2009
|
|
Lehen galderari dagokionez: Ba al
|
dago
desberdintasunik euskalduntzeprozesua bizitzeko moduan ikasleen hizkuntza ereduaren edo etxean hitz egiten den hizkuntzaren arabera?
|
|
Batzuek, euskararekiko sentimendu positiboak adierazten dituzte; beste batzuek, berriz, baztertuta sentitu direla adierazi dute. Hizkuntzak ikastearekiko jarrera positiboa agertzen dute, baina euskara ikasteko derrigortuta sentitzen dira. tzaren artean
|
dauden
desberdintasunak. Haien hizkuntza kontzientzia euskarara mugatzen da, lehen hizkuntza gisa.
|
2014
|
|
Horrez gain, ikastetxe kanpoko aisialdiari dagokionez, hizkuntzarekin erlazionatutako abagunea irakurketa eta filmekin lotu da. Interesgarriak dira bi generoen artean
|
dauden
desberdintasunak eta ikasleek beraien denbora librearen gainean eman dituzten erantzunak.
|
|
1 eta 2 eszenen artean estatistikoki ez
|
dago
desberdintasun esanguratsurik gai eta ezgaien artean. 3 eszenan, ordea, bai; alde esanguratsuak ikus daitezke 6tik 5 adjektibo positibotan, 7tik 2 adjektibo negatibotan eta adjektibo neutroan.
|
2015
|
|
%4, 2k balekoa, %7, 9k txarra eta %12, 1ek oso txarra. Azken honetan ere ez
|
dago
desberdintasun nabarmenik kontinente edo herrialdeka aztertuta.
|
2016
|
|
Zein da, beraz, habitus hura? Ibilbide sozial eta soziolinguistiko anitz elkartzen dira Unibertsitatean, gure konplexutasuna ez da soilik bi hizkuntza ofizial eta hainbat erabilera arrunteko hizkuntzaren funtzio bat, eragile horiez gain, hizkuntza ereduak eta herriz herri
|
dauden
desberdintasun linguistikoak ere baditugu. Beraz, nekez bil daitezke horiek gehienak habitus bakar batera.
|
2017
|
|
Kw: tira hemen IZENA> oso argi
|
dago
desberdintasun handia dagoela auzoetako aldirietako auzoetako jendearen artean eta horiek gu gara eta · eta hiriaren erdiguneko jendearen artean horiek dira katalan katalanagoak · gero auzoetan atera dira azpitalde batzuk eta horiek dira ikasten aritu direnak eta ez dutenak ikasi · desberdintasuna nire ustez hori da · ikasi duen jendeak agian katalana erabiltzen du eta ikasi ez duenak ez du k... ni katalana hitz egiten unibertsitatean hasi nintzen beraz · · · katalana ahalik eta gutxien erabiltzeko joera edo erabilera oso mugatua duten profiletan, hura erabiltzeko ahalegina egiteko prestutasuna eta motibazioa sarritan desberdina da eskolan zein institutuan ikusten ditugun jarrerekiko. kasu horretan, lehentasuna da ahalik eta azkarren erakustea zein den hizkuntza disponibilitatea:
|
|
" Hala ere, nortasunari
|
dagozkion
desberdintasunik handienak hizkuntza gaitasunaren araberakoak dira (ez jaio tokia)(...) hamar elebidunetik zazpik (%71) dute bere burua euskal herritartzat soilik; elebidun hartzaileen artean portzentaia erdira jaisten da (%36) eta bikoiztu euskal herritar eta espainol edo frantsestzat dutenena (%25etik %55era). Azkenik, erdaldun elebakarren artean bere burua euskal herritartzat soilik dutenak zazpirena dira (%11), euskal herritar eta espainol edo frantsestzat dutenen portzentaia mantendu egiten da (%56) eta oso egiten du gora bere burua espainol edo frantses soilik dutenen portzentaiak (%22)" (II Inkestan,:
|