2014
|
|
Hala, zurrunbiloa erabiltzen dute zoriontasuna eta ongizatea adierazteko, baina, batzuetan, zurrumurru dardarkari berezi horrek gosea, antsietatea eta mina ere ezkutatzen ditu. Katu zurrunduaren katuak eta beste sekretu batzuk zergatik zurrunbilo
|
dauden
argitzen du artikulu honek. Besteak beste, zergatik den hain atsegina entzuten duten gizakientzat.
|
2021
|
|
Bide beretik, gabeziak alde batera utzita, curriculumak irakas jardunerako lagungarri gertatzen diren orientabideak eskaintzen dituela baieztatzen du IE3 k zer eta nola irakatsi behar den finkatzen laguntzeko, baina aitortzen du nerabe batek zer irakur dezakeen hautatzen laguntzeko baliabideak, adibidez, faltan botatzen dituela, agian, curriculumaren egitekoa ez dela argi uzten duen arren. Hala ere, curriculumari edota lege markoari dagozkien elementuetan irakaskuntzatik eragitea zaila dela aitortzen du elkarrizketatuak, baina urratsak emateko tartea egon
|
badagoela
argitzen du eta hortik presiorako bideak zabaldu, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala.
|
|
Edonola ere, erreferentziazko lege dokumentua den heinean, curriculumak hainbat elementu ezartzen dituela oroitarazten du EIAE3 k eta horiek testuliburuak nahiz material didaktikoa baldintzatzen dituztela erabat. Curriculumaren inguruko modu bateko edo besteko ezagutza izanda ere, irakaslea ikasturtean egin behar duenaz eta lortu beharrekoez jabetuta
|
dagoela
argitzen du, eta horrek nolabaiteko" estresa" eragiten duela irakasleengan, ugariak eta askotarikoak baitira eskakizunak. Irakasle roletik mintzatzen da bide berean IE2 ere eta curriculumak duen abstrakzio edo orokortasun mailan kokatzea" zail" egiten zaiola aitortzen du, eta horrezaz gain, lege markoaren eta gelako errealitatearen artean arrakala antzematen duela gaineratzen du.
|
|
Curriculumak nahiz ikastetxeetako programazioek horren aldarria eta sustatzeko eskaera egiten duten arren, ondoren ikastetxeetan nekez gelaratzen dira izaera horretako proposamenak, BHn bereziki, ez bada horrelako ikuspegi integral batez sortutako materiala erabiltzen (IE7), EKI ikasmateriala, esaterako. Hala ere, horrelako materiala erabili gabe ere HTBan oinarritutako proiektuak aurrera eramaten dituzten sare guztietako ikastetxeak egon
|
badaudela
argitzen du DGIR1 ek, berean esaterako, baina horretan sistematizazioa eta orokortzea falta dela ohartarazten du:
|
|
Dena den, afera konplexua dela aitortzen du, batez ere," barrutik, barrunbeetatik ikusten duzunean". Administrazio publikoa egitura konplexua dela zehazten du eta, horrez gain, egitasmoak aurrera eramateko ikuspuntu eta estrategia desberdinak
|
daudela
argitzen du. Horren adibide argi bat eskaintzen du:
|