Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 125

2001
‎Diru kontu guztiak blokeatu, irakasleak soldatarik gabe utzi, euskalduntzea eta alfabetatzea helburu dituen erakunde bat susmopean jarri... baina emaitza: Manuel de los Santos Alvarez administratzaile judizialak azterketa sakona eginik —nork pentsa dezake Garzonek berak eskatutako administratzaileak hala egingo ez zuenik— diru kontuetan irregulartasunik ez dagoela esan zuen.
‎M arc Legasserengana etorriz —honek ordaintzen zuen Aintzina bere diruz, aldizkaria ez baitzen gauza bere burua ordaintzeko—, ironia ukitu batez, azkenaldian Buletin Erlijiosoa erregionalismo kontuan ongi asea zegoela zioen. Hiru adibide jartzen zituen.
‎Txillardegi ezagututa, espero zitekeen zerbait. Gaia nahikoa ezagutzen ez badut ere (epealdi horretako historialari adituei galdetu genieke) pe rtsonaia nagusiaren diskurtsoan anakronismotzat har daitekeen zantzurik badagoela esango nuke: adibidez, euskararekiko duen gehiegizko kezka (L.M. Mujikak are gehiago sakontzen du norabide horretan, eleberria ren" tesismoaren" arriskuak kritikatzean, lehen aipaturiko kritikan hain zuzen ere).
‎" Lucien Bouchard Quebeceko Lehen Ministroak adierazi zuen autodeterminazio eskubidea soilik ‘Quebeceko herriari’ zegokiola, ez indiarrei"(" Remarks of Grand Chief Matthew Coon Come", Interneten). Cree ek, aldiz, herri desberdinak daudela diote: Quebeceko herria, Cree herria, Inuit herria, Innu herria..., eta horietako bakoitzak bere autodeterminazio eskubidea du, ez bakarrik quebectarrek(" Sovereign Injustice", Interneten).
‎Energi iturriei buruzko eztabaida horretan, hainbatetan aipatzen da etorkizunean energi dentsitate itzelak sortzeko gai izango den energi iturria, Eguzkia eta izarrak pizten dituen energian oinarriturikoa, izango dugula, hots, amaigabea eta garbia. Gero eta hurbilago dagoela esan arren beti urrun dagoena. Bai, fusio nuklearrean sortzen den energiaz ari gara.
‎Erlatibitatea ren teoriak energia eta masa bereizteko modurik ez dagoela diosku. Unibertsoaren hastapenetako masa dentsitatea oso handia zenez, energi dentsitatea ere oso handia genuen, eta termodinamikak tenperatura ere oso handia izango zela erakusten digu.
‎Irakurriz gero ez dut ikusten nik zertan hausten duen Plan honek aurreko adostasuna. Ta rtean arrazoi estralinguistikoak daudela esango nuke. Bat, metodologikoa, kontsentsuatzeko nahikoa ahalegin ez egina.
‎Erasooi dagokienez, berriz, nik uste dut intrantsigenteago izan behar genukeela euskara ideologia jakin batekin identifikatu nahi dutenekin. Ho rtik gora zer egin dezakegun ez dakit nik, zenbaiti euskara guztion ondare dela ulertarazteko, hori ulertu baino nahiago baitute, antza, euskara ideologia jakin batekin lotuta dagoela diotenei sinetsi, eta lasai bizi.
‎2. Orain gauzatzen ari den eraso bortitzak une honetan euskalgintzari zein euskararen normalizazioari eraginik egiten dionik ez dago esaterik; eraso mediatikoek sortzen duten amorrua eta inpotentzia eta eraso juridikoen aurretiko babes ezak alde batera utzita jakina.
‎Gaur eta hemen gabiltzanok euskalgintza auzitan dagoela diogunean, ez al ditugu gogoan azken berrogei urteotako gorabeherak. Ikastolak sortu eta garatu direneange rtatu diren mila trabak ahantzi al zaizkigu?
‎Laburki, Nafarroari dagokionez, egoera guztiz dramatikoa ez den arren —zenbait datu onargarriak dira— arazo oso kezkagarriak daudela esan behar dugu, esate baterakoeuskararen estatusaren etengabeko higadura saioa, hizkuntzaren bazterkeria oso murritzak diren gune eta funtzioetara edota Nafarroako gizartea ren zati handi batera zabaltzeko zailtasuna.
2002
‎• Euskararen ezagutza maila lurralde batzuetan handitu bada ere, oraindik baxuegia da euskararen iraupena bermatzeko. Unescok euskara desagertzeko arriskuan dagoela dio; Eusko Jaurlaritzak garatutako Reclus ereduaren arabera, gaur egungo erritmoari eutsiz eta aurreikuspenik baikorrenean ere, 2050ean euskaldunok ez gara biztanleriaren erdia izatera iritsiko.
‎Zalantzarik gabe izango da beraz hizpide Ibarretxerena, baina ez da izango noski bere proposamenean kulturari aparteko tarte berezirik eskaini ziolako. Harri eta zur geratu nintzen —egia da ta— Euskal Herriak historian zehar beste izen batzuk ere izan dituela esan zuenean (Vasconia, Reino de Navarra, Pas Vasco Navarro), baina oraindik harrituago, Espainiak Eusko Jaurlaritzari ematen ez dizkion konpetentziak bere gain hartzeko prest dagoela esan eta berehala, Ertzaintza 200 kidetan zabalduko duela esan eta segidan, euskal zinematografiaz aritu zenean. Alegia, euskal zinematografia suspertzeko ere hainbatprograma martxan jarriko dituela bere gobernuak, programa horiek jartzea espainiar Estatuko legediaren arabera Espainiako Gobernuari badagokio ere.
‎Putz ekoen mezua argia da. Aurreiritzi ugari," ezberdina" baztertzeko joera eta moralina gehiegizkoa dagoela diote. Eta, batez ere, memoria historiko eskasa.°
‎Honaino iritsi garelarik, ezinbestekoa deritzot eragile bakoitzak egiten duen ikerkuntza jardueraz azalpenen bat emateari. Hiru ikerketa mota daudela esan ohi da: oinarrizko ikerkuntza, estrategiazko ikerkuntza eta ikerkuntza aplikatua.
‎OCDEko herriei dagokien batez bestekoa 12 da. Beraz, homologazioaren bidean gaudela esan genezake.
‎Gorabehera horietan euskaldunok ezin egon gaitezke eroso, aurrerapenak izaten badira ere ez dago ziurtasunik lortutakoa egonkortuko denik. Bide horretatik ez zaie erantzuten euskararen hizkuntz komunitateak dituen goi mailako formazio beharrei eta ez dago esaterik inoiz erantzungo zaien.
‎Banaka, eta elkarrekin, nahiz eta erakusketa hau muntatzeko kriterioarekin bat etorri ez —modu asko egoten baita horretarako, eta askotan gustu kontua edo akademizismo hutsa izaten baita horretan eztabaidan hastea— Museoak, Guggenheimek, bisitan doanari gogoratzen dio hiriaren edertasunak, bertako giro erromantikoak (roma n= nobela), bere historia kulturalak, politika liberalak eta bizi kostu merkeak munduko bazter guztietako artistak erakarri zituela. Paris bizirik dagoela esatea ahaztu zaie, beti egon dela bizirik, eta bertaratzen zirenguztien arimaren zati bat lapurtzen ziela, bere egiteko. Baina museoak Parisen arimaren zati bat utzi zutenen beste arima zati bat ekarri eta eskaini digunez, ez dago zertan kontuak eskatu museoari Paris bizirik dagoela ahaztu zaiolako.
‎Urteen kontaketarekin segituz, orain ia hogei urte txuma Lasagabasterrek zioen ez zegoela esaterik zein zen joera literario nagusia euskal letretan. Garai berean, eta kanpoko literatura irakurtzearen eraginez, narrazio kostunbrista, estilo existentzialista, inpresionista, esperimentalismo oulipo zalea, dirty realism dei litekeena, eta errealismo magiko hegoamerikarra irakur zitezkeen euskaraz, batera, eboluzio kronologiko eta estilistikorik izan gabe.
2003
‎2. Zer eginik ez dagoela esan nahi al du horrek guztiak. IRALE, euskaltegiak eta gainerako ikasketa elkarteak alferrik al daude hemendik aurrera, irakasmunduari dagokionez?
‎Eskua bete lan dago, egon, esparru horretan. Nola liteke (esango du batek baino gehiagok) zer eginik ezaren ezaz hil kanpaia jo eta, aldi berean, eskua bete lan dagoela esatea. Ez dago hain kontraesan handirik horretan, lehen begi kolpean besterik badirudi ere.
‎Gauza bat da ordea hori onartzea, eta bestea zer eginik (hots, zer hobeturik) ez dagoela esatea. Badago zer hobetua, presarik baina pausarik gabe, gure irakasmunduan.
‎Hortaz, irakaskuntza, administrazioa eta hedabideak abiapuntu hartuta, biziaren gainerako alor guztietara hedatzen saiatu luke lurralde honetako hizkuntzaren alde dagoela dioen aginteak. Helburu horretara bideratzen ez den hizkuntza politika hizkuntza biziari dagokion helburu propioa desbideratzen ari da.
2004
‎Heldutasunaren zantzua izan daiteke, kritika pizten ari den seinale. Eta Bizia lo, sobera legoke esatea, liburu ederra da. Baina erabaki politikoa izan da.
‎Eta horretarako, entseiucarrean, aspaldi proposatu zuen bidea Axularrek: utz dezagun ahal dugun lanik gutxiena Gerorako; gero esan zuenak, bego esan baitzuen.°
‎IBON URIBARRI anten heriotzatik 200 urte igaro direnean filosofoaren gaurkotasuna ez da gauza nabarmena, begi bistakoa; alderantziz, Kant hilda eta ongi hilda dagoela esango nuke lehen begiratu batean. Alemaniako egunkarietan asko idatzi da Kanti buruz urte osoan zehar, eta behin irakurri nuen lautik hiru alemanek Kant izena Kantkalearekin lotzen dutela, baina beste ezerekin ez.
‎Euskal kantagintza berrian ere, joaten ginenok musikazale baino euskaltzaleak ginen. Kantua bitartekoa zen, han esaten ziren gau" Pluralismoa, euskararik gabe, zer da?" zak beste inon ez baitziren esaten, ez zeuden esaterik, ez musikan, egunkarietan, ez inon. Gaur egungo euskal kulturgintzak kalitatearen bidetik jo du, ezinbestez.
‎Kontakizun oro eta horien hiztegiak kontingenteak dira, baliozkoak une zehatz batean, baina ez beti. Gizakien arazoak zein diren zehazten ez dutenean eta horiei soluzio posibleak ematen ez dietenean, hiztegi horiek zaharkituta daudela esan behar dugu, dio Rortyk. Jada ez dauzkate gure bizitzarako metafora erabilgarriak, kontingenteak, eta fosilbihu rtzen dira, ‘benetako’ egiak, gauza unibertsalak, objektiboak, ‘korapilo esklerotikoak’ Rort y ren begiradapean.
‎Europa ren aniztasun linguistikoaren altxorra aipatzen duen Konstituzioan Papua Ginea Berriko hizkuntza kopurua Europakoa halako hamar baino gehiago dela ez ote zen sartu esan zigun. Eta Europako Batasuneko goi funtzionario batek Europako hizkuntza guztien Inkesta Soziolinguistikoa egiteko behar adina diru ez zegoela esan zionean, zera erantzun zion, Danimarkan 5 milioi jende eta 24 milioi txerri daudela eta kontsumitzaileak harategian txerrikia erosten duenean interneten sartuta puska horren ibilbide osoa jarraitzeko aukera duela —txerriaren izena, zenbakia, jaioteguna, non jaio zen, non gizendu zuten, zer pentsu mota jaten zuen, non eta noiz akabatu zuten—, eta orduan nola ez den bada modurik izan... Funtzionarioak noski ez zuen jakin zer erantzun.
2005
‎Nafarroako Gobernuak ere erretorika bete betean aplikatzen du euskararen inguruan. Beti euskararen alde dagoela esan eta gero Foruzaingoko hogeita hamalau postu betetzeko lan deialdian ez zuen meritutzat hartu; bai, ordea, alemanez, frantsesez edo ingelesez jakitea. Hori gutxi balitz, Hizkuntza Politikarako zuzendari nagusi Pedro Pegenautek azaroan esan zuen Europako Kontseiluko Adituen Batzordeak ontzat eman duela Nafarroako Gobernua ren hizkuntz politika, eta alor honetan Nafarroaabangoa rdian dagoela.
‎Ez dakit ziurtasunez ur kontu horretan hizpidean dagoen ala ez —famatuak dira Babiloniako lorategi dilindariak eta guregandik hurbilago Al Andalusko lore eta ur baratzeak—, baina bistan dago gaia ez duela inpartzialtasunaz jorratzen, arabiarrak horda basati eta salbaitzat dauzka, eta aurrerapen onuragarriak ekartzeko ezgaitzat. Agareno hitza ere gaiztoz erabilia dagoela esango nuke: ismaeldar edo arabiarrei Abrahamen mirabe edo esklabo Agarrenondorengoak direla esatea, hots, esklabokumeak.
‎Bere aitak ganboar batekin ezkondu nahi zuen, Olasorekin. Senargaiak aitari arriskuan zegoela esan zion baina berandu, azkenean ganboarrek hil zutelako aita. Hala ere Olaso eta Gomez Gonzalezen alaba ezkondu ziren.
‎Ba ote daki nazioak bere sortea bere kulturaren esku dagoela? Edo zapuztu egin ote du gure berpizkunde garaiko intelektualek zuten konbentzimendua, balore kulturalik gabe nazio esistentziarik ez zegoela zioteneko konbentzimendu hura? (Kundera, 1967)
2006
‎Curriculuma ere jokoan dagoela esan daiteke.
‎Horiek gatzez igurtzi nahi zituzten zauri zaharrak, kroaziar fatxek Isabel Coixeten azken filmeko protagonistari egiten dioten bezala. Ez dago esan beharrik aberrazio horren aurrean mundu osoko mila intelektualek egindako protestari egungo europar erakunde kontserbadore eta estatuzentrikoek eman zioten erantzun bakarra isiltasuna izan zela. Horrek zera uzten du agerian:
‎Desertu batean bezala ikusten omen du bere burua, bakarrik. Ideia bera errepikatu zuen Sautrelan eta ETBko Galdezka saioan egin zizkioten elkarrizketetan(" Nahiko bakarrik nagoela esango nuke").
‎Historikoki honela izan ez bada ere, nazioak ez daude baldintza hauetatik salbu. Buchananek ‘What’s So Special About Nations? ’ artikuluan azaldu bezala, ez dago ukatzerik nazioek sezesiorako eskubidea eduki dezaketela, baina bai, aldiz, eskubide hori nazioei berez dagokiela esatea, gatazka baten konponketa gisa ulertu gabe eta tartean inolako negoziaziorik egon gabe (1996: 308).
‎Oso gai eztabaidatua izaten da, askotan, autodeterminatu beharreko lurraldea zein den eta autodeterminatzeko eskubidea nori esleitu behar zaion, estatu osoko herritarrei, estatuarekin gatazkan dagoen herrialdekoei, edo herrialde horretako batzuei bakarrik, egoera eta kontzientziazio politiko maila desberdinak agertu izaten baitira herrialde batean. Estatuak, autodeterminazioa onartzekotan, estatuko lurralde osoari dagokiola esan ohi du; bereizketa nahi duen nazionalismoak, berriz, berak errebindikatutako lurraldeari dagokiola soilik. Kasu bietan nazionalismoaren ikuspuntu esentzialista ageri da; esentzialista, bere lurraldearen barruan bizi diren beste talde etniko edo nazioren izaera eta izana ukatzen dituen heinean.
‎Gure iritziz, garrantzi berezia eman litzaioke, ordea, gatazka bat egonik, autodeterminazio eskubidea gatazka horren konponbide modura agertzeari. Ildo horretan, erabakitzeko eskubidea gatazkan dagoen herrialdeari dagokiola dio Philpottek, kontrakoa herritar horiei burla egitea izango bailitzateke, bere ustez, ikuspuntu demokratiko batetik (1995: 363).
‎11 Liburutegiko gaurkotze praktika hedatua dagoela esan daiteke. Gaurkotze hori gehienbat liburuetara eta irakasleriarentzako materialera mugatzen da.
‎Izan ere, Jakinen hiztegiak argitaratzeko sortu zen batez ere. Sailaren aurkezpenean argi dago esanda:
‎Horixe zen nire pentsamendua. Beste inor ez zegoela esan dut baina, egon, egongo ziren, ezkutuan, edo beste plano batean, urte askoan neu egon nintzen bezala. Baina, garai jakin batean, ni plazara irten nintzen, Lutxi Manzisidorrek tiratuta.
‎Xixili. Burutik jota zegoela esaten zioten emakume baten histeria. (b).
2007
‎Edozein Seminariotan zeuden irakasleak, toleratuko zintuzketenak edo fitxatu zintzaketenak. Eta ordena erlijioso batean euskaltzale bezala fitxatua egoteak esan gura zuen, karrera amaitu eta Cochabamban misiolari buka zenezakeela batere bokaziorik gabe. Kontzilioa ez da hasi oraindik.
‎Zabranjeno citanje (Gracias por no leer, La fabrica, 2004) liburua. Literaturaren kontzeptua hilzorian dagoela dio, eta" liburuarena" nagusitu (ko) dela, eta edonor izan daitekeela idazle: kirolari bat, kirolariaren amorantea, edo kirolariari bixigarria pasatu diona.
