Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Horrela ikusten zuen vienarrak bere lana. Ez zegoen desberdintasunik logika eta etikaren artean. Trebetasun handiz —eskailera batean igoko balitz bezala geroxeago eskailera bera botatzeko—, logika eta arrazoizko hizkuntza erabili zituen logikatik haratago joateko.
2001
‎Bion arteko funtsezko urruntze hau, Kantek abiapuntutzat adierazten duen gizakiaren eta guk hartzen dugunaren artean dagoen desberdintasunetik sortzen da, nonbait. Kantek gizakitzat hartzen duen abiapuntua, era askotan behin eta berriz aipatzen duena, ‘izaki pentsalaria’ da:
2003
‎Bistan denez, adiskidetasunak hedadura eta erabilera handiko harremanen katea ezartzen du, baina ez da nahasi behar orain arte azaldutako betebeharrekin. Horien artean, bi ezaugarri bereiz daitezke, horietan baitago desberdintasuna. Lehendabizikoari dagokionez, ezin da adiskidetasunik izan, elkarrenganako maitasuna izan barik; betebeharretan, haatik, maitasuna elkarrekikoa izan litzateke, baina ez da beti hori gertatzen.
‎Horrela, Kuhn eta nire artean dagoen desberdintasunak batez ere logikara jotzen du. Eta hori Kuhnen teoria osoarekin gertatzen da.
2006
‎Aristotelesen etika ere talde berean kokatzen da. Dena dela, badago desberdintasun aipagarri bat bien artean. Aristotelesen ikuspegian gizaki bertutetsua eredu bat da, besteok jarraitu behar dugun eredua, hain zuzen ere.
‎Denok onar dezakegu horrelako kasuak benetan gertatzen direla. Horrelakoetan denok esango genuke B ren eta D ren ekintzen artean badagoela desberdintasun morala. Hortaz, ekintza horiek bereizi behar ditu teoria egoki batek.
‎Haatik, printzipio horiek garatzeaz gain, giza naturari buruzko ikuspegi orokorrago baten barruan txertatzen ditu. Horretaz gainera, badaude desberdintasunak
2008
‎VII 12, 1038a16 pasartean Aristotelesek ondoko hau baieztatzen du: "... etengabe jarraitu behar da, harik eta desberdintasunik ez duen espeziera iritsi arte;[...] agerian dago desberdintasun azkena gauzaren substantzia eta haren definizioa izango dela". Beraz, gauzen printzipioak espezie azkenak dira, eta ez generoak.
2010
‎Tesi horren kontra esan daiteke, dena den, arrazoinamenduak ez duela behartzeko indarrik, ezta moralaren ildotik mugiarazteko indarrik ere. Bestalde, arrazoinamendu horri dagokionez, badirudi ez dagoela desberdintasunik manuaren eta aholkuaren artean, aholkua eskaintzen duenak ere arrazoinamendua egiten duelako, aholkupeko ekintzaren inguruan. Horregatik, Jainkoak halako arrazoinamendua bakarrik adieraziko balu, ez luke legerik emango, aholkua baizik, baldin eta kontrakoa egitea ez bada berez txarra.
2012
‎Hori dela eta, garrantzitsua da XX. mendearekiko dauden desberdintasunak ulertzea, XXI. mendeak XX. mendeko pentsalari kritikoek aurre egin behar izan zieten erronkekiko duen distantziaz jabetzea; oro har, non gauden ulertzea ahalbidetuko digun diagnosi bat egitea.
2017
‎Ordea, nik ezin dut zehaztu antolamendu sintetiko hori, mundua bera ere zehaztu ezin dudan bezala nire mundua den heinean. Eta Beste subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia