Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2010
‎Argi egon behar da etxebizitzak zati iraunkorrak eta zati aldakorrak dituela. Eta bereizi behar dira iraunkorra dena eta aldakorra dena.
2013
‎Eraikuntzaren aurrebaldintzak aldatu edota zehaztu nahi badira, hainbat eragileren elkarlana eska dezake. Hau da, sukalde altzarien egileak beste eragile ugarirekin koordinatua egon behar izaten du. Esan beharra dago, instalazio ugarik bat egiten dutela sukaldearen inguruan, eta konplexutasun hori da hain zuzen elkarlan beharraren arrazoi nagusia.
‎Naturari lotutako turismoak aisialdira (kirola, ibilaldiak?) begira egon behar al du ezinbestean?
2014
‎Leon Battista Albertiren De re ædificatoria libri decem izan daiteke arkitektura teorian marrazkigintzaren gorpuzketari hasiera eman dion testua, arkitektura pentsamenduaren mailara goraipatuz baina, aldi berean, neurtzea beharrezkoa den pentsamendua dela agertuz. Horrela, bada, Albertiren esanetan «ikertzeko edo eraikitzeko errealitateari eginiko epaimen kritikoa ahal bidetuko duen berreraikitze intelektual edo arrazional» bati zuzenduta egon behar litzateke marrazkigintza (Alberti, 1991: 94), eta, hortaz, geroago aztertuko dugun bezala, pentsamendu arkitektonikoa eta berarekin lanabes moduan datorren marrazkia eta eraikitzeko prozedura guztiz banatzen dira.
‎Errenazimentua heldu baino lehen, arkitektura artisautza mekanikoa zen; Errenazimentuarekin batera, eta Albertiren esanei jarraiki, arkitektura eraikinen marrazketa arte bilakatu zen. Albertiren esanetan, arkitektoaren buruan bizi zen obra eraikitzeko marrazkiaren beharra egon behar zen. Horrela, bada, arkitektura Arte Ederren erresuman sartu zen, pintura eta eskulturarekin batera (Carpo, 2013).
2015
‎Bai KAPetan bai profesioan. Gauzak ikusteko modu pertsonalak eta desberdinak egon behar dira, noski, baina baztertzaileak izan gabe.
‎Horrekin batera, Adam Carusok proposatutako jabego dentsitate altu batekin, eremu kartsu eta interesgarriak sortuko lirateke. Gainera, espaziomeo krtzialen eta espazio publikoen arteko banaketak garbia izan behar du, aisiak halabeharrez gastu etaontsumoa krekin lotuta egon beharrik gabe.
2016
‎Emakume eta gizon bezala hezten gaituzten heinean erlazionatzeko, mugitzeko, adierazteko gaitasun ezberdinak garatzen ditugu, eta konturatu ez arren espazioaren okupazio ezberdindua eragiten du horrek. Mutilei akziora bideratutako ekintzak sustatzen zaizkie batez ere, botereguneetan egoteko behar diren ezaugarriak lantzen dituztenak: borroka, indarra, abilezia?
‎guztiek har dezakete parte herritar txikienen zaintzan. Jane Jacobs-en hitzetan«(?) kalera begiratzen duten begiak egon behar dira beti, kalearen jabe naturaltzat jo ditzakegun pertsonen begiak(?) ezezagunei azterketa egingo dietenak eta era berean auzotar zein ezezagunei segurtasuna eskainiko dietenak» (Jacobs, 2012: 61).
‎Begiradek, keinuek, laztanek, masajeek, ahotsek erlazioak sortzen dituzte, umea bere gorputz eta irudiaren kontzientziaz jabetzen da. Toki berezi honek gurasoengandik gertu egon behar du, gurasoak umea banatzearen estutasuna baretzen duelako. Legeak aldatzailearen figura 0 eta 1 urteko umeentzat soilik aurreikusten du, baina gomendagarria litzateke 2 urteko umeei ere jartzea, oraindik ere adin horretako ume guztiek ez dituztelako euren beharrak komunean egiten ikasi.
‎Araudi horrek natura eredutzat hartzen du eta hainbat arlotako teknikarien interakzioari esker eraikin baten barne giroan dauden arriskuak identifikatu eta neurtzen ditu, jasangarriak diren balio maximoak ezarriz. Araudiak logela hartzen du arriskuetatik kanpo egon behar duten toki garrantzitsuenen artean, bertan gizakiak loaren bidez indarrak hartzen dituelako, hori izanik pertsona sentiberen dagoen momentua.
‎Puntu honetan ez luke mugarik egon behar, gure formazioak ematen digun ikuspegi zabalaren eredu izan lukete eta diziplina anitzeko esparruak lantzera bultzatu genuke, arkitektura eta hirigintza tradizionalez gain. Bideak amaigabeak dira, ez dago modelorik, formaturik ezta konplitu beharreko estandarrik ere, ikasle bakoitzaren interes eta obsesioen presentzia beharrezkoa izanik.
2017
‎Baina etxebizitza ezin uler daiteke zerbait isolatu gisa; eguneroko bizitzaren sare konplexuaren arabera pentsatu beharra dago. Beraz, proposamenek eskala fisiko ezberdinetatik bideratuta egon behar dute, hiri proiektuaren momentu ezberdinetan daudenak.
‎Auzo eskalan, oinez egin ditzakegun distantzietan, eguneroko bizitza garatzeko beharrezko zerbitzu eta espazioek egon lukete. Inguru horietan ikusgarritasuna, argitasuna, eta erabilera aniztasuna bermatu, eta etxebizitzek irisgarritasun osoko lekuetan egon behar dute.
2018
‎Etxebizitza politika publikoak birpentsatzeko eta alternatiba arrunt bilakatzeko, hiri barnean espazioak badaudela eta egon behar dutela deritzogu. Administrazio publiko eta gobernuei dagokie eskubideen bermatzaile moduan duten rola betetzea.
2019
‎Haurrak etorkizunerako prestatu daitezen, ezaguera modu eraginkor batean transmititzeko helburuarekin, segurtasuna eta kontrola bermatu beharrak definitu du historian zehar gizartearen imajinario kolektiboan sakon txertatuta geratu den eskola arkitektura eredua: Alde batetik, jakituria subjektu aktibo gisa (irakaslea, arbela digitala, ordenagailua...) espazio zabalari aurpegia emanez, beti ikusgai eta guztia kontrolatzen duela, eta bestetik, informazioa jasotzeko prest egon behar duten subjektu pasiboak; hots, haurrak eta nerabeak, jakituria igorle den elementu edo pertsonari begira geldi eta eserita, modu arrazional eta berdintsuan antolatuta. Bestela esanda, eredu produktibo bati erantzunaz, taldeari informazioa transmititu eta segurtasuna eta kontrola bermatzeko, subjektu aktibo bakarraren ikuspuntutik diseinatutako espazioak.
2020
‎Alderdi horretatik, hezkuntza eta ezagutza planteatu behar dira: burdinolak mugitu ala ez, zuzeneko ustiapen ekonomikoaren iturri izan ala ez, gure uribilguak gizakiaren bizitzaren egituraren oinarrizko arteriak dira, eta guk haiekin dugun harreman historikoa eta ezinbestekoa direla-eta, alertan egon behar dugu, haien osasunari eta egoerari dagokienez. Ugari daude gure herrialdean, haien izaera klimatikoa aintzat hartuta.
‎Ura, jakina denez, funtsezkoa da gure bizitzarako, eta baliabide hori erabiltzeko, kudeatzeko, gehiegikeriatan jarduteko... dugun modua gure etorkizunaren oinarria da. Haren balioaren eta geure ondarea balitz bezala babesteko dagoen behar larriaren eta kritikoaren kontziente ez bagara, gizarte gisa dugun etorkizuna arriskuan dago.
2021
‎Aldiri ikerlarientzako etxe bilakatzeko, aldizkari zientifiko izateko" karrera" egitea estrategikoa bilakatu zen, bertan txertatzea hil ala biziko apustua zelakoan. Aldizkari zientifikoak gobernatzen dituen Akademiaren orbitan egoteko beharrak Aldiriren ibilbidea, etorkizuna eta jarduna baldintzatu izan dituela, Erredakzio Kontseiluko kideen artean adostasun handia dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia