Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 86

2000
‎Ezkontza luzea izan zen gurea Tanttakarekin eta bide berriak urratzeko gogoa genuen; baina ez pentsa, ez zen haustura bat izan, prozesu naturala baizik. Ados ekin hasi ginenean oraindik Tanttakaren" Todas culpables" nengoen aktore modura beste hiru emakumerekin.
‎Hori topiko galanta da, dudarik gabe. Denetik dago aktoreen artean, zenbat buru hainbat aburu. Badira batere lotsatiak ez diren aktoreak, beti txisteak kontatzen dabiltzanak, zomorro samarrak eta kamaleoi hutsak direnak.
2001
‎Emozio gehiago eman behar nion trikimailuari, neronek jarri behar nuen lehendabizi harrituaren aurpegia metxeroa desagertu dela ikusitakoan, publikoa gehiago txunditzeko. Hor dago aktore lana, nik ongi baitakit metxeroa desagertu dela.
2002
‎Baina ez dago ezer pertsonalik, ez dago aktoreekiko komunikazio errealik.
2003
‎Egia errateko, Iparraldean dauden aktoreak ez dira milaka eta orain arte gehienak hemen gelditu dira, hemen zerbait egiten saiatuz. Bordelen ikasten ari ginela, nabaritu genuen bai halako joera bat, baina tira, guk beti taldearen aldeko hautua egin izan dugu.
‎Aurreko lanetan bezala, antzezlanaren muina jolas eta gagez osatuta dago. Klownetik gertu dago aktoreen lana. Honetan, ordea, erritmoa askoz ere geldoagoa da eta bakarrizketetarako tarte gehiago dago.
2004
‎Kanpotik ikusten dena gauza bat da, eta barrutik ikusten dena beste bat. Guri esaten digute mimatuta gauden aktoreak garela, baina horrelakorik ezer ez! Guk presioarekin egiten dugu lana, beste askok bezala.
2005
‎2 Gatazkaren konponbidean inplikatuta dauden aktore guztien parte hartzeaezinbestekoa da. Alde batek bilatutako soluzioak ez du arrakastarik izangoeta anker jaioko da prozesua.
2007
‎“Gero eta zailagoa da ekipoen presentzia negoziatzea eta inguru hegazkorretan proiektuen segurtasuna zaintzea”, dio txostenak. Kezkagarria da MSFk behin eta berriz salatu lukeela behar duten populazioetara ez iristearen arrazoia, krisian dauden aktore armatuek (Darfur, Sri Lanka edo Libano, besteak beste), jazarpenik egiten ez dutenean. Kontuan hartu behar da estrategia horien lehen biktima biztanleria dela, arreta gabe eta oinarrizko arreta jasotzeko aukerarik gabe gelditzen dena.
2008
‎Egin duen agerraldi laburrean Pueyok eskerrak eman dizkie sarirako proposatuta zeuden aktore gazteei eta baita Zinemaldiari.
‎Halere, ez dago interpretazio bakarra errealitatearekiko, baizik eta aktore adina interpretazio. «Egoera batek, dio Klandermans ek?, definizio mordoa sor ditzake, lehian dauden aktoreen sostenguarekin. Egin dezagun horren aplikazio praktiko bat.
‎Astebete da filma grabatzen hasi zirela eta zuzendaria gustura dago aktore gazteen lanarekin: " Profesional handiak bezala ari dira lan egiten".
2009
‎Sakonaren eta azalekoaren artean, zuzendari handien zinemaren eta modan dauden aktoreen artean eztabaidan ibiltzen den jaialdi honen izpirituarekin bat egiten du asmo horrek gainera.
‎Estatuko zinema pornografikoa mundu txiki bat da eta dauden produkzio etxeak txikiak dira.eitb.com: Ba al dago aktore onik X zineman. Carlos Resa: Interpretatzaile bezala ezta hiru ere.
‎–armadan ezagutu zuèn sarjentuaren irudia piztu ote zitzaion Domingori une hartan irudimenean, flash batean bezala??, eta bere helburua lortu zuen; are gehiago: Domingoren oldarraldiak zaldia aztoratu, eta honek mugimendu ezin urduriago batean jaitsi zituen besoak, gainean zihoàn polizia kolokan jarriz, erori ez erori, harik eta zaldizkoak, aho uhalaren tirakada bortitz batez, zaldia berriro menderatzea erdietsi zuen arte; emakumea ihesi zihoan ordurako, lehenago edo geroago, eszenatokian agertzeko beti prest dagoen aktorea ohi da bizi sena?, eta Domingok ere ihesari eman zion, baina, burua jiratu eta ohartu zenean ezen polizia, zaldiari atseden emateko edo, atzeraka zihoala bere kideengana, bera ere atzera itzuli, kartera jaso, eta handik ez oso urruti zegoèn manifestari multzo batengana hurbildu zen; gero, tiro hots batzuk entzun, eta berandu gabe jakin zuen Domingok manifestaziora etorritako guztiak ez z... esateko modu bat da, borra duena edo zaldia duena beti baitago maila bat eta mila maila gorago, pistola edo fusila duena zer esanik ez?
‎Montxo Armendariz harantzago zegoen. Ikazkina urduri omen zegoen aktorearen ondoan eta, argiak itzali eta filmean. Tasio!, oihukatu zutenean aurreneko aldiz, negarrez hasi omen zen.
‎–Azken finean, ezohiko filma zen?, azaldu du Armendarizek. . Ez zegoen aktore ezagunik, Urbasako ingurua ere ez omen zen oso erakargarria, desagertzear zen mundu bat zen. Ez nuen aurkitzen interesa zuen inor, baina lagun batek esan zidan:
‎Amatasuna, ordea, haurdunaldian dago jorratua, eta umea jaiotzearekin batera amaitzen da filma. . Haurdun zegoen aktore batekin lan egin nahi nuen, zineman gutxitan ikusi baita halakorik. Aktore horren gorputza filmatu nahi nuen, sentsuala delako.
‎Aktore horren gorputza filmatu nahi nuen, sentsuala delako. Aldi berean, bai hormona aldetik, bai emozio aldetik egoera ezberdin batean dagoen aktore batekin lan egin nahi nuen, esperientzia hori izan?, azaldu zuen Ozonek.
‎Haurdunaldian drogak utzi eta erredentzioaren bidea aurkituko duen emakume baten inguruan film sentibera egin du Ozonek. Haurdun zegoen aktore batekin (Isabelle Carre) lan egitean zuzendari frantziarrak erakutsitako, sentsibilitatea, nabarmendu du epaimahaiak.
‎" Putakumea!" –armadan ezagutu zuèn sarjentuaren irudia piztu ote zitzaion Domingori une hartan irudimenean, flash batean bezala? –, eta bere helburua lortu zuen; are gehiago: Domingoren oldarraldiak zaldia aztoratu, eta honek mugimendu ezin urduriago batean jaitsi zituen besoak, gainean zihoàn polizia kolokan jarriz, erori ez erori, harik eta zaldizkoak, aho uhalaren tirakada bortitz batez, zaldia berriro menderatzea erdietsi zuen arte; emakumea ihesi zihoan ordurako –lehenago edo geroago, eszenatokian agertzeko beti prest dagoen aktorea ohi da bizi sena–, eta Domingok ere ihesari eman zion, baina, burua jiratu eta ohartu zenean ezen polizia, zaldiari atseden emateko edo, atzeraka zihoala bere kideengana, bera ere atzera itzuli, kartera jaso, eta handik ez oso urruti zegoèn manifestari multzo batengana hurbildu zen; gero, tiro hots batzuk entzun, eta berandu gabe jakin zuen Domingok manifestaziora etorritako guztiak... esateko modu bat da, borra duena edo zaldia duena beti baitago maila bat eta mila maila gorago, pistola edo fusila duena zer esanik ez... bat, bi, hiru, lau, bost eta sei; haietako bat Alberto zela jakin zuenean, ezpainetara hitz bakarra etorri zitzaion –putakumeak, putakumeak eta putakumeak! –, eta begietara malko asko eta asko, mina eta sumina bihotzean nagusi.
‎Gauzak horrela, badirudi herritarrak harrapaturik gaudela bi mugimenduren artean. Batetik, bizi dugun aro historikoan globalizazioa dugu nagusi, arrisku globalak bizi ditugu sekula ez bezala, eta erakunde politikoak kakanarruak dirudite, txiki txiki eginda daude aktore globalen indarraren aurrean (korporazio globalak, kasurako). Bestetik, modu paraleloan, estrategia indibidualizatzaileak bizi ditugu eta, ondorioz, norbanakoaren kargu geratzen ari dira kontraesan sistemikoak kudeatzea (historian aurrekaririk ez duten kontraesan sistemikoak, bide batez esanda).
2010
‎Pancho Villak Mexiko Berriko Columbus herrixka inbaditu ondoren AEBetako tropek liderra akabatzeko asmoz egin zuten zigor espedizioa. Mexikon zein nazioartean ospe handia duen aktore bat, Damián Alcázar, dago aktore zerrendaren buruan.
‎–¡ Ni que fuera la Pastora Imperio?!?. Txantxak txantxa, baina, arrazoi zuen idazleak, ikuspuntu estetiko batetik begiratuta bi muturretan baitzeuden aktorea eta idazlea, bai estiloari dagokionez, eta bai gorpuzkerari dagokionez ere, bistan da.
‎Ezen diskurtsoaz berba egiten dugunean, nozio horrek harremanetan jartzen gaitu hizkuntza jokoen egonkortasun sozial jakin batzuekin. Diskurtsoan interakzioen antolaketa espazio sozial jakin batean gertatzen da, eta berauen erregulazioa ez dago aktore indibidualak ezarri nahi dien intentzioaren kontrolaren esku, ihes egiten baitiote neurri handi batean. Zentzu honetan hitz egingo da formazio diskurtsibo nozioaz (Foucault 1969), hau da, diskurtsoen antolaketa instituzio sozialen hitzezko alderdi bezala.
‎" ¡ Ni que fuera la Pastora Imperio...!". Txantxak txantxa, baina, arrazoi zuen idazleak, ikuspuntu estetiko batetik begiratuta bi muturretan baitzeuden aktorea eta idazlea, bai estiloari dagokionez... eta bai gorpuzkerari dagokionez ere, bistan da. Idazlea itsusi samarra ere iruditu zitzaidan, egia esan, baina ñabardurak are sendoagotu zidan harenganako begikotasuna, ahuldu beharrean.
2011
‎Garbi dago aktoreak ondo prestatu duela bere papera. Hunkigarria da nola gogoratzen dituen elkarrekin egindako oporraldietako gertakari zenbait, emakumeak erabat ahaztuak zituenak.
‎Baina hemen ez dago aktore lanik, benetako pertsonak dira, barruak benetan husten, benetako arimak agertzen. Gertutasun eta konfiantza hori nola lortzen den galdetu diot Helenari.
‎Weber-ek bezala, Dahrendorf ek dio autoritatea dela eduki zehatz bat duen agindu baterako obedientzia lortzeko aukera, agindu hori hartzeko gai diren pertsonen artean (Dahrendorf, 1971: 188). Boterea, aldiz, gizarte harreman batean inplikaturik dagoen aktore batek, bere aurkako erresistentzia guztien gainetik, nahi duena lortzeko duen probabilitatea da, edozein delarik probabilitate horren oinarria. Weber-entzat bezala, Dahrendorf entzat ere, autoritatea eta boterea ez dira nahastu behar.
‎Horrela, Foucaulten ustez (1995) eta boterearen kapilaritatearen bere ideiaren arabera, espazio batean botere harreman batek luze irauteko parte diren aktoreek beraiek erreproduzitu behar dute. Garbi geratzen da egiturazko eragileei aukerak zabaltzeak, kasu horietan behintzat, berekin dakarrela boterearen egitura administratiboen borondate politiko eta teknikoa, baita aurrera egitea ere egituratuta dauden aktoreei gaitasuna emango dieten agertoki batzuetarantz, lurralde kultura parte hartzailea sortuz. Baina halaber, egituratuta dauden eragileen aldetik metodologia berrien eta ekintza estrategien aktibazioa eman behar da, eskala ezberdinetan eragiteko gaitasun era berriak ahalbidetuko dituztenak.
‎Zenbait eragilek, duten antolatzeko gaitasunagatik eta beren lanak egiteko dituzten baliabideengatik, ekimenak sustatzen dituzte, eta parte hartzen dute eragiteko gaitasun ezberdinekin politiken definizioan, tokiko mailatik hasi eta estatu mailaraino. Halaber, badaude aktore egituratuak toki mailan eragiten dutenak eta gai direnak eragiteko (negoziazio, mobilizazio edo presio bidez) modu eraginkorrean beren interesen aldeko planteamenduak aldatzeko edo sartzeko. Kasu horietan, garbi geratzen da eskalen eta egitura sozialek ahalbidetzen dituzten aukeren arteko lotura.
‎Zein dira tramitazioetan zehar gertatzen diren lurralde aldaketak eta zer eragilek baldintzatzen dituzte? Halaber, eta kontuan izanik arau formalak eta ez formalak, nolatan dira gai pribilegio posizioetan dauden aktore batzuk boterea erabiltzeko beren interes jakinen alde lurralde batean? (Zunino, 2002).
2012
‎Hain zuzen ere, azalpenekin, Shakespearri buruzko irakasle baten berbaldiagaz abiatzen da antzerki obra: autore ingelesaren obrari buruzko konferentzia horretan, langabezian dauden aktore biren laguntza izango du irakasleak. Publiko gehienak ezezagun dituen Shakespearek sortutako eszenak oholtzaratuko dituzte, intimitate eta ekintza lotsagarriak azaleratuz.
‎" Duela bi urte egin genuen antzezlan hau lehendabiziko aldiz, baina orain berritasunekin dator. Batetik, orduan ez zeuden aktore batzuk parte hartzen dute orain eta bestetik, eguneratu egin dugu pixka bat gidoia", azaldu du Amuska elkarteko Maribi Carrilok. Gaztelu bat, taberna bat, dantza egiteko areto bat eta plaza bat dira antzezlan honetako eszenatokiak.
2013
‎dio, esate baterako. Denak berari begira dituela uste du lotsatiak, mundua agertoki gisa ikusten du eta konbentziturik dago fokuen pean dagoen aktore bakarra dela. Beti agerian eta biluzik dagoen sentipena du, beti dago atezuan, erne eta adi, nola begiratzen dioten, zer esango duten kezkaturik.
‎Zarata guztiak bare eta urrun entzuten ziren, eta bi neska (alabaren lagunak zirela esan zuten) biolinak beren estalkietatik atera eta pieza bat jotzen hasi zirenean, irrealitate sentipena areagotu egin zen. Denok isilik geunden aktorea testua irakurtzen hasi zenean.
2014
‎Haren azalpena entzutean, antzerki lan bat egiten duen aktorea etorri zait gogora, eta halaxe esan diot. . Estreinaldiaren aurretik urduri demonio dago aktorea, gidoia ahaztuko zaion beldurrez edo argiek ondo funtzionatuko ote duten pentsatuz, baina eszenatokira igotzen den momentuan, zalantza guztiak uxatu eta funtzioa ondo bukatzea baino ez dauka buruan?. Irri egin du.
‎Zerekin egin dituzue txostenak, egunkarietako artikuluen fotokopiekin? , suminduta zegoen aktore ohia, eta ironia gaiztoaz mintzatu zitzaigun.
‎soldatak eta emanaldi kopurua asko jaitsi dira eta, ondorioz, jende asko beste gauza batzuetara jotzen ari da, ezin duelako hilero gutxieneko soldata atera. Beti egon gara krisian, Euskal Herrian ez dago aktore aberatsik, denok bizi gara alokairuan ez digutelako hipotekatzeko ere ematen... Nahiko xume bizi izan gara, baina orain gauzak benetan ari dira konplikatzen.
‎Ondo kantatzen da. Orain, ez dago aktorerik. Eta kantatzeko, aktore izan beharra dago.
‎uste zuen aktorea bere moduko boluntarioa zela eta memoria ikertzeko esperimentua jarduera hura. Boluntarioak, gela batetik, Milgramen ondoan, galderak egin behar zizkion hormaren beste aldean zegoen aktoreari," ikasleari", memoria lantzeko galderak, eta txarto erantzuten zuen bakoitzean, deskarga elektrikoa aplikatu behar zion. Txikiak hasieran, gero eta intentsitate handiagokoak galderak huts egin ahala.
2015
‎Filmeko pertsonaia nagusiak, bai Amaia (Iraia Elias) baita bere aita Tomas (Kandido Uranga) ere izaera indartsukoak dira, gustura zaude aktoreek eginiko lanarekin?
‎–Egia esango diat: neska polit askoak zeudek aktoreen artean, igurtzi on bat egiteko modukoak, hori ez diat ukatuko. Baina, lana ondo egin nahi baduk, ez duk serioa?.
‎Emanaldiak pertsonaia batzuen historia kontatzen du, bizirik irauteko egokitzera behartutako pertsonaien bizitza unea dakarkigu: antzerki zuzendari frustratu batek, sormen krisia bizi eta bertatik irten ezin duenak, lanbidea aldatzea erabakitzen du; hiri handira heldu berri dagoen aktoreak bizi estilo berriaren bakardadeari egokitzen ikasi behar du; transexual batek bere gorputza moldatu behar izan du bertan bizitzen jarraitu ahal izateko.Bere espezieak jasandako moldaketekin bizirik jarraituko ote duen ez dakien dinosauroa. Horiek guztiek drama berbera bizi dute:
‎Nolabait hasi, eta bidea eginez joan ginen. Egon batekin, egon bestearekin, hitz egin, konbentzitu, planteamendu razionalak egin, eta, orduan, une batean, hor zeuden aktore guztiek ikusi zuten soluzio baten beharra, eta zein zen soluzio hori. Akordio bat.
2016
‎Behin Kontxu Odriozolak esan zuen Euskal Herrian aktorea ez dela maite. Publikoari dagokionez, babestuta al dago aktorea?
‎Nik uste dut inon ez dagoela berdintasunik, eta hor ere ez. Begiratzen hasten bazara zein paper dauden aktore emakumeentzat, ikusiko duzu errepikatu egiten direla rolak. Ikusezin sentsazio bat dago.
‎PERTSONAIAK ez dira deskribatzen; ekintzetan barneratuta dauden aktoreak dira, eta ez da ematen
‎Larzabalek erantzuten zuen modu berean erantzuten dio eskaerari, taldean dagoen aktore kopuruari kasu eginez, kontuan hartuz, urtean zehar zer nolako bizia eraman den herrian, herri berezi, konkretu bati lotua baita eskaera.
2017
‎— Aktoreak garrantzitsuak dira. Dauden aktoreak kontuan hartu behar dira, eta funtzio banaketari erreparatu.
‎PERTSONAIAK ez dira deskribatzen; ekintzetan barneratuta dauden aktoreak dira, eta ez da ematen haien ezaugarriei buruzko deskripzio daturik, ez haien jarreren deskripzio moralik.
2019
‎" Nik uste dut lanbide honek behar duela bere burua etengabe berrikustea eta momentu honetan berrikuspen potente bat eskatuko nioke, zintzotasunetik: nola dauden aktoreak, nola dauden zuzendariak, nola sortzen diren sareak, zer osasun daukagun momentu honetan, zer ondare ari garen uzten belaunaldi berriei, langile berriei… Uste dut gauza asko daudela berrikusteko eta egiteko moduak aldatzeko".
‎Ondorengo Julieta-k norabidea nolabait zuzentzeko balio izan zion.Orain, Dolor y Gloria honekin, zinemagileak film oso autobiografikoa egin du berriro ere, La ley del deseo edota La mala educación ekin egin zuen bezala. Izan ere, protagonista zinema zuzendari bat da; bere ibilbide artistikoaren amaieran dago, eta oroitzapenekin borrokan bizi da.Almodovarren alter ego a haren ibilbideari estuki lotuta dagoen aktore batek egin du: Antonio Banderasek.
‎itzultzaileak edo idazleak etxeko epelean egiten du bere bertsioa, jakin gabe oso ondo pertsonaiak nolakoak izango diren, eszenak nola muntatuko diren, intentzioei zer ikuspuntu emango zaien... eta orduan, etxean ari zarenean ordenagailu aurrean, hartzen dituzu erabaki batzuk hori da bakarkako lana, eta gero lan hori konpartitu behar duzu talde batekin. Eta taldean daude zuzendaria, daude aktoreak, teknikariak gero. Antzerkia normalean honela egiten da:
2020
‎Esparru" menperatzaile" etan diren eragileek botere ekonomikoaren edota botere politikoaren eremuekiko hurbiltasun konplizea biziko dute. Esparru azpiratuan dauden aktoreek aldiz, harreman bitarikoa izanen dute botere ekonomikoaren edota botere politikoaren eremuekiko. Gehienetan aurkaritzan izanen dira, batean nahitara, besteetan berriz, modu jasanean.
‎Jendea marmarka, ez dator inor... bateren baten zain daude aktoreak!
‎Jendea zain, ez dator inor... bateren baten zain daude aktoreak!
‎Hiru AKTOREAk eszenatokiaren ertzean ageri diren hiru aulkitan eserita. Hor dauden bitartean aktoreak dira, antzezlana egiten hastera doazen aktoreak. Aktore bezala hitz egingo digute, PERTSONAIA bihurtu aurretik.
2021
‎Gure izaeraren barne barnean daramagu. Zure galderari erantzunez, ezin da esan zenbateraino eman dezakeen, besteak beste, hori bertan gauden aktoreak konpartitzeko prest gaudenaren araberakoa izango delako. Hori bai, asmatzen badugu, Debagoienaren etorkizunean eragin inportantea izango duen ekimena izango da.
‎Taula gainean zer ikusi ote dugun galdetzen badigute, hona hemen erantzuna: tronboia, saxoa, tronpeta, zenbait flauta eta bateria jotzen dituen herri orkestra ibiltari txiki bat, zeharo biluzik doazen emakume ederrak, noizean behin hiltzeko zorian dagoen aktore hipokondriako bat, ospakizun baterako prestatutako mahai tentagarriak, benetan itsua den neskatila maitagarri bat eta arlo garaikidean bikainak diren dantzariak igaro dira gure aurrean, era erdi kaotiko erdi antolatuan, bizitza bera nahiko kaotikoa delako, gu gaixook nolabaiteko antolamendua ematen saiatzen garen arren.
‎Munduko marka guztiak datoz hona modelo eske”. Paretetako argazkietan ez zegoen aktorerik. “Baina ez al da hau aktoreen agentzia? ”.
‎2015). Jendartea herdoiltzen ari dela esan daiteke: sistema demokratikoan dauden aktore nagusiek euren buruaren errepresentazioa gailentzen dute, gobernatzaileen eta gobernatuen arteko tartea geroz eta handiagoa da, klase politikoa konpetentzia elektoraletara soilik begira dago, eta sistema demokratikoaren oinarriak arriskuan jartzen dituen eta jendartearengandik at kokatzen den klase politikoa ezagutzen ari gara (Mair, 2015; Rodnguez Vaz, 2016).
‎Alonsoren (2002) hitzetan, Pierre Bourdieu soziologo frantziarrak dio, hizkuntzamerkatuen teoriaren arabera, hiztunen arteko elkarreragina ez dela gertatzen garrantzi berdina duten hizkuntza balio eta burujabetza berdinarekin; hizkuntzak egoera sozial desberdinean aurkitzeaz gain, diskurtsoen artean menderakuntza prozesuak eta egiturazko zentsura gertatzen dira. Beraz, hizkuntza produktu bakoitzak balio sozial bat jasotzen du —prezio bat—, elkarreraginean dauden aktoreen botere soziala agerian uzten duena. Bestalde, estatuaren eraketak berak sortzen ditu hizkuntza merkatu bateratzailea egituratzeko baldintzak, funtsean hizkuntza ofizialaren normalizazio eta menderakuntzaren bidez. Beste modu batean esanda, estatu baten instituzio politikoa eta instituzio linguistikoa banaezinak dira; estatuak bere instituzioen (eskola, administrazio publikoak, herritarrek onartu beharreko arauak) bidez bere hizkuntza transmititzen du eta hizkuntza praktika guztiak arau bihurtzen dira; alegia, estatuaren hizkuntzak etengabeko menderakuntza politikoa eragiten du herritarrengan bere instituzioen bitartez eta, bide batez, hizkuntza praktikak arautzeko botere instrumentu sinboliko bat da.
2022
‎Azken bi hamarkadetan EGEaren erakundetze nabarmen bat gauzatu da europar testuinguruan (Europako Batzordea 2011), EGEaren inguruko diskurtso orokortu bat eta praktikara eramateko modu zehatz zenbait bultzatu dituena. Hala ere, EGEaren esanahiaren eta betebeharren inguruko eztabaida akademiko eta politikoak aurrera darrai, kontraesanez betea dagoen termino baten aurrean gaudela adieraziz; alor honetan inplikatuak dauden aktore sozioekonomikoen arteko botere borrokaren gune garrantzitsu bat bilakatu da egungo egitura ekonomikoen norabideak eta lehentasunak finkatzerako orduan (Gil Sánchez 2019).
‎Hori da euren hautua: pertsonaiari amaierara arte eustea, atzean dagoen aktorea erakutsiz ez puskatzea. Publikoarekiko errespetu falta iritziko dio zenbaitek," gaur egun inoiz baino gehiago zor gatzaizkio publikoari", baina txaloa koartada bat da, agian, ke errezel bat, antzezlanaren oihartzunak eta garrasiak estaltzen dituen geruza faltsua, irrati uhinen interferentzia estatikoa, berehalakoan gauzatzear dagoen ihesaren eta ikusleak egiten duen erantzukizun ukoaren soinu banda.
‎Ideia horrekin bat egiten du Noe Ayguasenosa i Soro segurtasun publikoan adituak. Haren arabera, poliziak «modu proaktiboan» jardun behar du lurraldean dauden aktoreak identifikatu eta haiekin interlokuzio bat izateko. «Erdigunean pertsonak jarri behar dira», azaldu du, eta gehitu prozesu horretan kontuan hartu behar direla gizarte eragileak.
‎Hiru pisuko aldamio bat. Argi leuna eta estatuak bezala geldi demonio dauden aktore gazteak. Clara agertu da, liburu bat eskutan, Ederra eta piztia filmeko Ederraren pare.
‎Zortzi aktore ditugu, edo hamar. noski, bost aktorerekin ere egin daiteke (Aktore guztiak IÑIGOren ondora hurbilduko dira; eszenaurrean daude, publikoari begira) Orain oso modan dago aktore bakoitzak hamar pertsonaia egitea, baina niri horrek merke itxura ematen dit. Dirurik ez dagoela?
‎Eszenaz kanpo dauden aktoreek LO LOROLOLO kantatuko dute futbol partidu batean egongo balira bezala.
‎alde batetik dago pertsonaiaren egoera, fikzioak hastapen gisa markatzen duena. Bestetik dago aktorearen egoera, emanaldi oro porrot egin dezakeen beharginarena; funtsean, beste pertsonaia bat, aldiroko ahaleginaren oinarrian beste istorio bat dagoen heinean. Antzerki konpainia ere porrot egin dezakeen pertsonaia bat da:
‎Addyk ez du krisian dagoen aktore bat behar aita bezala, izar bat baizik.
2023
‎Eta hala, itxuraz labanen dantza ugaritu egin den honetan, albiste tristeek esnatu gaituztelarik jai ondoren batzuetan, hagintariek ekin diote oholtza baten erdian dauden aktoreek eszena klasikoan bezala, «zerbait egin beharra dago» ka, eta zerbait erabaki. Arazoa konponduko duen?
‎Sindikatuta dauden aktoreak jaialdian izango diren, berriz, zalantzazkoa da uneotan, tartean, Donostia Saria jasoko duen antzezlea, Javier Bardem. Rebordinosek adierazi du «kasuz kasu» aztertuko dutela egoera bakoitza, eta jakinarazi du SAD AFTRA AEBetako aktoreen sindikatuarekin negoziatzen ari direla Bardemi nahiz sindikatuko kide diren beste hainbat aktoreri festibalera etortzeko baimena eman diezaieten.
‎Udal politikagintzan lehen lerroan murgilduta dauden aktore politikoak ekaineko hauteskundeen ajea gainetik kendu ezinik daudela iritsi da Espainiako Kongresua eta Senatua berritzeko deialdia. Aukera zabala den arren, ez da interes berezia antzematen.
‎Gehiago esan dezakegu: kasu gutxi daude aktore bakar baten parte hartzeaz konpontzen direnak. Gehienetan, zaintzari dagokionez, aktoreak dantzan dabiltza, etengabeko harremanean.
‎Ikasketa horretan, gorputzaren irudia onartzeko prozesua ere gertatuko da, taldearen bidez gizarteratzea, berdinekoen arteko ikasketak eta onarpen sozial hori kudeatzea, bere nortasuna aurkitzea eta sendotzea. Hori guztia gaur egungo nerabeen testuinguruan dauden aktoreekiko harremanaren bidez gauzatuko du; batzuek beste batzuek baino pisu handiagoa izango dute etapa horretan.
‎Proiektuaren ezaugarrietako bat euskal idazle eta dramagile garaikideen obrak taularatzea izan da. Bertan jada ez dago aktore talde egonkor bat, eta proiektuaren arabera aktore ezberdinekin partekatu izan dut proiektua.
‎Argi dago aktore batek formatu egin behar duela. Argi dago edo ez dago hain argi?
‎Lanbidearen gailurrean eta posturik pribilegiatuena aktore heroikoak betetzen du. Zeru eta izarretatik oso hurbil dagoen aktore modeloa da. Zazpigarren artearekin jokatzeko gaitasuna dauka.
‎Antzezpenaren artea da aktore honen ezaugarri nagusia. Zerutik baino, infernutik hurbilago daude aktore amateur, IMI aktore, 4x4 aktore eta aktore hutsak.
‎Beti gorde behar duzu erreserba bat. Dena emateak hausturara eraman zaitzake, eta nahiko patetikoa da leher eginda dagoen aktore bat ikustea.
‎Izan ere, txaloen sinbolikaren atzean zerbait garrantzitsuagoa dago aktorearentzat: ikusle horren arima ukitu eta hunkitu izana.
‎Gainera, kontuan izan, nekatuta dagoen aktore batek, publikoari ere nekea transmitituko diola. Eta hori barkaezina da!
‎Eszenan dagoen aktoreak bere energiarekin bizia hedatu behar du. Gorputza eta bere atalak ezin dira hilda egon.
‎Eskuek asko hitz egiten dute. Ondo entrenatuta ez dagoen aktoreari, nabari zaio eskuen baldartasuna. Oholtza gainean trakestasun horren seinale dira eskuak non sartu ez jakitea, gorputz enbor eta eskuen arteko loturarik eza edota esaten dena eskuekin azpimarratu beharra.
‎Seko jota dauden aktoreak behar dituzte, badakit gustatzen zaiela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dauden 24 (0,16)
dago 19 (0,13)
dagoen 16 (0,11)
zegoen 7 (0,05)
daude 6 (0,04)
zeuden 3 (0,02)
baitzeuden 2 (0,01)
gauden 2 (0,01)
Dauden 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
dauden bitartean 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
nengoen 1 (0,01)
zaude 1 (0,01)
zeudek 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 15 (0,10)
Susa 14 (0,09)
Berria 10 (0,07)
Argia 7 (0,05)
Uztaro 5 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
Consumer 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia