2004
|
|
–Komunitate sendo bat izango bagara, hizkuntza funtzio guztiak normal beteko dituena, ezin dugu euskaltasuna ideologia bati lotu?. Tira, behin berbetan hasita, ez dut nik ukatuko euskararen patrimonializazioak192 kalte galantak dakartzanik; era berean, neuk ere ez ditut ortodoxiak eta komisario politikoak sobera maite, neu ere aniztasunaren aldeko nauzue, baina, hala ere, ez
|
nago
aniztasunaren izenean apo janean hasi edota errotarriak irensteko prest. Hizpidea zehazten hasita, esan dezadan euskara jende eta herri baztertu eta zapalduekiko identifikazio sentimenduarekin kidetzen dudala nik.
|
2011
|
|
Diogun, orobat, Ilustrazioaren teoriak giza eta kultur aniztasunaren oparotasuna eta aberastasuna ez zituela gizatalde kolektiboen baitan atzeman, gizabanakoaren bakantasun soilduan baizik. Aniztasunaren iturri bakarra gizabanakoa da, ez
|
dago
aniztasun kolektiborik:
|
|
–Funtsezko arrazoiak daude ondorengo iritzi hau irmoki aldezteko: mundu biologikoan
|
dagoen
aniztasun galera baino galera larriagoa da mundu linguistikoan gertatzen ari den hondamena; izan ere, hizkuntzari esker gizakiaren lorpen intelektualak jo duen gailurra ez baitu beste ezerk jo? .
|
|
Gezurra dirudi, hortaz, mundu biologikoaren eremuan
|
dauden
aniztasun balioak gutxiesteko asmorik gabe, hizkuntzen munduan gertatzen ari den naufragioaren aurrean hain erraz amore ematea. Etsiak hartzea.
|
|
Esan beharrik ez
|
dago
aniztasunaren inguruko ezbaian mundu guztiak aho batez onartzen duela aniztasun biologikoaren onura eta premia. Arazorik ez dago, bestalde, arestian ohartarazi dugun gisan, monumentu arkitektonikoak eta artistikoak babestu eta zaindu behar ditugula ebazteko.
|
2016
|
|
«Gizarteak beste gauza batzuk eskatzen ditu; beste egoera batean gaude. Horri gehitzen badiogu euskararen lurraldeetan
|
dagoen
aniztasuna, antolakuntza juridiko politikoa, euskararen estatusa...?, hor puzzle bat dugu. Baina badira gauza batzuk artezteko oinarri edo zantzu batzuk».
|
2017
|
|
Hainbat hitz greko pelasgoa da(, thalassa?, etc.). Mito eta kultuetan hamaika aztarna pelasgo kausitzen da. Herodoto irakurriz, kontakizun erlijioso grekoetan
|
dagoen
aniztasuna miresten dugu, Zeusen edo Apoloren ideia eta gurtza txundigarriraino diferenteak, jatorri pelasgo eta heleniarreko hazpegikoak nahas mahas (Iliadan bertan. Dodonako Zeus pelasgoa, aipatzen da).
|
2018
|
|
Legearen oinarria eraikia bada, eta oinarri horren azpian amaren lurralde erreprimitua ezkutatzen bada, zein aukera kultural konkretu sortzen da, kulturaren esparruaren barruan, hori jakinda? Ustez, amaren ekonomia libidinalari
|
dagokion
aniztasunak indarra dauka aitaren adierazlearen unibokotasuna zartatzeko eta, ustez, atea zabaltzeko kontraesan ezaren lege estuaren hain menpe ez dauden adierazpide kulturalei. Baina esanahi zelai baterako atea irekitzen de asaldatze horrek, ala arkaismo biologiko baten adierazpidea da, zeinak «aitaren aurreko» kausalitate natural baten arabera funtzionatzen ei duen?
|
|
Politikan aritu nahi duenak argi izan behar du gizartean
|
dagoen
aniztasuna. Aniztasun hori arlo guztietan dago:
|
2021
|
|
Bertsoak kantatzea aizkolariak enborrak moztea bezala da. Ez
|
dago
aniztasun aukera handirik, aizkora bat eta enbor bat, azkarrago edo motelago moztu dezakezu baina lana argia da. Bertsolariak plazara datozenean ere, berdin zaizu zein bertsolari datorkizun; gaur egungo bertsolaritzak" La Voz" ekin dauka itxura handiagoa aizkolariarekin baino.
|