2008
|
|
Egoeraren gorriak gauden
|
gaudenera
gakartza, jakina, eta euskaldun gisa larrugorritan bizitzera behartuak. Errealismoaren ahotsa ozena eta boteretsua baita bazter guztietan.
|
2009
|
|
|
Egoteak
ekarri zidan saria. Haren ganberara ailegatu ahala egin genion jauzi elkarri.
|
2012
|
|
Osagai horiek, ordea, Poek ez ditu deskribatzen: halako lekuetan, egoera horietan
|
egoteak
dakarren egonezina eta larritasuna deskribatzen ditu. Izuzko ipuinetan gehiago nabarmentzen da izakia lekua baino, sentsazioa objektua baino.
|
2015
|
|
Aitzitik. Zantzu guztiek ziotena zera zen, hilda
|
zegoela
ekarri zutela hara urkatuta uztera, baina beste lekuren batean biluztu, torturatu eta hil zutela. Non ordea?
|
|
bide honetan jarraituz gero, denok galtzen dugu. Uste dut hemen hondamendiaren ertzean
|
egoteak
ekarri duela eraldaketa.
|
2016
|
|
Presaren presaz abiatu nintzelarik Londresetik, ez zitzaidan burutik pasa ere egin Frantziarekin gerran geundenik; eta Doverrera iritsi eta nire antiojoekin Boulognez haragoko mendixkei so egin ez nien arte, ez zitzaidan halako ideiarik otu; eta gerran
|
egoteak
zekarren ondorioa ere ez, hau da, ez zegoela pasaporterik gabe haraino iristerik. Kale baten bukaeraraino baldin banoa, gorroto izugarria diot abian jarri naizenean baino jakintsuago ez itzultzeari; eta nola hau baitzen nire jakinduria emendatzeko bizitzan inoiz egin izan nituen ahaleginetan handienetako bat, pentsatze hutsa ere ezin nuen eraman; beraz, Count de**** k pakebotea alokatua zuela entzunik, erregu egin nion bere suitean har nintzan.
|
2017
|
|
Baldin eta emakumeen gorputza, lan honetan argudiatu dudanez? gizonezkoek eta Estatuak berenganatu dituzten erreprodukzio jardueren eremu baterako adierazlea bada, eta lan indarra ekoizteko tresna bihurtu bada (horrek sexu erregela eta arau, kanon estetiko eta zigorrei
|
dagokienez
dakarren guztiarekin), orduan gorputza funtsezko alienazioaren kokalekua da, eta definitzen duen lan diziplina deseginez bakarrik gaindi daiteke.
|
2019
|
|
–Nik zer zekiat, ba! Zegoen
|
zegoenean
ekarri diat, gezurra esan zuen neskak.
|
|
ezkontzan eta amodioan bezala, emakumeak besteren esku uzten du bere bizitzaren justifikazioa, nahiz eta bizitza libreki asumitzea den zinezkotasunezko jokaera bakarra. Ikusia dugu ezen bizitza errepikatzera mugaturik
|
egoteak
ekartzen ziola emakumeari gutxiagotasuna jatorriz, eta gizonak, berriz, bizitzeko arrazoiak asmatzen zituela, funtsezkoagoak iruditzen zitzaizkionak existentziaren faktikotasun hutsa baino; emakumea amatasunean giltzapetzea, hain zuzen, egoera hori iraunaraztea litzateke. Gaur egun, emakumeak parte hartu nahi du gizadiaren mugimendu etengabean, bere buruaz harago joanez justifikazio bila gizadiak egiten duen mugimendu horretan; bizia ematea onartuko badu, biziak zentzua izan behar du; bizitza ekonomiko, politiko, sozialean eginkizun bat betetzen saiatu ezean, ezin liteke ama izan.
|
2020
|
|
Munduko hiru paradigma global hauek aspalditik adimen artifizialari
|
dagokionez
zekarten norgehiagoka areagotu besterik ez du egin COVID oldarraldiak (Artificial Intelligence, AI; Samoili et al. 2020). Halaber, COVID kudeaketan azaleratu eta anplifikatu egin dira aspalditik somatzen ziren joerak eta kontraesanak paradigma ezberdinen artean (Allam & Jones 2020; Amat et al. 2020; Grundholm 2020):
|
|
Agur esan diot gaurkoagatik, besarkadan: ontzira igo eta bestalderako bideari ekin diote –badirudi mina gero eta txikiagoa bezala dela, nolabait esatearren, alde egiten ikusten dudanean, ohituz banindoa bezala– Erromaran gora ekin diot etxerako bideari, eta, portxeko lehen eskailera mailan jarrita, pentsatu dut agian hilda
|
egoteak
badakarrela berarekin propio hildakoena den jakituria antzeko bat. Bizirik gaudenok urrunetik ere ulertzen ez dugun eta, bide batez, sekula ulertuko ez dugun zerbait, ideia goren bat.
|
|
Hura izango zen munduarekin lotuko zuen zilbor hestea. Urte askotako harremana zuten, konfiantzazkoa, pega pega eginda
|
egoteak
dakarren nahitasuna dela medio. Gainera, hura baliatuta tiro batekin bi txori botatzea lortzen zuten.
|