2000
|
|
Berean, gaztelaniazko irakaskuntza ere jasotzen da. Azken urteotan, hainbat eskuldetan
|
dagoen
A ereduaren eskaintza oso da eskasa, ordea. Guraso batzuek zailtasunak dituzte beren seme alabak sare publikoan gaztelaniaz hezitzeko, kasu askotan behartuta daude ekimen pribatura joateko.
|
2004
|
|
Azkenik, etorkinen etorrera berria bizitzen ari garela kontuan, eta horiek euskararekiko erakutsiko duten jarrera euskara indarberritzeko garrantzi handikoa dela kontuan, haien hizkuntza eta kultura mantenduz, zein izango da haien integrazioa ahalbidetzeko sistema eragingarria? Nagusia den hizkuntza »gaztelera» ahalik lasterren eskuratzeko asmoz, gero eta baztertuago
|
dagoen
A ereduan murgiltzea. Horrek egiazko integrazioa ahalbidetuko ote die?
|
2007
|
|
ereduan (%47), ikasle guztien %27k gainditu zuen proba, eta ereduan (%24), berriz, %7k. Esana
|
dago
A ereduko ikasle bakar batek ere ez zuela proba gainditzea lortu. Horrenbestez, hiru ereduetako ikasle guztien %34k (27+ 7) soilik lortu zuen proba gainditzea, eta DBHko 4 mailako neska mutilen %66 gainditze marraren azpitik ibili zen.
|
|
Gaur egun esateko moduan
|
gaude
A ereduak erdaldun elebakarrak erreproduzitzen dituela, eredua elebidun desorekatuen sortzaile dela eta eredua dugula hezkuntza elebidun orekatua berma dezakeen bakarra.230
|
2008
|
|
29 Berez Tuterari zegokion gune hau, baina Tuteran ez
|
dago
A eredukoa ez den ikastetxerik, eta lurralde historiko bakoitzean gutxienez hiru herri aztertu ahal izateko, bete beharreko ezaugarrietara gehien hurbiltzen dena aukeratu da laginerako: Barañain.
|
2009
|
|
Urteen joanean, euskarazko irakaskuntza nagusitu da hezkuntza sisteman, euskara baita gehien erabiltzen den irakas hizkuntza, ereduan ari dira eta ikasketak egiten unibertsitate aurreko gazte gehienak. Hemezortzi urte bitarteko gazte gehienen ikasgelatik kanpoko gizarte bizitza, ordea, euskararen erabilerari dagokionez, hurbilago
|
dago
A eredutik eredutik baino. ereduko ikasle askok A ereduko gizartearekin egiten dute topo.
|
2010
|
|
moduko sloganak, eskola munduari begira inoiz edo behin entzun izan direnak, EEN legetik (eta, are, Autonomia Estatututik) kanpora gelditzen dira. Euskararen eskola presentziari
|
dagokionez
A eredutik beherako hezkuntza modurik ez da posible Haur Hezkuntzan, LehenHezkuntzan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan.
|
|
Ez da egia, ordea, estratifikazio sozialaren ikuspegitik A eredua unibokoa denik. A ereduko hainbat ikastetxe, sektore pribatuan bereziki (eta sektore horretan
|
daude
A ereduko ikastetxe edo ikasle gehienak), gizartearen goi geruzetako ikasleen bilgune da. Hots, justu marginaliaren antipodetan dauden ikasleen bilgune.
|
2012
|
|
Legeak dio erlijioa ematen ez duten ikasleei behar bezala egin behar zaiela kasu. Erlijioan bezala, gero eta ikasle gutxiago
|
daude
A ereduan ere; etorkinak dira asko. Ghetto bihur daiteke?
|
2014
|
|
Aipatzekoa da orobat A ereduan gertatzen den matrikulazio kopurua: EAEko esperientziaren arabera nahikoa argi
|
dago
A ereduak ingurune ez euskaldunean ez duela lortzen ikaslea elebidun bihurtzea, baina Nafarroan eredu horretako matrikulazioak badu alde sinbolikoaintzat hartzeko bat: euskalhizkuntzarekiko begirunea erakusten du, eta zenbapaiteko interesa.
|
2015
|
|
«Lortu dugu administrazioak arazo horren jakitun izatea, eta espero dugu datorren ikasturtean eskaintza zabalagoa izango dela».Arantza Aurrekoetxea Hezkuntzako sailburuordeak, behinik behin, aldarrikapen horri erantzun zion, eta eredua areagotuko dutela nabarmendu: «Aukera berri honek eredura salto emateko beldurrez
|
dauden
A ereduko ikasleei aukerak emango dizkie. Bitarteko eredu bat aukeratu ahal izango dute, orain arte horretarako aukerarik ez zegoenean».
|
2023
|
|
Halakorik ez litzateke behar. Legeak esaten baldin badu ikasleek derrigorrezko hezkuntza amaitzean B2 izan behar dutela bi hizkuntzetan, argi
|
dago
A ereduak eta ereduak ez dutela lortzen. Baina ereduak ere ez du lortzen.
|