2008
|
|
Gizarte ingurune baten eta hizkuntzaren gizarte funtzioak eskaintzean hizkuntza bat bestearen gainetik sustatzen duen hizkuntza sistema baten artean sinbiosi bilakaera badago, beti
|
dago
galdetzerik zein den joera hori izateko arrazoia; bai gizarte ingurunean eta haren bilakaera ez arautuan, edo gizartearen ildoetan, politika, ideologiaeta ekonomiaaldaketak eragin ditzaketen pertsona horien zuzenbidezko edo egitezko hautaketetan. Hala ere, hemen konstatazio gisa balio duenak ez du azalpen eta justifikazio baliorik.
|
2013
|
|
Euskararekin euren inguru hurbilean duten harremanaz galdetuta, esan beharra
|
dago
galdetutako pertsonen% 41ek euskara dezente erabiltzen dela perzibitzen duela;% 55ek, ordea, apur bat erabiltzen dela edo ez dela ia erabiltzen pentsatzen du. Erabilera datu ofizialik ez dugunez, ezin dugu konparaziorik egin.
|
2015
|
|
Hizkuntza irakastetik harago, komunikatzen irakastea dagokigula dio, eta ikasleek eskuratu behar dituzten oinarrizko konpetentzien osagaia dela ahozko komunikaziorako konpetentzia. Ildo horretatik, ahozko hizkuntzaren zer, zertarako eta nola irakatsi eta ikastea
|
dagokion
galdetzea litzateke oinarrizko galdera. Bide horretan," Komunikatzen ikasi" konpetentzia EKI egitasmoaren bitartez nola lantzen den kontatzen digu elkarrizketan.
|
2016
|
|
Non geunden eta non
|
gaude
galdetu eta ikertzea beharrezkoa dugu; hiru hamarkadotan egindako aurrerakadaz jabetzea eta gozatzea osasuntsua da indarberritzeko.
|
|
Beheranzko joerari ateak itxi, hazkunde jarraituari leihoak ireki eta, korapiloak korapilo, biziraupenetik bizi indarrerako bidea egiten daramatzagu etenik gabe azken hamarraldiok, gaur egun aurreratuago eta seguruago hasierako urteetan baino. Non geunden eta non
|
gaude
galdetu eta ikertzea beharrezkoa dugu; hiru hamarkadotan egindako aurrerakadaz jabetzea eta gozatzea osasuntsua da indarberritzeko. Izan ere, indarberritu beharra dugu etorkizuna irabaziko badugu.
|
2019
|
|
Esan genezake euskara osasuntsu bizitzea dela euskalgintzako eragile guztiek partekatzen duten jomuga. Euskalgintzak inplementatutako hpp batzuen bitartez helburu hori betetzeko aukerarik ote
|
dagoen
galdetu diogu geure buruari, eta Gizarte Berrikuntzak aukeran jartzen dituen bideak baliatu ditugu erantzuna bilatzeko asmoz. Izan ere, euskalgintzaren nondik norakoaz hausnartzeko, ikuspegi teoriko horrek kontzeptu baliotsuak jartzen ditu mahai gainean, hala nola Gizarte Berrikuntza vs.
|
2021
|
|
Era berean, bertako hizkuntzekiko dituzten jarreretara lehen hurbilketa bat egin dugu, jakinik oraindik are gehiago
|
dagoela
galdetzeko, begiratzeko eta zaintzeko.
|
2022
|
|
Azken aurreko galderan, beren osasun zentroan euskaraz eskaintzen duten zerbitzuarekin gustura ei
|
dauden
galdetu zaie. %52 gustura dago bere osasun zentroko euskarazko zerbitzuarekin, bertako euskarazko zerbitzua oso ona dela uste du.
|