2001
|
|
Antitesiaren arabera munduan ez
|
dago
askatasunik, eta gertatzen den guztia izadiaren legeen arabera gertatzen da. Batetik, lehen izadiaren hasiera matematikoa denboran eta espazioan ezinezkoa bazen, orain hasiera dinamikoa ere ez da izango.
|
|
Beste alderdian ez dago inoiz inon ‘maitasun’ hitza. Eta maitasun hitza ezean, ez dago ezagulerik, ez
|
dago
askatasunik. Nahi bezalako gurak, joerak eta abar onartuko baditu ere, ez dago mekanikotasun dinamiko bat besterik:
|
2002
|
|
Beren askatasuna neurriz kanpo eta bidegabeki erabili duten gizabanakoei, krimenik gehiago egin ez dezaten eta, orobat, ereduaren izugarriaz, besteak halakorik ez egitera bultzatuz, hartaz gozatzea galarazten zaien egoitza. Horrez gain, atxiloturiko pertsonen ohiturak aldatzeko betebeharra duen erreformategi ere izan behar du espetxeak, hartara, gabeturik
|
dagoena
askatasun egoerara itzuli eta, ez norberarentzat, ez eta gizartearentzat ere, zorigaiztoko izan ez dadin.
|
2003
|
|
semeak edo alabak ez zuen ama jaraunsgabetzen; aitzitik, aitak quia pater hoc ei fecit. Horrenbestez, erabakiaren oinarria zen ondasunak testamentu bidez xedatzeko
|
zegoen
askatasun mugagabea, askatasun horrek seme alaben seniparteari kalte egin arren; printzipio hori ez da Zuzenbide naturaleko erregela, ezta gure legeriaren barneko araua ere. Horregatik, ezin daiteke erregela moduan hartu harako zorroztasuna, alegia, printzipio hori erabilita, seniparteak kentzeko balio duen zorroztasuna, bai seme alabei gurasoen ondasunen gaineko senipartea, bai amari seme edo alabaren ondasunen gainekoa kentzeko balio duena.
|
2004
|
|
Adimena, berriz, beharrezkoa izango da aukera hori zuzena izan den jakiteko, hau da, aukeratutako hori ezagupen argi eta bereizi baten araberakoa den ala ez jakiteko. Horrela esan dezakegu ez dela egongo benetako askatasunik arrazoimenik gabe, baina, alderantziz ere, ez dela arrazoimenik
|
egongo
askatasunik gabe.
|
2006
|
|
Kanten hautu librea ez da denborazkoa, baina gizakiaren denborazko existentzia osoa erabakiko du. Horrenbestez, existentzia denborazkoan, berez, ez
|
dago
askatasunik. Izan ere, ekintza kristauak transzendentala behar du izan, jainkoaren grazia eternalarekin bateragarri behar baitu.
|
2008
|
|
Ez zen estatu moderno bat, despotismo feudalean oinarritutako kantonamenduz osatuta zegoen, oso zatituta zegoen beraz. Ez
|
zegoen
askatasunik, mendekotasun feudala baizik. Askatasun adierazpenean zentsura zegoen, kultura erasota zegoen, orokorrean" ilustrazioa" adierazten zuen guztia.
|
2021
|
|
Hori gutxi ez, emakume asko askatasunari uko egin eta bestetasunean goxo eta eroso daudela salatzen du, arranguraz: norbanako guztiengan
|
dago
askatasunetik ihes egin eta gauza bihurtzeko tentazioa ere: bide ezinago okerra da, pasiboa baita, alienatua, galdua; subjektua, horren ondorioz, borondate arrotzen preso gertatzen da, bere transzendentziatik erauzia, balio guztiaz gabetua.
|