2007
|
|
Udalerri batean neurtzen den lagina zenbat eta urriagoa izan orduan eta eragin handiagoa izan dezake zorizko faktore horrek. Euskaldun ehuneko eskasa duten udalerrietan 6 ordu horietan gazte euskaldunen bat solasean harrapatzea ala ez zori hutsa izaten da, eta anitz aldiz horrek makurrarazten edo goratzen du adin talde horri
|
dagokion
emaitza. Hala gertatu da Berriozarren eta Zizur Nagusian non hutsa izan baita gazteei entzundako euskararen erabilera.
|
2008
|
|
Euskarazko testuetan hitz osoak bilatzea ez da bide oso zehatza, sarritan hitzetan atzizkiak azaltzen baitira; eta hitzhasierak bakarrik bilatzen baditugu, horrelaxe hasten diren beste hitz luzeagoei
|
dagozkien
emaitzak ere azalduko zaizkigu, emaitzen kalitatea zapuztuz. tses euskara. Laster Elhuyarren ingeles euskara ere erabili ahal izango da.
|
|
Euskarazko testuetan hitz osoak bilatzea ez da bide oso zehatza, sarritan hitzetan atzizkiak azaltzen baitira; eta hitz hasierak bakarrik bilatzen baditugu, horrelaxe hasten diren beste hitz luzeagoei
|
dagozkien
emaitzak ere azalduko zaizkigu, emaitzen kalitatea zapuztuz. Adibidez, ero hitza duten dokumentuak bilatu nahi baditugu, eroari, eroekin, eroengana hitzak dituzten dokumentuak ere detektatu nahi ditugu; konponketa bat litzateke" ero" letrekin hasten diren hitz guztiak detektatzea (ero* bilatzea), baina horrelakoetan erosotasun, erosi, erosten, eroale... hitzen aipamenak dituzten dokumentuak ere jasoko ditugu, eta horrelakorik ez dugu nahi, azken horien erreferentziak agertzen badira, benetan bilatzen ditugunekin nahastatuta agertuko direlako.
|
|
Emaitzan euskarazko web orriak bakarrik lortzen direla bermatzeko hainbat iragazki erabiltzen ditu Elebilak. Iragazki hau zenbat eta zorrotzagoa izan, orduan eta zailagoa da euskaraz ez
|
dauden
emaitzak lortzea. Bestalde, iragazkia oso zorrotza bada posible da euskaraz dauden zenbait emaitza kanpoan geratzea.
|
|
jatorri hizkuntzan dagoen testuaren analisia, transferentzia edo hizkuntza batetik besterako moldaketa, eta xede hizkuntzako testuaren sorkuntza. Hiru faseak automatikoki egiten dira, baina arazo handiak
|
daude
emaitzak zehatzak izan daitezen, batez ere hizkuntzen arteko antzekotasuna txikia denean. Hainbat arazo larri daude, baina agian larrienak aurreko atalean aipatutako bi hauek dira:
|
|
A. Goiko irudiko kasua gerta daiteke. Erabilpenean inbertituz" a" hiztun berri lortuko genuke eta ezagutzan inbertituz" b"(" a" eta" b" kopuruak K inbertsio jakin bati
|
legozkiokeen
emaitzak dira, biak berdinak egin dugun hipotesia dela eta: . Ier= Iez).
|
2012
|
|
Izan errazagoa da ikuskizunak kontratatu, kartelak jarri, elkarrizketaren bat lortu eta takilan itxarotea. Baina egiten dugu hori ere; euskarazko eskaintzari
|
dagokionez
emaitza eskasagoekin. ‘zilarrezkoek’ harrera ona dute:
|
|
Edonola, datuek diotenaz gain,
|
nago
emaitza honek bat egiten duela azken urteotan euskaltzaleon artean egon den uste batekin, normalizazio prozesua ez aurrera ez atzera egotearen susmoarekin. Kale erabilera da sintomatako bat, baina gehiago ere badaudela esan daiteke; inkesta soziolinguistikoak eman dizkigu beste pista batzuk, esaterako, eta euskaltzaleon kezka orokorragoa dela ikusten da:
|
2014
|
|
EKT graduondoko proiektua, 2010 ikasturtea. Nekane Goikoetxearekin batera egindako artikulu batean
|
daude
emaitza nagusiak: " Euskal kulturaren tokia hizkuntz politiketan:
|
2017
|
|
4.4 Laugarren ikerketa galderari
|
dagozkion
emaitzak: euskararen gaineko diskurtsoak eta identitatea eztabaida taldean, gure sailkapenaren arabera, identitate definiturik ez daukaten ikasleek hartu dute parte eta, diskurtsoen azterketan, joera garbirik ere ez dute azaldu. euskararekiko sentimenduei begira, atxikimendua adierazi badute ere, gaztelerak euren bizitzan toki handia dauka, bai ama hizkuntza delako batzuen kasuan edo bai lagunen artean hizkuntza hori nagusi delako. beraz, bi hizkuntzen artean hautaketa egitea kosta egiten zaie. gainera, familiak duen papera garrantzizkoa dela ikusi da; euskararekiko sentimendu sakonagoa dutenek familiarekin lotzen dute eta:
|
|
4.1 Lehenengo ikerketa galderari
|
dagozkion
emaitzak: Euskararen presentzia HUHEZIn eta bilakaera
|
|
4.2 Bigarren ikerketa galderari
|
dagozkion
emaitzak: Lehen mailako ikasleak vs gainontzekoak
|
|
4.3 Hirugarren ikerketa galderari
|
dagozkion
emaitzak: Ikasleen eguneroko bizitzan euskarak duen tokia
|
2019
|
|
zifrarik baxuena uztailean dugu, 80 inkestarekin, eta altuena azkenekoan, abenduan, 213rekin. Zifra absolutuei
|
dagokienez
emaitza berdintsu mantentzeak, baina, badu beste irakurketa bat: hilabetetik hilabetera erronkalari kopurua igotzen doanez baina ez hala jarraipen kopurua, kopuru erlatibotan jaisten joan da pixkanaka lortutako jarraipen kopurua, jarraipena egin zezaketen erronkalari guztiak kontuan hartuta. hala, otsailean %77, 8k bete zuen jarraipen inkesta eta martxoan %60, 3k (egitasmoan parte hartzen ari zirenen erdiak baino gehiagok erantzun duten kasu bakarrak).
|
2022
|
|
Laburpena. Artikulu honetan, Soziolinguistika Klusterrak kaleratu berri dituen 2021eko hizkuntzen erabileraren kale neurketari
|
dagozkion
emaitzen irakurketa egiten da Euskaltzaleen Topagunearen talaiatik. Datuen baliagarritasuna eta fidagarritasuna nabarmentzen dira.
|