Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2004
‎" Etnia" esan dut. Baiña hor ez dago arrazazko joerarik batere. Erresuma, kulturaren aldetik ere, bere herriaren zerbitzuko jarri behar da, eta ez atzerriko.
2006
‎Ortega-k ezagutzen zituen Spengler en oldozpenak etxeari buruz, eta haren baieztapen dogmatikoa, kultur morfologiazkoa: " etxea da, egon dagoen arrazaren espresiorik garbiena" 492 Bat eta bera omen dira gizon emakumeen arima eta etxearen arima. Eta deblauki:
2007
‎Orain zientzien eta pentsamenduaren historian ohitura dago arrazaren kontzeptua eta arrazialismoa ezkutatzekoa, hori eszentrikoren batzuen eldarnioa izana bagenu bezala, ideologiko eta politiko hutsa, ez zientifikoa. Horrela, arrazismoaren beraren esanahia bazterrarazi eta, gure historia zientifikoan marjinala izan bagenu bezala?
‎Arraza, nolanahi ere, familia nobleentzat bakarrik erabiltzen da; jende xumeak ez du arrazarik. (Hein horretan, noble eta xume artean egon badago arraza kontrajarpenen bat, baina hori ez da bi arraza artekoa, baizik arrazako eta arrazabakoen artekoa). Iraultza garaiko literatura polemikoan sumatzen da, kontrajarpena bi arraza artekoa bilakatu dela, h. d., arrazak, alegia frankoak,, arraza arrotzaren?, hots, atzerritarraren esanahia hartu dizu.
‎Honelako baiespenak oraindik Ortega eta Baroja-ganaino lasai lasai irakurriko ditugu. Edonola ere, Gobineau ren esanean gaur egun ez dago arraza garbi garbirik, herri guztiak arraza nahaspilak dira, nolabait degeneratuak (arrazen nahasketa edo mestizajeak autore honentzat degenerazioa eragiten du); aristokrazian bakarrik aurkitzen da odola gutxiago nahastua (Gobineau, konde, faltsuak konkistari normano baten ondorengotzat saltzen zuen literarioki bere burua).
‎Antza, bada, Europan ia ez dago arraza garbirik (euskaldunak eta juduak aparte behintzat: garbiak bai, baina garbi txarrak).
‎830 Behin eta berriro aurkitzen da kezka (Vacher de Lapouge, Chamberlain), arraza hobetuz eta ugalketa bultzatuz, buru egin beharra dagoela arraza behereen ugalkorragotasunak, beltzen eta txinatarrenak batez ere, dakarren arriskuari.
2009
‎Berdin da: ez dago arraza katalanik, ez dago espiritu katalanik (espiritu, judua, ez bada,, los hombres del Debe y Haber?), ez dago nortasun eta kultura katalan berekirik, Kataluniak ez du historiarik, argudiatuko du berdin berdin Barojak abertzaletasun katalanaren aurka orobat.
2010
‎Onartzen dut zientzia hemen Europan Afrikan baino gehiago garatu dela, hori ere egia da, eta horrek zerbait esan nahiko du adimenaren garapenaren ikuspegitik, ez nago horren aurka; ni, ordea, substratu irrazional horretaz mintzatzen ari natzaizu, seme elbarri bati lotutako arazo existentzialen aurrean aita edo ama edo elbarria bera mirariaren atera jotzera bultzatzen duena? horretan gero eta sinetsiago bainago arraza guztiak berdin samarrak garela: hemen apaizak direnak han tribuetako txamanak dira; paralitiko beltza zuhaitz baten aurrean belaunikatuko da eta paralitiko zuria Lourdesko Ama Birjinaren aurrean.
‎Berdin katalanekin: ez dago arraza katalanik, eta ez dago espiritu katalanik, espiritu, judua?
‎Berdin katalanekin: ez dago arraza katalanik, eta ez dago espiritu katalanik... espiritu" judua" ez bada, jakina —" los hombres del Debe y Haber" —, don Pioren hiztegian mespretxuaren sinonimoa ere bazena. " Yo cuando leo a los escritores catalanes me parece que estoy en el gabinete de un dentista".
‎gaur egungo teoria askok eta askok arrazen sailkatzera jotzen dute, baina erne. ...n dut zientzia hemen Europan Afrikan baino gehiago garatu dela, hori ere egia da, eta horrek zerbait esan nahiko du adimenaren garapenaren ikuspegitik, ez nago horren aurka; ni, ordea, substratu irrazional horretaz mintzatzen ari natzaizu, seme elbarri bati lotutako arazo existentzialen aurrean aita edo ama edo elbarria bera mirariaren atera jotzera bultzatzen duena... horretan gero eta sinetsiago bainago arraza guztiak berdin samarrak garela: hemen apaizak direnak han tribuetako txamanak dira; paralitiko beltza zuhaitz baten aurrean belaunikatuko da eta paralitiko zuria Lourdesko Ama Birjinaren aurrean.
2014
‎M. Arnoldek, Oxforden, uharteko geruza arrazialetan oinarrituz jarraiki zuen esperimentua1833 H. Spencerren aurrerabide historikoaren filosofia eta Darwinen eboluzioaren ideiak, oroz gain hautespen naturalarena, bizi borrokarena eta espeziearen nagusitzearena, gizakiaren kasuan arrazarena bezala so egina, Frantzian (askotan Lamarckekin zaperotuta) lehenago eta bortizkiago sartu dira Alemanian baino1834, historia modernoaren interpretazio dramatiko baterako eskemaz hornituz. Frantzian, izan ere, motibazio partikularra zegoen arrazaren teorietan interesatzeko, Renan baitan ikusten den legez: arraza germaniarraren goratasunak Frantzia tradizional monarkikoa goratzen zuen; arraza zeltaren ederrespenak Iraultza eta Errepublika ederresten zuen.
‎Saxonian, Hannoverren eta Frankonian ere, hots, ia Alemania guztian1446 Antropologia alemanak aspaldi demostratua dauka gaurko Alemania ez dela behialako tribu teutondarren lurraldea. Alemanian ez dago arraza garbirik, arraza germaniar, eslabiar, zelta, frantses, judu etab.en osagarriekin osaturiko herri alemana baizik. Europako beste ezein Estatu ere ez dago arraza bakar garbiaren gainean eraikia.
‎Alemanian ez dago arraza garbirik, arraza germaniar, eslabiar, zelta, frantses, judu etab.en osagarriekin osaturiko herri alemana baizik. Europako beste ezein Estatu ere ez dago arraza bakar garbiaren gainean eraikia. Prusia ezin bada alemantzat jo, zein arrazoirekin uste ditzake Quatrefagesek frantsesak, arraza latinoa??
‎Nazioa eta arraza, orobat, bata bestearekin zerikusirik ez duten kontzeptuak direla. Egungo hizkuntz herriek edo nazioek ez dute inoiz arraza talde jakin baten mugekin kointziditzen, ez Frantzia ez Alemania dago arraza baten gainean zutitua, arraza nahasketak diren herri leinuen gainean baizik1451.
‎uzten dut (finlandiarra gabe),, arraza? horretan prusiar, lituaniar, estoniar, finlandiar, laponiarren arbaso prehistorikoak sartu nahi baitira; h. d., Quatrefagesek, bere tesia justifikatzeko, modu horretan ez dagoen arraza bat asmatu du.
‎Abismo bat dago arraza zurien eta beste guztien artean; eta berdin, beti Renanen hitzekin, abismo bat dago arraza semitiko eta ariarren artean ere.
‎Abismo bat dago arraza zurien eta beste guztien artean; eta berdin, beti Renanen hitzekin? abismo bat dago arraza semitiko eta ariarren artean ere.
‎jendaurre völkischean zabalkunde ikaragarria emanez: juduak dogmatiko eta fanatiko iaioak dira, gogo kalddarrak, materialista hutsak604, metafisikarako ezgaiak605, pentsamendu subtilerako eta filosofiarako total ezinduak, basamortuak monoideiko bihurtu dituelako eta hizkuntzak ez dielako arrazoibide abstraktuak garatzeko biderik ematen606 Galilean zegoen arraza nahasketarekin, ezin da ziur jakin Jesus zein arrazatakoa zen, idatzi du Renanek; gauza ziur bakarra dago, deritzo Chamberlainek Renanen laguntzaz: ez zela arraza judukoa607 Honezkero ez Jesus bakarrik.
