2003
|
|
Nekazaritza ondasun bakoitzaren gaineko gehienezko babes neurria (arantzelaren maila) finkatu zuten herrialdeek. Orain bai, abiapuntu gisa onartuko zirengehienezko muga hauek finkatzean herrialde askok, bereziki Iparraldean, nabarmen igo zituzten ordura arte indarrean
|
zegoen
babes maila. Hegoaldean, aldiz, tarifikazioak ekarri zuenaren gaineko ezjakintasunak eraginda batzuetan, eta besteetan aipatutako prozesuan hartu zituzten konpromisoen benetako eragina etaondorioak nolakoak izango ziren ondo balioetsi gabe erabakiak hartu zirenez, beraien babes muga Iparraldekoarena baino maila apalagoan jarri zuten.
|
|
Planteamendu horren arabera, lege honetan, Europar Batasuneko araudian, autonomia erkidegoetako xedapenetan edo garapen xedapenetan ezarritakoa ez betetzea arau hauste administratibotzat hartuko da, eta arau hauste horiek arinak, larriak edo oso larriak izan daitezke. Alde horretatik, arau hauste larritzat jotzen dira, besteak beste,
|
dagokien
babes mailaren erregistroetan kasu bakoitzean beharrezkoak diren datu eta egiaztagirietako zehaztasun falta edo omisio jakin batzuk; dagokion babes mailaren arau espezifikoak ez betetzea, ekoizpen, elaborazio, eraldaketa, kontserbazio, garraio, egokitzapen, ontziratze eta aurkezpen praktikei buruzkoak; eta, halaber, ekoitzitako oinarri ardo apartsua egin eta merkaturatzea.... Arau hauste oso larrien eremuan, Legeak araututako produktuak tratamendu, praktika edo prozesu baimendu gabeen bidez landu, eraldatu edo merkaturatzeko ekintzak sartzen dira, baina betiere osasunerako arriskurik badago.
|
|
Planteamendu horren arabera, lege honetan, Europar Batasuneko araudian, autonomia erkidegoetako xedapenetan edo garapen xedapenetan ezarritakoa ez betetzea arau hauste administratibotzat hartuko da, eta arau hauste horiek arinak, larriak edo oso larriak izan daitezke. Alde horretatik, arau hauste larritzat jotzen dira, besteak beste, dagokien babes mailaren erregistroetan kasu bakoitzean beharrezkoak diren datu eta egiaztagirietako zehaztasun falta edo omisio jakin batzuk;
|
dagokion
babes mailaren arau espezifikoak ez betetzea, ekoizpen, elaborazio, eraldaketa, kontserbazio, garraio, egokitzapen, ontziratze eta aurkezpen praktikei buruzkoak; eta, halaber, ekoitzitako oinarri ardo apartsua egin eta merkaturatzea. Arau hauste oso larrien eremuan, Legeak araututako produktuak tratamendu, praktika edo prozesu baimendu gabeen bidez landu, eraldatu edo merkaturatzeko ekintzak sartzen dira, baina betiere osasunerako arriskurik badago.
|
2007
|
|
Are gehiago, Europar Batasuneko araubidean horrelako babes sistema bat jasotzeko zailtasunak baldin badira, esan daiteke ez direla lege kontuengatik, baizik eta gizatalde horiek babesteko ardura eduki luketen estatu kideen borondate faltagatik, estatu kide horiek gaur eguneko statu quo arekin konforme baitaude (nahiz eta babestuak izatea eskatzen ari diren gizatalde gutxietsiak babes horrekin ados ez egon). Kontuan izanda Europako itunetan edozein aldaketak estatu kide guztien adostasuna behar duela, zaila izango da —baina ez ezinezkoa— gaur egun
|
dagoen
babes maila hobetzea.
|
2009
|
|
1969an Parke Nazional izendatu zuten, eta ekosistema eta espezie ugari biltzen ditu Europan. Andaluziako Naturgune Babestuen Sareko Iraunkortasunaren zuzendari nagusiak, Rocío Espinosa de la Torrek (Almonte, Huelva, 1974), azpimarratu du Espainian ez
|
dagoela
babes maila handiagoko beste lurralderik. Hala ere, arduradunek hainbat mehatxuri egin behar diete aurre, hala nola abuztuan izandako fuel isurketari, desagertzeko arriskuan dauden katamotz iberikoen harrapaketari edo ur eskasiari.
|
2014
|
|
Irudia: Javier Lastras Elikagaien etiketatzeari buruzko etorkizuneko legeriaren helburua da kontsumitzaileari iristen zaion informazioa hobetzea eta elikagaiei
|
dagokienez
babes maila handia bermatzea. Zehazki, arlo honetan kontsumitzaileari informazioa hobetzeko bi alderdi garatu dira, bereziki:
|
|
Janarien tamaina, elikagai batzuen jatorria, nutrizio arloko informazioa edo jatetxeetako eta tabernetako alergenoei buruzko informazioa dira, besteak beste, janarien etiketek abenduaren 13tik aurrera izaten dituzten aldaketa nagusiak. 1169/ 2011 Araudiaren arabera, industriaren sektoreko enpresek hainbat alderdi hartzen hasi behar dute kontuan, kontsumitzaileari iristen zaion informazioa hobetzeko eta elikagaien informazioari
|
dagokionez
babes maila handia bermatzeko. Kontsumitzailearentzako informazioa nahitaezkoa da aurtengo abenduaren 13tik aurrera.
|
2015
|
|
“Etiketak kontu handia du” lelopean, Espainiako Kontsumo, Elikadura Segurtasun eta Elikadura Agentziak (AECOSAN) elikagaien etiketaren abantailak zein diren azaldu du kanpaina berri batekin. Berrikuntza horiek garrantzitsuak dira, kontsumitzaileari iristen zaion informazioa hobetzeko eta elikagaien informazioari
|
dagokionez
babes maila handia bermatzeko. Ekimenaren zati gisa, AECOSANek web gune bat jarri du eskura, eta bertan informazio zabala eskaintzen da, lege nobedade nagusiak eta elikagaien etiketen arloan nabarmenena.
|
2019
|
|
Hain zuzen, aurreko asteko Ancora elkartearen prentsaurrekotik ateratako gauzarik interesgarriena legea saihesteko enpresek erabiltzen dituzten estrategiak izan ziren.Argi dago gure artean ondarea babesteko modurik eraginkorrena jabeak ados egotea dela. Horregatik, ondarea jabego publikokoa bada, aukera handiagoa
|
dago
babes mailaren bat edo beste emateko. Baina, jabetza pribatua edozein gauzaren gainetik jartzen duten legeen aurrean, zaila izango da ondarea babestea jabeek ez badute nahi.
|