Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 166

2001
‎Bidai agentzien bitartez Tour operadorearekin egindako charter hegaldien kasuetan, dagokion Autonomia Erkidegoko Turismo Sailaren aurrean egin daiteke erreklamazioa.
‎Egia da, gaurko jardunaldian ikusiko dugun bezalaxe, modu ugari daudelaikasgelan autonomiaren esparrua lantzeko, eta denak direla baliagarri; baina, ikas prozesuaren helburua hiztun eraginkorrak sortzea dela gogoan izanda, zailenairuditzen zait, ikasgela autonomoki jarduteko gonbitea egingo duen gunea egiteaeta jardun hori ikas prozesuaren mesederako izatea. Uste dut hor dagoela autonomiaren gaiari heltzeko zailtasunik handiena.
2002
‎Euskal markoaren hautaketa ez litzateke, halabeharrez, gauregungo autonomia politikoaren ondorioa izango, ikerketa historikoaren behar metodologikoen luzapena baino; azterketa eremu txikien eta gizarte zehatzen analisiabultzatu baitute azken urteetako korronte historiografiko nagusiek40 Urrun gaude, Pere Anguera k salatutako, balkanizazioaren? arriskutik41 Izan ere, historialari katalanararentzat historiografiaren joera gaur egun indarrean dauden autonomien mugekin bat egitea litzateke, bere inguruan sortutako bibliografia erabiliz eta ikuspegiorokorreko lanak baztertuz. Gure kasuan, eta bereziki Euskal Autonomia Erkidegoaren kasuan, ez dugu lortu oraindik ikuspegi autonomikoa edukitzea; are gutxiago, nazionala izatea.
‎Kontsumoko Arbitraje Batzordera ere jo daiteke, organo horri atxiki gabeko konpainiak badauden arren. Bidaia agentzien bidez tour operadoreekin egindako charter hegaldietan, dagokion autonomia erkidegoko Turismo Departamentuan erreklama daiteke. Hegaldia atzeratu edo bertan behera uzten bada, txartelaren zenbatekoa itzultzeko eskubidea izango da atzerapena edo kitapena justifikaziorik gabe egiten bada (hau da, ezinbestean ez bada), baina konpainiak ez daude behartuta kalte galeren erantzule izatera.
‎– Udalekuko antolatzaileek hartu dituzten instalazioen higiene eta osasun arloko neurriak ezagutzea. – Antolatzen dituzten erakunde publikoak eta pribatuak dagokion autonomia erkidegoko erregistroetan onartuta daudela egiaztatzea. – Azkenik, jarduerak irauten duen bitartean kanpamenduan eskura dauden komunikabideez informatzea.
‎Hori gertatzen bada, etiketan honako hau adierazi behar da: Oliba olio birjina (estra, hala badagokio),( dagokion autonomia erkidegoko edo estatu kideko izendapena) (e) n bildutako oliben (Erkidegoaren, estatu kidearen edo herrialdearen izendapena)". Jatorri deitura babestua (PJD) duten produktu horiei bakarrik esleituko zaie jatorria eskualde mailan. edo adierazpen geografiko babestu bati (LHI).
‎Nik, berriz, zalantza handiak ditut. Printzipio edo oinarri gisa, oso ondo dago autonomiarena. Nork ez du nahi bere buruaren jabe izan?
2003
‎Algen ohiko helmuga zabortegia edo errausketa izaten da. Jarduera horiek debekatuta daude autonomia erkidego askotan, hondakin kutsatzailea baita, Europar Batasunaren arabera. Hori dela eta, Deniak azterketa bat eskatu zion Valentziako Unibertsitate Politeknikoari, algak lehortu eta itsas gatzetik askatu ondoren, beste landare hondakin batzuekin nahasteko soluzioa eman baitzuen, ongarria sortzeko.
‎Hala ere, kutsatuen kasu errealak zenbatutakoen bikoitza izan daitezke, esan zuen Fernando Carrerak, Espainiako Kanpoko Osasun Zentroetako zuzendariak. Bidaiatu aurretik informatzea Hori dela eta, adituek azpimarratzen dute beharrezkoa dela Kanpoko Osasun Zentro batera joatea (40 daude autonomia erkidego guztietan banatuta) herrialde tropikal batera bidaiatzen hasi aurretik, edo herrialde hori presaka badabil, informatu egin behar dela, desplazamendua berehalakoa izan arren, profilaxi neurri eraginkorrak baitaude. Bidaia baino lehen adituarengana joaten ez bada, itzultzean bisitatzea gomendatzen da, ondoezik edo sukarrik izanez gero.
2004
‎–Kolektiboki, Euskara politizatu egin behar da. Hizkuntzari eta politikari dagokien autonomia gordeaz noski eta alderdikeriara erori gabe. Euskararen despolitizazioa zapaltzaileen politika da?. 201
‎Izpi ultramoreekiko (UVA) solarium kabinetako esposizioa baten bidez arautzen da. horrek funtzionamendu jarraibideak ezartzen ditu, eta araudi espezifikoen bidez arautzen da beltzarantzeko zentroak dauden autonomia erkidegoetan. Horrela, aparatuek, ikusteko moduan, zein kategoriatakoak diren, segurtasun oharrak eta Europako Erkidegoaren CE marka erakutsi behar dituzte, segurtasuna bermatzeko.
‎16 Hain zuzen ere, Kataluniako Gobernuak inkonstituzionalitate helegitea jarri dio arau honi, telebista lokalen edukiak finkatzeari dagokionean autonomia erkidegoen eskuduntzak zapaltzen dituela iritzita.
2005
‎Lurzatiketa egintzen inskripzioa X. kapituluan arautu da. Gai horretan, ez da ahaztu hirigintza arau desberdinak daudela autonomia erkidegoetan; horregatik, artikuluak taularrak dira huts hutsean, eta edukiari buruzko autuak, autonomia erkidegoetako arauen bitartez garatuko dira. Horrek esan nahi du, neurri handi batean, hipoteka irtenbideen, irtenbide bakar eta eraberekoen?
‎Herentziak Lagatako zergetan dauden desadostasun nagusiak, helbide fiskala aldatzea ere gomendatzeko modukoak, herentzien tributazioan daude, hau da, Oinordetzen gaineko Zergan. Zerga honetan alde handiak daude autonomia batzuen eta besteen artean. Alde horretatik, aholkulari fiskalek nabarmendu dute Euskal Autonomia Erkidegoarekin eta Nafarroarekin muga egiten duten lurraldeetan izan den domino efektua, herentziak salbuetsita baitzeuden.
‎Espainiako familiek Etiopian egindako adopzioen gorakada lehorrean atxilotu du herrialdeko Gobernuak, baina modu esklusiboan bide “publikoan” egindako adopzioetarako, hau da, “libreki”. Adopzio mota horiek familiak egiten ditu, ordena horretan, dagokion autonomia erkidegoaren bidez, ondoren Gobernuak (Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioa) eta gero enbaxadak edo kontsulatuak. Gizarte Gaien Sailak uste du dena etiopiako barne politikako arazo bati zor zaiola, baina Afrikatik beldur dira adoptatutakoen “segimendu txostenak” jasoko ez ote dituzten.
‎Gizarte Gaien Sailak uste du dena etiopiako barne politikako arazo bati zor zaiola, baina Afrikatik beldur dira adoptatutakoen “segimendu txostenak” jasoko ez ote dituzten. Derrigorrezko izapide hori dagokion autonomia erkidegoak eta Gobernuak berak dute. Hala ere, Etiopiak ez die inolako eragozpenik jartzen adopzioei Nazioarteko Adopziorako Entitate Laguntzaileen (NAE) bidez. Afrikako Adopziorako zuzendariorde nagusiaren arabera, “askatasunez gero eta adopzio gehiago egin dira, eta sistema horrek bideratzaileen eta umezurztegien portaera ez oso etikoak eragiten dituela susmatzen da; horren ondorioz, familia epaileari txosten negatiboak bidaltzea erabaki da, adopzio publikoa denean”.
‎Familia Plangintzako Zentroak daude Espainiako ia hiri guztietan. Telefono gidetan eta Interneteko bilatzaileetan agertzen direnez gain, haiei buruz galde daiteke sexu informazioko doako telefonoan() edo dagokion autonomia erkidegoko Emakumearen Sailean.
2006
‎Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak beste proposamen bat egin du: errektorea unibertsitateko komunitateak edo klaustroak aukeratuko du, “bere lurraldeko unibertsitate guztietarako erabaki homogeneoan dagoen autonomia erkidegoko legediaren arabera”. LOUren aldaketak, RUNAEren arabera, unibertsitate hauteskundeetan ikasle botoaren ponderazioa haren garrantziaren araberakoa eta “nahikoa eta egokia” izango dela bermatzeko balio behar du; errektorea aukeratuz gero, “bereziki galdagarria” izango da.
‎Bilera horietan, besteak beste, eskualdatu beharreko baliabide pertsonal, material eta ekonomikoei buruzko oinarrizko alderdiak zehaztu ziren. Era berean, Espetxeetako Zuzendaritza Nagusiak eta dagokion autonomia erkidegoak informazioa emateko aldebiko bilerak egitea erabaki zen, laguntza espezializatuaren arloan indarrean dauden hitzarmenak berritzeko eta hitzarmenik ez duten erkidegoen kasuan hitzarmen bat planteatzeko. Urtarrilean, informazio saio aldeaniztun bat egin zen, eta erkidego guztiek hartu zuten parte, Kataluniak, Euskadik eta Nafarroak izan ezik.
2007
‎Zer dago autonomiaren bidean bestean ez dagoena, adibidez?
‎Pisua aurkitzeko behin behineko eskaria onartu dela iragartzen zaion unetik, hiru hilabete ditu errenta kontratua aurkezteko. Etxea kokatuta dagoen autonomia erkidegoan dokumentazioa aurkeztu ondoren, erkidegoak bi hilabete baino lehen hartu behar du erabakia. Eskaria onartuz gero, interesdunari edo interesdunei eta Ministerioari jakinaraziko die.
‎1 Datuak Babesteko Agentziaren eginkizunak, 37 artikuluan araututakoak non ez diren j), k) eta l) idatz zatietakoak, eta, datuen nazioarteko transferentziei dagozkienez, f) eta g) idatz zatietakoak eta 46 eta 49 artikuluetan araututakoak, autonomia erkidego bakoitzeko organoek beteko dituzte, euren eskumenen esparruan, eginkizunok direnean izaera pertsonaleko datuei dagozkienez autonomia erkidegoek eta horien lurralde esparruko toki administrazioak sortu edo kudeatutako fitxategien gainekoak. Organo horiek kontrol agintariak izango dira, eta organo horiei erabateko independentzia eta objektibotasuna bermatuko zaizkie euren eginkizunak betetzean.
‎Espainiako beste hizkuntzak ere ofizialak izango dira haiei dagozkien autonomia erkidegoetan, beraietako estatutuekin bat etorriz.
‎Legeak, hertsi hertsian esparru zibilekoa baita, ez du administrazio zehapenik ezarri, arauak betetzen ez diren kasurako. Baina argi dago autonomia erkidegoek jarduera turismo jarduera gisa kalifikatzen badute, edo kontsumitzaileak eta erabiltzaileak babesteko autonomia arauketa garatuta, ez betetze horiek kasuan kasuko legeriaren arabera zehatzeko moduko arau hauste administratibo moduan har daitezkeela, legeak txandakako aprobetxamendu eskubideen titularrei aitortutako eskubideei kalterik egin gabe. Haatik, legeak lortu nahi du ez betetze horiek isolatuak, edo, gutxienez, oso ohikoak ez izatea, eta, beraz, Administrazioak esku hartzeko beharra gutxienetan gertatzea.
‎Estatu zentralak eta autonomia erkidego bakoitzak legeak ematen dituzten legegintza organoak eta erregelamendu lerruneko arauak ematen dituzten organo betearazleak dituzte. Bada, Estatuko arauak ez daude autonomia erkidegokoen gainetik, hau da, hemen ez dihardu hierarkia printzipioak, eskumen printzipioak baizik. Horregatik, Estatuko lege bat ez da autonomia erkidegoko legea baino goragokoa.
‎Planteatu den zalantza da ea posible den autonomia erkidegoetako Gobernuek lege dekretuak onestea. Doktrinaren gehiengoak ezetz uste du, aukera hori ez baita bildu gaur egun indarrean dauden Autonomia Estatutuetara (horietako batzuetan hasieran ezarrita egon zen, baina onetsi aurreko parlamentu eztabaidetan kendu egin zen). Euskal Autonomia Erkidegoaren kasuan salbuespen bat dago, eta salbuespen egoera bat dela bide:
‎EKren 150.1 artikuluan ezarritakoaren arabera, estatuaren eskumeneko gaietan, Gorte Nagusiek autonomia erkidego guztiei edo horietatik batzuei ahalmena eman ahal izango diete beren buruentzat legegintza arauak emateko, betiere estatuaren legeak finkatutako printzipio, oinarri eta gida-lerroen esparruan. Auzitegien eskumenari kalterik egin gabe, esparru lege bakoitzak ezarriko du Gorte Nagusiek nola kontrolatuko dituzten autonomia erkidegoetako legegintza arau horiek (printzipioz, Kongresuaren kontrola EKren 82 artikuluko legegintzarako eskuordetzaren kasuetan bezala egiten da, eta Senatuan nahitaezkoa da lege hauen inguruan ganbera horretan dagoen Autonomia Erkidegoen Batzorde Nagusiak egin beharreko txostena). Lege horiek eta EKren 149.1 art.ko oinarrizko legegintza bereizteko, bi xehetasun hartu behar dira kontuan:
‎Legeak kasuan kasuan zehaztuko du finantza bitartekoen transferentzia egokia, bai eta estatuak bere buruarentzat erreserbatzen dituen kontrolbideak ere. Lege horien izapidetza egiteko, Senatuan dagoen Autonomia Erkidegoen Batzorde Nagusiaren txostena behar da, baita Estatu Kontseiluko Batzorde Iraunkorrari egindako derrigorrezko kontsulta ere, EKLOren 22 art.an ezarritakoaren arabera. Kontrolari dagokionez, egile batzuek eskuordetu daitezkeen eginkizunak (gobernuak kontrolatu ditzake) eta transferitu daitezkeenak (ezin daitezke kontrolatu) bereizi dituzte; eskumena berreskuratzeko ahalmenari dagokionez, egile batzuen iritziz eskuordetza berreskuratzeko modukoa da, eta transferentzia ez; beste batzuen ustez, ordea, kasu batean zein bestean berreskuratzea egin liteke, nahiz eta orain arte horrelakorik ez egin, eta, beraz, eskuordetzaren eta transferentziaren ondoreen arteko bereizketa ez da orain arte ikusi.
‎Itunaren helburua tartekatuta zeuden errekurtsoei irteera bat ematea zen. Hala ere, gobernuaren errekurtsoak saihets zitezkeen, baina ez ordea erakunde pribatuenak, kaltetuak ateratzen zirela kontsideratzen baldin bazuten; haientzat ateak irekita geratzen ziren eta epaitegietara jo zezaketen Biltzar Nagusiek onetsitako Foru Arauen aurka, nahiz arautzeko gaitasun hau jasota egon Autonomia Estatutuan zein Ekonomia Itunean. Horrela heldu zaigu loapizazioa Ekonomia Itunera, zeina, bestalde, euskal hiritar oro bat beronekin, edozein izanda ere bere atxikipen politikoa.
‎2007ko urtarrilean, Australiako Hegoaldeko Gales Berriko Unibertsitateko ikasle talde batek lortu zuen Jaycar SunSwift III autoak Australiako OutBack basamortuko 4.000 kilometroak zeharkatzea bost egun eta erdian. Nolanahi ere, mugitzeko eguzki argiaren mende dauden autonomia gutxiko ibilgailuak dira. Gainera, errendimendua optimizatzeko lehentasunak bidaiarien bidaiari lekua ahalik eta gehien murriztea dakar, normalean pertsona batentzako edo birentzako lekua duena.
‎Udalerri bakoitzari dagokion autonomia erkidegoko larrialdietarako lurralde zerbitzua (112) dagokio. Asturiasen bazaude, deitu telefono mugikor batetik 112ra, izan dela jakinarazteko istripu bat, non eragiketa gela batera joango den.
‎EAEn, DBHko atzerritarren %41, 9 ikastetxe pribatu edo itunduetan matrikulatuta dago. Baina, egiazki, alde handiak daude autonomia erkidego bateko edo besteko ikastetxe batean dauden ikasle atzerritarren artean. Euskal Autonomia Erkidegoa nabarmentzen da:
‎Espainian, estatu zentralizatu batetik estatu auto  nomiko batera arrakasta handi samarraz iragan zen diktadorea hil ondoren. " Autonomia erkidego" batzuk artifizialak diren arren, adostasun zabala dago autonomia bera eta erregioetako mugak onartzeko. Hego Euskal Herria da salbuespena.
2008
‎Hego Euskal Herriari konparatuz, euskara ez da ofiziala Ipar Euskal Herrian, 1978ko Espainako konstituzioak bere 3.2 azpi artikuluan aitortzen duen bezala: " Espainiako beste hizkuntzak ere ofizialak izango dira haiei dagozkien autonomia erkidegotan, beraietako estatutuekin bat etorriz". Halere, 3.1 azpi artikuluan hori irakur daiteke:
‎Tratatzeko Gune Baimenduak beretzat hartuko du ziurtagiri horren kopia bat, eta beste kopia bat bidaliko du dagokion autonomia erkidegora, hamabost egun igaro baino lehen.
‎Laburbilduz, esan daiteke egun ez dagoela autonomia erkidegoen tributu sistemarik, hots, erkidegoetako tributuen multzo sistematiko, zentzuzko eta antolaturik. Erkidegoek tasa berriak ezarri dituzte, eskumenak eskuratu ahala zerbitzu berriak hartu dituztelako euren gain.
‎Gazteentzako edo adin ertaineko pertsonentzako produktuei 55 urtetik gorako pertsonentzako txartel espezifikoak gehitzen zaizkie. Kontua da titularrei abantaila gehigarri gutxi eskaintzen dizkien produktua dela; izan ere, kreditu edo zordunketa txartel klasikoak dira, eta horiei beste abantaila batzuk gehitu besterik ez zaie egin behar, bazkide diren adinekoentzako klub bateko kide izateagatik edo erakunde jaulkitzailea dagoen autonomia erkidegoak sustatutakoengatik. Gainera, kasu batzuetan, ordaintzeko modu hori autonomia erkidego jakin batean bizitzea besterik ez da.
‎Eskaintza autonomikoa Banku eta kutxek ezartzen dituzten baldintzak desberdinak dira txarteletan. Gaztela Leongo bi entitatek kontratatzeko baldintza gisa jartzen dute titularra entitatearen egoitza nagusia dagoen autonomia erkidegoan bizitzea. Horietako bat Caja Segovia da, adinekoen artean ordaintzeko modu hori bultzatzen duena, baita ‘60ko Klubaren’ bidez ere, saioa beteta duten bezeroentzat.
‎Arteak, Kirolak, Gizarte Zientziak, Komunikazioa eta Giza Zientziak, Konkordia, Nazioarteko Lankidetza, Ikerketa Zientifiko eta Teknikoa, eta Letrak. Gainera, beste literatura edo arte sari asko ez dira aitortu behar, baldin eta erakunde publikoren batek deitu eta Estatuko Aldizkari Ofizialean edo dagokion autonomia erkidegoan argitaratzen badira, eta hedapen nazional handiko egunkari batean argitaratzen badira. Aldiz, derrigorrezkoa da irabazi asmoa duten edo ez duten entitate pribatuek sustatutako sari mota guztiak aitortzea.
‎Gainera, “Nekazaritza ekologikoa” legenda jarri behar da ontzi guztietan. Bereizgarri horren bidez, produktua egin den finka edo industria dagokion autonomia erkidegoko agintaritza arduradunaren kontrolpean dagoela ziurtatzen da. Era berean, kontrol hori da produktuak kontsumitzailearen ustez eta espero den kalitateari erantzuteko berme ofizial bakarra.
‎Ikasturte oso bat Espainiako unibertsitate publiko batean matrikulatzeak 500 eta 850 euro bitarteko gastua eragin dezake familientzat, aukeratutako titulazioaren, ikasgai kopuruaren eta ikastetxea kokatuta dagoen autonomia erkidegoaren arabera. Baina, aldagai horiez gain, nabarmen jaitsi daiteke ikasturtearen amaierako prezioa, eta doakoa ere izan daiteke, baldin eta ikasleak Espainiako unibertsitateek matrikula ordaintzeko ezartzen dituzten salbuespenak edo kenketak jasotzen baditu.
‎Extremaduran, kuotak 375 euroraino jaisten dira hilean, baina gogoratu behar da 1.100 euro baino gutxiago kobratzen duen eskualde handiena dela. Beste muturrean daude autonomia erkidego garestienak: Katalunian, 1.253 euro ordaintzen dute etxebizitza babestuaren metro karratu bakoitzeko; Nafarroan, 1.241,7 euro/ m2, eta Euskal Herrian, 1.216,3 euro/ m2 Hau da, 90 metroko etxebizitzak 112.000 euro inguru balio dute hiru eskualde horietan, hau da, 25 urterako hipoteka bat, hilean 545 euro ordaintzea eskatuko lukeena, baldin eta aldez aurretik 22.400 euro ordaindu badira, hau da, etxebizitzaren prezioaren %20, gainerako %80 baino ez baita finantzatuko.
‎Izan ere, lan egin ahal izateko, langile guztiek gutxienez zortzi orduko prestakuntza jaso dutela egiaztatu dute 2012ko urtarrilaren 1a baino lehen. Komunikatutako zerrendak Erregistroaren garapena enpresa helbideratuta dagoen autonomia erkidegoko lan agintaritzari dagokio, eta horrek asko moteldu du du neurriaren zehaztapena, nahiz eta Azpikontratazioa arautzen duen Legea 2007ko apirilean sartu zen indarrean. Menpeko langileak dituzten enpresa eta autonomo guztiek eman dute izena.
‎Gainera, ez dute burtsan kotizatzen eta, beraz, ezin dira kapital pribatuz erosi. Kutxek beren egoitza dagoen autonomia erkidegoaren kontrola dute eta organo kudeatzaileek botere publikoek aukeratzen dute. Autonomia erkidego batean helbide soziala bertan izan gabe jarduten duten aurrezki kutxek autonomia erkidego horretako gizarte ekintzako inbertsio edo gastuak egin behar dituzte, eskualdean jasotzen dituzten baliabideen proportzioan.
‎Beste eredua ikasketa horiek Espainiako hizkuntza eta kulturako irakaskuntzekin eta, hala badagokio, atzerriko hizkuntzekin osatzearen emaitza da. Espainiako hizkuntza eta kulturaren irakaskuntza osagarri horien curriculuma eta ordutegia Hezkuntza Ministerioak eta gainerako hezkuntza administrazioek finkatzen dituzte, eta geografia eta historiako edukiak jaso behar dituzte, bai Espainiakoak, bai ikastetxea dagoen autonomia erkidegokoak. Eduki horiek sartzeak erraztu egiten du ikastetxe horietako ikaslea ikasketa planaren edozein unetan Espainiako hezkuntza sistemara itzultzea, derrigorrezko mailetan ez baitu inolako aitorpenik edo homologaziorik eskatzen.
‎Han, familia liburua eta eskatzailearen NANa eskatzen dituzte. Tramite hori egin ondoren, jaiotzagatiko laguntza eska daiteke, haurra inskribatuta dagoen autonomia erkidegoak ematen duena. Eskualde bakoitzak prestazio desberdinak ditu eta ez dira beti haur guztiengana iristen.
‎Horretarako, Ministerioak 121 milioi euro jarriko ditu 2009an, iragarri zuen. Eskola goiz uztearen Europako adierazleak erakusten du, gaur egun, 18 eta 24 urte bitarteko Espainiako gazteen %31k ez duela derrigorrezko hezkuntzatik haratago ikasten, eta alde handiak daude autonomia erkidego batetik bestera, eb batez besteko %14, 8aren aldean. Egoera horren aurrean, lurralde bakoitzean abandonatzea murrizteko helburuak finkatzeko eskatu zien ministroak kontseilariei.
2009
‎Espainiar Konstituzioaren 3.1 artikuluko lehenengo paragrafoan gaztelania Estatuko hizkuntza ofizialtzat jotzen da, horrekin, bistakoa denez, gainerako hizkuntza ofizialekiko egoera desberdinean kokatuz, bera baita Autonomia Erkidego guztietan eta, beraz, Estatuko lurralde guztian, ofiziala den bakarra. Bestalde, Konstituzioko 3.2 artikuluaren arabera," gainerako hizkuntza espainiarrak ere ofizialak izango dira dagokien Autonomia Erkidegoan, bertako Estatutuen arabera". Beraz, gaztelaniarentzat ezarritako ofizialtasun bera aitortzen zaie gainerako hizkuntza espainiarrei, nahiz eta Autonomia Erkidegoaren lurralde eremura mugatuta egon.
‎Euskarari buruzko Foru Legea aztertu aurretik, lehenik eta behin mahai gainera daitekeen arazoetako bat honakoa da: Konstituzioko 3.2 art.ak —xedatzen duenean" gainerako hizkuntza espainiarrak ere ofizialak izango dira dagokien Autonomia Erkidegoan, bertako Estatutuen arabera" — ahalbidetzen ote duen Foru Erkidegoko zati batera soilik mugatzea hizkuntza autonomikoaren ofizialtasuna. Gure aburuz, ikuspuntu juridikotik, hori egiteko aukera ematen du Konstituzioko 3.2 art.ak; balizko etorkizun bati begira ordea, gerta liteke Foru Parlamentuak" euskal hiztunen eremuak" Foru Erkidego osora hedatzen direla adieraztea.
‎Mahai gainera daitekeen arazoetako bat honakoa da: Konstituzioko 3.2 art.ak —xedatzen duenean" gainerako hizkuntza espainiarrak ere ofizialak izango dira dagokien Autonomia Erkidegoan, bertako Estatutuen arabera" — ahalbidetzen ote duen Foru Erkidegoko zati batera soilik mugatzea hizkuntza autonomikoaren ofizialtasuna.
‎espainiar orok hizkuntza komunik baduela eta, ondorioz, hizkuntza hori jakintzat jotzen dela egoitza edo auzotasun faktoreak alde batera utziaz. Alabaina, ez da berdina gertatzen dagokion Autonomia Erkidegoaren esparruan koofizialak diren gainerako espainiar hizkuntzekin; izan ere, Konstituzioak ez du haiek jakiteko betebeharrik ezartzen. Noski, hori ez egiteak ez dakar diskriminaziorik, gaztelera jakitera behartzen duten arestian aipatu balizkorik ez baita gertatzen hizkuntza koofizialetan".
‎Eskabide horiek ikastetxeak ikasleari buruz egiten duen balorazio partikularrarekin osatuko dira. Lanpostuak esleitzea Kasu bakoitzean dagokion autonomia erkidegoak izendatutako organoaren ardura izango da eskaerak baloratzea, ikaslearen ezaugarri pertsonalen arabera, programan sartzeko dituen aukera errealen arabera, programan parte hartzea pedagogikoki egokia den edo ikasleak aldeko beste jarrera batzuk dituen kontuan hartuta, hala nola, ikasturtean zehar gainerakoekiko errespetua eta tolerantzia; horiek guztiak positibotzat jo daitezk... Hautatzeko, familiaren babesgabetasun egoerak hartzen dira kontuan Kontuan hartzen den beste irizpide bat ikasleak babesik gabe uzten dituzten familiako inguruabarrak dira:
‎Irakasle edo ikastetxe elkartu bati eskaeran zuzenean proposatzen dizkiotenak. Dagokion autonomia erkidegoak lagundutako elebitasun programa ezarrita duten ikastetxeetan parte hartzen dutenak. Europako programetan parte hartzen duten ikastetxeak, etengabeko ikaskuntzako programaren barruan, hala nola Comenius, Erasmus, Leornado, etab. Hizkuntzen Europako Porfolioa ezartzen duen sarean sartutako ikastetxeek lehentasuna izanen dute ikastetxeetako zuzendaritza taldeetako kideek ere.
‎Erreforma txikietan, ez dirudi oso interesgarria denik onura horri heltzea, baina dirua aurrezten da: irekidura bat zabaltzean (ate bat), 2.000 euroko gastua eragin dezakeena, Estatuak 500 euro ordainduko lituzke dagokion autonomia erkidegoak. Laguntzaren onuradunak etxebizitza gutxienez bost urtez alokatzen badu, zenbatekoa 6.500 euro artekoa izanen da.
‎Bizilagunek erabaki dezakete jabekideen batzordean lortutako akordioen eskariz – kontratista batengana jotzea, pasilloak, igogailuak, arrapalak, zoladurak edo harlauzak jartzeko aurrekontua lortzeko. Ondoren, dagokion autonomia erkidegoko bulegoetan kredituan eskatu dute dirua. Babestutako aurrekontua elementu komunen eta instalazio orokorren gaineko obra osoa izanen da, higiezinaren etxebizitza partikularrekin eta merkataritzako lokalekin mugakide diren eraikinaren zatietan beharrezkoak direnak barne.
‎–Ez dugu inolako arazorik agendan jasotako edozein gaiez hitz egiteko. Prest gaude autonomiaz edo independentziaz eztabaidatzeko, bitartekariak proposatzen duen edozertaz?, azaldu du Beisatek. Sahararren eskubideei ez diotela horregatik uko egingo nabarmendu du:
‎Hizkuntza aniztasuna hala dagokien autonomia erkidegoetara mugatu nahirik eta Espainia, kolore bakarreko esentzia uniformeak baino ez dituen Estatua bailitzan, herrialde elebakartzat gorde nahirik, hitzetik hortzera Konstituzioak eman bide dituen argudioez baliatzen diren pertsona hauek bistan da oso irakurketa partziala eta interesatua egiten dutela, bai Konstituzioarena bai gainerako legeriarena ere.
‎Hau da, Espainiako eskualde guztiek, handiak zein txikiak izan, autonomia batekoak behar dute izan. Aitortzen du ezberdintasun txiki bat dagoela autonomia historikoen —lau dira guztira, Euskal Herria barne— eta gainerakoen artean, baina gutxieneko oinarri batzuk ezartzen ditu autonomia guztientzat eta, batez ere, ezein autonomiak gaindi ezin dezakeen muga. Autonomien Estatuak, antolatua dagoen moduan, Espainiako eskualde guztien arteko harmonia bermatuko luke.
‎Eta halaxe egin da autogobernuaren hasiera hasieratik: autonomia espainiarren artean ez dago autonomiarik Jaurlaritzak beste eskuduntzarik daukanik diruari eta poliziari dagokiela, ezta Kataluniak ere: katalanek ez dute Kontzertu Ekonomikorik eta Mossos d’Esquadra jostailuzko polizia da Ertzaintzarekin alderatuta.
2010
‎...tetzen ez direla hamarkadak igaro diren honetan, galiziako parlamentuak 2005eko urtarrilaren 25ean aho batez onartu zuen Plan Xeral de Normalización Lingü� stica de Galicia izenaz ezagutzen dena4 bestalde, 2001ean espainiak europako kontseiluaren eskualdeetako hizkuntzen eta hizkuntza gutxituen ituna sinatu eta berretsi zuen, eta horko testu hori espainiako araudi konstituzionalaren eremuan dago autonomia estatutuak dauden maila berean; hala ere, espainiako zein erkidegoko gobernuek ez dute aintzat hartzen, 2005eko eta 2008ko europako kontseiluaren adituen komiteak egindako txostenek agerian uzten duten gisan5.
‎Epaileak espainolak dira, han hautatuak, sistema espainol batean. Ez dago autonomiarik, kontzerturik ez ezer.
‎Gobernuak eta Autonomia Erkidegoek defizita murrizteko eta 2013rako Barne Produktu Gordinaren% 3a lortzeko plana onartu dute; dena den, PP agintean dagoen autonomia erkidegoak abstenitu egin dira, egonkortasuna lortzeko helburuekin ados egon arren.
‎Hau da ohikoena Espainiako autonomia erkidego gehienetan. Hala ere, salbuespen bezala, eta probintzia batzuen lan zama edo bestelako inguruabarrak alegatuz, BJLOren 78 artikuluarekin bat, litekeena da gizarte areto bat baino gehiago egotea autonomia erkidego bateko JANean. Kasu horretan, areto bakoitzaren jurisdikzioa eutonomia erkidegoaren probintzia bakarrera edo batzuetara mugatuko da, eta egoitza probintzia horretako hiriburua izango da.
‎Erreformaren arabera, HJParen berariazko fasean ikasleek aurkeztu ahal izango dituzten irakasgaien kopurua lau izango dira gehienez, antolamenduaren konplexutasuna saihesteko, eta berariazko faseko eta fase orokorreko ariketetarako baldintza berak ezarriko dira. Bi kasuetan, ariketa bakoitzak bi aukera izango ditu (ikasleak bat aukeratu du), eta azterketa egiten den ikastetxea dagoen autonomia erkidegoko edozein hizkuntza ofizialetan erantzun ahal izango dio ikasleari. Halaber, bermatu egiten da norgehiagoka dagoen egoeretan aukera berberak emanen zaizkiela ikasle guztiei.
‎2009an, 65 urtetik gorako 25 mendeko pertsona zeuden lan egiteko adinean zeuden 100 pertsonako, eta 16 urtetik beherako 23 Agettek dio mendekotasun tasak “eskualdeen arteko sakabanatze handia” izan duela, Kanariar Uharteen %39, 8 eta Gaztela eta Leonen %52, 5 artean baitago. Kanariar Uharteak, Balear Uharteak(% 42,6), Madril(% 44,8), Murtzia(% 45,1), Andaluzia(% 45,5) eta Valentziako Erkidegoa(% 45,8) dira hobekien kokatuta dauden autonomia erkidegoa. Aitzitik, Gaztela eta Leon(% 52,5), Aragoi(% 50,8), Galizia(% 50,3) eta Extremadura(% 50,1) dira tasarik okerrena duten eskualdeak.
‎Nork du murrizketa matrikularen ordainketan? Aukeratutako titulazioaren arabera, irakasgai kopurua, ikastetxea kokatuta dagoen autonomia erkidegoa eta, batez ere, unibertsitatea publikoa edo pribatua bada, karrera bateko lehen kurtsoaren kostua 655 eurotik 18.000 eurora bitartekoa izan daiteke. Hala ere, pertsona batzuek murrizketa handiak lor ditzakete prezio horien gainean, baita doakotasuna ere, Espainiako unibertsitateek matrikula ordaintzeko ezartzen dituzten salbuespen edo kenketetako batzuez baliatzen baitira.
‎Estatuko Batzorde horren mende, ugatzetarako lan-talde bat sortu zen, Natur Ingurunearen eta Oihan Politikaren Zuzendaritza Nagusiko Biodibertsitatearen Zuzendariordetza Nagusiak koordinatua. Lantalde hori espeziearen presentzia eremua dagoen autonomia erkidegoetako ordezkariek osatzen dute, eta gonbidatutako adituek laguntzen dute. Bertan, espeziea kontserbatzeko Estrategia Nazionalaren esparruan eskumena duten administrazioen jarduerak koordinatzen dira.
‎Hortik aurrera, eskubide hori eraginkorra izan dadin, izapide batzuk egin behar dira. Lehenik eta behin, enpresarekin akordio batera iristen saiatu behar da, “aurretiazko nahitaezko adiskidetze” ekintza baten bidez. Horretarako, dagokion autonomia erkidegoko Bitartekotza, Arbitraje eta Adiskidetze Zerbitzura jo behar da. Hala ere irizpenarekin ados ez bazaude, demanda jar dezakezu Lan arloko Epaitegian.
‎Prozesu horretara jo behar du, kargu uztearen gutuna jasotzen duen langileak ez ezik, ahoz kaleratu denak ere. Adiskidetze eskaera dagokion autonomia erkidegoko Bitartekotza, Arbitraje eta Adiskidetze Zerbitzuan kudeatu behar da. Lan agintaritzak alderdiak aipatzen ditu akordio batera iristen saiatzeko, eta langilea bere lanpostura itzuli ahal izateko edo dagokion kalte ordaina jaso ahal izateko, hau da, izapide aldiko soldatak (langileak prozesu hori egiten den egunetan lan egin izan balu jasoko zukeen dirua).
‎Jarduera uzteko legezko egoeran egotea: dagokion autonomia erkidegoko Enplegu Zerbitzu Publikoak edo, hala badagokio, Itsas Armadako Gizarte Institutuak egin ditzakeen prestakuntzako, lanbide orientazioko eta jarduera ekintzailea sustatzeko jardueren bidez lan merkatura itzultzeko prest egotea. Kotizaziopeko erretiro pentsiorako eskubidea izateko adin arrunta bete ez izana, salbu eta langile autonomoak ez badu frogatzen horretarako eskatzen den kotizazio aldia.
‎Pneumologia eta Kirurgia Torazikoaren Espainiako Elkarteak (SEPAR) egindako “BGBK banaketaren desberdintasun geografikoak Espainian” azterlanaren arabera, Espainiako Pneumologia eta Kirurgia Buxatzaile Kronikoaren (BGBK) prebalentzia, diagnostiko eta tratamenduari dagokienez, aldeak daude autonomia erkidegoen artean. Ikerketa horrek erakusten du BGBK oso garrantzitsua dela Espainian.
2011
‎Halaber, kontuan izan behar da dagokion autonomia erkidego edo udalerriaren araudi edo ordenantzek gai honi buruz agintzen dutena. Gaur egungo arau gehienek eroale guztiek hodi edo galerien barruan sartuta egotea agintzen dute, sarea hedatu behar den bakoitzean zoladura altxatu beharrik ez izateko.
‎Ziurtagiri hori eta dokumentazio teknikoa dagokion autonomia erkidegoaren organo eskudu­nera eraman behar da, baita dokumentazio teknikoa eta azken ziurtagiria ere.
‎EHEk ezin dute instalazio hartzailea banaketa sarera konektatu, baldin eta dagokion autonomia erkidegoak bideratutako instalazio ziurtagiriaren kopia entregatzen ez badute.
‎Borondatezkoa eta ordaindu beharrekoa izan arren, LOEk adierazten du. Administrazio Publikoek nahikoa plaza bermatu behar dituztela (haur hezkuntzan) haiek eskatzen dituzten herritar guztientzat?. Baina, egia esan, zerbitzuak ez daude berdin banatuta Espainian, eta alde handiak daude autonomia erkidego batzuetatik besteetara, bai eta hirigunearen eta landa ingurunearen artean ere.
