Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2012
‎Espazioaren kontzeptualizazio egokiaren arazoa, honekiko gizakiak duen jardunaren bidez konpontzen da. Esan nahi baita, ez dago espazioaren izaeraren inguruan sortzen diren galdera filosofikoentzako erantzun filosofikorik. Erantzuna giza-usadioetan dago.
‎espazio horren errealitate gordinarekin topo egitean sortzen da. Alegia, ustez bereganatua zegoen espazioaren jabeekin aurrez aurre topatu zirenean. Orduan sortuko ziren kirola praktikatzeko gune berezituak eta haiek produzitzen zituzten dinamika komertzialak, hain zuzen ere skateparkak eta arrapalak edo guk ezagutzen ditugun. U, ak.
‎Horixe da kirol honek praktikatzen duen hiri espazioaren jabetze eta begirada kritikoaren kakoa. Alegia, kirol/ jolas honen jardunerako, hiria modu sortzailean irakurtzen duela, adostua dagoen espazioaren baliatzea eta ohiturak kolokan jarriz eta tentsioak sortuz.
‎Hiria sistema bat da, elkarrekin erlazionatzen diren elementu multzoa delako. Era berean, erlazio sistema horrek badu murrizketa sistema bat ere; hiriaren kasuan, esaterako, auto batek harrapatzeko beldurrik gabe oinez ibil gaitezen, edo erraz uler dezagun zeintzuk diren egoteko espazioak eta zeintzuk fluxuari egokituak. Horrek guztiak batera egiten du lan, konplexua da oso.
2015
‎Etxebizitza eta lurzoruaren merkatuak asko produzitu du botere publikoen politikei esker, baina askotan kalitate txarrekoak eta jendearentzat ezinezkoak diren prezioetan. Hau da, gizartearen behar eta aukeretatik urrun dauden espazio pribatuen neurrigabeko produkzioa gertatu da.
‎Baina horrek ez du esan nahi espazio horien kudeaketa soilik erakunde publikoek egin behar dutenik eta, ondorioz, beraien lana beti ona eta egokia izango denik, tamalez, espazio horien kudeaketaren ardura soilik erakunde publikoena izan denean huts asko eta galantak egon baitira. Horrela gauzak, onartu beharra dago espazioa kudeatzean behin baino gehiagotan arlo pribatuak gauza asko ongi egiten ikasi duela, agerian utziz espazioen kudeaketan erakunde publikoen gabeziak eta akatsak, eta horiek aprobetxatuz eremu publikoek askotan eskaintzen ez dituzten irtenbideak proposatzeko Mozas, 2011).
2016
‎Horretaz aparte, kukuka jolasteko egiturak aproposak izaten dira, haurrari beldurra eragiten dioten objektuak edo pertsonak apurka apurka ikusten joateko, ohitzeko, konfiantza hartzeko eta, beraz, beldurra gainditzeko. Berdinkideekin batera jolasteko eta egoteko espazioak eta denborek ere jaisten dute ihes egiteko senaren aktibazio maila, horretarako taldekatze ezberdinak egoteko espazioak egongo dira, bikoteka egoteko, talde txikian jolasteko, adinaren interkomunikazioa baimenduz.
‎Horretaz aparte, kukuka jolasteko egiturak aproposak izaten dira, haurrari beldurra eragiten dioten objektuak edo pertsonak apurka apurka ikusten joateko, ohitzeko, konfiantza hartzeko eta, beraz, beldurra gainditzeko. Berdinkideekin batera jolasteko eta egoteko espazioak eta denborek ere jaisten dute ihes egiteko senaren aktibazio maila, horretarako taldekatze ezberdinak egoteko espazioak egongo dira, bikoteka egoteko, talde txikian jolasteko, adinaren interkomunikazioa baimenduz.
‎Sasoi honetan haurra beste haurrekiko interesa agertzen du. Ikastolak errazten du beste haurrekin egotea elkarren arteko jolasetarako espazioak sortuz (zulatutako paretak, zulotxoak...) eta elkarrekin egoteko espazioak sortuz (txokoak, etxeak, txabolak?) besteak beste. Adin berekoekin erlazionatzeaz gain, ikastolak espazioen arteko banaketa fisikorik ez badauka, beste adin batzuekin erlazionatzeko aukera ematen du.
2017
‎Hau da, hain zuzen, parke hauen diseinua birpentsatzeko proposatu nahiko genukeen haria: amak elkarrekin eroso egoteko espazioen planteamendua hobekuntza funtzionala litzateke noski, baina batez ere, gizarte hobekuntza litzake, eta alderdi horri garrantzi berezia eman litzaioke. Ama askok espazio horietan bilatu behar baitituzte lana utzitakoan galdutako sare sozialak, funtsezkoak bilakatzen dira kalitatezko zaintza bermatzeko.
2019
‎Zelaiaren kasuan, egunerokoan daukan erabilera urria eta mugatua da. Ikerketaren barruan, inkestak egin zitzaizkien Markina Xemeingo 12 eta 15 urte bitarteko 153 ikasleri8, eta datuen arabera, kontraesan nabarmena dago espaziorekin duten erlazioan: asko baloratzen duten lekua den arren, egunerokoan ez dute aisialdi gunetzat aukeratzen.
‎Uraren jaitsierarekin batera urtero bueltatzen dira oroitzapenak Ourenseko biztanleengana. Itoitzen ere, urtaro lehorretan agertzen da urperatuta dagoen espazio bat, 592 metroetatik behera ezkutatuta geratu dena. 2017an hainbeste jaitsi zen ura, ezen azaleratu baitziren urperatutako soroak, zubiak, bideak, etxe eraitsiak?
2021
‎Adibide guztiek ideia orokor baten inguruan dihardute: hirietan dagoen espazio publikoaren erabilera ohikotik haratago eramateko ideiaren inguruan, alegia. Ideia horri jarraipena emateko, hainbat hiritan errepikatzen diren bi morfologia hautatu dira aztertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia