2001
|
|
Dena den, gauza bat da Konstituzioetan eta, nortasunaren zati gisa definiturik
|
egon
ala ez egon, baina gero hartzen diren neurrietan ikusmolde hori antzematen da. Frantziak globalizazioaren garaian ikusi du bere hizkuntzaho rrela definitzeko beharra:
|
2005
|
|
Ez dakit ziurtasunez ur kontu horretan hizpidean
|
dagoen
ala ez —famatuak dira Babiloniako lorategi dilindariak eta guregandik hurbilago Al Andalusko lore eta ur baratzeak—, baina bistan dago gaia ez duela inpartzialtasunaz jorratzen, arabiarrak horda basati eta salbaitzat dauzka, eta aurrerapen onuragarriak ekartzeko ezgaitzat. Agareno hitza ere gaiztoz erabilia dagoela esango nuke:
|
2007
|
|
Hau da, mugimenduak botere publikoa kudeatzen dutenengana iristeko ahalmena, horien barne dibisioa, aliatu eraginkorrak... (Tarrow 1994; Barcena, Ibarra eta Zubiaga 1996), baita sistema politikoa zabala ala itxia kontsidera daitekeen (Casquete 1998), hau da, mugimenduaren ekinbiderako espazioa
|
dagoen
ala ez (input zabala edo itxia) eta euren erabakiak inposatzeko erakundeek daukaten ahalmena, output indartsua ala ahula (Zubiaga 1995).
|
|
Habermasen aukerak, hala ere, gizatalde nazionaletako herritarren adostasuna eskatzen du, beste gizatalde nazionalekin batera estatu bat sortzeko. Horrenbestez, ondoriozta daiteke gizatalde nazionaletako herritarrei galdetu behar zaiela aukera horrekin ados
|
dauden
ala ez.
|
2008
|
|
Oraingoz, immigrazioaren alorrean, Generalitateak zeregin exekutiboa eta administratiboa du, ez legegilea. Autogobernuaren ikuspegitik, gobernu zentralaren erabakien menpe dago erabat, ados
|
egon
ala ez. Egoera horrek koherentziarik gabeko jokalekua sortzen du, Generalitatearen gobernuak gogoko ez zaizkion hainbat egoera kudeatu behar baititu.
|
|
Izurdeak eta elefanteak ere ikertu izan dira alor horretan, eta bere garunak uste baino gauza konplexuagoak egiteko gauza direla dirudi. Gogoa, beraz, ez da beharbada kategoria absolutu bat, ba
|
dago
ala ez dago, baizik eta dimentsio bat, espezie bakoitzean garapen desberdina duena haien behar adaptatiboen arabera. Alderdi dimentsional hori ikus liteke ere norbanakoaren bizi zikloan:
|
2010
|
|
Borondatezko printzipioarekin batera eta horrekin estuki lotuta, galdagarritasun juridikoaren arazoa sortzen zaigu EGEari buruz hitz egiten dugunean. Kasu honetan, modu boluntarioan sozialki arduratsu izatea erabaki duten enpresei EGEa galdatzerik ba ote
|
dagoen
ala ez eztabaidatzen da. Hau da, behin enpresek horrelako erabakia hartzen dutenean, jakin lukete derrigortuta daudela" irizpide minimo batzuk" betetzera11 Hori nola egin da arazoa, ordea.
|
2012
|
|
Filosofia bera aplika dakioke gizarte askeari, jakin barik antzezlan erraldoi baten partaide dena. Subjektuak, testuinguru horretan," ni" ezberdinak erabiltzen ditu, eskizofrenia jasateraino, benetan gaixorik
|
egon
ala ez.
|
2015
|
|
Estatua gainditua
|
egon
ala ez egon, demokrazia gainditua ez dagoen artean herrien askatasun eskubidea ez dago gainditua. Autodeterminazioa ez da kontzeptu nazionalista, eskubide demokratikoa baizik (404).
|
2020
|
|
Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik
|
dagoen
ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
|
2022
|
|
Nahikoa izan zitekeen aurpegia tapatzea eta begiak ixtea jolasa martxan jartzeko, barrea eragiteko, emozionatzeko: "
|
Banago
ala ez nago?". Desagertzeak eta agertzeak poza eragiten zuen.
|