2013
|
|
Dalai lamak AEBetara bidaia egiteko asmoa iragarri du orain, eta batzarra egiteko baliatuko ote duen beldur da Pekin. Tibeteko ordezkariek otsailaren 16rako ezarri dute bilkurarako, baina Washingtonek «une egokiaren» zain
|
daudela
esan du. Edonola ere, balizko bilkurak bi potentzien arteko konfiantza eta kooperazioa arriskuan jarriko lukeela dio Txinak [AEBen jarrerak harremanak zailduko dituela ohartarazi du Txinak, AINARA RODRIGUEZ,]
|
|
Aitzolek ere ontzat ematen zuen Lizardiren poesian sentimentalkeriarik ez egotea: horren ordez fantasia eta gogoeta
|
daudela
dio Aitzolek eta, bere irakurketa poetikoa literaturatik harago badoa ere, Lizardiren poesiaren ezaugarrien deskribapenean zuzen dabil Aitzol: –Fue preocupación de Lizardi el imprimir a sus poesías la idiosincrasia del espíritu vasco.
|
2014
|
|
(Colocado tanto encabezando la oración explicativa como al final de ésta). " Eskopeta ori koipiak erria
|
dago
esan ziyon, alegiya beiñere etziola koiperik ematen. Zt.
|
|
erran 1, erraten. du ad.: erran gabe doa(' ez
|
dago
esan beharrik'); Jainkoaren erresuma, erran nahi da, Eliza; hilko naiz, erran nahi da gauza guztiez gabetua izango naizela; orain, erran nahi baita, 1853an.
|
|
Alde horretatik, dilema (sasi dilema ote?) baten aurrean
|
gaudela
esango nuke: badirudi hizkuntzaren bizi kemena indartze aldera hiztun erkidego trinkoak behar ditugula, baina aldi berean, hiztun kopurua eta batez ere praktika kopurua zabaldu eta hedatu beharrean gaude.
|
2015
|
|
Hizkuntzari
|
bagagozkio
esan beharra daukagu, noski, taldeak erabili zuen bertsioa gipuzkeraz idatzitakoa zela eta Auspoan ageri ziren beste zenbait antzerki bezalaxe bitaraemateko (KM 694.317) prestatua zegoela, baina ez zitzaion suertatu plazaratua izatea. Etxahunen bizitzak literaturan izan zuen oihartzunik jadanik bizi zelarik, Jean Baptiste Chahok frantsesez argitaratu baitzuen(. Histoire du Poète Basque Etchahon de Barcus?, Revue des voyans1838) Pariseko aldizkari batean saio bat haren bizitzaren eta bertsoen antzeaz eta bere anaia Jean Pierrek itzuli Barde baten izaitiaHEGATStitulupean (5, 1991).
|
2016
|
|
Egiazki, Iztueta eta Kortazar ez daude lehenengoak dioen bezain desados, biek ezartzen baitute debatea modu antzekoan, klasikotasunaren inguruan. Kortazarrek Lauaxetaren klasiko kontzeptuan zer dagoen ondo adierazten du, baina ez du garatzen kontzepzio horrek zer suposatzen duen; ez du garatzen, Iztuetak ondo intuitzen duen bezala (nahiz eta desados egon), kontzepzio hori ez dela ezbaia terminologiko bat soilik; aldiz, hondoan Orixeren eta Lauaxetaren poetiken arteko errotiko ezberdintasun bat
|
dagoela
dio, estetika klasiko eta estetika moderno baten arteko aldea, hain zuzen ere.
|
|
web orrialde horien kokapena aztertu eta. EUS domeinuen jatorri nagusiak (dentsitatea) zeintzuk diren identifikatzen dira. Grafikoan jasotako emaitza hau ez da harritzekoa, izan ere, euskararen etorkizuna hirietan
|
dagoela
esan baitaiteke, hau da, biztanle kopurua handia den eremuetan. Dena den, eta aurreko ataletan ikusi denaren harira, Nafarroa eta Iparraldean dagoen erregistro kopuru apala kontuan izatekoa da.
|
|
Erreminta sortzeari behatuz, ikerketa kualitatibo baten aurrean
|
gaudela
esan genezake. Izan ere, metodo kualitatiboak behatu nahi dena behatzeko tresna tipoa sortzea du helburu, eta hori da guk egin duguna lehenik eta behin.
|
|
Argi dago erretorika hutsa dela adierazpen hori, zeren garai hartan ezinezkoa izango baitzen Espainian, makina bat lapur?
|
zegoela
esatea: estatu polizial batean, behintzat, onartezina izango zen lapur asko zeudela aitortzea.
|
2017
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik hizkera honek (eta bizkaiera osoak), aurrean aipaturikoek ez bezala, ohiko mugatzaile ageria duela atzean ergatiboa edo datiboa daramalarik ere.
|
2018
|
|
XVI. mendean Etxeparek modu horretan darabil, eta Sunbillan 1597an ere ageri zaigu (ConTAV, § 5.2.5). OEHk (s.v. joan 3 adieran) Iparraldeko eta Nafarroa Garaiko autoreetan
|
dagoela
dio, eta hala da egun ere. Haatik, Nafarroa Garaiko lekukotasunik goiztiarrena dateke hau.
|
|
Txostenaren irakurketatik ondorioztatu daitekeenez, badira zenbait akats narratibo irakurle zentsorearen interpretazioan. Hasteko, berritsuaren atalak egilearen egunkari gisa idatzita
|
daudela
esaten da, pertsonaiaren izaera bera ezbaian jarriz, baina, nola ez, deigarriena abortuaren inguruko irakurketa eta interpretazioa da: ideia erlijiosoek nobelan lekurik ez badute ere," hace sus reflexiones por liberarse de la criatura pero que quedan contrapesadas por las ideas religiosas" esaten da, eta lehen paragrafoaren amaiera ere surrealista samarra da, abortatu ostean umearen oihuak entzuten dituela berresten denekoa.
|
|
Arestik hala gomendatuta jo zuela Antonio Arruerengana" Francoren Gorteetako prokuradorea eta Euskaltzaina; nolabait esateko, erregimenaren euskaltzalea" (Saizarbitoria, 2007: 11) eta nahiz eta Arruek nobelarekiko ezadostasuna aitortu zion, euskaraz ere beste hizkuntzetan jorratzen ziren gaiak landu behar zirela eta argitaratzeko baimen eske garaiko Turismo eta Informazioko delegatuarena joateko esan ziola, Arrueren aldetik nobela argitaratzeko eragozpenik ez
|
zegoela
esateko baimenarekin, eta horrenbestez lortu zuela orduan delegatua zen Felipe de Ugarteren onespena. Esan bezala, ordea, Zentsura Instituzioak bere mekanismoak erabili zituen nobelari onespena eman baino lehen, nahiz eta, aurrez aipatu bezala, litekeena izan aurrebaimen horrek irakurle zentsorearen ebazpenean eragin izana.
|
2019
|
|
Berba zehatzak darabiltza Zuazok testu berean, Euskal Herrian endodiglosia egoeran
|
gaudela
esaten duenean. Hala ere, erdialdeko euskararen eta Hegoaldeko gainerako aldaeren arteko norgehiagokatik harago, esan ote genezake Batua/ mendebaldekoa diglosiaren aurrean gaudenik?
|
|
Interesgarria izango litzateke, alde batetik, nerabe horien gurasoek eta aitona amonek gaur dituzten erabilera ohiturak aztertzea eta, bestetik, azken urteetako erabilera joeretan sakontzea, zeren horrela, Ondarroan (eta arnasguneetan) diglosia klasikoa galbidean den edo eraldatzen ari den erabaki ahal izango baikenuke. Ez
|
dago
esan beharrik, funtsezko zeregin horrek erabat gainditzen dituela gure ikerketaren helburuak.
|
2020
|
|
Arestian bateraezintasun horren arrazoia (sintaktikoa edo semantikoa) zein izan ote litekeen galdera erantzun gabe utzi dut; orain, ordea, adibide hauek abiapuntu hartuta, auzia argitzeko moduan
|
nagoela
esango nuke. Adibide horietan ahal eta ote perpaus berean agertzeak argudio sintaktikoaren alde egiten du; hots, partikula modal bat baino gehiago ezin da azaldu gune bera okupatzen dutelako, ahal eta ote partikulen kasuan behintzat, izaera sintaktiko desberdina dutenean bateragarriak baitira.
|
2021
|
|
Aurrerantzean, erraztu egingo ditugu gure hemengo hausnarketak, eta throw= bota delako hizkuntz baliokidetasuna batez ere munduaren ezagumenduan oinarrituta
|
dagoela
esango dugu: hizkuntza askotan edo guztietan egongo da ‘indarrez jaurti’ adiera fisikoa ematen duen aditz bat.
|
|
Are urrunago joan ziren batzuk, eta Elkanoren jatorria Euskal Herrian
|
zegoela
ziotenak" separatistatzat" jotzeraino heldu ziren.26
|
2022
|
|
Huts en adiera negatiboak (‘akatsa, gabezia’) nabarmenduak izan dira ‘euskal hutsa’ delakoaren eztabaidan, horrelako adigairik ez
|
dagoela
esateko (Hartsuaga 2012). Jadanik horren balorazioa egin daiteke hemen.
|
|
Irakurle bakoitzak literatur testuaren zati bat, bi edo hiru nahi adinaaukeratzen ditu, interesgarrienak egiten zaizkionak. Eguna iritsitakoan, biribilean eserita bakoitzak aukeratu duen zatia zein den eta zein orrialdetan
|
dagoen
esan eta irakurtzen du. Ondoren, esplikatzen du zergatik aukeratu duen zati hori.
|
|
Mugimenduen hurrenkerari dagokionez, lehenengo tokian kokatzeko joera ikusi da Helburua eta Sarrera mugimenduetan; bigarren tokian kokatzekoa Metodologia mugimenduan; eta azken tokian kokatzekoa Emaitzak, Ondorioak eta Antolaketa mugimenduetan. Ezaugarri horri dagokionez laburpenetan homogeneotasuna
|
dagoela
esatetik urrun, mugimenduen hurrenkerak logika bati jarraitzen diola dirudi.
|
|
Eta horiei aurre egiteko lanabesak, tartea eta aukerak ezberdinak dira hiru administrazioetan (Erdocia 2018). Edonola ere, iraganeko ikuspegi elebakarrak galbidean
|
daudela
esan daiteke (Garaa & Otheguy 2020), eta ikuspegi eleaniztun abegikorrek bide berriak argitu dituzte hizkuntza gutxituen berreskuratze, ahalduntze eta transmisioaren egitasmoei dagokienean (Cenoz & Gorter 2019).
|