Emaitzak: 4
2015 | ||
Egun, agentziarik ez | dagoela aldarrikatzen dute zenbaitek; izatez, askotan, fenomeno sozialen atzean inolako agentziarik ez dagoela dirudi, sistemak berez funtzionatuko balu bezala. Ezin da ukatu, zentzu honetan, sistemak badituela bere joerak eta inertziak, indartu eta berregiteko adina autonomia —ondo diseinaturiko makina da—; alabaina, sistema ez da berez sortu, ez du azkeneko xede propiorik, baten batek diseinatua behar du izan —pentsamendu aski modernoa da hauxe, badakigu— Oligarka ekonomiko eta politikoek, berriz, badute sistemarekin etekina ateratzeko arrazoi nahikorik. | |
2017 | ||
Bereizketak ez du berez horren txarra zertan izan, beti ere ildo guztiak modu berean tratatuak eta zainduak baldin badira, noski (zaila, hala ere), bereizketarik egiten ez bada. Izan ere, gero eta gehiago dira adinak nahasi eta erritmoak bereizi beharra | dagoela aldarrikatzen dutenak. Kontrara, honen guztiaren atzean elitismo bortitz eta lotsagabe bat baino ez da ezkutatzen; are gehiago holako 0skola batzuetan erritmo geldoan doazen nerabeei uko egiten zaienean hautaprobara aurkeztea; edo, eliteko ikastetxe batzuetan egin ohi den bezala, bestelako lekuren batera joateko gonbidapena luzatu ohi zaie ikasle txarrei (askotan tituluren bat ematearen truke). | |
Baina ez hori bakarrik, alderdi akademikoa eta praktikoa lantzeaz gain, eskolak ume eta gazte ororen garapen multifazetikoa ziurtatu bailuke, zeinetan oso pisuzkoak liratekeen zoriontasuna, konpromisoa, autonomia, elkarlaguntza, bizitzaren zentzua eta beste askoren moduko alderdi pertsonalak; ahaztu barik fakultate sortzaile, irudimentsu eta adierazleak, noski: artea, musika eta filosofia —ez dira gutxi egun filosofia bost urteko umeekin hasi beharra | dagoela aldarrikatzen dutenak; gu ere bat gatoz— Eskola artistikoak artistak ekoitzi behar ditu, edozein ak, aditu espezialistak ez diren gizabanako malgu eta moldagarriak. Eskola artistikoak etorkizunerako prestatu behar ditu gazteak, deserturako; mundurako, inola ere ez enpresa mundurako, edo enpresa munduak diseinaturiko mundurako. | |
2021 | ||
Horrek guztiak ekarri zuen, beste behin ere, ikasgelako errealitatearen eta formatzaileen fantasien arteko distantziaren areagotzea, paradigma berriak elkarlana sustatu beharra | zegoela aldarrikatzen zuen bitartean ikasleen, irakasleen zein ikastetxeen arteko lehiakortasuna areagotzen baitzen praktikan. Lehiakortasuna are gehiago bultzatzeko proposatu zituzten Friedman ek eta beste ekonomialari batzuek zenbait neurri ezagun: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 4 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Pamiela | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egon aldarrikatu | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egon aldarrikatu ukan | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |