2008
|
|
Arlo batzuk jorratu dira eta jorratzen ari dira baina lanean jarraitu da. Aipatu bezala, giltzarria Internet izango da eta, hori horrela, argi
|
dago
edukiak sortu direla euskaraz. Honek izan behar du lehentasuna, web semantikoaren teknologiak eduki bolumen handia eskatzen duelako.
|
|
Arlo batzuk jorratu dira eta jorratzen ari dira baina lanean jarraitu da. Aipatu bezala, giltzarria Internet izango da eta, hori horrela, argi
|
dago
edukiak sortu direla euskaraz. Honek izan behar du lehentasuna, web semantikoaren teknologiak eduki bolumen handia eskatzen duelako.
|
2019
|
|
11 publikoa den edukia sareratu. a. publikoa den eta euskaraz
|
dagoen
edukiaren inbentarioa egin (ikus entzunezkoak, aldizkariak, entziklopediak, tesiak...) eta eduki hori sareratzeko nahiz lizentzia libreekin ipintzeko aukerak aztertu. eduki horiek sareratzeko lehentasunak ezarri, besteak beste, irismena kontuan izanik. b. etB 1eko edukiek lizentzia librea izan dezaten sustatu, edonork erabiltzeko moduan ipiniz.
|
|
2016ko maiatzaren 16an aurkeztu zen publikoki" Euskarazko IKTak: Gomendioak herriaginteentzat". c. etBko" Nahieran"
|
dagoen
edukiari" aurkibidea" ipini, erabiltzaileek errazago topa dezaten edukia. Beste telebista batzuetako eduki librea (goiena...)" Nahieran" integratzea sustatu. d. diruz laguntzen diren edukiak libre izan daitezen eta denon eskura ipin daitezen bultzatu. e. googlerekin, besteak beste, etengabeko harremana ahalbidetu eta sareratutako eduki publikoaren berri eman (ahotsa, ikus entzunezkoak, testua...). zenbat eta eduki gehiago indexatu euskaraz, orduan eta hobeto garatuko dituzte euren produktuak euskaraz ere erabili ahal izateko. f. euskal bideoteka edo mediateka sortu eta bertan dokumentalak, filmak, sailak, eta abar ipini, edonork kontsulta eta erabil ditzan.
|
|
Euskarak badu eskaintza sarean,
|
badago
edukia eta badaude tresnak, baina ez dira nahikoa, ingurune digitala aldatuz baitoa. zakegu baina eskaria txikia da, eta bereziki gazteen artean kontzientzia piztea ezinbestekoa da, andras kornaik aipatutako belaunaldi aldaketa bermatu nahi badugu.
|
|
OnDORIOAK euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzen dugunean, eskaintza eta eskaria aurrez aurre talka egiten ikus ditzakegu: euskarak badu eskaintza sarean,
|
badago
edukia eta badaude tresnak, baina ez dira nahikoa, ingurune digitala aldatuz baitoa. datuek erakusten digute eskaintza mugatua dela, eta hain aldakorra den ingurune digitalean ezinbestean areagotu behar dugula euskararen bizitasun digitala bermatu nahi badugu.
|
2022
|
|
Hori jakinik, testuliburuek biltzen dituzten edukiak aztertzerakoan, oro har, ez dago alerik curriculumak ezarritako eduki guztiak lantzen dituenik; hizkuntza ekologiaren gaia, adibidez, ez da kasik agertzen. Testuliburuen artean aldeak
|
daude
edukiei dagokienez; badira soziolinguistikaren inguruko lanketa nahiko sakona egiten dutenak eta Hizkuntza eta gizartea, Hizkuntza gizartean, Euskara gizartean, Munduko hizkuntzak eta antzeko atalak dituztenak, baina badira eranskinetan soilik edo Kultura atalean soziolinguistikari ez dagozkion gaiekin batera gaiaren inguruko edukiak biltzen dituztenak, soziolinguistika lantzea oinarrizkotzat jok... Kontuan harturik irakasle askok curriculumeko edukiei baino, testuliburuen edukiei erreparatzen dietela, arazo bat izan daiteke hori.
|
|
• Euskaraz
|
dauden
edukiak ez dira gazteentzat pentsatzen.
|