‎Izan liteke Jon Alonsok zabaldu nahi izan dituen Manuel Vazquez Montalbanen gogoetak gure egin eta hemen ere ezartzeko idazki zubia. Esaterako, kanonak paratzeko orduan, komisario politikoak, komisario kulturalak, komisario politiko kulturalak eta are kritikariak ere sobera daudela dioen hori. Utikan horren aitzakiaz, esaterako, kanonen erlatibizazioaz hitz egin genezake, gogoeta egin Vazquez Montalbanek dioen horretaz, kritikak obra bakoitza irakurtzen berrikasi behar duela dioen horretaz.
‎Hurbiltzen hasi gara: ingurura begiratzen eta Nafarroan gauzak nola dauden esaten. Begirada kritikoa bota eta nor eta zer garen pentsaka.
2008
‎Liburu mota hau hazkunde motelean dagoela baiezta daiteke, geraldian dagoela esatea lar urrun joatea dela-eta. 2005ean izan zuen goraldi dezentea, eta 2006an ere badago 2000n baino altuago, hori bai, baina ez du inola ere sabaia zulatzen.
‎Helduen literatura ekoizpen aldetik egonkor dagoela esan daiteke, bai urteko kopurutan (mende berrian 245 bueltan) eta bai produkzioaren ehunekotan (%15). Urtero balio berdintsuetan mantentzen dira zifrak.
‎Gastroenteritis epidemia dagoela esan didate, ospitaleak goraino daudela. Ez nekien ospitaleak betetzeko adina irakurle bazenik...
‎Zalantza dut: idazle gehiegi dagoela esan nahi ote zuen. Edo idazle titulua merezi ez duen asko dabilela titulu hori besapean hartuta?
‎Bolognako prozesuaren testuinguru orokorra azaldu da, eta horren inguruko ideia kritiko batzuk baino ez dira aipatu, hausnarketarako eta eztabaidarako aukera ematen dutelako. Bestalde, Bolognako prozesuarekin inposatu nahi duten unibertsitate eredu berria oraindik ez dago guztiz ezarrita, eta oraindik asko dago esateko eta egiteko. Euskal Herria beti izan da eredugarria borroka molde guztietan, ea honetan huts egiten ez dugun!
‎Bolognako prozesuaren aurka, beraz, asko dago esateko. Prozesu honen edukiak zein formak dira gaitzesgarriak.
‎Modu berean, euskara edo euskaldun jendea gaixo dagoela esatea ez zait batere egokia iruditzen eta ikuspuntu horren aurka nago erabat. Dena den, adierazi nahi dudan mezua helarazteko irudi egokia dela uste dut, eta gainera nahiko ohikoa.
‎inertziak pilatuz doaz, agintari batzuen tik ak agintekeria bihurtzen, besaulkiak norbere ipurdiaren forma hartzen duenean erosokeria ez da urruti izaten. ...oen akatsek izan duten zerikusi gehiago, axola ez zaigun auzia da eta objektiboki argitu ezin dena); beste 30 urte ere iraun lezake, orain arte bezala batarekin edo bestearekin aldian aldiko itunak eginez, horretarako abilezia ere erakutsia baitu (anbiguotasuna, pragmatismoa, botere gosea... bakoitzak aukera dezala nahi duen arrazoia, baina funtsean egoera blokeatu bateko erdigunea izaten asmatzea dagoela esango nuke nik). Eta hala ere, errepikatzen dut, noizean behin gelak egurastea komeni den bezala, oposizio aldi bat ez litzaioke txarto etorriko akaso Alderdiari, higieneagatik besterik ez bada.
‎Bakoitza nola hurbiltzen den, horren arabera izango da ikuspegia. Horregatik, hamaika Oteiza daudela esan daiteke. Hamaika lagun izan direlako ezagutu nahi horretan aberastu direnak.
2009
‎Kapitalistek, haien ustez, ez zuten soilik indar hutsa edo presio ekonomikoa erabiltzen boterea mantentzeko; bazituzten beste baliabide batzuk ere: entretenimendu kapitalistak, adibidez, egungo kulturaren baitan gaudela esaten digu, baina gure bide kulturalek zein izan behar duten esanez. Mota horretako argudioek ezkertiarren kezken erdian kokatu zuten kultura, klaseen antagonismoari garrantzia kenduz nolabait.
