2002
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoan, 2002ko azaroaren 24an Euskararen Erabilpena Arauzkotzeko Legeak 20 urte bete zituen, eta bi hamarkada hauetan legez euskara eta gaztelania ofizialak izan badira ere, eta ofizialak maila berean, ez bata bestea baino ofizialagoa, eguneroko ogia da herritar euskaldunek zerbitzu publikoak jasotzeko orduaneu ren hizkuntzan egiteko aukera ez izatea. Oraindik orain, eguneroko traba asko
|
daude
aukera berdintasunean edozein zerbitzu publiko hartzeko, haurtzaindegietan, osasun etxeetan, institutuetan, unibertsitateetan, administrazioko leihatiletan, komisaldegietan...
|
2008
|
|
L. J. Calveten esanetan, hizkuntzak desagertzeko zorian dauden espezieak balira bezala babesteko joera badago, politiko linguistikoki zuzena deritzon diskurtso baten bitartez (Calvet 2000). Haren diskurtsoa kritikoa da, hizkuntza berdintasuna onartuz berdintasunari buruzko diskurtso guztiak bezala, baina baita
|
dauden
aukeren arteko berdintasunaren inguruan ere, hau da, ekologiaren babesaren ikuspegitik fokakumeak ehizatzea benetan debekatu badaiteke ere, ezin da, noski, L. J. Calvetek dioen bezala," jendeari hizkuntzaz aldatzea debekatu" (Calvet 2000: 55).
|
|
L. J. Calveten esanetan, hizkuntzak desagertzeko zorian dauden espezieak balira bezala babesteko joera badago, politikolinguistikoki zuzena deritzon diskurtso baten bitartez (Calvet 2000). Haren diskurtsoa kritikoa da, hizkuntzaberdintasuna onartuz berdintasunari buruzko diskurtso guztiak bezala, baina baita
|
dauden
aukeren arteko berdintasunaren inguruan ere, hau da, ekologiaren babesaren ikuspegitik fokakumeak ehizatzea benetan debekatu badaiteke ere, ezin da, noski, L. J. Calvetek dioen bezala," jendeari hizkuntzaz aldatzea debekatu" (Calvet 2000: 55). kuntza horren erabilera publikorako gutxieneko aukerak, hizkuntza horrek gizarte presentzia eta oinarrizko ospea izango duela bermatuz; hortik aurrera, hiztunek edo hiztun izan daitezkeenek ziurtasun handiagoz eta jakinaren gainean bideratu ahal izango dituzte beren aukerak; orduan, hizkuntzak sinbolotzat edota kultura erreferentziatzat hartu lirateke, komunikazio hizkuntzatzat baino gehiago.
|
2011
|
|
Herri baten benetako identitate zeinuak galtzen ari dira, gizarte kolorista bat sortzeko eta erreferentziazko erro eta oinarririk gabe gelditzeko. Ustezko berdintasunean, ez
|
baitago
aukera berdintasunik egungo globalizazioaren zurrunbiloan, herrian herriko kultur identitatea galdu du gizakiak balizko mestizaia aberasgarriaren izenean?. Mateo Requesens, Mestizaje y globalización, 1 or. Iritzi hori zuzentzat jota, Edward W.
|
2018
|
|
2018an, kataluniarrak ez, kanakak dira demokratak, erreferendumaren zidorreko banana azal lokaztuak irentsi eta demokratikoki Frantzia ahaltsua izaten jarraitzea ebatzi dutelako. Zapalduak ez du sekula nahi duena, nahi duenean, nahi duenaren arabera erabakitzen, derrigortuta dago partidaren eguna, koordenatuak zein joko arauak zapaltzailearekin adostera; posizio berdintasunik gabe, ordea, ez
|
dago
aukera berdintasunik, eta, hala ere, aukera ezberdintasunean galtzeko (eta sistema legitimatzeko) prest egotea da posizio berdintasuna irabazteko bide bakarra. Anartean, nahi eta ezinaren tunelaren oihartzun kakofonikoan," zapaltzailearekin inora ez!" aldarrikatzen du erradikalak," zapaltzailerik gabe ere ez!" puntualizatzen pragmatikoak.
|
|
Zer justifikatzen du" kontraesanak ditut" aitortzeak, botere horrek eskainitako pribilegio bakarrari uko egin ezean? Nondik dator posizio berdintasunaren gailurrera so
|
dagoena
aukera berdintasunaren lepoan geldiarazteko oldar primitiboa. Boterea naizelako daramat biolentzia zainetan.
|
2023
|
|
" Enpleguarekin batera, hezkuntza integraziorako funtsezko tresna da, eta erakundeek ikasgeletako errealitateari hobeto erantzuteko ikuspegia duen hezkuntzaren alde egin dute, ezberdintasunak aberasgarriak baitira. Baina erronka asko
|
daude
aukera berdintasuna bermatzeko"
|