‎Gutxiengo (aristokrazia) horrek hozitzen du nazioaren espiritua. Ez goratasun moralik ez espiriturik dago arrazarik gabe. Naziorik ere ez, azkenean.
‎Arrazoi hau ez da berria, berez aspaldi manifestaturiko tesia du Renanek; politikoki garrantzizkoa orain bihurtu da815 Gobineauk bere liburua publikatu zuenean, Renan ez zen guztiz ados haren balioespen negatiboarekin, arrazen nahasketa etorkizunari buruz hondagarria izango zela arraza garaientzat. Europan jada ez dago arraza garbirik, baina Renanentzat horrek ez du esan gura dekadentziara kondenatua dagoela. Frantziaren etsenpluak berak aski erakusten omen baitu kontrarioa816 Gizadiaren eboluzioan, hasierako faktore fisiologikoen garrantziaren alboan, faktore kulturalen garrantzia gehituz joan da, hizkuntzarena bereziki, baina erlijioena, etab. ere bai (budismoak, kristautasunak, islamak, arraza diferenteetako herrien gainean hedatu dute euren eragina) 817 Horregatik, Gobineauren biologismo itxiaren kontrara, Renanek nahiago du, arraza linguistikoez?
2015
‎Nik ez dakit zenbat beltz diren bazterreko, edo zenbatek dituzten bazterreko jarrerak? Hemen halako arraza anabasa egonik, ikusi litzateke zenbat beltz dauden arraza nahasketarik gabe. Begira, nire arbaso batzuk Nigeriatik etorri ziren, beste batzuk Txinatik, eta nire amona Kanariar Uharteetakoa zen?.
2016
‎Klima intelektuala, baita giro aurrerakoietan ere? guztiz kutsatua zegoen arraza anglosaxoiaren gailentasunari buruzko ideia zentzugabeekin. Propaganda arrazista zabaltzearekin bat, areagotu egin ziren emakumeen gutxiagotasunari buruzko ideiak ere.
‎Abortu eskubidearen aldeko kanpainan ez zegoen koloreko emakume askorik. Ez zen inondik ere harritzekoa, emakumeen askapenaren aldeko mugimendu orokorrean ere ez zegoelako arraza ugaritasun handirik. Galdera jaurti zen ea mugimendu orokorrean eta abortu eskubidearen aldeko kanpainan zergatik ez zegoen arrazaren ondorioz zapaldutako emakumerik ia, eta bi azalpen nagusi agertzen dira garai hartako eztabaidetan eta idatzietan:
‎Ez zen inondik ere harritzekoa, emakumeen askapenaren aldeko mugimendu orokorrean ere ez zegoelako arraza ugaritasun handirik. Galdera jaurti zen ea mugimendu orokorrean eta abortu eskubidearen aldeko kanpainan zergatik ez zegoen arrazaren ondorioz zapaldutako emakumerik ia, eta bi azalpen nagusi agertzen dira garai hartako eztabaidetan eta idatzietan: koloreko emakumeek gehiegizko zama zeukatela, arrazakeriaren aurka borrokan ari zirelako beren jendearekin batera; eta/ edo sexismoaren garrantziaz ondo jabetu gabe zeudela oraindik.
‎Haien artekoa, beraz, ez zen sexu esplotazioa, baizik eta, mestizajea?. Roll, Jordan, Roll liburuan, badago arrazen arteko sexuari eskainitako atal bat, eta, bertan, Genovesek azpimarratzen du bortxaketaren arazoa baino askoz larriagoak zirela mestizajearen inguruko tabu gupidagabeak. Autoreak dioenez,, neska esklabo bat hartzen zuten gizon zuri askok, sexualki esplotatzeko, eta, azkenerako, maitemindu egiten ziren hartaz, eta estimutan hartzen harekin izandako haurrak?.
2018
‎Dar dar egiten dio eskuak. Hortxe dago arraza desberdintasuna, ez da zuria, gainditu beharra dauka hori, horregatik ari da dardarka. Ez duela erretzen, hark erantzun, ezetz, eskerrik asko.
2023
‎Britainiar sufragista gehienek itzulingururik gabe lotzen zituzten botoa emateko eskubidea eta gisa zegokien arraza identitatea. Garai hartako artxiboak egia gaitzesgarri horren ebidentziaz josita daude:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia