2000
|
|
Honek ondokoa esan nahi du: transferentzia ulertzea, ahozko interpretazioaerabiltzea, terapeutak eszena dramatikoan parterik ez hartzea eta batik bat hauageriko eduki gisa ulertzea, gorderik
|
dagoen
edukia interpretazioaren bidezkontziente egin nahi delarik.
|
2002
|
|
Eta osotara begiratuz, 46 doktore; 92 irakasleekinalderatuz, %50 (hain zuzen, eskatzen den gutxienekoa). Baina datu horiek guztiaktitulazioak osotasunean garatuta
|
daudenean
eduki genituzke, portzentajeaktitulazio bakoitzeko gordez.
|
|
Jakina, izena duena bada, esan ohi dugu euskaldunok, baina izena duen horrek existentzia objektibagarria eta funtzionala edo fikziozkoa izan ditzake. Mahaia esaten dugunean, objektu erreala ordezkatu ohi dugu, normalean, lau hankaren gainean horizontala den gainazala erakusten duen altzaria?; etorri diogunean, gizakiak egin dezakeen funtzioa dugu gogoan, leku batetik besterainoko desplazamendua bat ohi dena?; bihar esatean, oraindino jaiotzeke
|
dagoena
daukagu gogoan, denboraren neurketa kronologikoan, oraindik ikuskizun dena, existentziarik ez duena, ikusgaia ez duena; baina hor dago, nola gure buruan hala besteenetan?.
|
|
Ekialdeko tradizio klasikoan, komunikazioaren helburu nagusia maitasuna, pietatea eta bakea transmititzea ei da. Ekialdean, mezuaren garrantzia ez
|
dago
edukian, elkartrukatze emozionalean baino. Batera egon ahal izatea, komunikazioaren plazerra bera?
|
2006
|
|
Arrasateko kooperatibismoaren kulturan lanak eskuratu duen balorazio gorenak Weber-en, eginbehar profesionalaren? balorazioa dakarkigu gogora, biak
|
baitaude
eduki moralez eta jainkotiarrez jantzita. Funtsean, konbikzioaren etika batek lagundu izan du, orobat, Arrasateko kooperatibismoa genesi garaian:
|
|
Gizarte tradizionalean ordena aldaezina zen. Jaiotzatik jasotako posizioa betetzen zuten gizabanakoek, eta pertsona bakoitzak berez
|
zegokiona
zeukan. Eta horrekin kontent egon behar.
|
2007
|
|
Beraz, Hitzarmen Ekonomikoaren testuan azalduko da Ekarpen ekonomikoaren kalkulu metodologia; honela jakin ahal izango da zenbat ordaindu zaion estatuari honek Nafarroan egiten dituen gastu orokorrak estaltzeko; eta kopuru hau eguneratzeko metodoa ere bertan etorriko da. Era honetan, aurreko Hitzarmen Ekonomikoek ere jasotzen zuten zehaztasun hau, indarrean
|
dagoenak
daukan bezala, baina ekarpen hau kalkulatzeko metodoa aldatu egin da. Guztiz aldatu ere, orain gastuen bidez zenbatesten baita eta aurrekoetan zerga sarreren bidez.
|
|
Tradizio honetan guztian hizkuntza, harengandik menpegabe eta beregain
|
dagoen
eduki izpiritual baten zeinu adierazlea bainoago, komunikaziorako bitartekotzat hartzen da. Pentsamendu edo arimako afekzioek, beren errealitate propioa hizkuntzatik menpegabeki dute osoa.
|
2008
|
|
Arestian aipatu bezala, lehenengo atalak alde kontzeptuala biltzen du. Hor eskuliburuarekin erlazionatuta
|
dauden
edukiak aurkezten dira, baita garapen psikologikoa hobeto ulertzea errazten duten kontzeptuak eta zenbait ikuspegi ere. Atal horrek hiru kapitulu ditu:
|
2009
|
|
Horregatik diogu garai batekomuga estu haiek birpentsatu behar direla, berregokitu garai modernoetara. Hezkuntza munduan dezente zabaldu dira «zehar lerroko irakasgaiak»; hots, ikasgai guztietan presente
|
dauden
edukiak. Bada, antzeko zerbait egin da komunikazioaren munduan ere, eraginkortasunean irabazteko.
|
|
Euskararen mundua eraiki daiteke horrela, mundu hibridoa. Euskaraz
|
dauden
eduki guztien atari nagusi bat egin daiteke, eta, aldi berean, gune bakoitzak bere izaera propioa mantentzea. Mundu errealean halakorik egitea oso zaila da.
|
|
text/ html, image/ gif, image/ jpeg) eta testuetarako hizkuntza gustukoena (Acceptlanguage: ba). Komandoa GET denez, ez
|
dago
edukirako eremurik.
|
2011
|
|
MAM (Media Asset Manager) izeneko sistema sendobaten bitartez, erabiltzaileek MAM interfaze bilatzaile horri galdetu eta sistemakmomentuan erantzuten die, eskatutako edukiak eskainiz. Edukiok bideoak etaaudioak izan daitezke, Bilbon dagoen audio sarea Miramon eta Gasteizkoarekinlotuta
|
baitago
edukiak gorde eta partekatzeko sarea eratuz. Bilboko egoitzarekinbatera Lan Jarraipenerako Batzordea sortu zen, zeina eduki guztien digitalizazioareneta integrazioaren gaia aztertzeaz arduratuko zen.
|
|
Radio Euskadik, irrati guztiek bezala, eduki programazio zabala du, edukiak etengabesortzen ditu(...) gure lana eduki erakargarrienak aukeratzea da, webgunean behintzatoihartzuna izan dezaten eta, horregatik, programazioaren une onenak blogetan sartzenditugu... guri
|
dagokigu
eduki onenak zabalkunderik gabe geratuko ez direla ziurtatzea, ezta? (EET2).
|
|
4.4.4 Karguan
|
dauden bitartean
dauzkaten bateraezintasunak eta debekuak
|
|
4.4.4 Karguan
|
dauden bitartean
dauzkaten bateraezintasunak
|
2014
|
|
97), «emakume generoaren kodeak ukazioa jasatendu eta hori lengoaian nabarmentzen da». Modu horretan, eskola mistoa egin zeneangizonezkoen curriculumean zeuden jarduerak eta kirolak bientzako egokiak ikusiziren, tradizionalki emakumezkoen curriculumean
|
zeuden
edukiak alde batera utzita.
|
2015
|
|
Gazteek interneten kontsumitzen den ikus entzunezko edukia ezagutzeko, ez da galdera irekirik egin, interneten
|
dagoen
eduki kopurua askoz ere handiagoa eta askotarikoa delako telebistakoarekinalderatuta. Horregatik, gazteek kontsumitzen dituzten edukien izaera ezagutzeko, bi sailkapen baliatudira eta berauen gaineko galdera itxiei erantzun diete Mondragon Unibertsitateko ikasleek:
|
|
batetik, kontsumohomogeneotasuna, bai telebistako edukietan, baita telebista kateetan ere; bestetik, audientziarenzatiketa eduki eta kateen hautuan. Argazki honek bat egiten du Andersonek (2006) iragarritako LongTailarekin, hau da, kontsumoaren zatirik handiena eduki gutxi batzuetan dago kontzentratuta, bainagainontzeko kontsumoa askotarikoa da eta audientzia barreiatuta
|
dago
eduki askoren artean.
|
|
Zehaztu behar da, lehenengo eta behin, «konbinatoria» terminoa ez dela beti erabiltzen testu ofizialetan. Aldiz, erlazio inplizitu bat dago curriculumaren eta eremu jakin horri
|
dagozkion
edukien artean. Funtsean, Laplaceren legearen bidez probabilitateak kalkulatzea, horixe da curriculumak ongi zehazten duen edukia, eta gainerakoak horren mende gelditzen dira.
|
|
Faseak aurkikuntza, esperientzia eta ustiatzeaDiscovery dira. Aurkikuntza() fasean lehenengo jarraitzailearen arreta lortu (Find meTry me) eta, webgunera erakarrita, hor
|
dagoen
edukia kontsumitzera bultzatzen da; fase berean, baina urrats bat harago, jarraitzaileak bere kontsumoa areagotzen du eta horrekin bere engaiatzea(). Esperientziaren fasean kontsumitzailea media produktuarekin maitemintzen da (Love me), eta haren jarraitzaile sutsu bihurtu ere.
|
2017
|
|
Mailarik baxuenean, A atalak, ikusteko jarduera aztertzen du; C atala, maila ertainean kokatzen den partekatzeko jarduerari dago eskainia, dela, atsegin dut? bezalako botoiak klikatuta, dela iruzkinak eginda, dela sarean
|
dauden
edukiak partekatuta, eta D ataleko galdera sortak, aktibotasunaren mailarik gorenak ikertzeko helburua dauka. Inkestaren B atalak, ostera, izaera desberdina dauka; izan ere, telebista kontsumoa jarrera pasiboagoekin lotu izan denez gero, fokua jarri gura izan dugu telebistarekin erlazionatutako jardueretan, sakontzeko bai ohiko telebista eta bigarren pantailaren aldibereko erabileran, bai telebistako edukiekin Interneten egiten diren jardueren ezagutzan.
|