Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Zatituta ez dogu inoz ezer irabaziko. Zatiketak antzu bihurtzen dauz aberriaren aldeko borroka mota guztiak, baita maitasunik handienez eta sakrifiziorik gogorrenez egiten diranak be. Batasunak egin eban, hain zuzen be, eraginkor gudarion suhartasuna guk bizi izan genduan gudan.
2001
‎‘Horixe da okerrena! ’ jarraitu du Imanolek bere melodrama. ‘Aberriaren alde hiltzeko prest zaude, baina ez zara benetako herri horretara hurbiltzen eta ez zaude aberri horren alde egunero bizitzeko prest. Etxetik irtenda goizero agurtzen duzun jendea da aberria, ez zuk gogoan duzun errekortea, aberriaren alde epikoki hiltzeko zure ipuin xelebre horrekin.’
2003
‎Horixe da Hemen etaMunduan taldearen ezaugarri nagusietariko bat, Europako gainerako taldeetatikbereizten duena. Euskal Herriko biztanle batentzat garrantzizkoa da bere buruaeuskal herritartzat definitzea, baina definizio hori ez dagokio aberriaren hautapenari, aberriaren partaide izateari edo aberria kontzeptuaren izateari. Hori baino aurrerago doa.
‎Beste hitz ba  tzuetan esanda, oro har, modu absolutuan hitz eginda, abertzaleak ez daki ze abertzale ze aberriren alde dagoen; agian berak badaki bere buruaz, baina besteak zeren alde dauden ez, ezta ba ote dauden ere, eta dudaren aurrean, beharbada, onena honoko hau pentsatzea da, hots: ez, beste horiek ez daude aberriaren alde. Irakurketa tradizionala da gure artean hori, baina jarrai dezagun.
2006
‎Dena den, alderdien arteko haustura ez zen etorri oraindik legalizatu gabe zegoen Aberri Egunaren jardunen profiletik, ETA (pm) k burutu zuen Angel Berazadiren bahiketaren amaieratik baizik. Ezaguna denez, Elgoibarko enpresa gizon hori aipaturiko erakundeak bahitu zuen martxoaren 18an.
2007
‎Badirudi koma baten beharra dagoela Aberri Egunaren ostean.
‎ez dago aberriaz erabat ahazteko modurik horrela
2008
‎Literatoen dialektoan, haurtzaroa da gizakiaren aberria (txorakeria!). Haurren dialektoan ez dago aberririk (pernandokeria!). Nere dialektoa literatoz eta aberriz gabetua nahi nuke (haurkeria?).
2009
‎8.000 kilometrotara zegoen aberriarekiko maitasunak bultzatuta egiten zuen. Francoren diktadurapean Peio Irujo Elizalde politikari nafarrak Venezuelan sortutako Txalupa irrati klandestinoan egindako lana esaldi horrekin laburbildu du Arantzazu Amezagak.
2010
‎Iristear dagoen Aberri Eguna elkarlanean sortu eta egiteko asmoa agertu zuen, eta aurrerantzean jarraitu nahi duten bidea ere hori dela azaldu zuen. Independentisten auzolan eguna izango da, eta etorriko diren auzolan berrien aitzindaria.
2011
‎Zenbateraino da heroismo hau gizonezkoen ekintza mota desfasatu bat? Zentzua du bizitza emateko prest egoteak Aberriaren Beste handi horrentzat. Askatasunak zer esan nahi du benetan gaur egun?
2012
‎Bergili, ren idazlanak osorik liburuari egindako hitzaurrean, berriz, Virgiliok bere poesia erromatarrengan, ain eroria zegoen aberri soiña berriztu ta indartzeko, idatzi zuela gogorarazten digu,, antziñako bakuntasun ederra ta oitura galduak lengo ildoetara ekar azteko, izadi edermiña ta nekazaritzarako lera boroboilla erritarreri erantsi azteko?
2014
‎hezita dagoen aberri baten segurtasuna
2015
‎ELAk ez zuen amore eman: gainean zegoen Aberri Egunerako agiria eta Maiatzaren Leheneko manifestazioa bakoitzak bere aldetik egiteak berretsiko zuen jendearen aurrean bi sindikatuen arteko urruntzea.
2016
‎Gizon okerrarekin ari zara. Prest zaude aberriarengatik hiltzeko?
2018
‎...n zen pertsonatzat har zezaten inon; tarteka egiten zituen salbuespenak, ondo kalkulatuak, kultuzko musika taldeak jotzen zutenean adibidez bai ematen zion bere buruari baimena Euskal Etxearen ingurumarietara hurbiltzeko, bai eta gehiegikeria oso hardcore ren bat gertatzen zenean elkarretaratzeetara joateko; lagun katalanekin joaten zen hala ere beti, asko jota talde misto batean, erakustearren ez zegoela aberriarekin obsesionaturik baina haririk galdu gabe jarraitzen zituela hangoak.
‎Zer axola du hilda bagaude aberria salbu badago.
2019
‎pozik nengoke aberri berriak banau onartzen.
