Emaitzak: 5
2008 | ||
batetik, teknologia eta, bestetik, ahots baliabideak. Euskararako teknologia, bai enpresetan sortutakoa, bai diru publikoz finantzatutako ikerketa taldeek sortutakoa, hizkuntza komunitate handien teknologien mailan ez badago ere, ez | dago askoz atzerago, eta, gaur egun, aplikazio lehiakorrak sortzeko gai da. Horretarako, ordea, nahitaezkoak dira ahots baliabideak, eta oso prozesu garestia eta luzea da datu base handiak sortzea. | |
2011 | ||
Antzeko gogoeta iradokitzen du Florisek (1988) Aostako eskola elebidunetan nagusia den italieraren ordez frantsesez irakasteko erabakia zergatik hartzen duten azaltzeko. ...dutenean hobeto, zehaztasun gehiagorekin, ikasleen arreta atentzio handiagoarekin kontrolatuz egiten dutela; aldiz, haurraren ohiko, eta giroan nagusia den hizkuntzan irakasten denean jakintzat edo ulertutzat ematen dira gauzak sarriago, eta ondorioz kontzeptu berrien ulermena ez da hainbeste ziurtatzen. hezkuntza elebi/ eleanitza elebakarra baino zailagoa izan daiteke ondo egiten bada, baina argi | dago askoz emankorragoa ere izan daitekeela. Baliagarriagoa, eta batez ere, ezinbestekoa. hizkuntza aniztasuna mantendu eta bereziki hizkuntza gutxituen biziraupena ziurtatu nahi bada hiztun eleanitzak hezi behar dira. | |
2013 | ||
Antzean, talde dominatzaileak botere erlatibo (konparatibo) handiena lortzea du helburu, dudarik gabeko irabazle gertatzeko, harreman hierarkikoetan, ahal duen neurrian. Bestetik, menpekoa dena, alderantziz, nahiz eta lan asko egin bere egoera hierarkikoan hobetzen joateko (gutxienekoan), lortuko duena gehiago | dagokio askotan dominatzaileak utziko dionari, beren lanak handiak edo txikiak, egokiak edo desegokiak... izanari baino. | |
Herritarren %34 baieztapen horren aurka edo guztiz aurka jarri zen; %26 ez ados eta ez aurka eta beste %40 ados edo guztiz ados. Argi | dago askok oraindik ikusten duela arrisku puntu bat, baina, aurreko baieztapenen aldean, honetan ez dago adostasun handirik. | |
2022 | ||
2021eko Euskararen erabileraren kale neurketak ekarri dituen datuak neurri batean ezustekoak izan dira, eta, nahi bada, baita etsigarriak ere, batez ere, euskalgintzan ari direnentzat. Gizartearen zatirik handienak oso erabilera baxua dela esango luke, ohiko intuizioaren arabera euskal gizartea sinetsia | dagoelako askoz altuagoak direla. Uste hori ez da harritzekoa, izan ere, sarri gertatzen da gizarteek bere funtzionamendu errealaren berri argia ez izatea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egon asko | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egon asko altu | 1 (0,01) |
egon asko atzera | 1 (0,01) |
egon asko dominatzaile | 1 (0,01) |
egon asko emankor | 1 (0,01) |
egon asko oraindik | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |