak, irakasle-klaustroak eta ikastetxeak bidegile artez izan dira ereduen bilakaera horretan. Hiru ereduak aktibaturik
|
daude
gaur egun, oro har, EAEko irakas-sisteman: ikasmaila gehienetan aukera erreala dute gurasoek, beren seme-alabentzat A, B edo D ereduko ikasbidea aukeratzeko115.
|
|
Ez dago dudarik eredu-aukeraren printzipio handi horrek, gizarteko printzipiohandi gehienek bezala, beren eragozpenak eta muga-arazoak dituela paperetik praktikara pasatzean. Euskaraz ikasteko aukera-murriztapenei dagokienez, goi-mailetaneta arauz kanpoko ikasbideetan
|
daude
gaur egun arazo nagusiak. Lanbide Heziketan, esate baterako, ezinezkoa da orain ere edozein espezialitate euskaraz ikasi ahalizatea (ezintasun kronikoa da hori, zenbait gaitan aurrera egin den arren mende-laurden osoan erabat konpondu ez dena).
|
|
Lauro, azkenik, Bizkaiko Ikastolen Elkartean federatuta
|
dago
gaur egun.
|
2012
|
|
e) Mitxelenaren ironia ez da enuntziatu parentetikoetara soilik mugatzen eta interesgarria litzateke estrategia horrekin erdiesten dituen komunikazio helburuetan sakontzea, prosari gatza eta piperra txertatzeaz gain zer dakarkion aztertzeko. Ikusi besterik ez
|
dago
gaur egun komunikatzaile onek idatziz nahiz ahoz (kultur espresio gisa Euskal Herrian hain aberatsa den bertsolaritzari erreparatu besterik ez dago) noraino erabiltzen duten ironia umorea sortzeaz gain, ziria sartu eta norentzakoarekin konplizitatezko harremana sortzeko. Umorea (inteligentea eta jasoa) sortzeko estrategian nagusi bihurtu zaigu.
|
2019
|
|
Bigarren lanildoari dagokionez, eskualdeko pilota eskolekin lan egiten hastea erabaki genuen. Arabako Errioxan bost pilota eskola
|
daude
gaur egun: Bastidan, Guardian, Lapuebla de Labarcan, Oionen eta Ekoran.
|
2021
|
|
Azterketa XX. mende erdian (1950) gelditzen da. Garbi
|
dago
gaur egun guretzat" literario" ez diren sailek badutela liburu hortan toki nasaia eta ñabardura askorekin zehaztuak direla: " La poésie de circonstance, la poésie religieuse et la poésie didactique"," Aux marges du littéraire:
|
|
11.2d Irizpide morfosintaktikoak alde batera utzita eta semantikoetara etorrita, onartu samarra
|
dago
gaur egun kasu askotan ezin genezakeela ale lexiko bat gramatika kategoria batean sailkatu, ale horren adierari bakarrik begira. Adibidez, lehen esan dugu izenek munduan edo gure gogoan existitzen diren entitateei erreferentzia egiten dietela.
|