‎Beste batzuei, ordea, herriaren memorian irautea egokitu zitzaien, hala nola 1621eko ekainaren 11n, goizean goiz, hiri zaharreko plazan hil zituzten hogeita zazpi jaun, zaldun eta burgesei, goi mailako traizioa leporatuta. Haien artean ziren noblezia protestantearen buruzagi Schlick kondea, aleman bat, anaia bohemiarren kapitaina; Wenzel Budowetz von Budow jauna, Brandenburgeko babeslekutik Bohemiara itzulia, berak zioenez, larrialdian zegoen aberria ataka gaiztoan ez uzteko; Jessenius doktorea, sendagile eta anatomista ospetsua, gorpu baten disekzioa jendaurrean egin zuen lehena Bohemian; eta Pohlitzeko jaun Christoph Harant, Bohemiako altxortegiko lehendakaria, zeinak gaztetan ekialdeko herrialdeak korritu baitzituen, eta gerora lan bat argitaratu Egipto, Palestina eta Arabian izan zituen abenturen gainean, bi liburukitan eta bohemi...
2020
‎Eta horrek ekarri zuen politikoki estatu independente baten aldeko joera, hau da, aldarrikapen politikoa, euskararentzako legedia bat eta antolaketa berezi bat. Horrek eramaten gaitu zuzenean bere literaturara, bere saiakeragintzara, non oinarri oinarrian dagoen aberriaren kontzeptu bat, nazio kontzeptu bat, eta horren bidetik egindako beste ekarpen guztiak. Nire liburutxo hori, beraz, hasiera baino ez izan, ondoren etorritako guztien esperoan lehenengoa, zeren, funtsean, idazten zuenean, Txillardegi entsegugile bat zen; eta hala landu nahi izan nuen.
‎Niretzat aberriaren ideia oso lotuta dago emantzipazioarekin. Hau da, niretzat aberria oso lotuta dago aberriaren ukoarekin. Nire aberriaren ideia oso diferentea izango litzateke bere baitan, edo bere gainean, uko bat ez daukan aberri batean biziko banintz.
‎Nafarroa, arragoan ez dago aberriaren inguruko diskurtso espliziturik, ez dago leziorik, ez dago baieztapen ideologiko ebidenterik. Askoz barrurago ernatzen da bere muin poetikoa.
‎90eko hamarkadan garatzen hasitako ikuspegiak goia jo zuen Egunsentiaren esku izoztuak liburuan. Bertan dagoen aberriaren formulazio poetikoa paregabea da, Bianditz gisa ezaguna egin den pieza, antologikoa.
‎Kontzeptu interesgarria da, Letek aberriaren definizioan txertatzen duen poetikotasunaren ideia erakusten baitigu: hor dago aberria poetikoki sentitzea.
‎Horrela bakarrik bete daiteke abstrakzio biltzaile hori; doana ikustetik lur zatitxo bat lur horren gainean zutik eta geldi, tren baten eserlekutik lur zati handia mugituz ikustera. Mugimendu hori gabe, ikuspegiaren desplazamendu hori gabe, ez dago aberririk ikusterik, gurazko aberriaren abstrakzioa ezin delako gauzatu gizagaineko abiadurarekin doan behatzailerik ez badago; hemen, poeta bat bultziaren leihotik begira ez badago. Lurrun makinak bultzaturiko garraioen higidurak eta poeta bisionarioen begiradak sortu zituzten aberriak, higiduren garaian sortu ere, nahiz eta aberriaren zaleek sinetsi nahi duten patria betiereko geldotasunaren umea dela.
2021
‎Ez dut nabarmenduko horren karga sinbolikoa, horretarako daude-eta haren matxismoari buruz, esaterako, idazten dutenak. Galde egin besterik ez, zera, argazkia ezagutu zenetik hona, horretan Sabinori halako begirada lasai eta zoriontsua eragiten ziona aberria zela uste izan dutenek, zer esan behar dute jakitean gizona ez zegoela aberriaren balizko etorkizun utopiko edo ez hain utopikoari begira, haragizko Nikoleri baino?
2023
‎Baldin eta, duela zenbait mende, populazio batzuek arma frantsesengatik bizitasun galera pairatu bazuten, arma alemanek egin zauri berri batek moralki kalituko lituzke. Bakarrik zentzu horretan da egia topikoa zeinaren araberan ezin elkarturik ez baitago aberria tipiaren eta handiaren amodioen artean. Horrela tolosar batek bere hiria iraganean frantsestu izana pasio osoz deitora lezake; hainbeste eliza erromano miresgarri suntsitu izana, inportazioko gotiko kaskar bati tokia uzteko; inkisizioak loratze izpirituala arrastatu izana; eta pasio handiagoz zin egin lezake ez duela sekula onartuko hiri bera alemana bilaka dadin.
‎Aberria hitzari bere zentzu ahalik eta altuena, zentzu osoa ematen badiogu, orduan gaurko kristauak deseroso sentituko dira zeren eta kristau batek mundutik at dagoen aberri bakar bat baitu; izan ere kristau batek ez du Aita bakar bat baizik, mundu honetatik at bizi dena;" Altxorrak osa itzazue zeruan[] zeren, gizaki baten bihotza izango da non dagoen bere altxorra". Beraz, debekatua zaigu bihotza lurrari atxikia edukitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia