2005
|
|
Hasiera baten beiraki hotsa, horixe bakarrik, emoten ebanak, baekarzan beragaz batera beste hots batzuk be, Madalenen belarri finak egoera barrira egokitutakoan esaten eutsan legez. Eta bairudian hotsok bihotz beiratu barruetan
|
egozan
edukinei eriezala, ezinbesteko pentagrama ezagun batetik itzuri gura daben noten antzera. Horretara, adi adi jarri ezkero, lehenengo doinu bereizgarria kanpandorre batetik etorkola emon eutsan.
|
|
Artetik errateko, bere burua xikitatua zuen" Jainkoaren amodioz". Sail beretik doa apezak ezkondu gabe
|
egoteko
daukan ideia. Zer gatik ezkongabeak?
|
2008
|
|
ikaslea irakurtzera zaletzea eta irakurtzen (nahiz testuak ekoizten) gaitzea, hau da, testuak ulertzen, interpretatzen eta irizpide kritikoz baloratzen ikastea. Bi helburu horiek erdiesteko ikasleen testuingurutik gertu
|
dauden
edukiak jorratu behar dira; horrez gain, ikasleari egunerokotasunean baliagarri izango zaizkion edukiei eman behar zaie lehentasuna, buruz ikasi beharrekoak albo batera utziz.
|
|
Hego Euskal Herriko Hezkuntza Dekretuetan banatuta ageri dira hizkuntzari eta literaturari
|
dagozkion
edukiak. Hizkuntzari dagozkion edukietan ez da aipatzen testu literarioen erabilerarik; aipamen bakarra Nafarroako curriculumean daukagu, ikasleen ulermen nahiz adierazpen mailan lexikoa aberasteko literatur testu klasikoak eta gaur egungo kazetaritza testuak lantzea proposatzen denean.
|
|
Hego Euskal Herriko Hezkuntza Dekretuetan banatuta ageri dira hizkuntzari eta literaturari dagozkion edukiak. Hizkuntzari
|
dagozkion
edukietan ez da aipatzen testu literarioen erabilerarik; aipamen bakarra Nafarroako curriculumean daukagu, ikasleen ulermen nahiz adierazpen mailan lexikoa aberasteko literatur testu klasikoak eta gaur egungo kazetaritza testuak lantzea proposatzen denean. Hortaz, hizkuntza lantzeko literaturaren erabilera aipatzen denean ere, testu klasikoei egiten zaie erreferentzia, eta ez gaur egungo literaturari.
|
|
Espainiako curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela, Espainiako curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan
|
dauden
edukiek lotura estua dute haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari. EAEko curriculumean, ordea, edukiak gertaera isolatu gisa aurkezten dira.
|
2013
|
|
Ha ta gutzi be, gazteak domeka arratsaldetan erromeriara joaten ziran; hantxe egiten ebezan ezagupideak, eta haxe zan nahastean
|
egoteko
eukien ia aukera bakarra. Hori
|
2019
|
|
Karin Taverniersen, gizarte mailan generoari buruzko diskurtso kulturalen adituaren lanetara itzuliz, abusu edo tratu txar emozionalen arloan nagusitzen diren eta sakon erroturik
|
dauden
eduki kulturalen arloan bilatzen ditu menderakuntza patriarkalaren sustrai diren habituak. Horien gauzatze konkretuak adierazle jakin batzuen arabera kuantifikatzen ditu:
|
2021
|
|
Izan ere, eredu konpetentzialak eta lege markoak lehenesten duten printzipioa da, baina hainbat zailtasun aurkitzen ditu egunerokoan, BHn batik bat, eta horrek ez du errazten metodologia aktiboen gelaratzea. Lehen esan bezala, jakintza arloen arteko atalkatzea handia da oraindik, baita ikasgai bakoitzari
|
dagozkion
eduki kurrikular espezifikoak ere, eta hori oztopo izaten da elkarlana abian jartzeko.
|
|
Zenbat bizipen, ohitura, sineskera... garen modukoak egiten gaituztenak. Gure herriaren nortasuna eta izaera
|
daude
edukiotan jasota.
|