‎horrelako zenbat kultura daude informazioaren gizartearen barnean, bat ala asko? Pentsalari postmoderno batzuek —beharbada ironikoki— bat dagoela diote eta funtsezko ezaugarrien bila jarri dira —informazioaren saturazioa, autoritate epistemiko eta politiko zentralizatuen beheraldia, indibidualismoa, abiadura, kontsumismoa, merkantilizazioa, eta abar (ikus Brey & Sraker, argitaratzear) — Informazioaren kulturaren filosofiarako, interes berezikoa da Jean Baudrillard en jauzi teorikoa ondasunen ekonomiatik ikurren eta espazioen ... Modu oso egokian, batzuetan gaurko aroari simulazioaren aroa deitu dio, eta ez informazioarena.
‎Borgmannen jarrera ulergarria da, gauza fokalak aztertzeak nolabaiteko kuantifikazioa eskatuko bailuke, eta hori testuinguruaren menpe dauden gauza fokalen izaeraren aurka joango litzateke, eta ez lituzke horien forma desberdinak errespetatuko. Hala ere, gauza fokalak anbiguotasunik gabe aztertzeko gaitasun ezak auzia irekita dagoela esan nahi du.
‎Beste gauza bat izango da baloratzea talde horren barruan sartu daitezkeen idazleen liburuek duten kalitatea beraien presentzia bezain handia den. Alde horretatik begiratuta, zentzuzkoena dirudi denetarik dagoela esateak. Katixa Agirre horrelako talde baten barruan ikusten dut:
‎" Alde horretatik begiratuta, zentzuzkoena dirudi denetarik dagoela esateak". Beltzen eta etorkinen artean bezala, denetarik dago, beltz onak, beltz ez hain onak, etorkin inteligenteak, etorkin ergelak...
‎Eta ez dago garbi hori, goazen gizartean, baliagarria izango zaigun. Ez gaude esaten, hala ere, esnea ez dugunik, baina bai ziur asko abereengandik hartzen ditugun elikagaien kontsumo txikiagoa egin dugula, halako dieta planeta osoan hedatzen bada eta ekosistemen iraunkortasunari eutsi nahi badiogu. Okela gutxiago eta esnea ere bere tamainan, pixkanaka gaur egungo gizarte azeleratuetan alboratzen ari garen barazki eta fruten kontsumoa gehitu egin genukeen hein berean.
‎Zain gaude, halaber, ezker abertzaleak egin nahi duen aldaketa estrategikoa zertan gauzatuko den. Kasu honetan, obstetrizia sailaren atarian gaudela esan liteke, erditzea nola amaituko den zain. Su eten berri bat jaioko ote da?
2010
‎Zein zabala den kontuan edukita, liburu eremu hau erdi hutsa dagoela esango nuke. Zer da, bada, bostehun liburu unibertsitateko alor gehienak eta bizitza arrunteko esparru ugari hornitu behar direnean?
‎Antzoki hotzeko ahotsak ikuskizuna hastear dagoela diosku. Ikuskizuna.
‎Nolabaiteko tradizioa duen eztabaida sozial eta teoriko andana biltzen du kontzeptu horrek. Gaur egun, eztabaida hori bizi bizirik dagoela esan daiteke, herrialde aurreratuenetan, bereziki, ezbaian ipintzen ari delako herritarrak baturik mantentzeko ahalmena. Kezka argia sumatzen da, hortaz, komunitate sentimenduaren galeraren karietara.
‎Gure hasiera apal hartatik, sei urteko tarte horretan, gauzak asko mugitu ziren. Ez zegoen esaterik seminarioetako gazteen kontua zenik. Herritar laikoak bete betean zebiltzan, eta sendo zebiltzan, euskara batuaren arazoarekin.
2011
‎Suntsitzearen alde daudenek diote ez dagoela lagin horiek gordetzeko beharrik eta gainera arriskutsua gerta daitekeela ihesik edo lapurretarik badago. Eransten dute egun dagoen txerto dosien biltegiekin eta bakuna sintetiko berriekin nahikoa izango litzatekeela balizko nafarreri berragerpena jazoko balitz.
‎Osakidetzak ez du euskaraz sendatzen. Osakidetza gaixo dagoela esan izan dugu azken urteotan. Behatokiak urtero argitaratzen duen txostenean Osakidetza beltzunea izan da.
‎Eta, inportanteagoa, bitartean zer? Garai hartan kartzeletan zeudenei esaten zieten, eta askok sinistu," datorren urtean denak kalean". Geroztik zer etorri den denok dakigu, ez naiz zaurian piko egiteko bezain gaiztoa.
2012
‎Koiunturala den ala irakaskuntzan testuliburuekin hartu diren neurrien ondorio, nik ez dakit. Bata zein bestea ez dira aparte ibiliko, baina bakoitzari zer dagokion esateko ez naiz ni gauza.
‎[...] Gurasoekin bizi nintzela, aitak behin moxala oparitu zidan[...] Oparia jaso eta hiru hilabetera, gaixoak hanka apurtu zuen. Berehalakoan etorri zitzaidan aita, erremediorik ez zeukala eta sakrifikatu beharra zegoela esan zidan[...] Bertan hil zuen aitak moxala, aitzurraz hil ere; ondo baino hobeto zekien eta. Bizitza osoa mendian emana zuenez, bada, sufriarazi gabe hiltzen zituen galdutako abereak (38 or.).
‎Mediku jaunak gaixorik nengoela esaten zidan, oso gaizki nengoela, alegia[...] Harritzen ninduen oso hura bezalako gizon ikasiak halakorik esateak. Gainera, arrazoirik ez zeukala ere iruditzen zitzaidan.
‎kolektiboko presoek Aieteko eredua onartzen dute, borroka armatuaren aroa lurperatzen dute, sortutako min eta sufrikarioagatik nolabaiteko ardura ametitzen dute eta euren erakunde oraindik armatuari ematen diote amnistia eta autodeterminazioa negoziatzeko ahalmena. Alderdi gehienek ezer berririk ez dagoela diote, zenbait mediok Ezker Abertzaleko hainbat politikarik —zeinek esana baitzuten presoek pauso azkarragoak eman lituzketela gaur egungo egoerara egokitzeko— jasotako muzina azpimarratzen dute eta soilik gutxi batzuek nabarmentzen dute Kolektiboak barneko batasuna ez apurtze aldera tentu handiz ibili behar duela eta horrek zapuztu dituela puztutako espektatibak. Eta Ezker Abertzalea bera bakarrik gelditu da jadanik bake prozesua abiarazteko aitzakiarik ez dagoela esanez.
‎Gizarte alorreko hedabideek eskatzen dutena da, gutxi gorabehera. Adostasuna badagoela esan daiteke, beraz: etorkizunak denen artekoagoa izan du.
2013
‎Gizartean horrelako aurreiritzia zabalduta dago behintzat: alde batetik" zientzietako pertsonak" daudela esan ohi da, eta bestetik" letretakoak"... Bide batez, gizartean zabalduta dagoen mito horrek zalantza bat sortzen du:
‎Ikastola sasoitik salbatu den naufragoa hori ere. 1986an 3B klasean nengoela dio liburuak. Halako batean argia egin zait!
‎Beraz, Harri eta Herri liburuaren azken arrazoiak, Oteizaren liburuan beste, Arantzazuko apostolu harrietan daudela esan daiteke... eta Arantzazu harrizkoan: " Harria/ edonundikan harria.
2014
‎Ardanzak deitu zidan gero. Baiezkoan nengoela esan nion, baina arazo bat nuela. Ni etxe horretan aurretik egona nengoenez, Garaikoetxearekin hitz egin nahi nuela, ea zer iruditzen zitzaion galdetzeko.
‎Eusko Jaurlaritzako bi Kultura sailburuk zorionak eman zizkidaten bi garai ezberdinetan disko horrengatik. Euren disko maiteenen artean dagoela eta euskal diskografiaren gailurrean dagoela esan zidaten.
‎Ezinezkoa zela. Baina gaztelerazko proiektua babesteko aukera bazegoela esan zidaten. Horretara jarri nintzen buru belarri.
‎Bezperan, irailaren 19an, Bilbon Larrinagako espetxetik bezala, EAJkoek atera egin zituzten. Libre zeudela esan zieten, kostatik zetozela francotarrak, eta alde egiteko mendian barrena. Atea ireki eta kalera atera zituzten.
‎5 Euskal ekonomiaren etorkizuneko gakoa teknologian dagoela diotenek argi ondorioztatuko zuten: tamaina ez da nahikoa enpresa baten heriotza eragozteko.
‎Chartbeat enpresako buruak eduki bat zabaltzen den aldien eta irakurketen arteko korrelaziorik ez dagoela esan zuen Twitter bidez. Chartbeat, denbora errealean estatistika eta datu azterketa egiten duen enpresa bat izanik, kontuan hartzeko iritzi bat da. Bere eskuetatik pasatzen diren datu kopuru handiak ezagututa, are gehiago.
‎Egun, estatua da egitura sozial objektibatu eta gorpuztuak birsortzeko ‘fabrikarik’ legitimoena. Pentsa daiteke berrikuntza demokratikoetan emakumeen parte hartzea oztopatzen duten elementuak daudela esatea ez dela ezer berria. Izan ere, Artikulu honetan defendatzen dugun ideia honakoa da:
‎Donostian, egia da, Mitxelena jaunak berak pertsonalki gipuzkoar aditzaren alde zegoela esan zuen, baina ez linguistikazko arrazoirengatik, soziologiazko arrazoiengatik baizik[...]
‎Ez dago esan beharrik ez nituela ezagutu. Gaur egun Errigoitin bertan bizi diren haien ondorengoak, bai, ezagutzen ditut.
‎Mintzagai izan dugun hirugarren belaunaldiaren eta atzetik datorrenaren arteko mugak oso lausoak dira. Askotan, proiektuak eta espazioak partekatzen dituzte eta loturak baino zubiak daudela esan liteke. Belaunaldi berri horren ezaugarri propioak aipatze aldera, bi izango lirateke nagusiak.
‎Euskal plataforma batean liburuak jartzea ez zaie irteten errentagarri, jarri behar duten diru kopurua nekez berreskuratzen baitute, ez euskarazko ezta gaztelaniazko liburuekin ere. Nahiz eta euskal argitaletxeen artean Odilotik (Arrain, Deustuko Unibertsitatea, Elkar, Ttarttalo, Erein...) izeneko plataforma sortu, eremu horretan kolonizatuta gaudela esan dezakegu.
2015
‎Guk ez genekien gertatu zenik ere. Guardia zibilek esan zidatenez, eguerdiko ordu biak aldera norbaitek Amurrioko kuartelera deitu omen zuen atrakatzaileak Abornikanon zeudela esaten. Hori gezurra zela ikusi zutela adierazi nien, guk ez genuela lapurretaren berririk ere.
‎Gizakia ez da zarratua, ez dago homo clausus hutsik. Identitate indibidualean identitate soziala integraturik dagoela esaten dute, Sigmund Freudekin, psikologo eta soziologo guziek (377).
‎Norbanakoaren egoera pertsonala soilki sentimendu pertsonalen arabera epaitzea omen da autolaguntza psikologiko kontserbadorearen leloa. Pertsonen izaera soziala albo batean uztean, gutxiesten ez dutenean, pentsalari neocon horiek klase borrokarik ez dagoela diote, afera guztiak maila pertsonalera murriztuz. Ondorioz, aje eta gertakizun latzen aurrean, banakako ekimenak bultzatzen dira, merkatu kapitalista jendearengana formula magikoak etengabe bideratzen ari den aldi berean.
‎Amari gurekin dagoela esatera doa. Metalezko lau hesolarekin eta Espainiako bandera erraldoi batekin osatuta daukate hondartzako aterpea.
‎Titularitateak publikoa edo pribatua behar zuen, egunkariak estandarra edo berezia izan behar zuen... Euskara prest ote zegoen esaten zenean, egia da euskara ez zegoela kazetaritzarako oraindik erabat egina. Kazetaririk ez dago, zenbat kazetari daude esaten zen, eta lau ateratzen ziren.
‎Euskara prest ote zegoen esaten zenean, egia da euskara ez zegoela kazetaritzarako oraindik erabat egina. Kazetaririk ez dago, zenbat kazetari daude esaten zen, eta lau ateratzen ziren. Unibertsitatea ez zen hain hasi zaharra euskarazko kazetariak sortzen, baina gazte jendea bazetorren tzitzen.
‎Kultur sorkuntzaz ere aritu ziren Alternatiben Herrian urriaren hondarrean," diru eta ospe nahiaren gainetik, balio eraldatzaileetan oinarrituriko kultur sorkuntza" izan zuten hizpide. Ez dago esan beharrik norbanako eta kolektibo asko islatu zituela Bilbokoak.
2016
‎Zentzu horretan, interesgarria da Lukacsekin eduki zuen eztabaidan, eta arte errealistari buruzko puntuan, Brechtek herrikoi kontzeptuari buruz eman zuen definizioa. Plastikotasun sozial handikoa delako, jerga politikoan dagoelako esana ia ia:
‎Hiriko sektore baten autobaieztapen ariketa kontzientea zen. Ez delako gauza bera salda dagoela esatea edo salda badagoela baieztatzea. Autoafirmazio horren ondorio da Hala Bedi ere.
‎Gasteiz hiri txikia da, onerako eta txarrerako. Gauza batzuetan herri bat izatetik hurbilago dagoela esan
‎Hala ere, hori guztia ez da berria, eta, berriro ere iraultza baten aurrean gaudela esango badigute ere, aldaketa teknologiko bat gehiago izango da. Benetako iraultza edo aldaketa honetan legoke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia