2004
|
|
Hori horrela izatekotan, hizkuntza politika hori ez litzateke, egitez, aniztasunaren faboretan zabaldutako bidea, hitzez besterik adierazi nahi bada ere. Askotariko izaeraren aldeko defentsa ez da lurralde jakin batean hiru nazionalitate elkarren gainka, kontrakarrean, bizitzen jarraraztea, munduan
|
dauden
berezko sei mila herri nortasunei, zein bere lurraldean, berezko nortasunean bizitzeko hizkuntzazko eta kulturazko aukera ematea baizik. Bide hori da pluraltasunaren bide demokratikoa, ez nazio identitate batzuk espazio berean nahasiaz mendekoen eta menderatzaileen harremanetan usteltzea.
|
|
Halaber, erlatibismoaren aldeko tesiak ez diezagula kulturen arteko komunikazioaren eta trukearen zabaltasuna eta osagarritasuna ukatu. Ikusten dugunez, ez
|
dago
berezko oztoporik langa hau ere igarotzeko. Baina, gauza jakina da ahaltsuak berekin dakarrela zekenkeriarako joera; ahulak, berriz, ahuleziaren ezintasuna.
|
|
Hor ez dago bakarka jarduteko aukerarik: funtzio ez formalen jardunak komunikazio kode formalaren osagaiak bere egiten ditu eskuarki; eta alderantziz ere, antzeko gauza gertatzen da gaur egun. Ez
|
dago
berezko mugarri garbirik hor, ahozko eta idatzizko kultura elkarrekin etengabeko trukean dabiltzanez. Mugarri horiek lausotzen eta are desagertzen ari dira ezarian ezarian.
|
2008
|
|
halakoa izan baitzen, agidanez, balizko bortxaketak eragin ziòn haragi ikara eta halakoa haragi ikarak eragin ziòn erantzuna, umiliazio erabatekoak harrotasun erabatekoa du berdinbide?, nortasunaren berrespen automatiko bezain absolutu batera eraman zuena, ezinbestean eraman ere, fede absolutuzko jarrera bitarteko? bestelakoan Reginak bai baitzuen, antza, baita itsu sinesten zuenean ere, itsu sinetsi, markesa andereak bezala sinetsi nahi izatekotan!?, errealitatearekiko halako zentzu bat, jatorritik eta berezko mesfidantza batetik zetorkiona, ausaz, eskala sozialean ibili behar izan zuèn bideak baldintzatua, ezer ez izatetik zerbait izatera iristeko bidean
|
zegoenak
berezko zentzu bat behar baitzuen, defentsiban jarri behar zuena halabeharrez, mila lehia eta beste hainbat borrokaren ondorioz irabazitako guztia galtzeko arriskuan ez jartzeko, horixe baitzen, menturaz, psikearen edo sinesmenaren ikuspegitik, markesa anderearen eta Reginaren arteko alde nabarmenetako bat:
|
|
Esan nahi baita egintza hura, Alvarori aurre egitera bultzatu eta Reginak berak Ama Birjinaren erabateko graziatzat zuena, araua berresten zuèn salbuespena bezalakoa izan zela Reginaren bizitzan: ...e, fede absolutuzko jarrera bitarteko... bestelakoan Reginak bai baitzuen, antza, baita itsu sinesten zuenean ere –itsu sinetsi, markesa andereak bezala sinetsi nahi izatekotan! –, errealitatearekiko halako zentzu bat, jatorritik eta berezko mesfidantza batetik zetorkiona, ausaz, eskala sozialean ibili behar izan zuèn bideak baldintzatua, ezer ez izatetik zerbait izatera iristeko bidean
|
zegoenak
berezko zentzu bat behar baitzuen, defentsiban jarri behar zuena halabeharrez, mila lehia eta beste hainbat borrokaren ondorioz irabazitako guztia galtzeko arriskuan ez jartzeko... horixe baitzen, menturaz, psikearen edo sinesmenaren ikuspegitik, markesa anderearen eta Reginaren arteko alde nabarmenetako bat: markesa andereak itsu sinesten zuenean –handiki jaio zen eta handiki jarraituko zuen hil bitartean, egoera ekonomikoari lotutako kezka handirik gabe– itsu sinesten zuela... halako moldez, non ohikoa ez zèn edozein gertaerari mirariaren maila eman eta mirarien sailean kokatzen baitzuen usu; eta Reginak baietz esaten zion, markesa andereari beti esaten zion baietz:
|
2011
|
|
Esanak esan, gatozen ostera ere minorizazioaren ajeak areago aletzera. Islandia bezalako herri txiki batek ez dauka berezko ezintasunik, globalizazioa gorabehera, neurri ohargarri batean nazio beregainari
|
dagozkion
berezko hizkuntzaren, kulturaren eta identitatearen arabera modu duinean bizimodua egituratzeko. Aldiz, Kurdistan batek, hogeita hamar milioi biztanletik gora, alajaina!, ezin du oinarrizko nazio bizitzarik eratu jatorrizko lurraldean.
|
2014
|
|
Tamesisen bokalean hasten da, eta bertan amaitzen, oihan ikaragarri eta etengabe baten sarean harrapaturik. Liburu honetan, beraz, ez
|
dago
berezko hasierarik, ez amaierarik, zeren amaiera hasierara bueltatzea baita, zibilizazioaren hasierara eta Londresko gauera.
|
2018
|
|
Foucaultek Sexualitatearen historia ko lehen partean agertzen duen jarreraren eta Herculine Barbin en sarreran erakusten duenaren arteko diferentzia esanguratsu hori nabari zen dagoeneko Sexualitatearen historia n, halako tentsio bideratu gabe bat antzeman baitzitzaion (plazer «bukoliko» eta «xaloak» aipatzen zituen, estrategia erregulatzaileak inposatu aurreko belaunaldiarteko truke sexualez mintzatzean [31]). Alde batetik, Foucaultek argudiatzen du ez
|
dagoela
berezko «sexurik», hau da, diskurtsoaren eta boterearen arteko harreman konplexuek ekoitzia ez den sexurik, baina, bestetik, badirudi berezko «plazeren aniztasun» bat dagoela, inongo diskurtso/ botere trukeren ondorio ez dena. Beste modu batez esanda:
|
2019
|
|
Baina amaren eta emakumearen erlazioek euren banakotasuna, aldez, atseginari
|
dagokion
berezko zerbait bezala daukate eta, aldez, hor bere desagertzea besterik ikusten ez duen negatiboa den zerbait bezala; aldez, horrexegatik, banakotasuna beste batek ordezka dezakeen ausazko zerbait da. Etikotasunaren etxean emearen erlazio horien oinarria ez da gizon hori, ez da haur hori, baizik eta gizon bat, haurrak oro har, ez sentsazioa, baizik eta orokor dena.
|
2023
|
|
Aitortuko dizuet, eta benetan da honela: erritu gutxi
|
dago
berezkoagorik tabakoarena baino; bere denbora behar izaten du bakoitzak, eta bere modua, eta bere gogoa. Nik, kapitain zahar honek, aspaldidanik errepikatzen dut berdin.
|