‎Ekainaren 22ko 12/ 2005 legeaz geroztik146, hizkuntza ofi zial propioa duten autonomia erkidegoetan erregistro zibilaren orriak bi hizkuntza ofi zialetan (gaztelaniaz eta bestean) antolatu behar dira. Horrela, idazpenak gaztelaniaz edo erregistro zibila dagoen autonomia erkidegoko berezko hizkuntza ofi zialean egingo dira, adierazpena zein hizkuntzatan egin den edo aurkezten den agiria zein hizkuntzatan idatzita dagoen aintzat hartuz.
‎Sustapen Ministerioak 2010ean laguntzak baino gehiago eman zituzten autonomia erkidegoei eskaini die akordio bat, autonomia erkidego horietan 2011ko helburuen kontura, autonomia erkidegoek salmentan dauden etxebizitza babestuak erosteko eta sustatzeko emandako diru-laguntza guztiak ordaintzeko, Estatuko Etxebizitza eta Birgaitze Planaren programan aurrez hitzartutako kupoen gainetik. Sustapen Sailak zehaztu zuen 2010era arte aurreikusitako Sarrerarako Estatuko Zuzeneko Laguntza eskuratzeko baldintzak betetzen zituzten eskaerak soilik sartuko direla akordio horretan, baina programatik kanpo geratu ziren, dagokion autonomiaren gehiegizko kupoagatik. Zehazki, erosketa edo eraikuntzako prozedura aurreratuei zuzentzen zaie, behar den finantzaketa eman eta Ministerioari 2010eko abenduaren 31 baino lehen jakinarazia badute.
‎Gizarte Segurantzaren ordezko gisa diharduten gizarte aurreikuspeneko mutualitateek kasu horietan jasotzen dituzten prestazioak ere hor daude. Halaber, salbuetsita daude autonomia erkidegoetatik edo toki entitateetatik amatasunagatik jasotzen diren prestazio publikoak. Harreragatiko laguntza publikoak eta 65 urtetik gorakoen edo minusbaliatuen egoitzetan edo eguneko zentroetan egonaldiak finantzatzeko laguntzak ere salbuetsita daude, baldin eta gainerako errentak ez badira Ondorio Askotarako Errentaren Adierazle Publikoaren (OAEAP) bikoitza baino gehiago.
‎Gizarteratzeko errentak aitortu behar dira? PFEZtik salbuetsirik daude autonomia erkidegoek ezarritako gizarteratzeko gutxieneko errentak, bai eta gizarte bazterketako arriskuan dauden taldeei, gizarte larrialdiko egoerei, bizitokiei, elikadurari, eskolatzeari eta behar adinako baliabide ekonomikorik ez duten adingabeen edo minusbaliatuen oinarrizko gainerako beharrei erantzuteko laguntzak ere. Era berean, salbuetsitzat jotzen dira indarkeriazko delituen biktimei emandako laguntzak, 35/ 1995 Legean eta Genero Indarkeriaren aurkako Babes Integralerako Neurriei buruzko 1/ 2004 Legean aurreikusitakoak, eta genero indarkeriaren biktimei emandako gainerako laguntza publikoak.
‎4 Kostuak kalkulatu Hezkuntza Ministerioaren datu ofizialen arabera, unibertsitate publikoetako ikasturte oso baten batez besteko kostua 878 eurokoa izan zen joan den ikasturtean. Hala ere, kopuru hori nabarmen alda daiteke, unibertsitatea kokatuta dagoen autonomiaren eta aukeratutako titulazioaren esperimentaltasun mailaren arabera. Tasa akademikoen (kredituen) prezio publikoa urtero finkatzen dute erkidegoek, eta Unibertsitate Politikaren Konferentzia Orokorrak ezartzen dituen gehieneko eta gutxieneko mugak errespetatzen dituzte.
‎Kalkulua haur bakoitzeko egiten denean,% 78k erantzun zuen batez beste 71 euro gastatuko zituela haur bakoitzeko. Hala ere, prezio horretan% 40rainoko aldea dago autonomia erkidego batetik bestera: Gaztela Mantxan, batez beste, 60 euro ordainduko lirateke; Euskal Herrian, berriz, 84 euro.
2012
‎Begira, Katalunia Estatua aldarrikatzen ari da, eta aldi berean estatu baten tresnak nahi dituela dio. 2008ko urrian emandako hitzaldi batean, guk Euskal Estatu" gehiago" nahi dugula esan nuen, areago, konbentzituta nago Autonomia Estatuturen eskutik ere Estatuaren tresnak sendotzen ditugula: EITB, Ertzaintza, Itun Ekonomikoa...
‎Baina, are gehiago esan dezakegu: Espainiako alderdi nagusiak (PP etaPSOE) jabetuta daude autonomia estatuaren eredua estatu osoan, eta ez bakarrik Euskal Herriari dagokionez, agortuta dagoela eta eraberritu behar dela.Autonomia erkidego guztiak parekatzeak «denontzako kafea»ren teoriaren bidez, Espainiako estatua bera desegonkortzeko balio izan du.
‎Zentzuzko hainbat arrazoi daude autonomia horri uko egin eta moneta unitatezabalagoan integratzeko: transakzio kostuen murrizketatik hasi eta kapitala lortzekoerraztasun handiagora, ekonomia ingurune indartsu edo egonkorragoan integratuz, edo kontrara, merkataritza balantza onuragarria mantentzeko erraztasun handiagoa, moneta eremu ahul batean kokatuz.
‎EAEEren 10.23 art eta NFKEren 44.27 art. Estatuaren eta autonomia erkidegoen artekoeskumen banaketa argitu nahian, Konstituzio Auzitegiak esan du mutualitateen antolakuntza etafuntzioei buruzko erregulazioan eskumen esklusiboa dagokiela autonomia erkidegoei; mutualitateekegiten duten aseguru jardunari dagokionez, berriz, aseguruei buruz Estatuak ematen duen oinarrizkolegeria ezinbestean errespetatu dela (Konstituzio Auzitegiaren Epaia 86/ 1989).
‎Hego Euskal Herriko autonomia erkidegoei, enplegu politikan, Estatuakerabakitako joko esparruan mugitzea dagokie. Halaxe da enplegu politika aktiboenarloan, beti estatuko politika ekonomikoaren baitan5, eta estatuko lan legeriaegikarituz6 Enplegu politika pasiboen esparru den Gizarte Segurantzaren alorrean, berriz, estatuko oinarrizko legeriaren egikaritza dagokie autonomia erkidegoei, araubide ekonomikoko arauak izan ezik7.
‎7 Jasotzaileak KJDren kopia jasoko du eta horren kopia bat hondakin jasotzailea dagoen autonomia erkidegoko ingurumen erakundeari bidaliko dio (hondakinen garraioa autonomia erkidegoen artean izaten den kasuan).
‎Prozedura doakoa da eta, gainera, ez dago abokatu batekin joan beharrik, nahi izanez gero laguntza juridikora jo badezakete ere. Auzitegi Ekonomiko Administratibo Nagusiaz gain, beste organo batzuk ere badaude autonomia erkidegoetan eta biztanleria handiko udalerrietan. Herritarrak hilabeteko epea du zehapena jakinarazten zaionetik, edo, aldez aurretik berraztertzeko errekurtsoa aurkeztu badu, hura ezetsi dela dakien unetik.
‎Autonomia erkidegoek beren borondatez atxiki ahal izango dute mekanismo horretara, eta, horrenbestez, beren gain hartuko dute zerga eta finantza baldintza bat. Lehenengoak berarekin dakar doikuntza plan bat aurkeztu edo eguneratzea, informazio puntualeko betebeharrak eta, are, finantza zorraren ez betetzeko arriskuan dauden autonomia erkidegoei esku hartzeko aukera ere. Bestalde, finantza baldintzazkotasunak finantza zuhurtasuna betetzea eskatzen du, eta horrek esan nahi du zorpetze terminoak bat datozela zorraren iraunkortasunarekin.
‎Festaren sarrerako tiketa eta publizitatea iragartzen duten liburuxkak ezinbestekoak dira etorkizunean edozein erreklamazio egiteko Urte amaierako kotiloiak izaten jarraitzen duten arren, gero eta protagonismo handiagoa hartzen ari dira Gabon Gauean eta Errege Gauean. Ekitaldi horiek antolatzeko, jarduera mota horretan ohikoak ez diren lokalek nahiz kotiloiak ospatzeko lizentziarik ez duten ostalariek baimen administratibo berezia eskatu behar dute dagokion udalerrian edo dagokion autonomia erkidegoan. Bestalde, udalak gogortzen ari dira jai horiek antolatzeko baldintzak arautzen dituen araudia, eta gau hauetan ikuskatuko dituzte legez kanpoko jaiak egin daitezkeen establezimenduak, itxiera egiteko.
‎R. de la Sota Bizkaiko Aldundiko presidentea eta J. Oruetak, Gipuzkoako Ahaldun probintzialeko kide liberalak adierazi zuten, foruen berreskurapena ezin lortu bazen, gutxienez, autonomiaren alde egin behar zela. Baina Arabakoek, aldiz, estrategia aldatu egin zuten eta esan zuten foruen berreskurapena eskatu behar zela ez besterik, eta, gainera, aditzera eman zuten Arabako Aldundia ez zegoela autonomia lantzeko batzordea sortzearen alde. Autonomia kontzeptua, Espainiako politikagintzan, Kataluniaren ikur bihurtu zen eta Arabako Aldundikoek, urquixotarrak zirenez gero, arazoa Estatu mailan kokatu zuten.
‎Proiektu honetan ez dago Foruen bidezko ikuspegi juridikoari egindako inolako erreferentziarik. Euskal komunitate edo nazioaren gurarian edo borondate politikoan zegoen autonomia eskubidearen oinarria. Garaian garaiko zuzenbide positiboan finkaturik dago.
‎Horrez gainera, euskal ordezkaritzaren azpi-batzordeak bere lana egin zuen. Foru Konstituzioaren ildotik abiatuz eta garaian garaiko kontzertu ekonomikoaren bidezko indarrean zegoen autonomia administratiboa oinarri hartuz, Autonomia Estatutua idatzi zuen. Egitasmo estatutarioa idazteko, Espainiako gobernuak azpibatzordea osatzeko hiru buruzagi politiko izendatu zituen:
‎Eta datu horrek agerian uzten du, batetik, nolako aldeak dauden autonomia erkidegoen artean: batzuk nazio dira, geneetan daramate autogobernua eta badakite eskumenak zentzuz gauzatzen; beste batzuk, aldiz, artifizialki sortu ziren, eta ospea eta entzutea jarri dituzte erantzukizunaren aurretik.
‎autokontrola, automaneiua, autokontzeptua, autoestimua, norberaren garapena, norberaren hautamena, ongizate pertsonala Gehienak norberaren ezaugarri finkoak bainoago, gaitu eta trebatu, entrenatu beharreko gaitasun antzo aurkezten dizkigute. Esaterako, autokontzeptu ona edo txarra eduki ahal dugu, egokia edo desegokia, nahikoa edo eskasa Eta gaitasun horiek landu barik, ez dago autonomiarik, hots, ez dago nork bere burua arautzerik eta gobernatzerik, ezinezkoa da.
2013
‎Administrazio turistikoei dagokienez autonomia erkidegoen artean aldeak handiak badira, zer esanik ez tokiko erakundeen artean; beraz, are zailagoa da haietako bakoitzaren azterketa global bat egitea. Hori dela eta, administrazioak esparru horietako bakoitzean dituen gida-lerro nagusiak baino ez ditugu azalduko.
‎– Dauden autonomia erkidegoko apartamentu turistikoen kategoria berak izatea.
‎4.5 Alde handiak daude autonomia erkidego batzuetako
‎4.5 Alde handiak daude autonomia erkidego batzuetako
‎Eskaerak aurkezteko epea maiatzaren 1ean bukatuko da, abuztuaren 1etik urtarrilaren 1era bitartean hasten diren proiektuetarako. Informazio guztia eskuratzeko, kontsultatu Gazteak Ekinean programaren 2013ko gida (56 orrialdea) edo, bestela, bidalketa eta harrera entitateekin harremanetan jartzea, akreditatutako erakundeen datu basearen bidez edo dagokion autonomia erkidegoko gazteria erakundearekin. 4 Gazte lankideentzako bekak Apirilaren 27ra arte, euskal gazteek izena eman dezakete programan Euskadiko Gazteak Lankidetzan. Guztira, ehun beka emango dira………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dagokion 35 (0,23)
dagoen 28 (0,18)
dago 24 (0,16)
daude 19 (0,13)
dagokien 12 (0,08)
dauden 10 (0,07)
zegoen 6 (0,04)
Dagokion 4 (0,03)
dagoela 3 (0,02)
badago 2 (0,01)
dagokie 2 (0,01)
dagozkien 2 (0,01)
Dauden 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitzegoen 1 (0,01)
dagokiela 1 (0,01)
dagokienez 1 (0,01)
dagokionean 1 (0,01)
dagozkienez 1 (0,01)
dagozkio 1 (0,01)
daudela 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egotea 1 (0,01)
egoteko 1 (0,01)
gaude 1 (0,01)
legokeen 1 (0,01)
leudeke 1 (0,01)
nago 1 (0,01)
zauden 1 (0,01)
zegoela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia