Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2001
‎testuak berak kontatzen digun istorio edo edukia, FABULA, eta istorio hori kontatua dagoen modu berezia, INTRIGA, Todorov ek 1965eko itzulpenean" Sjuzet" hitzaz izendatzen duena. Geroago, testua narraziozkoa izan dadin narratzaile batek kontatua egon behar duela kontuan hartuz, Frantziako kritikari estrukturalistek banaketa horretan ahanzten zuten hirugarren alderdia gehitu dute, TESTUAren alderdia, hain justu.
2002
‎Par. Zeragatik; erran dugunez, zerbaiteri ukhi behar deraukonak, lekhorean egon behar du eta ukhigaiaren ondoan, eta bertze hirurgarrenik tartean eztelarik.
2004
‎Fumalari amorratua naiz, nire aita izan zenaren antzera, eta idazteari utzi ta zigarro bat, basamahats aihen bat, erre dut atseden pixka bat hartzeko ta erne egoteko. Izan ere, ordu askotan itzarrik egon beharra dut gaur. Zergaitik?
2005
‎Bainan jarri gero! Egun batez beribilik gabe egon behar bagenu... Zorionik ez!
‎Non da komunione aitzineko barur sakratu hura? Afrikako iguzkipean eguerdi arte ur xorta bat edan gabe egon behar zuten misionestek, egarriak zipilduak!
‎Zer erran nahi du horrek? Gostarik gosta, senaremazteek elgarrekin egon behar dutela, ezin bizia delarik, batak bestea jotzen duelarik, amodiorik ez delarik ere. Amodioa ez den pundutik, ez da gehiago batasunik.
2008
‎1 Batzuek idazleak guztiz librea izan behar duela diozue, beste batzuek, ordea, merkatuaren eskakizunei adi egon behar duela (dauden hutsuneak betetzen saiatu, garaiko irakurlearen kezkez idatzi...), bestela, euskal irakurleak erdal literaturetara jo baitezake bere irakurtzeko grina asetzeko asmoz. Zein da zure iritzia?
‎Euskadi Sariaren kasuan, kasu guztietan ez. Sariaren ondoren egon behar du idazlearen partetik inpultso hori baliatzeko nahia, komunikabideei jokoa ematekoa, hitzaldiak ematekoa, eta abar. Bi kasu:
‎Euskadi Sariaren kasuan, kasu guztietan ez. Sariaren ondoren egon behar du idazlearen partetik inpultso hori baliatzeko nahia, komunikabideei jokoa ematekoa, hitzaldiak ematekoa eta abar. Bi kasu:
2009
‎Ferra ipintzera doan hanka tolestu eta sokaz lotzen du. Ondo lotuta egon behar du puntada onak emateko. Eta hala ere, ez da Juan piztien ostikadarik hartu bakoa.
‎Bulerretia kamineruen izerdiarekin osatzen ei zen; uste hori zegoen. Ohitura zaharren batekin lotua egon behar du honek: gaixoak bidegurutzeetan ipini, gaitza ezagutu eta osatuko zituen norbaitek lagun ziezaien.
‎Jolasa edo dantzaldia amaitzen zenean, neskarik gehienek etxean egon behar zuten orduan, abemarietako kanpaiak jotzen zuenean, eta orduan hasten ziren gazteen arteko komeriak. Dantzaldian zehar mutilek eskatzen zien neskei ea eurekin dantza egin nahi zuten, eta neskek erabaki egiten zuten bai ala ez.
‎1952 tuta lasaituz. Piztiek eroso egon behar zuten uztarriarekin, ezpabere beharrerako kaltegarri izango zen eta.
‎Herri jabetzako lurren kasu antzekoa da erreka bazterreko zuhaitzena. Legediak agintzen du hesiak eta eraikinek erreka emarietatik gutxieneko distantzia batera egon behar dutela. Hori dela eta, erreka bazterreko lurren inguruan ere jabetza hutsunea egon da.
‎Baina Abemarietako kanpaiak jo ostean, dantzaldia amaitu eta gazte guztiek joan behar izaten zuten etxera. Neskatoen kasuan, Abemarietako kanpaiak jotzerako etxean egon behar zuten gehienek. Beraz, orduko basatza eta herriko etxeko plazatik euren etxerako bidearen luzeraren arabera, askok dezente goizago irten behar izaten zuen dantzalditik.
‎Neguan jakari urik sar ez zekion, galipota ekarri eta ardiak jagoten irten aurretxoan brotxa batekin bainua ematen zioten jakari. Guardasola asmakizun handia izan zen kanpoan agerian egon behar zutenentzat.
‎Gauez, etxekoak lotan daudela, aingeruak etortzen dira etxeko suetera, dantzan egitera. Aingeruak datozenerako garbi egon behar du sueteak.
‎Pazko aldiko konfesioa Hautsen egunetik Maiatz pazko edo Mendekosterainoko epean egiten zen. Baina gure lekukoen esanetan, Pazko Domekarako konfesatuta egon behar zuten. Konfesatu egiten ziren, hau da, urtean zehar egindako bekatuen berri ematen zioten abadeari.
‎Kandelek baino gehiago irauten ei zuten orio argiek. Argiek isiotuta egon behar zuten gorpua etxean egongo zen denbora guztian.
‎Artoa maiatz inguruan ereiten zen eta udagoienean batu. San Markotarako ereinda egon behar zuen lehenengo artasoroak.
2013
‎Gatibuek patiora irten behar zuten goizean goiz eta zaindarien aurrean formatu. Tente egon behar zuten, hala goizean bandera altxatu behar zutelako nola ilunabarrean, Espainia berriaren bandera hori gorria berriro jaitsi behar zutelako. Derrigorrezko lan horiezaz gain, egunean zehar, bestelako arrazoi berezirik gabe formazioa egitera deitzen zieten, zaindarien nahi arbitrarioen arabera.
2015
‎Euskaldunok harro egon behar genuke geure desbatasunerako kapazidadeaz, hain zuzen ere izpiritu kritiko zorrotz eta hiperdesarroilatu batek posible egiten duena. Gure balore nazionala, herri guztien aurrean nazio bezala identifikatzen gaituena.
2017
‎Protagonistak, Rafael Gortari komikigileak, sorkuntza krisi sakona bizi du. Jeinutasun artistikoari buruzko ideia erromantikoen sinesle, bere baitan ere, nonbait ezkutaturik, sortzaile guztiz aparta batek egon behar duela uste du, baina oraindik ez du nortasun artistiko erabat singular eta transzendente hori erdiesterik izan. Batetik hain egiazkotzat sumatutakoa ez zaio bestetik agerikoa egin.
‎Horrek ez du esan nahi Izagirrek salaturikoak injustiziak ez direnik. Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik. Horrek esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke.
‎eromena, absurdoa, ezereza... 120 Gortarik eginiko hipotesia pentsabide modernoaren harikoa da: ni sortzaileak faltsutzat dauka bere jardun ohikoan erdietsitako umotasun maila, ez baita aski erabat gailentzat hartua izan dadin; egiazko ni artistikoak arrunkeria orokorretik haratago egon behar du, bakar, singular, erabat bereizia eta bere sorkuntza arloaren gaineko nagusigoa lortuta. Hipotesia, baina, kimera hutsa da, proiektatzen duen transzendentzia ez baitago lortzerik tradizio artistikoa, oroimena oro har, eta azken batean, errealitate oso osoa ukatuz baizik, fantasia soilaren eremuan, alegia, errealitatetik erabat bananduta, non artea solipsismo ulertezin eta zentzugabea bihurtzen den, mundua argitzeko izan ohi duen asmoaz guztiz gabetuta.
2018
‎Beste zereginik ez zuenez eduki luzaroan, horregatik zuela harako joera harturik. Senarra kalezale amorratua zen, eta berak, nahi ta nahi ez etxean egon beharra zuen. Azkenerako jita hartuta zegoen, eta edozein momentutan joaten zen kristal ostetik begiratzera.
‎Sinetsi ere ez zuen egiten, nola ez zegoen emaztea pozez beterik, bere hitzetan esateko, nola labea su goritan zuela ez zegoen, bera iristen zenerako. Etxeratzean, olgetarako deseatzen egon behar zuela emazteak, zuen buruan; ikusi eta batera gizona besoak zabalik hartzea izango zela normalena.
‎Hargatik, norbaiten arnasa nabaritu zuenean ondorik, ziur!, bila joan zitzaionarena izango zela arnasketa, han ez zen beste inor, pentsatu nahi izan zuen, lasaitasuna hartzeko. Ez zion ezer esaten eta berak isilik egon behar zuela ulertu zuen. Baina itxarotea eternoa egiten ari zitzaion, estu eta larri baitzegoen.
‎Ez zekien ondo zeren desioa zeukan benetan, baina, jakina!, halabeharrez egon behar zuela beste zerbait Katinka txikitxoa babestuko zuena. Nolatan geldituko zen hain galanta desanparatuta!
‎Edhenek behin esandakoa ekarri zuen pentsamendura; haien artean han euren herrialdeetan ez zituztela inola ere onartzen brastakoan federa konbertituak. Jakinaren gainean egon behar zuela berak ere nola esan zion ondo gogoratzen zen, ezertara ere ez zela bat bateko metamorfosirik, antzaldatze magikorik onetsi behar inoiz, gezurretako fede aldaketa faltsuak izaten zirelako kasik beti. Barru barrukoa izango zen benetazko bihotzezko eraldaketa zegoela ziurtatu behar zela.
‎Berezko bidetik barik, osterantzean, ospitalean ernaltze bide bati hasiera emateko, bikoteak, jakina, baturik egon behar du. Bide luzea delako, gogorra eta neketsua gehienetan, oreka baten barruan bizitzea eta emozionalki segurtasuna izatea eskatzen zaio bikoteari.
‎Bide luzea delako, gogorra eta neketsua gehienetan, oreka baten barruan bizitzea eta emozionalki segurtasuna izatea eskatzen zaio bikoteari. Prozesu horretarako prestatuta egon behar du binakoak, baldintza jakin batzuk ezinbestekoak gertatzen direla.
2020
‎Azaldu zigun lan gaitza dela, oso gorputz jarrera deserosoan egon behar baitute kebrauta amaituten dozu eguna, dio, hitzez hitz; baina, hala ere, entretenigarria, konturatu gabe igarotzen delako denbora.
2021
‎Beraz, diseinuaren prozesuan hasieratik definituta izan beharreko osagaia dela esango genuke, adierazi legez, gainerako osagai didaktikoak horren gainean eraikitzen direla uste baitugu: " [Ebaluazioa] Eredu pedagogikoari buruzko gainerako erabakietan" txertatuta" egon behar du nola eta noiz egingo den erabakitzeko moduak, eredu pedagogikoarekin koherentzia estua gordez" (Braga, Belver eta Fano, 2020: 431). Are gehiago, hezkuntza berrikuntza terminoetan, irakaskuntza ikaskuntza prozesuetan berritzea ez da posible izango, modu paraleloan ebaluazio jarduera bera ez bada berritzen (Calderón eta Escalera, 2008).
‎" Nik uste dut... Ez noa esatera irakasleak izan behar duela ikaslearen laguna, baina bai hor egon behar duela, eta eskaini egin behar diola, eta zerbitzari komatxo artean esanda baina... Zerbitzari afektibo izan behar du, eta bere bakardade momentuetan izan dezala muki-zapi baten ordez paper zati bat,[...] eta bertan inprimatuta pauso batzuk eta pausu horiek deszifra ditzala bere erara.
‎Ikaskuntza prozesu berriekiko hartzen den barruko jarrera positiboa da63, eta beraz, prozesu motibazionala endogeno gisa har daiteke, nahiz eta motibazio estrintsekoan kanpo eragileek parte hartzen duten. Gero eta ezagutza berri gehiagoz jabetzen garen heinean, motibazioaren eragina orduan eta erabakigarriagoa bihurtzen da ikas prozesuaren arrakastarako, batik bat, ikasleak motibatuta egon behar duelako ezagutza berria dakienarekin harremanetan jartzeko.
‎Eta, ikaslea motibatuta egoteko irakasleak egon behar duela" ezinbestekoa" dela diote hainbat elkarrizketatuk (DGIR1, AIR1), zaletasunak edota jarrerak legez, irakaslearen motibazioak aktibatzen baitu normalean ikaslearena. Are gehiago; IE6 k dioenez, irakasle motibatu batek ikasle motibatzea ez ezik, bere jarreran eta egiteko moduetan ere eragin dezake, elementu askoren katalizatzaile gisa ulertzen baitu motibazioa:
‎Hori horrela, ikasle taldea motibatzea benetako erronka bihur daiteke taldea 25 ikaslek osatzen duenean, eta hortaz, interes eta aspektu motibazional oso desberdinak egon daitezkeenean. Hala ere eta AIR1ek esaten duen moduan, ahalik eta ikasle gehinengana iristeko xedea presente egon behar duen zerbait da, horrek edozein lanen eta prozesuren abiapuntua determinatzen duelako (IIR2).
‎Edonola ere, ikus entzunezkoen erabilerak, dela irudia edo bideoa, dela audioa edo musika, literatur sorkuntzan geroz eta pisu espezifiko handiagoa duela uste dute IE7 k eta IE4 k, eta sorkuntza horrelako euskarri anitzeko ekoizpenetara geroz eta gehiago bideratzen bada, kontsumoa eta bi gaitasun horietarako behar den prestakuntzak horri begira ere egon behar duela, hezkuntzatik zein etxeko heziketatik azken hau nagusiki. Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k.
‎A, eta beste bi ohar garrantzitsu: lehena, ez ahaztu izenburua ere eman diozuela zuen sorkuntzari; eta, bigarrena, testu guztiek ondoko saiorako idatzita egon behar dute beste egun batean aurkeztea egokitu arren, ondoko egunetako zereginetarako ditugulako. Beno, hortxe, orduan, hasiera".
‎" Ikaslea motibatuta egoteko irakasleak egon behar du lehenik. Gustatu behar zaio irakasten duen hori, eta zaletasun horretara iristeko literatura kontsumitu behar da, corpusa menperatu, liburu egokiak aukeratzeko eta gerora gelan nola landu jakiteko.
‎Horrekin batera eta berrikuntzarako asmo horretan, curriculumaren osaerari azpimarra jartzen dio BIR1 ek. Oinarrizko helburu amankomunak erdiestera bideratutako osagaiak dituen curriculum nazional bat egon behar duen arren, tokian tokiko curriculumak zabaldu eta indartu behar direla uste du, hain zuzen ere, curriculumak ikasleriaren aniztasun printzipioari erantzun behar dion heinean. IE7 ren ustez, egokitzea ezinbestean egin beharreko lehen zereginetakoa da irakaskuntzan, curriculumak zehazten dituen konpetentziek zedarritzen badute DBHko irteera profila, eta, horietan, mailakatzerik zehazten ez bada, ezinezko egoera baten aurrean geundeke, aniztasunaren printzipioari tiraka ikasle guztiak ez baitira iritsiko konpetentzia guztien lorpen maila berera.
‎DGIR1en eta MIR1 en aburuz, gurasoak irakurketara, literaturaren transmisiora eta heziketa literarioaren printzipioetara ekarri behar dira, etxean, inguru hurbilean, giro egoki bat egon dadin. Ardura konpartitua dela denek dakitela diote, eta konplizitatea bilatzeko ahaleginak egin behar direla aurrekoa bezain argi egon behar duela baieztatzen dute (GE1, GE2, IEE1, AIR1, BIR1). Ahalegin horretan ikasle guraso taldeekin egiten diren literatura tailerrak eta irakurleklubak aipatzen ditu GE1 ek.
‎Jakin zuen badagoela eta, gainera, idazlea da. Eta, edonork jakinaren gainean egon behar luke literatura badaukagula. Berandu hasi ginela?
‎Bi norabideko prozesua planteatzen da: bat, norbanakoaren konpromisotik eta ahaleginetik taldearena eraikitzen da (Liu eta Yang, 2022), eta, bi, norberaren arrakasta lortzeko partekatutako ardurak ere egon behar du (Johnson eta Johnson, 2014).
‎Eta kontzeptu bereizketa hori azpimarratzen du IEE1 ek, bere iritziz, gauza bat literaturaren irakaskuntza baita, eta beste zer edo zer heziketa edo hezkuntza literarioa. Berari bigarrena interesatzen zaiola baieztatzen du, aurreko elkarrizketatuen antzera, ikasle batek literaturari dagozkion trebetasun guztietan gaituta egon behar duelako derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan. Horrela, hiru maila bereizten dituela esplikatzen du:
‎Literatura lanaren zentraltasuna aldarrikatu du IEE1 ek diziplinartekotasunean oinarritutako ereduan, eta hari mutur horri heltzen diote GE1 ek eta BE1 ek ikuspegi konpetentzialetik ere. Azaltzen dutenaren arabera, obra literarioei didaktikaren erdigunea eskainiz gero, komunikazio gaitasuna garatu daiteke konpententzia literarioa lantzen den bitartean, hots, literaturatik hizkuntza lantzea ikuspegi komunikatibo batetik, elkarrekintzan eta elkar elikatuz egon behar dutelako biek ala biek.
‎Pozak eskolan egon behar luke, ikastea plazera da. Munduek liburuetan egon behar lukete, irakurtzea plazera da.
‎Pozak eskolan egon behar luke, ikastea plazera da. Munduek liburuetan egon behar lukete, irakurtzea plazera da.
‎Karneroa parrila modukoa da, sabaitik zintzilik dago, eta egurrezko listoiak ditu bata bestetik bereizita, gazura bitarteetatik irten dadin. Karnero horrek betiere leku freskoan egon behar du, hezetasun, korronte eta argitasun gabeko tokian, beroak gazta harrotu egiten du-eta bestela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia